Spring naar bijdragen

Woensdag, 25 februari 2015

jowan

Aanbevolen berichten

Oh Ploffie, je moest eens weten.

Ik ga naar Schotland beste vriendin opzoeken. Heb besloten niet te drinken.

Maar we hebben op 2, 3 en 4 maart een bezoek aan Islay gepland waar we ook 3 whiskey distilleerderijen gaan bezoeken.

Ik moet dus mijn vriendin nog vertellen dat ik niet drink.

En is whiskey proeven voor mij verboden? Ik betaal wel want is al geboekt... Of zeg ik ja ik mag proeven maar de rest van de week niet drinken? Daar ben ik nu dus mee bezig...

Ik wil niet het niet drinken tot erna uitstellen omdat ik bang ben dat het dan elke avond raak is.

Ik kan haar alleen de tastings laten doen.

Of ik nip alleen bij de tastings en neem niet het glas wat je krijgt.

Zoveel opties. Ik weet jullie kunnen me er ook niet bij helpen.

Misschien vind men het hier wel dom dat ik dit nu zo besluit of neerschrijf.

Maar ja dit was al een half jaar geleden gepland en mijn besluit te stoppen daarmee ben ik serieus op 7 februari begonnen.

Net begrepen trouwens dat ik met Tactus vanaf 10 maart ongeveer mag gaan starten....

Jette, hoe zou het zijn als je vriendin dit stukje mag lezen?

Dat je het met haar er over hebt en je dilemma bespreekt?

Je kunt natuurlijk het geboekte als achterdeurtje gebruiken

om weer even te mogen nippen/proeven, maar jij en ik weten dat het om

de % gaat en het hoogstwaarschijnlijk niet bij nippen gaat blijven.

Bovendien kom je jaarlijks soortgelijke dilemma's tegen. Ga je elke keer zo twijfelen

met de mogelijkheid van voor de bijl?

Er is niets op tegen de tastings te annuleren en iets leuks te gaan doen wat je niet

zoveel kopzorgen nu en katers straks bezorgt. Een goede vriendin steunt je daar graag mee.

Niet morgen maar Nu is niet voor niets zo'n bestseller geworden.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Tja Jette,

Ik zou het niet doen, dat proeven, want vind whisky zoooo vreselijk vies

Maar goed, dat is een ander verhaal,

Leg je vriendin het dilemma uit.

Misschien grote kans dat ze dan zegt; Je mag toch wel wat nippen !

Maar ja, daar schuilt best een heel groot gevaar in denk ik

Je kan het beste zeggen, dat je er niet aan mee doet.

Snap wel, dat dat heel zuur lijkt, zeker omdat je er al voor betaald hebt.

Maar is het het geld waard, als je later misschien daardoor voor de bijl gaat?

Net foto's laten maken van mijn voeten.

Morgen uitslag, misschien nog een aanvullende echo nodig

Daarna afspraak maken met de fysio en shock-wafe therapie

Daar gaan mijn zuurverdiende centjes weer :(

En op hoop van zegen, dat het allemaal wil helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jette, ik sluit me aan bij Jane en/of overlap haar bericht..

Ik heb eens gehoord dat we zo ziek zijn als onze geheimen. Daar wordt mee bedoeld dat, hoe

krampachtiger we dingen verborgen proberen te houden, hoe meer we onszelf in de nesten werken.

Door je vriendin in elk geval te zeggen waar je mee bezig bent, nl. proberen te stoppen met drinken, te vertellen

dat je je hebt aangemeld voor een internetbehandeling tegen problematisch alcoholgebruik en al actief meedoet

op een forum voor mensen met alcoholproblemen, alleen maar omdat je je eigen gebruik niet meer acceptabel vindt,

geef je je vriendin in elk geval de mogelijkheid om serieus met je mee te denken/voelen.

Door er niets over te vertellen en alles in je uppie in een vrijwel onmogelijke situatie proberen te doorstaan, zo goed en

zo kwaad als het gaat, maakt de kans op een happy end erg klein. Als je tenminste een happy end voor langere termijn

wilt. Je overgeven aan je behoeftes van dát moment kan je een gelukzalig gevoel geven, het idee van

een leuke vakantie, maar is niets anders dan korte termijn happy..

Maar ja, je kunt natuurlijk ook zeggen: alles en iedereen kan me nu even de boom in.. ik ga genieten van waar ik voor

betaald heb, en als ik terugben dan begin ik gewoon helemaal opnieuw. Dan begin ik een leven waarin ik niet meer

voor dergelijke moeilijke besluiten kom te staan, dan zal ik er voor zorgen dat drank in mijn omgeving niet meer voorkomt,

dan.... dan.... dan....

Stiekem stoppen met drinken heb ik met regelmaat gedaan. Het voordeel was dat het niet zo opviel als ik weer begon.

Het nadeel was dat niemand me stimuleerde om van de drank af te blijven. En dat was nou ook net de bedoeling.

Ik moest en zou helemaal zélf van die drank afraken, tegelijk wist ik dat ik niet veel vertrouwen in mezelf had.

Toen ik echt vanuit m'n diepste binnenste wilde stoppen maakte ik dat "wereldkundig". Niet om het me moeilijk te maken

bij een eventuele terugval, maar om begrip en hulp te krijgen als ik het moeilijk zou hebben.

Desalnietemin wens ik je fijn verblijf in Schotland. Droog houden valt daar niet mee,

maar je hebt regenpakken, paraplu's en voor jouw geval: "no thanks..." ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank iedereen voor de bemoedigende, heldere, goede reacties.

Wat ga ik doen:

Het in iedere geval vertellen aan mijn vriendin.

Een beslissing nemen over de tastings (een eerlijke beslissing geen smoesjes)

genieten van een weekje weg!

En het droog houden? ja graag!!

Jullie horen volgende week vrijdag hoe het gegaan is!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jette, ik sluit me aan bij Jane en/of overlap haar bericht..

Ik heb eens gehoord dat we zo ziek zijn als onze geheimen. Daar wordt mee bedoeld dat, hoe

krampachtiger we dingen verborgen proberen te houden, hoe meer we onszelf in de nesten werken.

Door je vriendin in elk geval te zeggen waar je mee bezig bent, nl. proberen te stoppen met drinken, te vertellen

dat je je hebt aangemeld voor een internetbehandeling tegen problematisch alcoholgebruik en al actief meedoet

op een forum voor mensen met alcoholproblemen, alleen maar omdat je je eigen gebruik niet meer acceptabel vindt,

geef je je vriendin in elk geval de mogelijkheid om serieus met je mee te denken/voelen.

Door er niets over te vertellen en alles in je uppie in een vrijwel onmogelijke situatie proberen te doorstaan, zo goed en

zo kwaad als het gaat, maakt de kans op een happy end erg klein. Als je tenminste een happy end voor langere termijn

wilt. Je overgeven aan je behoeftes van dát moment kan je een gelukzalig gevoel geven, het idee van

een leuke vakantie, maar is niets anders dan korte termijn happy..

Maar ja, je kunt natuurlijk ook zeggen: alles en iedereen kan me nu even de boom in.. ik ga genieten van waar ik voor

betaald heb, en als ik terugben dan begin ik gewoon helemaal opnieuw. Dan begin ik een leven waarin ik niet meer

voor dergelijke moeilijke besluiten kom te staan, dan zal ik er voor zorgen dat drank in mijn omgeving niet meer voorkomt,

dan.... dan.... dan....

Stiekem stoppen met drinken heb ik met regelmaat gedaan. Het voordeel was dat het niet zo opviel als ik weer begon.

Het nadeel was dat niemand me stimuleerde om van de drank af te blijven. En dat was nou ook net de bedoeling.

Ik moest en zou helemaal zélf van die drank afraken, tegelijk wist ik dat ik niet veel vertrouwen in mezelf had.

Toen ik echt vanuit m'n diepste binnenste wilde stoppen maakte ik dat "wereldkundig". Niet om het me moeilijk te maken

bij een eventuele terugval, maar om begrip en hulp te krijgen als ik het moeilijk zou hebben.

Desalnietemin wens ik je fijn verblijf in Schotland. Droog houden valt daar niet mee,

maar je hebt regenpakken, paraplu's en voor jouw geval: "no thanks..." ;)

Dit is met name enorm herkenbaar voor mij. En dan iedere keer wel dat enorme gevoel van falen!!! Dat wil ik in ieder geval niet meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder wil ik er niet meer op ingaan, maar ik raad iedereen die in homeopathie gelooft toch echt aan even in de wikipedia te lezen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Homeopathie

Het lijkt me overduidelijk. Tenzij je de Verlichting, wetenschap en de ratio verwerpt.

Hallo Adrie, het is nu overduidelijk wat je standpunt is.

Het is de eeuwenoude kloof tussen de 'reguliere' (lees: vaak Westerse)

en de alternatieve geneeskunde. Oké, weliswaar niet 'wetenschappelijk' bewezen, maar als mensen zich genezen achten,

dan is dat ook wat mij betreft bewijs. Maar ik ben niet op zoek naar bewijs, het is voor mij een holistische route. Een die

persoonlijk is en waar ik achter sta. Zie het als een tweede spoor die ik als waardig genoeg heb geacht om uit te proberen. 

Hopelijk kun je dat respecteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb iemand van de aa gebeld. Iemand had me een keer zijn kaartje gegeven. Hij wist niet meer wie ik was maar dat is dan ook maanden geleden.

Hoe dan ook; dinsdag ga ik naar een aameeting!

Mooi Gipsy. Jammer dat het nu net woensdag is, hè?

Ik mag vanavond weer een NA-meeting bezoeken. Op loopafstand.. ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapi ik heb zo met je te doen...en dan zeg je ook nog dat je een zeur bent....echt niet, jij mag zeuren, klagen mopperen...

Kabouter mag met zichzelf bezig zijn.... moet denk ik met zichzelf bezig zijn

Wat betreft de homeopathie, je kunt volgens mij niet over iets oordelen als je het niet hebt geprobeerd toch? En eerlijk, wie heeft eigenlijk nog nooit iets geprobeerd? Als ik hier lees over een gesneden ui naast je bed bij verkoudheid kan ik daar ook het mijne over denken... maar het helpt mij wel en een ander misschien niet, wel weet ik dat huis tuin en keuken middelen en homeopatie geen ziekten als kanker,ALS, reuma etc kunnen genezen, misschien wel verlichten en in dat verlichtende geloof ik in homeopathie..

Gaat het om spierpijn blauwe plekken, verkoudheid etc heb ik ervaren dat homeopathische middelen het herstel proces versnellen, wel snap ik dat die kwaaltjes zowiezo herstellen....ook zonder homeopathie

Dus ja, homeopathie is overbodig en homeopathie is nodig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...