Spring naar bijdragen

Zondag 22 februari 2015


Yogajuf

Aanbevolen berichten

Thnx! Jullie zijn toch minder preuts dan ik in eerste instantie dacht. :D

Ik begon daarover omdat ik merk dat seks voor mij een soort afleiding is

om niet te drinken, of er niet zoveel aan te denken.

Misschien is het zelfs wel een plaatsvervanger...weet niet zo goed.

Daarom dus dat ik erover begon. ;)

 

Ben het met je eens dat seks niet perse privé hoeft te zijn en je daar best open over kan hebben op een forum. Ja hoor het zoeken naar plaatsvervangers is herkenbaar. Onmatig met alles en met seks ook geweest. Zie het verhaal over die Russische in mijn draad maar. Dat was eigenlijk het sluitstuk, daarvoor wel meer dingen gedaan en net als met drank stapjes verder gaan, grenzen verleggen en daarin geen maat weten op een moment. Die Russische was een sluitstuk omdat het heel duidelijk maakte dat ik simpelweg feitelijk op zoek ben naar een relatie en niet naar zomaar seks. Daarom herken ik de post van Eline van deze ochtend ook zo. Dat gevoel exact! Seks zoals ik vroeger deed was zoeken naar een sensatie zoals drank en drugs ook geweest is en ik was en ben single.... moet daar nu niks meer van hebben. Het draait om een behoefte aan een relatie en seks is daar een onderdeel in. En daarin ben ik meer romantisch dwz op zoek wat je noemt de liefde delen en niet het korte vrijblijvende, de vervanging van drank of drugs. Dat maakt seks wel erg makkelijk en goedkoop.....bij seks heb ik andere gevoelens en daarom werkt mijn oude lifestyle ook niet meer en wil ik dat ook niet meer.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi gezegd Erik!! Die leefstijl herken ik idd van toen ik nog dronk. Wordt zo anders daarna.

 

Ja Yo, ik denk ook Esther. Inderdaad arme Theo, hartverscheurend had hij die ander maar niet laten gaan, die voor Ria.

Geert; moet ik om lachen. Zo'n leeftijd en toch onbevangen lijkt het. Alhoewel zou ik hem s'avonds laat niet tegen willen komen, komt ie kussend op je af, haha..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het onderwerp sex is de reden voor mij om weg te blijven van de dagdraad.

Geen zin in om op er deze plek mee geconfronteerd te worden. Te beladen voor mij.

Als het op een apart draadje is kan ik kiezen of ik het wil lezen, op deze draad wordt (zo voelt het voor mij) het me opgedrongen.

Geen zin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jowan en Jopie

Het kan aan mij liggen maar jullie praten over het gedrag van iemand en ik snap niet over wie en over welk gedrag het gaat. Teveel eer voor wie en wat niet aanmoedigen afkeer, walging.....? Als je iets vind van een bepaald gedrag van iemand is het wellicht handiger expliciet te zijn wie je bedoelt en wat je vindt. Ik zou me nu zomaar aangesproken kunnen voelen door mijn post ook al schreef ik mijns inziens niks verkeerds. Krijg het gevoel, gaat dit over mij? Over wie gaat dit....cryptische boodschappen vind ik niet fijn. Liever open en duidelijk......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het onderwerp sex is de reden voor mij om weg te blijven van de dagdraad.

Geen zin in om op er deze plek mee geconfronteerd te worden. Te beladen voor mij.

Als het op een apart draadje is kan ik kiezen of ik het wil lezen, op deze draad wordt (zo voelt het voor mij) het me opgedrongen.

Geen zin in.

 

 

Het zal wel een beladen onderwerp zijn alleen voor mij niet zo het gaat immers over verslavingen. En wat ik er tot nu toe van weet is verslaving een ziekte, of afwijking of hoe je het ook wilt noemen, die zich in allerlei vormen de kop kan steken. Een verslaving is voor mij iets waar je vooraf of achteraf niet prettig op terug kijkt terwijl je het op het moment zelf hard nodig hebt. Een soort oerinstinct dat sterker is dan je rationele denken. Dat kan zich in allerlei vormen uiten. Extreem voor iemand willen zorgen, sex, drank, drugs, sporten, werken, succesvol zijn enzovoorts.

 

Voor mij is alcohol de baas blijven mijn zelf destructieve onderdelen onder controlle houden en dat is niet alleen drinken. Ik drink niet omdat ik niet wil drinken. Ik drink niet omdat ik niet gelukkig met mezelf ben als ik drink ondanks dat ik me heel gelukkig voel als ik heb gebruikt maar daar hangen heel veel dingen aan vast. Als ik ga compenseren ben ik terug bij af.

 

Als het dan hier over seks gaat in de context tot verslavingen kan ik het prima hebben. Als iemand gewoon zijn seksleven wil vertellen vind ik het ranzig worden en haak ik af.

 

Lastig! Iedereen heeft hier zijn eigen rugzakje. In sommige rugzakken zitten wellicht ervaringen wat betreft seksualiteit die erg beladen zijn en teveel losmaken. Aan de andere kant is het ook onderdeel van verslavinggedrag in brede zin. In die context vind ik dat het net zo makkelijk bespreekbaar zou moeten kunnen zijn als ik heb geen sigaretten gerookt of pammetjes geslikt of geen drugs gebruikt of ik ben op de kiloknaller 2 kilo afgevallen door mijn eten onder controle te houden.....

 

Iemand seks leven op zich en opmerkingen als ik ga seksen vanavond.....ik heb er geen probleem mee en vind niet snel iets ranzig of buiten mijn comfortzone, maar ik vind het wel teveel onnodige informatie. Er zijn zat plekken op internet waar mensen genieten van seks verhalen. Leef je daar dan uit....

 

Zou het echt jammer vinden als mensen afhaken door een verhaal zoals ik schreef over dingen die ik gedaan heb en meegemaakt en nu bewust andere keuzes in maak. Ik schrijf heel bewust al geen details....het is wel een herinnering die voor mij belangrijk is. Denk nog heel vaak aan die Russische en toen gemaakte keuzes bepalen behoorlijk hoe ik nu ben en in het leven sta. Dat zou ik graag kunnen schrijven maar wil niet dat mensen afhaken uit de hele dagraad hierom.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je uitleg Jopie, heb ik soms last van me aangesproken voelen, de gedachte gaat dit over mij...ik snap het niet. Nu snap ik het wel. En is me de grens ook duidelijk wat men zo ongeveer passend vind en wat men beoordeelt als moet dan nu perse hier op die manier....

 

Thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...