Spring naar bijdragen

Nerys even voorstellen


Nerys

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

ik kom me even voorstellen, weet nooit zo goed wat ik moet zeggen dus sorry voor de mogelijke onsamenhangendheid. Ik ben Nerys, 31 jaar. Alleenstaand moeder van een 5 jarige zoontje. Werk als ondernemer. Sinds 12 jaar een alcoholprobleem, gemiddeld 1,5 liter wijn per middag/avond, elke dag. Een jaar clean geweest tijdens mijn zwangerschap en even daarna. Toen weer terug gevallen. Ik kwam er de laatste jaren redelijk goed mee weg. Ik werk van huis uit en heb weinig sociale contacten.

 

Sinds een paar maanden gaat het lichamelijk ineens een stuk slechter. Kilos afgevallen. Ik word 'sochtends wakker met een lage bloedsuiker. Druk in het hoofd (geen pijn), duizeligheid. Het gevoel dat ik ineens ga flauwvallen. Mn lichaam is hypergevoelig, ik heb soms het gevoel dat ik mn organen voel verschuiven. Ik raak daar van in paniek, en ga vreselijk trillen over mn hele lijf.

 

Ik ben toen het echt niet meer ging naar de huisarts gegaan. Daar heb ik kalmeringspillen voor overdag gekregen, en slaappillen voor 'savonds. Het is me gelukt om twee (niet aan een gesloten) dagen niet te drinken. Maar zonder gaat nog niet. Ik begin een behandeltraject bij een verslavingskliniek. Daar willen ze me twee weken klinisch laten detoxen, maar met een kind en een bedrijf is dat bijna onmogelijk. Ik moet dat dus zelf doen, thuis.

 

Waarom ik drink? In mijn jonge jaren om mn eetstoornis onder controle te krijgen. Later om sociaal te kunnen functioneren. Nu om uberhaupt te kunnen functioneren, geen angstaanvallen te krijgen, mn gedachten even opzij te kunnen zetten, me even een paar uurtjes goed te voelen en even ergens van te kunnen genieten. Een film kijken, wat tekenen, muziek luisteren.

 

Ik heb me hier ingeschreven om wat meer met lotgenoten te kunnen praten. Ik voel me erg geisoleerd en dit is voor mij een wat laagdrempelige manier om toch contact te maken.

Groetjes,

Nerys

bewerkt door Nerys
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nerys welkom. Goed dat je er bent. Best linke soep alleenstaand , zoon van 5 en ondernemer. Gelukkig heb je aan de bel getrokken.

Het begin is er.

En alle begin is moeilijk

Heel moeilijk soms

Drank zorgt voor angst en somberheid. Het wil niet zeggen dat je zonder drank dit niet meer hebt. Maar dan komt het in elk geval niet daar door.

Zonder drank door het leven kun je je misschien nog niet voorstellen maar het is een openbaring voor mij. En dat kan het ook voor jou worden.

De knop moet om van geen drank meer mogen naar geen drank meer hoeven.

Niet meer nodig hebben als een medicijn of opkikker.

Maar vrij leven.

Zet m op Nerys. Succes met de training. En kom maar vaak hier. Er is altijd wel iemand online.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Skip,

 

bedankt voor je lieve reactie. Je hebt gelijk, ik heb nu nog het gevoel dat ik geen drank meer mag, ipv het niet nodig heb. Als ik probeer te stoppen krijg ik - naast vreselijke angsten - ook het gevoel dat me iets ontnomen wordt. Dat ik het verdiend heb, om 'even te ontspannen' na een dag zorgen voor m'n zoon en lange dagen met intensief werk en contact met klanten. Maar eigenlijk wil ik er gewoon even niet meer zijn. Even in mn eigen wereldje, waarin ik fantastisch ben, en zelfverzekerd, en hele succesvolle scenarios in mn hoofd afspeel. En dat allemaal vanaf mn bureaustoel, met een koptelefoon op en een fles drank naast me. :blush:

 

Dank voor je steun, ik zal proberen hier elke dag even te komen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Nerys, welkom hier.

Wat fijn dat je hier terecht bent gekomen,

en daarnaast ook in real life de stappen naar hulp hebt gezet.

Je bent nog jong en hebt nog zoveel jaren kwaliteitsleven

voor de boeg en zeker ook mbt je zoontje veel om voor

te leven en van te genieten.

Dat gaat zonder drankprobleem net iets echter en uiteindelijk ook

fijner.

Velen gingen je hier voor, ikzelf vier vandaag 5,5 jaar niet drinken.

En dit forum is daarin een virtuele familie voor me geweest.

Ervaringsdeskundigen die niet hun eigen gebruik hoeven goed te praten,

die toch betrokken en hulpvaardig zijn en waarmee ik ook dieper dingen kan onderzoeken.

Ik hoop oprecht dat jij hier net zoveel aan zult hebben als ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Gerrit ( ook een trouw forum lid) stuurt je vandaag of morgen vast wel een post berichtje over hoe het forum werkt . Hij heeft een handige welkomsbrief gemaakt en stuurt die naar alle nieuwe actieve leden. Lief he !

Dit forum wordt best goed bekeken en veel leden zijn actief

Sommigen blijven hier kort en anderen zijn hier al meer dan 4 jaar en schrijven nog dagelijks. Je leert de mensen best goed kennen. Het is best apart dat je dat gevoel hebt.

Het gebeurt me regelmatig dat ik gewoon gedurende de dag wel eens aan mensen denk die hier schrijven. Je krijgt een beeld bij een verhaal. Wat natuurlijk niet klopt maar dat is wel grappig. Het is net zoiets als je een nieuwslezer van de radio opeens op de tv ziet. Dat komt ook niet overeen met de werkelijkheid.

De meesten zijn hier oprecht en openhartig en hartelijk.

Mensen met een verslaving zijn vaak gevoelig. Misschien wel overgevoelig. Het is niet voor niks dat ze de boel willen dempen met drank.

Ik hoop dat je je hier thuis voelt.

Je moet maar eens een beetje hoppen naar de verschillende "draadjes" . Er is heel veel te lezen. Tips , boeken , films , hobby's , enz enz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nerts, welkom hier. Dankzij dit forum ben ik al 2 maanden droog. Vanaf de onzekerheid in het begin of het me wel zou lukken en voor hoelang, veranderlijk ik heel langzaam naar: ik wil dit niet meer opgeven, dit alcoholvrije leven. Het voelt zo goed! En ik heb echt mijn moeilijke momenten nog hoor. Maar helder wakker worden 's morgens en daar zo blij mee zijn dat je de vorige dag niks gedronken hebt is me zoveel waard. Alles helder meekrijgen, geen angst of je rare dingen hebt gezegd/gedaan zonder dat je je dit kan herinneren ,

Hier vind je fijne mensen met dezelfde achtergrond. Als je het moeilijk hebt gewoon hier komen en schrijven, er is altijd wel iemand. Wat mij ook helpt is hier heel veel lezen. Ik wens je heel veel sterkte en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nerys,

 

Wat goed dat je deze stap zet!

Het is zeker niet altijd gemakkelijk maar wel mogelijk om zonder drank door het leven te gaan.

Je hebt hulp, je hebt het forum gevonden, je hebt de verantwoording voor je kind...

En natuurlijk jezelf, voor wie het waard is om dit aan te pakken!

 

Heel veel succes!.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

 

bedankt allemaal voor het warme welkom! Ik ga zeker door het forum bladeren en proberen me hier thuis te voelen. Morgen heb ik weer een afspraak bij mijn huisarts en daarna bij de verslavingskliniek. Nogmaals bedankt voor al jullie steunende woorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nerys,

Welkom op dit forum.

Goed dat je de stap hebt gezet en hulp hebt gezocht voor jezelf maar zeker ook voor je zoontje.

Ik ben zelf een alleenstaande moeder van een dochter van 12. Ik sta nu bijna 2 jaar droog.

Dat was een lange weg, vol valkuilen. Vallen en opstaan. Met hulp van therapie, want alleen kon ik het niet.

Ik kan volmondig zeggen dat het absoluut de moeite waard was.

Ik wens je heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nerys,

 

Welkom, goed dat je wilt stoppen. Het eerste stap is al gezet zo te zien :)

 

Ken het angst gevoel wel als je iets voelt bewegen of kloppen en trekken, ik raak dan ook helemaal overstuur.

Zelf ben ik nu al ruim 2 maanden gestopt met drinken, dit heb ik ook gedaan door thuis te detoxen. Ik kreeg diazepam / oxazepam en 

prometazine. Kan de eerste 2 weken amper nog wat van herinneren omdat ik nogal duf was. Ik merkte wel dat als ik zin had in een "drankje"

dat ik gewoon afleiding moest zoeken. 

Nou hier heb je een lijstje wat je kan doen als je echt zin in een wijntje hebt :

- Stofzuigen maar dan ook alles stofzuigen mischien zelfs 3x je vloer doen :)
- Andere huishoudelijke taken.

- Wandelen Maak dit je hobby, ga met je kleine lekker eruit. 

- Koop een spaarpot, elke dag dat je niet gedronken hebt stop je het geld wat je gespaard hebt lekker in dat potje ( vakantie potje of iets anders ) 

- Verzin een hobby. Of start je oude hobby's weer. 

- Filmpje kijken. 
- Radio luisteren. 
- Tuin onderhouden. 
- Bij de buren op bezoek. 
- Lezen. 
- Puzzelen, punniken, breien of iets anders. 

 

:)

Succes ;)

LV 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ben even een tijdje afwezig geweest hier, sorry daarvoor. Het gaat niet makkelijk de laatste tijd, de verslaving is erg sterk. Ik ben onder behandeling maar ik merk aan mezelf dat ik loop te 'bokken' op het moment dat ik concessies moet doen. Dan is werk te druk, oppas onmogelijk etc. Dat is het ook allemaal, maar ja, wat heb je aan je werk en moederschap als je ondertussen jezelf naar de vernieling drinkt. Lichamelijk gaat het slecht en dat wordt zo niet beter.

 

Ik heb net mijn behandelaar gemailt om te vragen of het toch mogelijk is om daar twee weken klinisch te ontwennen. Dat wilde ze in de eerste instantie al, maar ik zag dat niet zitten. Nu heb ik de mogelijkheid om tijdens de zomervakantie mijn zoontje 2 weken bij mijn moeder onder te brengen. Dus eigenlijk de enige kans om er wat van te maken. Ik heb die mail net verstuurd en ik zit nu al te stressen en in dubio. :/

 

Heeft iemand hier ervaring met een klinische opname? (bij Victas) Ik ben toen ik jonger was regelmatig opgenomen geweest voor mn eetstoornis maar niet voor verslaving. Of stel ik die vraag beter in een ander topic?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nerys,

 

Ook namens mij van harte welkom op het forum.  Ik wens je heel veel succes met de alcohol onder controle te krijgen. Zelf ben ik ook nog maar kort op het forum. Ikzelf heb mij aangemeld bij Tactus verslavingszorg. Ik heb nu vanaf 6 mei geen alcohol meer gedronken, is natuurlijk nog niet zo gek lang, maar het lukt mij gelukkig nog steeds en via Tactus hoop ik dat ik geen alcohol meer nodig zal hebben. Houd de moed erin Nerys, het gaat je lukken, echt.

 

Groetjes,

 

Casper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een klinische opname gehad via victas in Utrecht.

Op de Maliebaan.

Dat was erg pittig. Maar ik heb ook best erge psychische problemen dus ook niet zo gek dat ik mezelf tegen kwam zo zonder drank.

Ik weet nog dat ik erg onder de indruk was van sommige andere verslaafden, veelal aan zware harddrugs. Die waren er echt slecht aan toe.

Wel heb ik ook veel steun ervaren aan groepsgenoten, ze waren allemaal erg begripvol en steunend.

Wat wil je precies weten?

 

Hey Gipsy, bedankt voor het delen van je ervaring. Ik heb niet zo zeer zware psychische problemen, maar ik kamp nog wel met een hardnekkige eetstoornis naast mijn drankprobleem. Ik zit nu nog op een BMI 19 maar wel bij de gratie dat ik 1500 - 2000 calorieen aan drank per dag binnenkrijg :/ Ik heb bij Victas (van de gesprekken die ik heb gehad) niet de indruk gekregen dat er enorm op je eetpatroon wordt gelet. Ik ben eerder gestopt met drinken en kreeg toen met moeite 2000 calorieen aan voedsel binnen. Dat is voor mij te weinig en ik zat dan ook binnen no time op een flink ondergewicht. Op dit moment is stoppen met drinken wel prioriteit no.1 vanwege leverwaarden, maar ik maak me wel zorgen over mn eetpatroon. Als ik drink ligt er wat minder focus op eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gipsy: Thanks voor de uitleg. Ik ben in overleg met mn huisarts of ik daar tussendoor mag aanvullen met nutridrink of iets anders vloeibaars. Dat maakt het misschien makkelijker. In een groep eten is voor mij echt een van ergste dingen die ik kan bedenken. :/ Ik PB je binnenkort ff ok :)

 

@lady jane: Ja bokken is het zeker. En dan zo'n hele kudde bokjes in mn hoofd :) De een zegt, niet meteen stoppen met drinken want je gewicht gaat omlaag. De ander zegt, ja stoppen met drinken moet echt, en ja dat gewicht laat maar zakken want geen prioriteit. Ik probeer nu een uber bok te fokken die ze allemaal omver loopt en zegt, stoppen met dat zelfdestructieve gedrag. Heb ik 15 jaar van mn leven aan verspilt. En mijn zoon verdient beter dan dat.

 

@Pumpkin: Thanks :) Jij al bijna 10 dagen droog? Top he, echt heel motiverend! :sun:

 

Bedankt allemaal voor alle reacties. Fijn om hier (weer) een uitlaatklep te hebben. Ik ben sinds 3 dagen aan het afbouwen. Van gemiddeld 15-20 eenheden zit ik nu op 10. Ik slaap slecht, heb vreselijk pijn in mn buik en benen en constant vreselijke honger maar het hoort er bij. Er moet nu echt wat veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Lieve mensen, de klap is er op: 20 juli staat een 2-weekse detox bij Victas in de agenda. Nu alleen nog mn werk agenda regelen en zorgen dat ik bijvoeding kan krijgen en dan ben ik klaar. Redelijk tevreden met mezelf dat ik het deze keer echt zelf heb geregeld en het niet zo ver heb laten komen dat iemand anders daar verantwoordelijkheid voor neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hey Gerrit, wat toevallig dat je nou net een lieve reactie plaatst.  :heart:  Ik heb mijn ervaring met de twee weekse detox bij Victas net opgeschreven in een nieuw topic. Ik hoop dat dat ok is. Het staat hier: http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/8510-mijn-ervaring-klinische-detox-victas/

bewerkt door Nerys
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...