Spring naar bijdragen

Nieuw hier


Boldus

Aanbevolen berichten

Goedenavond

 

ik loop sinds een paar weken bij Tactus om van mijn Alcoholprobleem af te komen

ik sta nu sinds Maandag droog ik heb geen last gehad van lichamelijke klachten in mn hoofd word ik wel gek steeds die behoefte aan drank

op dat moment geen uitweg vinden slaan tegen muren deuren tot aan huilen toe nergens meer zin in hebben en alleen maar denken aan dat biertje

hoelang duurt het voor die klote gedachten uit je hoofd zijn

en kan iemand mij meer uitleg geven

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Boldus,

 

Allereerst welkom hier. En natuurlijk veel succes bij het pad dat je nu bent ingeslagen.

 

Hoelang het duurt? Dat varieert per persoon; voor mij waren de eerste twee weken niet fijn en na een week of vier begon het te wennen.

 

Zorg voor nu dat je voldoende water, sapjes of thee te drinken hebt en dat je geen honger hebt. Snoep desnoods maar.

Probeer wat afleiding te vinden; onder de douche staan, een wandeling maken, een film kijken, net wat het voor jou doet.

 

Je voelt je nu rot en dat duurt nog wel even misschien. Hoe moeilijk dat ook is, probeer er geen gevecht van te maken, maar te accepteren dat dit erbij hoort. Het gaat over, iedere dag een beetje beter. Morgen ben je blij dat je er weer een dag bij hebt.

 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, wat mij veel geholpen heeft in het begin is hier veel lezen en wat meekletsen.

Ik stuur je zo een PB-tje, een persoonlijk bericht, met daarin een stuk tekst over hoe het forum globaal in elkaar zit.

Als je aangemeld staat, zie je het envelopje rechts bovenin je scherm rood kleuren, ten teken van het ontvangen van zo'n bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen ervaring met pillen, Boldus. Ik kreeg Temazepam om te slapen, maar heb die niet gebruikt.

Ik hoop dat deze je helpen om de eerste moeilijke dagen door te komen. Veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Boldus,

Welkom hier.

Vandaag al dag 6!

Ik zou die chloordiazepoxide nemen als ik jou was.

Het is niet voor niets voorgeschreven en je muren en deuren hebben dan waarschijnlijk minder te lijden...

Ik was de eerste twee weken onrustig.

Een volle maag helpt tegen de trek en de tips die MG al schreef.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 dagen is natuurlijk nog niks maar ik kan me niet voorstellen om nooit meer te drinken het is allemaal zo lastig

mijn doel voor nu is zoiezo ff 2 maand niks zodat ik de hersens weer wat rust gun en ik hoop dat ik daarna weer af en toe een pilsje kan pakken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boldus, ik heb het idee "nooit meer" uit mijn gedachten verbannen. Ik werd daar behoorlijk naar van. Eigenlijk denk ik nog steeds niet ver vooruit.

Zeker de eerste tijd deed ik het met "vandaag drink ik niet" en dan kom je een heel eind.

Heel goed dat je met Tactus een laagje dieper graaft. Ik hoop dat je er iets mee kunt straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boldus welkom ! Bijna een week ! Goed ... De kop is er af. Volgende week gaat t vast al even beter. Probeer een beetje afleiding. Niet blijven zitten met de trek. Dat schiet niet op.

Iets zoets iets, hartigs, tanden poetsen hielp bij mij ook.

In bed met een boek. En dan morgen fris wakker worden en blij zijn dat t weer gelukt is! Dat zijn de mooie momenten.

Zet m op !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boldus welkom hier

6 dagen en dat zonder pillen

Doe het je niet na...ik zat vanaf dag 1 al aan de pillen.

Je kreeg ze niet voor niets Boldus..als het te gek word toch maar 1 nemen.

en 6 dagen naar 2 maand is een al een mooi streven...vandaar uit weer verder

Fijn dat je hulp hebt...verslaafd worden doe je niet zomaar

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er nog wel wat meer problemen bij gokken af en toe) Cocaïne gebruik maar dit alles doe ik pas als ik veel drank op heb want dan gaat de rem los

dus lijkt het mij en Tactus het beste om eerst het Alcoholprobleem aan te pakken zonder Alcohol gok ik namelijk ook niet en gebruik ik ook geen coke  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boldus...belangrijk is eerlijk te wezen..naar jezelf maar ook naar tactus toe.

Maak het niet mooier dan dat het is.

Verslavingsgevoeligheid is best breed...en kan veel omvatten

Heb zelf gemerkt dat ik alles altijd goed kon verbloemen

Denk niet dat ik de enigste ben die hier goed in was.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan Boldus! Compliment.

Je schreef eerder dat je "pas" zes of zeven dagen onderweg bent. Dat is natuurlijk nog niet zo heel lang, maar je moet je realiseren dat die eerste dagen vaak het lastigst zijn. Hoewel het inderdaad geen garantie is, want bij sommige mensen blijft het kennelijk maar doorzeuren.

Veel succes verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond

 

vandaag Medische onderzoek gehad bij Tactus uitslag bloedprikken alles was oke lever heeft nog geen schade opgeleverd van de Alcohol

hart filmpje was ook 100% oke dit motiveert mij weer om door te gaan zonder Alcohol

 

fijne avond alle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...