Spring naar bijdragen

moet veranderen


lap79

Aanbevolen berichten

Ik zal me even voorstellen.

 

Ik ben 35 jaar en moet stoppen met drinken. Ik ben getrouwd maar ik dreig mijn relatie te verliezen. Ik word boos van alcohol drinken. Ga dus ruzie zoeken met mijn partner en dat is voor haar niet vol te houden. 

 

Ik kan best dagen zonder bier dit ook ivm werk maar ik val toch iedere keer terug in oud gedrag. Dit moet veranderen. Ook merk ik dat ik steeds meer down ben en onzeker wordt. Zo ben ik nooit geweest en dat moet dus veranderen.

 

Op dit forum hoop ik antwoorden te krijgen op vragen die ik heb om te beginnen en te leren van mensen die hetzelfde nu meemaken of meegemaakt hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom lap

een sterke stap

een mooi begin

van een sterk jaar!

 

mijn ervaring is dat drank

versterkt, wat er al is

maar wat we binnenhouden zonder

voor jou kan het goed zijn

begeleiding te zoeken

om te verkennen waar je

boosheid zit, waarover die gaat

en tegen wie die echt gericht is.

boos zijn is gewoon een van onze emoties

minder geaccepteerd dan bang of blij of bedroefd

maar het hoeft niet om te slaan in agressie

wat wel gebeurt als hij onderdrukt wordt,

of onder drankgebruik naar buiten komt.

Het kan een mooi proces worden als je het aandurft.

En hier kun je veel hebben aan de ervaringen

van hen die die van zichzelf delen met ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Drank bracht me niet veel goeds op.

zonder was het ook niet te doen.

Toch heb ik gekozen voor stoppen

heb mezelf toen pas leren kennen

met alle gevoelens en emoties.

Nu besef ik pas goed waarom ik dronk

het moest eruit

achter al de emoties schuild een mooi mens

Hoop dat dat ook mag ontdekken

Welkom hier en succes...het is het waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Lap,

Een goed besluit van je. Al zal je omgeving er niet altijd mee eens zijn. Maar die zijn dan vaak jaloers dat jij wel iets aan je drankprobleem wilt doen.

Veel lezen hier en zelf veel schrijven kan al een goede steun zojn. Het helpt mij in ieder geval.

Heel veel sterkte en succes gewenst. En natuurlijk, welkom Lap.

Groetjes, Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de positieve reactie's tot nog toe.

 

Heb nu 2 dagen niet gedronken terwijl ik vakantie heb. Is toch wel lastig in je hoofd. Heb wel een gesprek met de vrouw gehad en wat dingen uitgelegd. Ze is bereid om het toch te proberen en kijken of er dingen in mijn gedrag. 

 

Gelukkig heb ik geen last van ontwenningsverschijnselen maar je ziet wel wat een gewoonte met je doet. Moet toch wel sterk in mijn schoenen staan om niet even naar de supermarkt te rijden. Voordeel is wel dat er geen bier in huis is en de rest lust ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lap,

 

Knap dat je het volhoudt, dag drie vandaag?

Stoppen is gemakkelijk,

nu volhouden.

 

Ik heb in het begin veel steun gehad aan het zinnetje:

'vandaag neem ik de eerste niet'

 

Inderdaad een gewoonte die er flink in kan zitten.

Andere dingen doen, de gewoonte doorbreken kan je helpen.

 

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ben ik weer.

 

Helaas heb ik het maar 4 dagen volgehouden. Ik heb de 5e dag weer bier gedronken terwijl het zo goed ging. 

 

Het ging fout op het moment dat ik ging vissen. Dit is een favoriete hobby van mij. Gewoonlijk drink ik daar ook een biertje bij. Voordat ik begon moest ik even snel bij de supermarkt zijn. Daar ging het mis. Toch een paar biertjes meegenomen. 

 

Ik baal hier zo ontzettend van maar het ging zo vanzelf dat ik er spijt van kreeg toen het al te laat was. 

 

Nu ben ik nog steeds van plan om volledig van de alcohol af te blijven en zal dus weer opnieuw moeten beginnen. Vandaag weer de eerste. Gelukkig ga ik vanaf morgen weer gewoon werken maar krijg best veel vrije tijd tussendoor waarbij het zeker niet altijd makkelijk zal zijn. 

 

Hebben mensen misschien tips hoe het toch goed vol te houden en niet toch weer even snel wat halen. 

 

Ik hoor graag weer van mensen hier want ik baal er echt van en voel me ook een redelijke zwakkeling nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer lap. Ik denk dat de meeste mensen wel herkennen dat je vol goede moed aan een voornemen begint en dan na korte of lange tijd het " nut " er niet meer van inziet en weer voor de bijl gaat

Iedereen hier is er met vallen en opstaan gekomen.

De verslaving was er ook niet in een dag dus het loskoppelen er van duurt ook even.

In andere postings is ook te lezen dat het handig kan zijn als je je valkuilen in kaart brengt

In welke situaties drink jij. Probeer dan deze situaties anders in te kleden of te omzeilen.

Naar een verjaardag gaan en de BOB zijn

Vissen zonder eerst boodschappen te doen.

Naar een receptie gaan en zorgen dat je daarna nog ergens heen moet zodat je niet kan drinken

Ik ken jouw risico momenten niet maar die van mij waren:

Alleen zijn, verveling, en verjaardagen.

Alleen zijn en verveling liggen dicht bij elkaar dus ik ben hobby's gaan zoeken. ( hardlopen , schilderen, pianospelen)

Als ik vlak voor t eten zin had in wijn trok ik gauw mijn hardloop schoenen aan en rende ik een blokje om.

Als ik op verjaardag moest ging ik met de auto ( dan dronk ik niet)

Ik nam de diensten over van collega's ( zo dat ik oproepbaar was )

En zo wierp ik allerlei barricades op om niet te drinken.

Uiteindelijk lukt het .... Misschien niet in 1 keer maar dat geeft niks.

Als je er klaar voor bent voel je dat. En niet te ver vooruit kijken :

Dag voor dag

Moed houden hè!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcohol en depressie gaan hand in hand dus het is niet vreemd dat je je down voelt en je wilt tips, iets wat ik nergens lees is van je dat je professionele hulp gaat zoeken wat in jou geval overduidelijk nodig is als je je destructieve bui op je partner gaat richten, een kwade dronk noemen ze dat en misschien dat er nog niks is gebeurd maar bij kwade dronken, als het een keer mis gaat, gaat het goed mis.

Dat je geen ontwenningsverschijnselen hebt na een paar dagen zegt ook nog niks, ik had ook nooit ontwenningsverschijnselen tot ik opeens een week later me rot zweette elke dag maar ik lees ook nergens hoe lang je hebt gedronken en hoeveel want bij het vissen tik je een paar biertjes en van een paar biertjes per dag krijg je niet zo snel ontwenningsverschijnselen.

Er zijn overigens weinig mensen die in 1x slagen met stoppen hé, de meesten zijn een paar keer terug gevallen waar het om gaat is dat je het blijft proberen.

Ik zelf was 2 weken gestopt (ben 34) maar met oud en nieuw ben ik keihard los gegaan, heb er achteraf wel spijt van gehad maar ben niet in me oude patroon gevallen dus nu weer 6 dagen nuchter, ik doe het momenteel zonder hulp en ik heb jaren 3-4 flessen whiskey en rum in de week gedronken met vaak erna nog halve liters bier of een fles wijn/port maar ik ben nooit een kwade dronk geweest en was alleen maar destructief naar mezelf maar ik heb wel met mezelf afgesproken dat als ik nog 1x terug val in het drink patroon dan ga ik aan de bel trekken en zoek ik hulp en ik denk ook zeer zeker dat jij ook hulp moet zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lap,

 

Ik kan de tekst van Skip zo kopiëren.

Je hebt je niet aan je voornemen kunnen houden, nou da's jammer dan. Als je er wat van kunt leren, dan is het niet voor niets geweest.

Inderdaad in beeld brengen wat jouw triggersituaties en -emoties zijn en er andere plannetjes voor maken. Zo vroeg mogelijk herkennen waar de problemen kunnen zitten, hielp mij goed. Steeds een dag vooruit kijken: waar kan ik de mist in gaan en hoe voorkom ik dat?

Één ding moet je niet doen: opgeven en hier niet meer schrijven. 

Hup!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lap,

 

Allereerst, je bent geen loser! Het is effe misgegaan. En nu ga je door met waar je mee bezig was, stoppen met drinken. Ik heb laatst nog ergens geschreven 'als ik een keer het vlees laat aanbranden, wil nog niet zeggen dat ik helemaal geen vlees kan bakken'. En zo is het ook met jouw situatie. Het is een keer mis gegaan, je leert er allicht wat van. (Om even bij dat vlees bakken te blijven; je draait nu op tijd het vuur uit).

Geef niet op, ergens zit een 'Lap' die echt wel zonder alcohol kan.

 

Heel veel sterkte en succes,

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks,

 

Ik ben ook zeker bezig om dingen te zoeken om afleiding te hebben. Ik ga dus ook weer hardlopen, thuis klussen en even vissen mijden. Het is bij mij ook dat als ik alleen stil zit de behoefte heb om te drinken. 

 

Vandaag zit ik weer voor 24uur op mijn werk dus is het geen probleem. Het is ook zo als ik lekker bezig ben dat de behoefte aan bier er niet is. 

 

Het gaat op dit moment weer goed gelukkig en ik hoop dat het bij die ene keer is gebleven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik was vanochtend om 0800 klaar. Ben nu vrij tot zondag 0800. even geen risicosituaties. Ben thuis aan het rommelen. 

 

tijdens het werk als we niks te doen hebben dan oefenen we veel en is het jezelf bezig houden tot een melding. 

 

verder gaat het wel redelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Lap. Fijn "weekend".

Je hebt vooruit gekeken en ziet geen risicosituaties. Als je vaste patronen had, zoals bijv. 's middags de krant lezen met wat drank erbij, dan zou je kunnen overwegen om dat te doorbreken.  Om bij het voorbeeld te blijven dan de krant na het eten lezen.

Honger en dorst kunnen ook triggers zijn om naar drank te grijpen. Ik zorgde dat ik iets te eten en drinken had, dat ik lekker vond. Dan maar wat snoepen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lap,

 

Afleiding zoeken helpt bij mij ook. Iets om handen hebben. In het begin had ik de behoefte me ieder moment van de dag bezig te houden, dat wordt nu wat minder, kan nu ook gewoon relaxed gaan zitten niks doen.

Iedere dag av is er weer eentje, en het zal niet altijd makkelijk gaan, maar dan schrijf je maar een extra lang stuk hier op het forum ;).

 

Heel fijn av-weekend gewenst,

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...