Spring naar bijdragen

moet even anders


csus

Aanbevolen berichten

hallo allen,

net nieuw en bijna beginnend met de therapie. erg veel zin in. ik merkte door veranderingen de laatste paar maanden in het werk dat er zo eens per 3 weken een excessief drinkgebruik in sloop. Dat wil ik niet, want het maakte relaties stuk. Ik hoop erg dat ik op een juiste wijze met alcohol om leer gaan. Iemand ervaring met het afraken van het bijna comatieus zuipen naar verantwoord omgaan met alcohol of zijn er alleen maar mensen die het helemaal hebben afgezworen?

hoor graag.

c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Csus,

 

Ik heb geprobeerd te minderen, maar dat hield ik maar even vol. Hier vind je veel mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Minderen kan werken bij sommigen, maar vaak is helemaal stoppen gemakkelijker.

Kort berichtje voor nu. Heel veel sterkte en tot de volgende keer.

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop bij het GGZ en daar hebben ze het liefste dat je in ieder geval 3 maanden op zijn minst helemaal niet drinkt. 

Je slaat anders te makkelijk door. Ik ben nu 6 maanden gestopt en bij mij werkt het het beste om helemaal niets te drinken. 

De beroemde 1 is te weinig en 10 teveel gaat dan op...

Waar ga je de therapie doen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi csus!

Hier een 'natuurlijke stopper', als in, ik wilde eigenlijk minderen maar ben als vanzelf gestopt doordat ik de voordelen van helemaal niet drinken ervaarde en de voordelen van drinken niet meer zag, zie dus.

Maar ik geloof ook dat ieder zijn eigen pad bewandelt en dat dat wat goed werkt voor mij anders kan zijn dan wat werkt voor jou. Begin maar gewoon met die wandeling en kijk wat je tegenkomt. Het is een mooie en waardevolle rit hoor.

Goeie reis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi csus welkom !

Jouw aanhef klinkt eenvoudig : het moet even anders.

Voor mij was minderen niet "anders" het was eigenlijk hetzelfde. Namelijk geen rem hebben vanaf het moment dat ik met 1 glas begon.

Sterker nog : het werd door minderen steeds erger omdat ik het gevoel had dat ik juist iets in te halen had. ( want gister en eergisteren

" mocht" het ook al niet)

Daarom kan het voor mij pas echt anders als ik niet drink.

Misschien dat het voor jou anders is. En dat kan en mag jij bepalen

Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi csus, 

Heb ook een tijdje verminderd na 3 halve liters per dag, maar vond dit moeilijker. Elke keer dat gezeur in mijn hoofd van dat ik weer

meer nodig heb werd ik ook niet vrolijker van. 

Ben nu 2 weken en nog wat dagen helemaal gestopt, en het bevalt me beter dan die paar pilsjes per dag. 

Er is zijn diverse instanties waar je hulp kan vinden, ik zelf zit nu bij IrisZorg. 

Succes verder,

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Csus,

 

Ja, eigenlijk is helemaal stoppen makkelijker dan minderen. Maar daar moet je aan toe zijn. Ik ben nu ook een paar weken aan het fris en het bevalt me goed.

Ik sluit me helemaal aan bij alle anderen die op jouw berichtje hebben gereageerd.

Heel veel succes en sterkte. Iedere dag av is er weer eentje.

 

Groetjes,

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...