Spring naar bijdragen

6 maanden gestopt nieuw hier


luna1961

Aanbevolen berichten

Luna, je bent al een half jaar clean en nu mag je gaan beginnen met herstel. Dat is zuur!! Je wordt gelezen, begrepen.

Ik vind het heel knap van je dat je hulp begint te vragen, want samen staan we sterker.

Schrijf over je zorgen, angst en twijfels zoveel als je durft en zo snel je ze voelt. Misschien kun je dan eerder erváren dat je het niet alleen hoeft te doen en misschien kun je gevaarlijke gedachten eerder aan zien komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Luna,

 

Wat herkenbaar allemaal. Ook ik wil mezelf weer terug. Je staat er niet alleen voor. En blijven schrijven. Ik ben hier nog niet zo lang en schrijf ook iedere dag. Sinds kort een soort dagboekje. Mocht ik er echt helemaal doorheen zitten, kan ik het weer teruglezen. Ook de reacties van anderen zijn altijd fijn om te lezen, een grote steun. Je bent al zo'n eind gekomen, laat de drank het niet van je winnen.

En er zijn zat mensen die jouw verhalen willen lezen. Het typen geeft opluchting, dat klopt. En als er iemand reageert, is dat ook fijn, omdat je dan zeker weet dat je er niet alleen voor staat.

Blijf schrijven Luna, mensen blijven lezen, want ook ik put weer troost en kracht uit verhalen van anderen. Dan weet ik dat er meer mensen vechten om hun eigen leven terug te krijgen en alles op de rit te krijgen.

Heel veel succes. Iedere dag av is er weer eentje.

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een lieve reacties allemaal. Ik blijf absoluut schrijven ben echt zo blij dat ik het nu kan. 

Ik merk wel dat de gewone dagen gewoon lekker gaan. 

Maar ja ik ben al 4 keer gestopt dus ik weet dat het enige wat telt is niet te denken dat ik die ene kan nemen. 

 

Ook niet voor de gezelligheid. 

Fijne dag, ik heb het giga druk deze dagen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luna en Ree, wat

kan helpen extra is een stopdatum onderin je

handtekening zetten (via instellingen).

Sommigen voelen zich erdoor onder druk gezet

dus probeer uit of het rust geeft of niet.

En jullie zouden natuurlijk de ideale maatjes zijn he. ;)

dan kun je erxtra pb-en als je dingen wilt bespreken

die je niet openbaar wilt, of je wisselt 06 of mail uit voor

als er ooit een "nood" situatie is. Ik heb de mijne al 5 jaar

en het contact verwatert nu een beetje, maar wat hebben

we een steun aan elkaar gehad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Luna,

 

Gooische vrouwen is weer leuk om naar te kijken. Lekker ontspannend. Heel veel plezier 1e Kerst. Goed bezig, niet bij de pakken neerzitten, leuke dingen doen.

Lekker bezig blijven en afleiding zoeken.

Die dagen kom je ook wel droog door, ik doe mee. We gaan er voor.

 

Groetjes,

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, leuke foto. Das dus Luna.

Ik ben ook zo hier en daar aan het uitvogelen hoe iets werkt. Als er dus iets raars komt te staan, laat het even weten. Dan heb ik vast op de verkeerde knop gedrukt.

Weet ook niet hoe die quote werkt en multiquote.

Maar och, berichtjes typen lukt in ieder geval wel.

 

Luna is sowieso wel een mooi gekozen naam. Dan denk ik aan de maan. Als het helder is en het is volle maan, dan verlicht die ons appartement. Vind ik mooi en rustgevend. Net als het kijken en luisteren naar de zee. Een combinatie is helemaal geweldig :D

 

Heel veel plezier met Luna en je visitehond. Gaat goed samen, die twee. Voordeel van een hond is ook dat je er uit moet. Een hond moet uitgelaten worden. Wij hebben hier een kat die het liefst wil dat we de hele dag met hem kroelen en spelen. Die stimuleert ons echt niet om naar buiten te gaan. Doen we wel uit onszelf, hoor.

 

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit ergens mee. En dat is heel slecht voor mij dat ik er mee zit dus ik moet het ergens kwijt. 

 

De kerstdagen als gescheiden ouder.

Al 5 jaar lang zit ik bijna de hele kerst alleen. 

Niet dat ik niet uitgenodigd wordt of zo maar ik moet altijd ergens heen. 

 

Ik heb 2 kinderen. 

een jongen van 22 en een meisje van 19. 

 

Die gaan dus altijd kerstavond naar hun vader. 

En de 2e kerstdag naar de familie van mijn ex omdat hun opa jarig is. 

En deze 1e kerstdag kunnen wij precies een kerstbrunch doen want ze moeten allebei werken. 

Kerstkadootjes openen doen wij nu op 2e kerstdag voordat ze moeten werken. Maar een half uurtje...

 

Ik vind dit echt soms zo oneerlijk. 

Hij gaat vreemd. En toch krijgt hij altijd nog alles. 

Het erge is ook nog dat hij een hartinfarct heeft gehad dus ja dan wordt het nog specialer. 

 

Ik moest dit echt even opschrijven. Echt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kerst zijn niet de enige dagen dat je speciaal kan maken he :) maar ken het gevoel, ik zit al de laatste 10 jaar alleen met kerst steeds om verschillende redenen. 2x zat ik vast met kerst en oud en nieuw (boetes), andere keren was ik op straat en een paar keer net als nu in een huis die nog helemaal leeg is (geen spullen, vloer etc)

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luna, heel goed dat je het van je af schrijft. Je kunt de situatie niet veranderen, je kunt je kinderen niet veranderen. Je kunt wel zó jaloersmakend aardig worden voor jezelf, dat mensen in jouw omgeving het fijn vinden om in jouw buurt te zijn. Maar bovenal dat je zelf graag in jouw eigen buurt bent.......... en al wie daarbij komt is meegenomen. Die film is al een mooi voorbeeld.

 

Mijn moeder wekt nooit de indruk dat ik haar gelukkig moet maken. Als ik kom ben ik welkom, als ik niet kom is het goed.

Mijn schoonmoeder vertoont claimgedrag. Haar toon is beschuldigend en slachtoffer-achtig. Een bezoek laat altijd een gore nasmaak achter en de volgende keer is het wéér iets stroever om er heen te gaan. 

 

Je hebt je leeggegeven voor je kinderen. Geven is niet investeren. Investeren is iets terug willen. Geven is vrij. 

Sorry voor mijn betuttel, ik begrijp het oneerlijke en dat is niet leuk. Zal je lief zijn voor jezelf met kerst? Gewoon omdat jij dat waard bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Luna,

 

De situatie die je beschrijft is natuurlijk heel vervelend voor je. Je kunt er weinig aan veranderen denk ik.

Ik ben een half jaar geleden aan yoga gaan doen. Aanleiding was, dat ik het belangrijk vond om met het verstrijken van de jaren mijn flexibiliteit op orde te houden.

Als aangename bijproducten van yoga geldt voor mij, dat ik beter slaap en beter afstand kan nemen en houden tot zaken, die normaal gesproken hard binnen komen bij me. Mindfulness schijnt ook goed te kunnen helpen voor een aantal zaken. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar anderen hier wel. Misschien wat voor jou?

Lastige situatie Luna, waarbij drank niets oplost en ook niets toevoegt. Dus een goede beslissing, denk ik, om niet meer te drinken.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Luna,

 

Echt niet leuk om mee te maken. Maar waar je zeker trots op mag zijn is dat je dingen zelf onderneemt. Je blijft in beweging, gaat naar de film alleen (wat veel mensen niet zouden durven. En waarom eigenlijk niet?), je hebt zelf besloten te stoppen met drinken en daar ben je al een heel eind mee gekomen.....

Je mag best een keer je ei kwijt en zeggen dat je er flink van baalt. Dat alleen al lucht op (is mijn ervaring). Je werkt aan je gezondheid en knokt ervoor. Iets wat heel waardevol is.

Soms lijkt het leven van de ander veel mooier en beter. Ook bij je ex zal misschien van alles spelen wat niet zo rooskleurig is.

Maar niet te veel vergelijken, het gaat om jouw eigen leven. Probeer jezelf niet teveel druk maken om die ander, maar ga na wat jij leuk vindt en waar jij je prettig bij voelt. 

Ik begin je wat beter te leren kennen, en je bent in mijn ogen een sterke vrouw die zelf nog niet in de gaten heeft wat voor een fijn en fantastisch mens ze is.

Wat al eerder is gezegd nu in de berichten hierboven, ben lief voor jezelf. Als een ander het niet doet, moet je jezelf op tijd een keer verwennen :)

 

En natuurlijk.....blijven schrijven, he?!

 

Hartelijke groeten en sterkte,

 

Ree

l

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een enorme lieve en goede reacties. Ik moet echt uitkijken momenteel want ik vind het gewoon moeilijk. 

alleen zijn. Het ook echt alleen doen. Ik doe het al 5 jaar maar het wordt steeds minder. Ik denk ook dat ik echt teveel mijn best doe. 

Nou ja aan de andere kant zijn het maar 4 dagen bij elkaar waar je doorheen moet. De spa rood is al in huis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe zou het zijn om op

klus/projectbasis een vrijwilligerswerk op te pakken?
Wij hebben hier een inloophuis waar je mee kunt helpen

om het Kerstdiner te maken, en mee-eten natuurlijk,

en een site vd gemeente waar je meer dingen kunt zoeken om aan mee te helpen.

Er zijn zo verschrikkelijk veel mensen waar je wat voor kunt betekenen en reken maar

dat je welkom bent! En dat het een goed gevoel geeft. Beter dan je vergelijken met

een ex, of kijken wat je mist deze dagen. het is wat je er zelf van maakt Luna, en idd

de anderen doen dat niet voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga 1e kerstdag eerst brunchen met dochter bij zoon (die is kok) in het restaurant waar hij werkt. 

Daarna gaat dochter ook werken. 

Dan ga ik daarna naar de film. Ik heb een kaartje gekocht voor Gooische vrouwen. 

Ik ga gewoon alleen. Ik wil niet thuis zitten. 

2e kerstdag ga ik wandelen met een vriendin heb ik geregeld. en de honden. 

 

Ik ga het gewoon volgend jaar anders organiseren. Het is ook meer dat er niets over gezegd wordt als ik er naar vraag. 

En ik ga gewoon ook dingen aannemen. en dan eindig ik alleen. 

dus op het laatste moment is nu de brunch geregeld en ik heb de film geregeld. 

Normaal hobbel mijn leven wel maar dit soort dagen knagen ook aan mij. 

Ouders overleden, weinig familie, broer ergens in het noorden. Vriendinnen/vrienden hebben het druk met hun groeiend gezin. 

En ik schaam mij ook enorm. Dat ik niet mensen heb waar ik terecht kan. 

Dat is zo raar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Luna,

Eerst wil ik zeggen dat je je nergens voor hoeft te schamen dat je geen mensen (of dat denkt) hebt waar je terecht kunt.

Ik herken je situatie wel heel goed en snap ook die schaamte.

Ook ik heb eigenlijk geen familie en maar weinig vrienden waar ik terecht kan.

Wat die vrienden betreft: hier vul ik zelf ook vaak in. Vind het ook heel moeilijk om contact te maken en zeker om zoals nu de kerstdagen gezelschap te zoeken. Ik breng ze nu door met mijn dochter van 12 en zeg tegen iedereen dat ik dit prima vind, terwijl ik liever anders zou willen. Maar dit aangeven, vind ik zo moeilijk. Anderen zijn zo met hun eigen plannen bezig als ik ze er naar vraag, dan durf ik me daar niet meer in te mengen.

Goed, kleine stapjes ben ik al wel aan het nemen. Hard werken, maar ik doe het wel omdat ik weiger om te accepteren dat er ook voor mij niet meer in het leven zou zitten.

En ik zie ook jou stappen ondernemen. Wandelen met vriendin, naar de film. Petje af !! Dat doe je toch maar weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...