Spring naar bijdragen

6 maanden gestopt nieuw hier


luna1961

Aanbevolen berichten

Ben blij dat ik het hier kan aankaarten. 

Fijne reacties Kastanje en Lady jane. Het is je eigen invulling. 

Maar alles in deze dagen wijst op " gezelligheid" 

Op TV, supermarkten, om je heen. Iedereen gaat dat ook doen. 

En ik durf bijna niet te zeggen dat het bij mij anders is. 

Volgend jaar ga ik weg met de Kerst. Dat heb ik ook een paar keer gedaan. 

Maar de vriendin waar ik naar toe zou gaan, die heeft nieit heel lang meer te leven 

Misschien nog een jaar of iets langer en dan wil je het ook met je familie vieren.

Wel raar is dat dan je familie ineens weer om de hoek komt kijken. 

 

En dat vrijwilligerswerk wil ik heel graag doen maar ik werk 6 dagen en ik heb echt de zondag nodig om bij te trekken. 

Dat wil ik ook in de toekomst als het kan gaan doen. 

Trouwens mocht ik de 30 miljoen willen ga ik dat alleen nog maar doen ! 

 

Fijne werkdag ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Ouders overleden, weinig familie, broer ergens in het noorden. Vriendinnen/vrienden hebben het druk met hun groeiend gezin. 

En ik schaam mij ook enorm. Dat ik niet mensen heb waar ik terecht kan. 

Dat is zo raar. "

 

Luna waarom is dat raar?

Raar is een vaag oordeel, het helpt niet iig. Veel stoppers vinden hulp bij elkaar in zelfhulpgroepen, veel eenzamen vinden elkaar in dagprogramma's, veel mensen vinden elkaar in hun hobby of sport. Veel mensen hebben weinig aan hun familieleden. Dan kan kerst wat moeilijker zijn want dat is zo'n familiefeest!

Gelukkig komen na kerst weer 363 dagen met minder familiediners.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monster, het is raar want als je mij zo kennen in het echt zou je dat allerminst verwachten. 

Ook dat ik (nog steeds)  alleen ben. 

Maar ja het is geen keuze Zal wel blij zijn als alles weer achter de rug is. 

In ieder geval doen wij vanavond de kadootjes. De andere dagen is er niemand meer normaal thuis  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Luna,

ik kende je al van D&D en heb nu ook je hele verhaal gelezen en begrepen hoe je je voelt.

Toch moet mij iets van het hart, ik kreeg in het begin de indruk dat je helemaal alleen bent, maar als ik het goed lees, woon je met je volwassen kinderen en dus niet alleen en heb je ook 6 dagen werk en clubs.

Toen ik gescheiden was, schreef ik steeds in mijn dagboek dat ik niet alleen oud wilde worden.

Ik ben nu 2x zo oud en wel alleen en vind dat over het algemeen prima.

Dus ik denk dat jij met "alleen" zonder partner bedoelt.

Het is ook niet makkelijk wat jou is overkomen, maar het is 5 jaar geleden en zij eten er geen boterham minder om als jij je zo naar voelt als je doet. Ik geef je dan ook de welgemeende raad het achter je te laten.

Loslaten is het moeilijkste wat er is, maar voorbij is voorbij.

Heb je er wel eens bij stil gestaan dat "zij" misschien wel gevochten hebben tegen hun gevoelens voor elkaar? Maar dat laat zich niet dwingen en liefde is niet voor eeuwig.

Mijn vader ging verder met zijn fysiotherapeute na 32 jaar huwelijk.

Mijn moeder zei " we waren zo gelukken" en hij " het was een hel'.

De waarheid zal zo als gewoonlijk wel in het midden liggen.

Mijn moeder werd dus verlaten na 38 jaar (6 jaar verloofd), 6 kinderen, 2 miskramen en 1 verdronken kind. Zij heeft het daar heel moeilijk mee gehad en de gekste dingen uitgehaald. Soms moest de politie eraan te pas komen. Mijn vader moest zelfs zijn tel.nr. veranderen.

Maar na 7 jaar was dat over en nog een paar jaar later, stuurde ze mijn "stiefmoeder" een verjaardagskaart omdat ze medelijden met haar had dat zij met die tiran verder moest leven.

En ze heeft het voor de kiezen had, zeker weten. Ze leeft nu nog, hoogbejaard, maar zonder mijn vader, die is vlak voor zijn 90ste overleden.

Ik schrijf je dit in de hoop dat je je leven oppakt (dat doe je ook wel), maar dan zonder die gedachte aan hoe leuk "zij" het wel niet hebben.

En vergeet niet, het is wel de vader van je kinderen en die hebben een neus voor dit soort dingen en dan zou het wel eens vervelend kunnen aflopen.

Ik wens je een heel goed en vooral gezond 2015 toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat het goed bedoeld is. Wat je schrijft klopt.

Maar ik ben gaan drinken en daar ben ik nu  mee bezig.

Dat is mijn eerste prioriteit. Ik heb het neergeschreven juist omdat ik het kwijt wilde

Ik weet dat ik verder moet. Daarom loop ik ook bij de detox.

Heel erg bedankt voor je verhaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb er ook echt zin in. 

Klinkt echt raar maar ben al wezen waaien op het strand. Nu zo brunchen bij zoon met dochter. 

Dan is de rest van de dag alles aan het werk tot heeeeeeeeeeeeeel laat vanavond en vannacht. 

En ik ga met de trein naar Rotjeknor. Om daar de film te kijken. 

1e kerstdag my way ! Ik ben supertrots op mijzelf. 

Maar vooral ook omdat ik het nuchter ga doen (voor het eerst sinds jaren !) 

bewerkt door luna1961
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vriendin komt langs om te wandelen rond 12 uur. daarna ben ik alleen. 

Dochter gaat met de familie van haar vader uit eten. En zoonlief moet weer werken. 

Ik blijf het moeilijke dagen vinden ondanks dat ik het zo voor mijzelf op een rijtje heb. 

Maar ja nog even doorbijten. En dat ben ik zomaar ineens nuchter doorheen. Dat is dan toch ook weer een dingetje

:)  :)  :)  :)  :)  :)  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...