Spring naar bijdragen

Zaterdag 6 december 2014


jowan

Aanbevolen berichten

Goedenavond beste mensen,

 

Ik lig zowaar op schema vandaag, wat ik me had voorgenomen, heb ik ook gedaan. Dat is ook wel eens fijn. Ik ga zo de deur nog even uit om iemand te helpen met een nieuwe verzekering. Deze middag nog zo'n WTF momentje, maar ditmaal geen gedachten aan drank. Misschien slijt dat ook wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Het voelt alsof ik een levensbedreigend ongeluk heb gehad, waar ik nu van aan het herstellen ben, in mijn hoofd." (Marnix Pauwels)

 

Frummers, ik kwam bij toeval op Twitter net echt een Pareltje van een interview tegen. Ja, het gaat over verslaving, maar ook en vooral over stoppen en wat er met je gebeurt als je stopt. Het is zo waar, eerlijk, oprecht, hoopvol en behulpzaam. Het is een kant van verslaving, of eigenlijk van stoppen met een verslaving, die naar mijn idee niet vaak wordt belicht in de media. Ik raad het echt heel warm aan! Het duurt twintig minuutjes, dus neem even de tijd.

 

http://www.7ditches.tv/aflevering/611/marnix-pauwels-@marnixamsterdam-in-mij-zit-de-neiging-om-iets-mateloos-te-doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had me voorgenomen om niet te reageren als ik het gevoel heb Aggie, dat je weer gedronken hebt maar ik kan het niet laten. Zeker nu je op deze manier reageert naar b.v. Sowhat. Als je op deze manier met mensen om blijft gaan, zal je eenzaam worden en blijven. Ik vind je vaak erg naar reageren, en het verbaast me dan ook dat er nog mensen zijn die geduldig blijven en je constant die aandacht geven waar jij om vraag. In het verre verleden heb ik je wel eens geschreven dat het niet uit maakt hoe jij aandacht krijgt als jij het maar krijgt. Ik noemde dat toen "negatieve aandacht vragen". In al die jaren ben je wat dat betreft geen steek veranderd, je vind jezelf nog steeds de belangrijkste persoon op aarde. Tja en dan is het ook niet zo gek dat je al een tijd in de situatie zit waar je nu nog steeds in zit. Ik bedoel dus jouw thuissituatie. Ik vind het goed dat er nog steeds ingegrepen wordt.

Ikzelf steek al een tijdje geen energie meer in je want dat is verloren energie en die kan ik wel voor iets anders gebruiken.

Een ban krijgen, even vertellen dat het een tijdje helemaal fout is gegaan en weer vrolijk rondhuppelen hier en weer heel veel aandacht vragen, is volgens mij niet de manier om van de alc. af te komen.

Of heel zielig zeggen dat het je spijt als je weer zo'n "rare"avond hebt gehad, daar veeg ik echt mijn billen mee af ik geloof je niet.

Maar och, je zal wel weer een ban krijgen en over een paar weken weer vrolijk terug komen, tot de tijd daar is dat je niet meer terug kan of mag komen.

Dat zegt mijn gevoel en ik geloof niet dat ik er veel naast zit.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

asjemenou

en ik ga nu

een zak snoep kopen

de kerstboom met alleen lampjes erin

is eigenlijk zo ook best mooi.

Kan ik even wennen voor de ballen erin gaan.

oh ja, en wat ging goed andaag:

ik kocht in de kringloop een mooie leren winterjas

met capuchon! Voor €20,= en in een klein zakje

achter een ritsje zat €1,30 aan muntjes, leuk he.

Maar toch nog behoefte aan troostsnoep

ik had precies als Fruit die maan in het oog

maar dan vanaf de zuidelijke kant

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruit, dat gevoel had ik niet… Ik ken hem ook een beetje (via Twitter alleen)  én - in alle eerlijkheid - ik herken mijzelf hierin. Broos, ja dat zie ik ook, maar zichzelf wat aanpraten, nee dat geloof ik niet.  Ik denk dat het met herkenbaarheid en spiegelen te maken heeft. Ik kan mezelf beter in hem terugvinden, zeg maar.

 

Qua mutsje daarentegen ben ik het voor de volle 100 met je eens. :-)

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

PM, van lachen krijg je inderdaad ook energie; ik wel tenminste.

 

Akelei, wat goed, twee weken al! Ik denk dat alles wel weer goed komt. Even geduld nog en af en toe proberen te doorbreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yogajuf, dank je wel voor de link. Ikzelf ergerde me niet aan het mutsje. Misschien is hij een broos mannetje, ik keek daar niet genoeg doorheen. Ik vond het bijna jaloersmakend zo goed als hij het allemaal dóór heeft, ik weet niet of ik het cynisch bedoel of niet. Ik denk dat hij in herstel echt veel geleerd heeft en veel veranderd is en dat zijn eigenwaarde nu op mooie hoogte is. (hoewel die 15 % zinnetjes............daar mag een korrel zout bij). Hij was open en hij was eerlijk en dat maakte het voor mij tot een fijn interview om te volgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerrit, je had alles gedaan wat je wou vandaag..............dus ook motorrijden: heb je ervan genoten?

 

Ik ging vanochtend via de dijk aan Gelderland - zijde naar Deventer. Veel landbouwverkeer moet daar zijn doordeweeks; de dijk was op plekken niet schoon. Het was mistig dus het vizier wilde ik open hebben. Het was niet warm en ik heb door de combinatie van genoemde feiten dan ook NIET genoten. Op de terugreis was het niet meer mistig, maar naar mijn smaak nog steeds zeker 15 graden te weinig om het fijn te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan Tatum!

 

Monster, het was prettig rijden voor mij. Ik zit zo beschermd, maar dat weet je. Als jij het echt lekker vindt dan is het voor mij gauw te warm.

Ik ben een uurtje weg geweest, eerst binnendoor, kleine heuveltjes, bochtjes, bos en heide. Toen nog een stukje grote weg. Leuk en de motorfiets is weer even helemaal warm geweest, remmen weer schoon. Morgen, als het weer het toelaat, is de motor van mijn vrouw aan de beurt; die staat nu aan de lader. Dat wordt een ander verhaal en veel kouder ben ik bang.

 

Vlieg zolang je jezelf maar niet ondersteboven kletst hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@fruit. Dank je. Nu begrijp ik wat je bedoelde en waar je vandaan komt. Zet me ook aan het denken. Hoe zorg je ervoor dat je de 'goede' overtuiging blijft behouden, dat vraag ik me af. Want jij schreef van de week dat je nu het gevoel hebt dat het je gaat lukken. Wat maakt dat je dat nu zo voelt?

Ik ben heel erg overtuigd op dit moment, en oprecht ook, maar ook als de dood dat ik die positieve overtuiging weer verlies of er zelfs maar aan ga twijfelen. Gisteravond voor ik uitging was die angst heel sterk. Ik wilde absoluut niet drinken, maar was bang de controle tóch te verliezen. De angst was irrationeel, een beetje zoals bang zijn dat je je vergeet 's ochtends aan te kleden en jezelf opeens naakt op straat ziet lopen. En die angst keur ik ook weer af, omdat ik vind dat ik mezelf moet kunnen vertrouwen. Een vervelende cirkel.

Toch moest ik er gister doorheen denk ik. Want het is meer dan goed verlopen en sta nu weer wat sterker. Maar eng blijf ik het vinden, heel eng.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yo wacht maar tot je wat verder bent. Die angst is heel normaal en menselijk hoor. Betekent dat je jezelf heel serieus neemt. Maar die angst wordt echt minder naarmate je jezelf er meer en meer van kan overtuigen dat je sterker wordt, en niet gaat vluchten voor situaties waar je juist bang voor bent. Iedere keer wanneer je er doorheen gaat word je sterker en krijg je meer en meer zelfwaardering. Je bent zo ontzettend goed bezig, ik hoop dat je daar in kan blijven geloven. Jij gaat het zeker redden. :rose: :rose: :rose: :rose:

Zo kanjers het is weer genoeg voor vandaag. Ik zou zeggen, slaap lekker allemaal en tot morgen weer. :moon: :moon: :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...