Spring naar bijdragen

Yes !!


bes

Aanbevolen berichten

Dag allen,

Yesssss !!!!
Eindelijk iets gevonden (dit forum bedoel ik dan) wat m'n 'onrust' mss wat kan wegnemen.
Na het lezen van vele herkenbare berichten, heb ik terug een mentale boost gekregen. En dat had ik echt wel dringend nodig....

Kort efkes m'n voorgeschiedenis schetsen: vorig jaar in juni volledig gestopt met drinken (was nodig!). Dit met hulp van medicatie en 3,5 maanden AA en andere zelfhulpgroepen. Da's echter niks voor mij. Vandaar op m'n eentje zelf geprobeerd. Is me slechts 1,5 maand gelukt. Ik dacht dat sociaal drinken opnieuw mogelijk ging zijn. Niks van natuurlijk (amper een paar weken goed gegaan). Daarna terug in m'n oude patroon terug hervallen; met alle gevolgen vandien...

Nu, sedert 12 april terug volledig alcoholvrij... in m'n 4de week dus... En lichamelijk valt het best mee, maar heb het mentaal soms ZOOOOO LASTIG !!!

Zou aan de ene kant terug naar een AA-groep willen gaan (om die mentale boost te krijgen), maar geen enkele 'ligt' me blijkbaar. Er is altijd wel iets wat me 'stoort'. Geen enkel slecht woord over die groepen, hoor. Zal wel aan mij liggen dat ik me er niet thuis voel...

Soit,
weet niet of ik hier op dit forum veel actief zal schrijven of eerder veel zal lezen, maar weet, hoop alvast, dat ik hier zal vinden wat ik op sommige momenten echt nodig zal hebben...

bes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bes,
Nou, welkom hier hoor.
Vind het hartstikke goed dat je nu al zo'n tijd niets hebt gedronken.
Op de ' ditjes, datjes & dagdraad ' kun je terecht voor zomaal een praatje, of om steun te krijgen als je het moeilijk hebt.
Ik hoop dat je je hier thuis gaat voelen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcoholisten, en ik reken me daar zelf toe zijn veeleisende mensen. Alles moet gaan zoals wij het willen. Alles moet perfect zijn. Ook was ik zeker nog toen ik dronk zeer kritisch. Negativiteit is de meeste alcoholisten eigen. Zo ook mij.

Maar ook: ik was erg sterk in het verzinnen van smoezen. Hoewel ik dat zelf niet doorhad. Er was altijd wel een reden niet naar de AA te hoeven. Gelukkig had ik iemand in mijn naaste omgeving, een niet- alcoholiste, die er erg op aandrong toch naar de AA te gaan. Ook al beviel het me niet.

Ik ging en ben blijven gaan tenslotte. Omdat ik geen keuze had. Nu, 5 jaar later ga ik nog en ben zelfs bezig met een nieuwe groep op te zetten.

Ik weet dat ik het zonder de AA niet gered zou hebben. Ik heb mijn kritische houding laten varen. Elke groep heeft wel iets wat me niet bevalt. Maar daar let ik niet teveel op. Ik probeer mijn steentje bij te dragen en te zien naar wat het me oplevert. En dat is mijn nuchterheid.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey hey,

Thanks voor jullie warme welkom-woorden....
en misschien kom ik ooit wel eens meebabbelen op 'ditjes en datjes'; ondanks weinig tijd om achter de computer te zitten. Straks gaan sporten; dat doet minstens zoveel deugd !!

By the way, Hanneke, 'au fond' heb je wel gelijk, hoor. Weet dat omdat mijn mama al 15 jaar (om de 14 dagen) naar haar AA-groep blijft gaan. Ben daar ook 2x geweest en die is 'gemoedelijk' en zo'n groep zou ik echt wel zien zitten.. Tot op heden echter nog niet gevonden bij mij in de buurt; mss zoek ik weldra wel verder...

Greetz,
bes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bes :present: welkom!

Wat goed dat je al gestopt bent! TOP!
Ik heb de anonieme internetbehandling van adb gedaan.
Het heeft me vele inzichten en handvatten gegeven.
Misschien ook iets voor jou?

Hoop dat je hier zult vinden wat je zoekt en
succes met je adb zijn ;)

groetssssss
Coco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yes bes,
In iedere therapie, behandeling, programma zaten wel elementen waar ik niet mee overweg kon.
De vraag die ik me iedere keer kon stellen was of ik wilde stoppen met drinken en daar alles voor doen en laten
om die nuchterheid te behouden.
Zo ja, dan moest ik ook de elementen aanvaarden waarmee ik moeilijk overweg kon.
Zo nee, dan moest ik het maar op zoek gaan naar iets wat perfect voor mij was en dus niet bestaat of het op eigen houtje
weer doen, en dat was net hetgeen waardoor ik iedere keer weer faalde.
Het ga je goed.
Niwi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bes, ik zit meteen te denken aan Porgy and Bess.
Het zou best leuk zijn als jij jouw ervaringen ook op de dagdraad zet.
"I loves you Porgy, don't let him get me...."
En jij laat je vast ook niet krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Bes,
Dat ergeren aan mensen herken ik ook,
en het is aan mij of ik dan kies om daar wat van te leren
of het uit de weg te gaan. Meestal zijn de mensen waaraan je je ergert
een spiegel van iets in jezelf en dus kun je er veel van leren door er niet voor
weg te lopen, of weg te blijven zoals bij zo'n groep. Door het drinken zijn we al zo vaak
weggelopen voor mensen, omstandigheden e.d. en bij het niet drinken komen we het alsnog tegen.
Mijn ervaring nu, na 9 maanden is dat ik alles en iedereen wat ik heb laten liggen, alsnog tegenkom.
Niet makkelijk, zeker niet leuk, maar ik kan het wel aan en leer er veel van.
En hier heb ik soms hetzelfde, al vind ik het hier iets gemakkelijker, want lees vaak s avonds bij
en dan is de aktie of diskussie al vaak voor bij.
Ik zie je ook wel terug op de dagdraad hoop ik, uiteindelijk heb ik er het meest aan om regelmatig hier te zijn, dat houdt me scherp, want ook al is het niet echt een strijd meer, zoals eerder soms wel, vanzelfsprekend is het nog niet altijd om niet te drinken. Maar vandaag neem ik de eerste niet, das wel duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Jane, voor je 'wijze' woorden....
Weet dat je gelijk hebt en zal ze zeker onthouden...

By the way.. Proficiat met je 9 maanden alcoholvrij zijn... Verlang al naar die dag... Voor mij is het nu nog elke dag een 'strijd'.... De ene al wat makkelijker dan de andere... Voor mij mag het geestelijk ontwennen wat sneller gaan; voel me absoluut nog niet sterk genoeg in m'n schoenen...

Die ultieme tip van : 'dag per dag' heb ik hier al een paar keer gelezen en vind ik draaglijker dan 'nooit meer'.. Zoals ook jouw 'die eerste, neem ik vandaag niet'...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...