Jen Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Fruit, ik was bezig met een autobiografisch kortverhaal. Dan moet je eerlijkheid niet schuwen denk ik. Maar 't is een gevaarlijk genre, waar ik me misschien beter voorlopig niet aan waag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 29 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Rossig op de bank na uitgebreide hete doesj. Zo maar eens een start maken met koken. Gebakken aardappeltjes met erwtjes en vis in botersaus. Slechte kanten hier legio op te noemen, Positieve kanten??? walrus reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Natuurlijk heeft iedereen positieve kanten Blondie, dus jij ook. Ze durven benoemen en accepteren is soms wat lastig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Energiek en moedig bijvoorbeeld, Blondie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Wat dacht je van strijdlust..blondie...een hele mooie....heeft niet iedereen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Altruïstisch, toegewijd, zorgzaam? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Blondie...ik weet niet wat het is...maar stiekum ben ik wel een beetje jaloers op je. Dan moet je wel een heel bijzonder iemand wezen Niet omdat ik met je wil ruilen maar gewoon een gevoel. blondie6173 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Hoi allemaal Omwille van weer effe dip hier op dit ogenblik geen persoonlijke reacties, maar jullie zijn allemaal kanjers!! Heb, in tegenstelling tot gisteren, een goeie dag gehad. Fysiek vermoeid, maar fijne gesprekken gehad met heel nabij familielid. Ik kan me echt optrekken aan het forum hier, kom heel vaak obstakels bij anderen tegen waar ik zelf ook mee worstel, of geworsteld heb. Wil echt even zeggen tegen iedereen hier, dankjewel, om te posten, ook diegenen die nu veel energie hebben, al een stuk verder op weg zijn, en toch een hart onder de riem komen steken bij de groentjes zoals ik! Heel waardevol vind ik dat, geeft een fijn gevoel er niet alleen voor te staan... Jen reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Kip we blijven doorgaan en we helpen elkaar er doorheen. Heb je vannacht een beetje kunnen pitten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 (bewerkt) Wijfie jij doet ook mee met het arrensleepact hé? Tof joh. Ik maakte een klein vreugdedansje. Had ik beter niet kunnen doen heb nu last van m'n knie. Maakt niets uit. Fijn dat je er bij bent. 29 november 2014 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Haha wijfie. Volgens mij is het best moeilijk voor Sinterklaas om nuchter te blijven. Een paar jaar geleden organiseerden het lief en ik een Sinterklaasfeestje bij ons thuis als "instuif" - hij kwam bij mij wonen. Sinterklaas van dienst was een vriend die al zolang ik hem ken geheelonthouder is. Je kan je niet voorstellen hoeveel gasten hem alcohol probeerden aan te smeren, en hoe hij maar moest blijven herhalen "Nee nee, Sinterklaas drinkt niet". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Hey Bolletje, Ja hoor, heb heel goed geslapen, gelukkig lukt dat meestal wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 (bewerkt) En hoe ik ben opgevoed... Een sigaar voor Sinterklaas en een pintje voor Zwarte Piet. Dat was ooit de inhoud van mijn schoentje 29 november 2014 bewerkt door Jen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Hot, hoe is het vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 En ik wed dat de lasagna 3× beter smaakt zonder het bier Zo hie pannekoeken aan het bakken...dus lang in de keuken Komt ff een herinnering boven...toen ik nog dronk...had ik bij de eerste pannekoek al een fles wijn leeg om vervolgens een nieuwe aan te breken Na het bakken zwalkend naar de bank...om Ff een roes uit te slapen Vervolgens weer alcohol totdat ik weer sliep...dat was mijn zaterdagmiddag..avond Oja...hopende dat er geen visite spontaan kwam...dat trok ik niet Gelukkig is dit verleden tijd...blij van Ik leefde ook altijd in onrust....want ja alles moest ook stiekum...niemand mocht van mijn probleem weten En ja...ik was goed...jarenlang...hoe ik het kon verbergen Leven voor de drank...niemand had het in de gaten... Eigenlijk was het een noodkreet wat niemand opviel En ik was nog trots op mezelf dat ik zo goed was De waarheid was...ik voelde me diep triest en mocht er niet wezen Wat een herrinnering aan pannekoeken bakken Zo onder het bakken al een pannekoek op..nu de rest Fijne avond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 ja wijfie, verbaast dat je? Jij bent toch van mijn generatie? Mijn ouders waren geen alcoholisten, overigens. Een pintje drinken stond wel voor "plezant". En Zwarte Piet stond dat ook. (In mijn kinderbeleving overigens zwart van het roet en niet van huidskleur, maar da's weer wat anders.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
walrus Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Positieve kanten??? Nou eh .. niet lullen maar poetsen, dreadlocks, gevoel voor humor? Mijn positieve kant - zal er zelf maar over beginnen - is mijn zijkant. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 De welke, walrus? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 die tussen de wal en de rus Jen reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 beetje melig hier zware bijscholingsdag gehad over zelfmoord en hoe mensen daarin te begeleiden (due om hulp bellen dus) of naasten die er bang voor zijn. diverse hele akelige "cases" besproken en me heel machteloos gevoeld ook. wie denken we soms dat we zijn om hierin een rol te kunnen spelen? Ik heb net een gevulde koek uit de diepvries gehaald toch een vorm van zoet = troost, denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Hot, angstig dat het weer gebeurd? Wat voor ondersteuning heb jij, behalve het forum? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Ik vermoed, Jane, dat jullie voor de nabestaanden een belangrijke rol kunnen spelen. Ter nagedachtenis van "onze" Luc De Vos -> muziekdraad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Dag Soldaat, blij om je weer in ons midden te hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 nee Jen, die bellen nooit de mensen die het overwegen, of gaan doen en soms een naaste die bang is dat hun dierbare signalen geeft. Hoe daar mee om te gaan, liefst voorkómen. En dat dan zelf ook niet weten, dat bedoel ik meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 gelukkig komt net de fakkel optocht met de koets met Sint en heel veel zwarte pieten net voorbij. Dat is ook fijn, de pret, de muziekfanfare erbij en een gevulde koek wat wil ik nog méér? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden