Spring naar bijdragen

donderdag, verwonderdag, 27 november 2014


lady jane

Aanbevolen berichten

Ook ik hoor hier steeds de periode van 8 maanden. Ik heb er weinig over gelezen, die dipjes, en nog minder van ervaren. Of ik moet ze niet door hebben gehad.

Alles wat wakker schudt voegt toe. Dus voor mij mogen de dipjes bestaansrecht hebben. Een mens kan maar gewaarschuwd zijn.

bewerkt door Monster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is momenteel niet saai in mijn leven. Ik kan de uiterlijke vorm: de leugen die Verslaving mij wou verkopen, zien als een jarendipje. Bijna 2 jaar, zie je wel? Ik zie het als de stoomknop van de snelkookpan. Ik heb de knop maar niet beroerd, ik heb het gas lager gezet. Hopelijk laag genoeg haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor ben ik weer! Behoorlijk pissig op mijn pa maar als ik ventileer zal ik wel rustig verder kunnen slapen.

Net een heftige discussie gehad met mijn pa, hij belde me wakker om zijn ongenoegen te uiten over een vriendin van hem waarvan de man dit jaar zelfmoord heeft gepleegd.

Ze heeft een nieuwe lief gevonden en dat vind mijn pa niet kunnen dus kwam gelijk bij mij halen wat hij dus niet kreeg. Was het niet met hem eens vind dat er geen tijdsduur zit aan rouw verwerking en ook geen beperkingen aan de manier waarop je het doet.

 

Ik begrijp niet zo goed waarom je op de "uitnodiging" van je vader ingaat hem gelijk te geven. Jíj bent toch geen acteur in het spel?

Als hij zijn mening wil ventileren, à la bonne heure, maar daar hoef jij toch geen stelling tegen te nemen of het zelfs maar mee eens te zijn?

Ik heb de laatste maanden steeds minder een mening, en àls, dan houd ik die meestal voor me. Dat voorkomt (zinloze) discussies, oplopende emoties en opblazende ego's. Véél beter voor mijn nuchterheid. 

 

Dat ik mijn mening hier wel geef, is van educatieve aard...;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn clown heeft groen haar. Ze waren aan het verven op dagverblijf en voor ze erop verdacht waren greep hij er met zijn handen in en smeerde het in zijn haar. Meteen uitgespoeld natuurlijk, maar het is nog groenig. Hij heeft heel blond haar. Verder gaat het aardig hier. Schoonma gaat waarschijnlijk maandag naar verpleeghuis revalideren. Spraak is moeilijk en lopen ook. 

Ik heb er ook weer een paar kleur gekleurd naar huis gestuurd, en dat beperkt zich niet tot het haar, rode neuzen en gele gevlekte broeken zijn geen uitzondering na een avondje knutselen. En ik denk ook wel eens wat moeten die begeleiders op de woningen wel niet denken van al die knutseldingetjes die steeds voor de leiding mee nemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, Jowan dat lijkt me niet altijd een goede strategie om met de dingen om te gaan. Het uit de weg gaan van discussies kan als gevolg hebben dat je ze in je hoofd, in gedachten toch gaat voeren. En dan kies ik er liever voor om ze maar wel te voeren.

 

En er komt opeens ook zinnetje naar boven hier dat ik vorige week hoorde: Je kan beter spijt hebben van iets dat je gedaan hebt, dan van iets dat je nagelaten hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige discussie vind ik ook gewoon leuk. Als er naar elkaar geluisterd wordt en er op elkaar argumenten wordt gereageerd.

 

Maar veel discussies zijn natuurlijk geen discussies maar zoals bijvoorbeeld een debat in de tweede kamer wat zich over het algemeen beperkt tot het uitdragen van standpunten en het herhalen daarvan, en bij een ruzie gaan de emoties de boventoon voeren wat ook niet echt bijdraagd aan het elkaar begrijpen. Maar dat kan daarna dan wel weer als de emoties wat zijn afgezwakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, zo kan het ook. Geweldloze communicatie.

 

En ik kan hier wel bekennen dat, zonder dat ik wist wat dat was, ik op dit pad ben geraakt, om te stoppen met drinken. We (vriendin en ik) hadden natuurlijk al zo met enige regelmaat "gesprekken" waarbij zij haar zorgen uitte en nog veel meer. Ik wuifde dat altijd weg dat zorgen maken om mij nergens voor nodig was. (In eerder stadium was het nog dat ik haar toch geen kwaad deed met mijn drinken). Maar na een keer had ik echt het idee, ik kan haar gevoel over mijn gezuip toch niet veranderen. Dat is van haar. Ik moet dat wel serieus nemen (omdat ik van haar houd). En vanaf toen zat ik daar best wel mee. Want ik wilde toch drinken. Nog wel. Maar omdat ik haar gevoel serieus nam ben ik op zoek gegaan.

 

Ze heeft gelukkig nooit geeist dat ik moest stoppen met drinken. Nooit. Als stoppen het startpunt van mijn zoektocht was had ik niet lang gezocht. Maar nu dwaal ik af.

bewerkt door Jaap
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...