Spring naar bijdragen

oké hier gaat ie


jahallo

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

Na weer een fles wijn en het voornemen om rustig aan te doen wat dus weer mislukt is, een aanmelding van mij. Ik drink steeds een beetje meer en zit in een soort van gevarenzone waarin ik het merk, maar moeilijk kan tegenhouden.

Nu heb ik altijd al een haat- liefde verhouding met drank ( en ook drugs) gehad met ups en downs, vanaf mijn 14e ongeveer, ben nu 30. Dronk ik een jaar geleden alleen in het weekend (vrij, za, zon en dan wel zwaar) nu is standaard de donderdag er bij en soms de woensdag ook. Of maandag. Hellend vlak. Ik ben al overgegaan van sterke drank naar wijn omdat dat minder hard gaat maar t gaat steeds een beetje erger. Neem mezelf van alles voor maar vooralsnog alleen maar stomme pogingen die niet echt op iets uit lopen. Dus zoek nu wat steun hier. Misschien helpt het. Ik ga dit soort dingen wat makkelijker aan met wijn achter de kiezen dus weet niet of en hoe lang ik dit volhoud maar wil iets veranderen. Maar weet niet hoe. Hopelijk vind ik hier de steun om iets voor elkaar te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, hallo, zo gaat dat vaak ja. Eenmaal wat alcohol op dan wil je meer. Ik zag dat bij mezelf ook, en om de drank een beetje zijn werk te laten doen had ik ook steeds meer nodig. Welkom op dit forum.

 

Nu drink ik al een paar jaar niks meer. En het voordeel daarvan is, ook al wilje meer niks, het blijft gewoon niks.

 

Ik ben benieuwd welke kant jij op wilt. Hier een beetje rondneuzen op dit forum kan je wel helpen denk ik een richting te bepalen. Ik hoop je weer te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jaap,

Ik zat gewoon te wachten op een reactie. Erg fijn dank je, het kostte me wat moeite om d stap te zetten. Welke kant ik op wil... Goeie vraag. Ik zie mezelf niet als iemand die nooit meer wil drinken, maar ook niet dit; mezelf telkens teleurstellen met voornemens die ik niet waarmaak over minderen terwijl ik dat wel wil. Is er een gulden middenweg? Dat vraag ik me af. Wil ik wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, bedankt voor jullie berichten. Ik zal mijn best doen met schrijven, en ben druk met lezen van diverse verhalen. Veel herkenning in elk geval, ik hoop dat ik jullie (in de loop der tijd) ook kan steunen.

Gerrit een jaar brrrr als ik dat lees schiet ik spontaan in de stress. Nu weet ik dat ik het kan, tijdens mijn zwangerschap heb ik ook niet gedronken (nu, ik heb dat af en toe geprobeerd maar mijn maag trok dat niet). Maar redelijk snel (3mnd?) na bevalling had ik mn tolerantie alweer aardig hoog opgebouwd. Ik heb zoals ik al vertelde eigenlijk vanaf mijn 14e al een beetje een heftig patroon, was toen ook al voor het eerst dronken en vanaf mijn 15e toch wel wekelijks, een paar jaar lang. Toen ik 19 wad kwam daar ook veel drugs bij, vnl speed en wiet. In die periode ongeveer 1a2 flessen bacardi per week plus de rest dus.

Daarna ging ik dagelijks veel blowen. En heeft drank op een heel laag pitje gestaan. Nadat ik ben gestopt met blowen (na 4 jaar dagelijks) bouwde de drank weer op. Met periodes van elke dag en dan weer dat ik het door de gootsteen gooide en dan weer behoorlijk lang sweekends netjes doen, binnen de perken.

Nu ik een kind heb, is de drugs wel erg op de achtergrond (misschien 4 keer per jaar) maar de drank blijft.

Waarom drinken... Ik denk om de saaiheid te verdrijven, beter te kunnen ontspannen, vieren vh weekend, te denken funk alles. Mezelf beter durven uitspreken Iets in die richting.

Voor nu, ik heb de drank vanochtend door de gootsteen gegooid, er is nog wel bier van mijn man. Ik lust geen bier maar bij gebrek aan beter ga ik nog wel eens voor de bijl. Dus wish me luck vanavond ;)

Dit is voor het eerst dat ik mn hele verhaal eens op een rijtje zet en schaam me best wel maar op zich ook wel goed dat ik het doe, confrontatie enzo ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jahallo! Welkom.

Veel sterkte met jezelf loskoppelen van deze gewoonte.

Hoe mooi is het om van je kind te genieten zonder die verdovings -laag om je heen. Je kan er puur van genieten. Dat stukje vooral raakt mij omdat ik daar zelf steken heb laten vallen.

Ik kan het niet meer veranderen. Maar jij wel

Grijp die kans

Schrijf! lees! meetings ! medicatie! huisarts ! verslavingszorg!

pak alles om weer helder te worden

Zet m op

En blijf hier komen... Het werkt

Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gerrit,

Het ging goed gister! Ik ken het hele proces nog v minderen/ stoppen met blowen (all coming back). Dat scheelt want ik weet dat ik het kan. Maar goed, dat is gelukkig niet mijn probleem. Het volhouden, geen ach ik heb zondag ook al niet geborreld dus kan het nu wel. Etcetera. En ik weet dat dat een voortdurend ding is. Dat zijn de ups en downs waar het altijd om gaat en waar ik stiekem ook wel een beetje op kick zo van hahaha zie mij eens dat ik dat best kan bepalen (don't know why, misschien is het een excuus) en wat vervolgens snel wegzakt in weer te veel/te vaak waarna het hele riedeltje weer opnieuw begint. Nooit echt keihard crashen om daarna hopelijk (voorgoed) te pieken maar altijd een beetje er tussen in pingelen. Misschien klinkt het wat vaag hoe het werkt maar is voor mij normaal zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Jahallo,

 

Als ik je zo lees, heken ik veel terug van wat je schrijft. Op mn 28e wist ik al dat het zo niet langer kon, Ik ben nu 60 en heb dat  32 jaar vol weten te houden. Met vallen en opstaan ben ik 60 geworden. Als ik het geweten had was ik toen definitief gestopt, de strijd van 32 jaar weegt echt niet op tegen het zgn plezier wat je er van hebt. Als ik je zo lees doet de rem het ook niet meer zo goed. Ik wens je die 32 jaar niet toe. Minderen bleek na zoveel jaar geen optie en bij de meesten hier ook niet. Hoop voor je dat het je lukt te minderen, maar waarom wil je iets zo graag hebben waar je eigenlijk vanaf wilt??? Een verslaving word altijd meer en meer, nooit vanzelf minder.

bewerkt door wimmelt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! En inderdaad, het spelletje wel/ niet in je hoofd is gevaarlijk. Je verzint vanzelf van alles om toch op WEL uit te komen dus probeer afleiding te zoeken. Of maak een lijstje met redenen om niet meer te willen drinken en pak die er bij of hier veel lezen of......hoe dan ook, ga de discussie niet aan met jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo! het gaat goed tot zo ver. De hele week lekker druk geweest. En moet zeggen dat alle reacties me wel een beetje hebben afgeschrokken en aan het denken hebben gezet.

Is het echt zo erg/ wordt het echt zo erg. Doet de rem het nog naar behoren etc etc.

Daar hoopvol achter te komen maar ik kan er geen antwoord op geven(nog).

Hoe het ging deze week: ik ben er dus de hele week meer mee bezig geweest dan anders, had wel ff aanvaardt lastige momenten. Ik ben bijvoorbeeld vrijdags vrij en dat betekent dat ik vind dat ik donderdagavond het weekend mag vieren. Dus op woensdag was dat al een soort van issue ; morgen wel of toch niet. Dat zijn uiteindelijk een paar slokken uit een flesje bier geweest donderdagavond maar daarna heb ik t maar weer weggedaan. Gisteravond heb ik t goed aan de maat gehouden en gedacht aan een lager tempo en dat lukte wel. Dus al met al best goed met hier en daar een lastig moment. Thanks for asking!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jahallo,

 

Je bent dus goed bezig en niet ontevreden over jezelf op dit moment. Goed gedaan!

Ik ben vanaf het begin steeds een dag vooruit gaan kijken: wat kont er morgen op me af en hoe ga ik daar mee om?

Dat lees ik bij jou terug; je was je woensdag al aan het voorbereiden op de donderdag. Dat mechanisme van vooruit kijken en voorbereiden, alternatieven bedenken voor mogelijk lastige situaties, heeft mij erg geholpen.

Je hebt nog een aantal vragen voor jezelf openstaan, waar je je eigen antwoord op moet zien te formuleren. Dat lukt je alleen maar door eraan te werken; en dat doe je. Compliment!

 

Veel succes; blijf je schrijven hier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja en wat mij ook tegenhoudt isde gedachte: wat moet ik dan doen op de avonden in het weekend? Wat blijft er over? Alles wordt dan saai geen verzetje niks om naar uit te kijken. Ik keek van de week rtl late night met die jongen er in die was afgekickt van drank en drugs. Die arts die er bij zat, zei sommige mensen hebben behoefte aan heftige prikkels, gevoelens etc. Zo iemand ben ik dus ook dat weet ik zeker heb ik ookaltijd gehad. Dus met wat zou ik dat moeten vervangen?

Dank je Gerrit! Ik ga zeker proberen te blijven schrijven! Deze week heeft t me geholpen

bewerkt door jahallo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat blijft er over? Alles wordt saai.

 

Ik heb de eerste weken, misschien wel maanden, ook regelmatig met mijn ziel onder mijn arm gelopen of gezeten.

Opwindende, interessante en boeiende dingen zitten natuurlijk niet in een fles. Die zitten in jezelf en kun je in de wereld om je heen vinden.

Met drank (of iets anders) is het meer schijn, het is niet echt.

 

Zelf heb ik ervaren, dat de leegte zich toch langzaamaan weer is gaan vullen. Misschien iets minder "vuurwerk" en wat meer "open haard".

Minder heftig, maar wel warmer en veel bestendiger.

 

Ook dit zal voor iedereen wel weer anders voelen en werken.

Je gaat het ontdekken, hoe het nou echt voor jou ligt. Geef het wel een kans allemaal, plus de aandacht en de tijd, die het verdient.

Het is het waard en jij bent het waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jahallo,

 

Het is inderdaad je draai effe vinden. Ik ben ook met 14 jaar begonnen met een biertje. Vond het niet eens lekker, maar na 2 glazen voelde ik me heerlijk. Kon om alles lachen, had plezier. Maar dan die volgende dag. Bleeehhh. Maar helaas, dit was toch het begin van jaren alcohol drinken. Eerst alleen in het weekend, later ook door de week. En dan steeds meer. 1 flesje wijn was niet meer genoeg. Na vele pogingen om te minderen, want helemaal stoppen was eng, heb ik vorige week de knoop doorgehakt. Ik ga voor een alcoholvrij leven.

En dat kun jij ook. Ook ik vond bij de vorige stoppogingen dat het leven een stuk saaier was. Waarom weekend als ik toch niks mag drinken? Waar dan naar uit te kijken?

Ik ben meer gaan sporten en er zijn nog wel wat leuke uitdagingen te vinden. Hardloopwedstrijd met hindernissen (door water en modder lopen, over obstakels klimmen etc...), meedoen met de nieuwjaarsduik,.....en andere dingen op niet sportief vlak. Ik kan nu op ieder moment van de dag de auto in stappen om ergens naartoe te rijden en een eindje te gaan wandelen en te proberen mooie foto's te maken. Je krijgt er zoveel vrijheid voor terug.

Wat bij mij ook helpt als ik zin heb in een wijntje is 9x 'stop' tegen mezelf zeggen. Klinkt raar, maar het lijkt of de hersenen dan zo afgeleid zijn dat de zin naar een drankje echt wegebt.

Ik ben nu pas een weekje bezig, maar ik blijf tegen mezelf zeggen dat ik het kan en dat er zoveel voordelen zijn aan het niet-drinken.

Kom op, Jahallo, we zijn er allemaal voor jou en voor elkaar. We gaan er samen tegenaan.

Heel veel succes en ik hoop veel van je te lezen.

 

Groetjes,

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Heb net je verhaal zitten lezen. Ook ik dronk teveel, geleidelijk aan naar 3 flessen per dag soms. Met veel stop pogingen nu aan de refusal en het is heerlijk.

Ik hoef de beslissing niet te nemen in m'n hoofd, drink ik wel of niet, en heb geen schuldgevoel als het dan eens niet lukte. Rust in m'n hoofd !!!

Ook voor m'n gezin, zij hoeven ook niet te denken heeft ze nu gedronken of niet !

Heb nu bijna een maand niet gedronken en het gaat me heeeel makkelijk af, had ik eerlijk gezegd niet verwacht. En de wereld word zo veel mooier en groter. Het thema drank, hoe kom ik er aan, wanneer kan ik drinken, merkt iemand het, waar laat ik m'n lege flessen, waar haal ik het ........... Hoeft niet meer

Heb nu wel therapie en dat is pittig maar ik ga er voor en hoop dat het jou ook gaat lukken.

Succes !!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, goed om jullie verhalen te lezen. Dat sterkt me. Fijn dat er herkenning is wat betreft: 'wat vervangt het'. Mijn leven is in vergelijking met 6 jaar geleden al heel erg 'open haard' geworden hihi. En dat is al lastig. Het ff anders als anders gevoel willen ... Dat blijft.

Maar deze week ging op zich weer prima. Zondag dus nog wel 2 wijntjes geloof ik. En donderdag 1. Dat laatste is opmerkelijk, want ik heb niet meer dan dat gedronken terwijl ik dat van tevoren wel had verwacht en dat is ook gebruikelijk. Nice vind ik zelf. Wel grappig, op de momenten dat ik denk ' oh ik lust er nu wel een' dan denk ik oh nee dat is dom omdat ik dan een zwakkeling ben ivm jullie en mijn onderwerp hier op t forum. Terwijl dat nergens op slaat want ik doe het juist voor mezelf. Dus op een gekke manier helpt het wel tot zo ver, om hier te schrijven. Gek hè dat zulke dingen me dan bezighouden, zegt wel wat over mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jahallo, klopt, je doet het voor jezelf. Het forum kan echter helpend zijn in de vorm van een extra hobbeltje dat je over moet voordat je gaat drinken.

En dat is mooi toch? Geen medicatie die je aftikt, geen boze mensen om je heen, maar gewoon zo'n seintje in je eigen hoofd "het forum". Uiteindelijk ben je dat ook weer helemaal zelf natuurlijk.

Ik hoop dat je het weekend goed doorkomt. Laat je het horen?

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff zaterdag iets minder. Er kwam een vriendin en ons vaste drankje gehaald. Ik dacht nog, oké ik ga gewoon rustig aan doen. Nou ja, aan t eind vd avond waren we een fles verder. beetje dom.

Het ergste was nog dat mijn man de volgende dag pissig op me was want ik was wat baldadig/ lullig naar hem toe geweest. Ik wist nog wel dat ik aan het ouwehoeren was, maar wist niet dat ik hem zo had laten voelen. Sterke drank pff gaat altijd te hard blijkt maar weer. Eerder was het ook regelmatig dat ik dan of aan het eind vd avond, snachts of de volgende dag kotsend in de wc pot hing. Dat geeft dan toch weer aan dat dat geen goed plan is. Heb ik gelukkig al een hele tijd niet gehad hoor, zaterdag ook niet.

Gister dan ook maar niks gedronken, dat dan weer wel. Dus op zich 2 dagen afgelopen week gedronken en donderdag dus 1 wijntje, die telt niet helemaal mee vind ik. Nieuwe week nieuwe kansen. Zit er ook aan te denken iets te gaan ondernemen vrij of zat avond zodat de gelegenheid minder aanwezig is.

bewerkt door jahallo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jahallo,

 

Ik heb een tijd gehad dat ik ook dacht het met 1 glaasje wel te redden. Maar dan kreeg ik de smaak te pakken, en ik vond dat er nog wel eentje bij kon. Want op 1 been kun je niet lopen, toch!? En ja, dan is het toch kapot. Nog maar een glaasje etc.

Ik heb gemerkt dat ik niet kan minderen. Dus nu is het echt kappen met die handel. Valt niet mee, maar ik heb het gevoel dat ik minder sterk hoef te zijn als ik helemaal niets pak dan me pesten met 1 glaasje. Want dan is de beer al los.

 

Maar je bent zo te lezen toch al wel op de goede weg. Je drinkt nu al wel een stuk minder. Het is niet leuk, maar misschien moet je juist dat rotte gevoel oproepen dat je kreeg nadat je toch te veel gedronken had, op de momenten dat de verleiding weer heel groot wordt.

 

Kom op, Jahallo, het gaat je lukken. Blijf schrijven en lezen hier. Mij helpt het in ieder geval.

 

Groetjes,

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...