Spring naar bijdragen

maandag 17 november

blondie6173

Aanbevolen berichten

Krijg ik wel tijd om over andere dingen na te denken. :)

Volgens mij zijn we allemaal die hier schrijven redelijk ADB. We doen mee aan dit forum en bewust zijn van iets is toch al een behoorlijk stap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wat ik wel kan doen is alvast inlichtingen vragen bij die stichting. :D

Thanks! Tot laters of de volgende.

(jeps Spud komt altijd alleen halen! En als ze het heeft is ze weer rap vertrokken! :D  Komt wel terug denk ik dan! :):lips: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, nog niet helemaal maar voor mij wel! :D

Ik zou zojuist namelijk bijna weer vervallen zijn in het "alvast" helemaal regelen voor een ander en die hond.

Tijdens het schrijven van de mail betrapte ik me erop. Dus mezelf bijgestuurd. Sms naar vriendin gedaan over de site, zodat ze zelf kunnen kijken of die stichting iets voor hun of de hond is.

Maar wel aangeboden om te bellen als ze vragen mocht hebben (ze is Turkse, spreekt heel goed Nederlands maar begrijpt soms dingen niet)

Dit voelt 100x beter dan het heft maar weer in eigen handen te nemen, als enkel mijn meedenk hulp gevraagd wordt. Tsjonge vandaag is het dus eindelijk gelukt om te doen wat er van me gevraagd wordt en er niet meer van te maken.

Ben best wel een beetje trots op mezelf. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O Sproetje maar zo ben ik ook hoor, ik neem het dan ook graag over. Dacht net zelfs nog "Als het Sproetje niet lukt dan bel ik wel en zeg gewoon dat ik bij de D.A. werk, dat zal zeker helpen,"maar natuurlijk helpt het niet maar ik zou ook alles doen om het dier op een goed adres te herplaatsen.

Maar heel goed dat je toch probeert om het de eigenares zelf zoveel mogelijk te laten regelen. Dan kan ze ook het beste afscheid nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huh? Monster ik zei toch ook niet dat ik niet meer ga schrijven?

Ik trek me tegenwoordig gewoon wat vaker terug, niet voor een ander maar omdat ik er zelf veel van leer.

Lees bovenstaande, over de zaak van iemand overpakken of luisteren naar wat je gevraagd wordt.

In mijn reacties die ik rap geef op mensen, valt mezelf op, is me nog niet gezegd, valt die methode me ook op.

Ik denk op zo´n moment dat ik het weet voor iemand anders. En dat wordt extra beloond met likes of medestanders.

Maar in feite weet ik dat helemaal niet voor de ander. Ik voel niet wat de ander voelt, ik weet niet wat de ander nog meer denkt dan wat deze schrijft.

Ik doe het dus eigenlijk uit eigen belang.

En eigen belang vind ik goed, tot op zekere hoogte.

Dus nu steeds vaker, vlieg ik op mijn toetsenbord om een reactie te geven en vraag ik me steeds vaker af? Is het voor mij dat ik reageer of denk ik werkelijk dat ik er de ander een beetje mee kan helpen.

En dan kom ik te vaak uit op dat ik zelf eigenlijk weer aandacht nodig heb. En dan wis ik alles. En dan ga ik de straat op of spring in de telefoon om een afspraak te maken.

Want hier schrijven en blijven reageren en energie steken in mensen die je eigenlijk niet kent is ook een vlucht van mij om geen werkelijk contact met mensen aan te hoeven gaan.

En ook gewoon lui. Dan hoef ik de deur niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Zijn er nog frummers die mee willen schrijven in "hoe staat het er voor" bij stoppen met roken forum hier??

Pleeeeaaaaasssseee

Voor jou wil ik best meedoen als jij hier jou stukken ook blijft schrijven.

Vind ze erg overzichtelijk en duidelijk. En een beetje herkenbaar. (vooral het innerlijk conflict van dat woorden afwegen om niemand voor het hoofd te stoten en dan alsnog merken dat je niet alle mogelijkheden gedicht hebt)

Kan ik je 1 ding zeggen, lukt nooit! Wat die gaten dichten betreft er vind altijd wel iemand een gat in. En dat is helemaal niet erg, want daar leer je zelf weer van.

Was gisteren geloof ik, voelde je jezelf minder om hier te blijven schrijven en uitte dat en toen vond je het weer prettiger. Gewoon je hart blijven luchten dus en doen wat jij vind wat goed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik allemaal al niet voor mezelf gedaan heb om mezelf hier heel comfortabel te voelen:

Hier komen

contact maken met andere schrijvers

Tegen spiegels aanlopen die ik in de 1e instantie niet wilde zien

Ik weet niet hoeveel x een afscheidsbericht geschreven dat ik niet meer zou komen

3x zoveel bans en berispingen gehad. :D

Hele lange teksten geschreven en daar zeer veel energie ingestoken om te voorkomen dat ik een olifant was in de porseleinkast en die kast brak toch nog

Mezelf terug getrokken.

Mezelf een dikke huid aangemeten.

Heel veel dingen geleerd over interpreterend lezen geleerd. Maar zal het nooit onder de knie krijgen want emotisch bij die vorm van lezen worden niet beschreven hoe je dat dan aanpakt of doorkrijgt.

Veel mensen zien komen en gaan.

Kortom veel gedaan om hier mezelf nog steeds wel prettig te voelen bij het plekje als deelnemer.

Iedereen schrijft ten eerste voor zichzelf, dat we daardoor mensen ook helpen is mooi.

En zo zie ik dit forum. En soms een beetje te, denk ik ineens dat iedereen mijn vriend is en dat ik ze echt ken. Maar dat is niet zo, ik ken enkel het gedeelte wat jullie met me wilde delen.

En dat heeft niks met jullie te maken. Gewoon het gemakzuchtige in mij, niet op iemand af te hoeven stappen met de vraag: "hé wie ben jij? vind jou interessant om wat je zeg"

Dat soort dingen is toch makkelijker te zeggen tegen mensen die door kmters kabel met elkaar verbonden zijn?

En juist dat wil ik in het echt ook kunnen doen.

En speel daar dus mee, dankzij dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud als het een Dobermann met een stamboom is kun je ook bij de rasvereniging van Dobermanns kijken,vaak hebben die plek voor herplaatsers op een lijst

Nee, van een broodfokker. Was niet voor de kosten, maar die hadden er nu 1 en de andere pas over een half jaar. :blush: Kogel door de kerk, vrouw gaf ja, meteen doen voordat ze nee zegt ding.

Kei mooie hond! Wellicht doorfokwaardig maar daar hebben zij dus bewust een stokje voor gestoken. En dat vind ik dan weer heel erg cool!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een mooie teksten...heel waardevol!

Ik blijf zeker en vast schrijven, niet dat ik nu zweef omwille vh compliment hihi

maar ook gewoon omdat het oplucht, goed doet.

Ik lees en leer.

Wat voor iemand misschien een triviaal zinnetje is

Is voor mij of iemand anders

Dan weer helemaal waardevol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud,

Wat de hond betreft...ben ook hondenvriend in hart en nieren...ooit stamboom gefokt, hypocrisie ten top,

Gestopt in dat fake wereldje,

Nu weer twee herplaatsers in huis.

Samen met mijn eigen gefokte (top) teven, die ik heel bewust heb laten steriliseren.

Respect!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En verders zou ik wel een mede organisator hebben voor dat sinterklaas gebeuren. Iemand waarmee ik overleg kan plegen.

Want daarin kom ik veel dingen van mezelf in tegen.

Namelijk, ik las Wimmelt die er enthousiast over was maar kan het dubbel opvatten. Namelijk dat hij ook mee wil doen of het aan de enthousiastelingen overlaat? Je schreef je niet in, moet ik dat doen dan?

Wat me brengt tot het punt dat ik niet elke dag het draadje wil lezen om te kijken wie mee wil doen of niet.

Dacht heel slim een apart draadje te maken maar dat zakt wel heel diep naar beneden.

En dat ik er niet steeds op terug wil komen en er reclame voor wil maken omdat het gewoon leuk zou moeten blijven. En ik dit idee ook maar gepikt heb van vorige keren. :)

Ik houd er zelf niet zo van als iemand in herhaling valt, daardoor ga ik dingen minder leuk vinden.

Dus een nee is oké voor mij. Maar omdat we hier qua bezoekers altijd wel een beetje verschillen en ik eigenlijk iedereen de kans wil geven om mee te doen, weet ik niet zo goed hoe ik het aanpakken moet.

Ook speelt mee en dat heb ik gewoon meegemaakt hier dat op de dag zelf en mensen dat allemaal lezen of zien op de dagdraad zich toch een beetje gepasseerd voelen.

Ik heb dus eigenlijk iets op mijn schouders gepakt wat ik totaal niet onder de knie heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maak het niet groter dan het is Spud.

Je poneert een plan.

Je kleedt het aan middels een eigen draadje.

Meer niet.

Je bent niet verantwoordelijk, je bent geen organisator , je bent alleen maar medeforummer,

Hoe méér jij doet, hoe minder ik doe.

Jij ligt er misschien wakker van terwijl ik achter de monitor, (wat? schrijvend!) slaap........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...