Spring naar bijdragen

No alcohol


Ineke60

Aanbevolen berichten

Hoi Ineke en hartelijk welkom hier.

Tips heb je al genoeg gehad, ik wens je heel veel sterkte en succes. Blijf vooral hier komen, het is een fijne club met lieve mensen waar je veel steun aan kunt hebben en jij je eigen bijdrage ook aan kunt leveren door het delen van je ervaringen. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, die vaste drankmomenten kennen we allemaal! Dat je lijf zich voorbereid op de drank die komen gaat maar dan ineens niet komt! Huh?! Dus komt er een soort van onrust voor in de plaats. Maar die kan je uitzitten, echt waar. Het is zeker niet makkelijk maar het kan echt! Een schriftje maken met alle redenen om te willen stoppen en dat erbij pakken wanneer je trek krijgt en alvast ideetjes opschrijven wat je zou kunnen doen en dat hoef echt niet alleen maar super actief te zijn!

Ik ben na veel terugvallen nu 3 maanden ADB en het wordt makkelijkER, niet makkelijk, maar de dagelijkse strijd in mijn hoofd is zeker voor de helft minder en dat scheelt.

Hoe dan ook, zet hem op en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het toch wel moeilijk om hier te schrijven het is anoniem ik weet het.

Ik ben gewend van thuis uit mijn eigen boontjes te doppen.

Jillz vind ik niet zo lekker ( doe er nog crodini door) mij te zoet ik wordt er ontspannender door omdat ik die van 5% pak en ja wijn 12 a 13% dat scheelt toch wel wat

Het forumboek ben ik aan het lezen, wat erg allemaal zo erg is het bij mij gelukkig niet.

Vanmorgen was ik ontzettend moe of het door geen alcohol drinken is of mijn 2 drukke kleinzoons die ik te logeren had.

Ik ga de dagen aanstrepen dat ik niet drink of wel drink de laatste was volgens mij op de zoon zijn verjaardag

Dat wordt nu dus de derde dag, straks warme chocomelk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het toch wel moeilijk om hier te schrijven het is anoniem ik weet het.

Ik ben gewend van thuis uit mijn eigen boontjes te doppen.

 

Ineke,

 

Dat geld voor mij ook en vast voor een heleboel anderen hier.

De kunst is om toe te geven dat het je niet alleen lukt om te stoppen.

En steun van anderen nodig hebt.

Dat geeft kracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk nu nog dat ik alles wel alleen kan....stiekem.....maar weet ook dat hulp toch wel heeeel prettig is, juist anoniem hulp krijgen is makkelijker voor mij. Kan hier mooi oefenen dus! Jij misschien ook?

Maar je gaat goed, 3 dagen, het begin is er. En wat het erg zwaar voor je of valt het wel mee?

Dat van, bij mij valt het wel mee herken ik heel erg. Pas toen ik zag dat het helemaal niet mee viel, misschien nog wel in hoeveelheden maar niet in gedrag en de behoefte te drinken, kon ik echt de volgend stap zetten. Hoeft voor jou niet zo te zijn natuurlijk!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry ik kan het niet alleen, ik heb jullie hard nodig.

Ik heb net 1 fles rode wijn op en ik zie dat het nog geen 4 uur is.

Het was ook moeilijk om in te loggen heb er dan ook lang over gedaan .

Ik ben te ver heen, ik schaam me diep zal er ook wel spijt van krijgen dat ik heb ingelogd.

Moet het kwijt. De poes ligt heerlijk op mijn schoot en ik voel me heerlijk loom maar toch met een schuldgevoel.

Morgen een verjaardag van mijn kleindochter dan moet ik fit zijn op het moment zie ik er tegen op.

Kan op het moment niet goed denken kijk steeds terug voor schrijf fouten ook snap ik niet waarom ik drink op dit moment een fijne man,kinderen,kleinkinderen, dieren, mooi huis .

Sorry kom morgen kijken of alles goed is gegaan gisteren ook een fles witte wijn op dit is te gek het wordt steeds erger ik snap het niet ik wil er vanaf nu na doezelen wat ben ik openhartig dat is niet mijn stijl of is het steil nee stijl.

Ik hou op ik wil een leven zonder alcohol of minder alcohol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net over gelezen wat ik heb geschreven het is 2 x een fles van 750 in 2 dagen tijd dat is veel voor mijn doen ik zit te denken waar het aan ligt maar weet het niet de laatste 2 dagen slecht geslapen dat wel Nu voel ik mij goed en ontspannen morgen als ik weer goed en fris ben of een andere dag deze week druk ondanks dat ik niet werk vrijdag voor 17 personen koken doen we graag vinden we leuk mijn vriendin en ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ineke  :rose:

 

Goed van je dat je hier bent komen schrijven, echt. De volgende keer komen vóórdat je gaat drinken zou nog beter zijn, maar daar heb je nu niets aan.

 

Voor nu is het allerbelangrijkst dat je het bij die ene fles houdt. En als hij nog niet helemaal leeg is, nu de rest weggooien. Als je nog andere drank in huis hebt: gooi weg. Het is nu half vijf. Als je nu zorgt dat je veel water en thee drinkt, en goed avondeet, dan voel je je morgen misschien niet zo belabberd bij de verjaardag van je kleindochter. Als je geen eten in huis hebt, is het misschien een idee om wat te bestellen, zodat je niet langs de suup hoeft. Ook kan het helpen een douche of een bad te nemen. Misschien een beetje tv-kijken in je pyjama op de bank? Alles om de schade te beperken. Dan voel je je morgen weer zo fit als nu voor jou mogelijk is. Dan kun je alles overdenken en een nieuw plan van aanpak maken. 

 

Doen hè? 

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je yogajuf, het is te laat de fles is op ik ga thee zetten zoveel mogelijk vocht dat is belangrijk dat lees ik. Geen zin in Koken ik voel me duf een douche misschien ik moet me oppakken morgen moet ik fit zijn ik pak eerst een manderijn dan thee .

Ik wil geen alcohol meer het is zo slecht ik snap niet waarom ik er naar grijp.

Yogajuf ik heb niks meer in huis alleen sterke drank en bier maar daar taal ik niet naar.

Pak nu een manderijn en zet thee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerrit,

Het is moeilijk om er vanaf te blijven het lijkt wel of het erger wordt inplaats van minder 2 x een fles achter elkaar dat is toch weggegooid geld en slecht voor jezelf dat is nog erger ik MOET er vanaf, drink je nu minder of niet meer Gerrrit het heeft je geholpen hier op het forum schrijf je ik ben angstvallig ik moet hier ook meer lezen bij anderen hoe hun het doen of gedaan hebben .

Ik vind het erg moeilijk om te schrijven over mezelf

Ik vind het geweldig dat jullie me willen helpen ik moet het zelf doen zelf willen daar wil ik voor gaan met jullie hulp.

Krijg gelijk weer energie als ik dit schrijf of werkt de alcohol wat minder in mijn lijf.

Ga nu lekker onder de douche en yogajuf schrijft een goede maaltijd helpt ook of ik de moed heb om nog te koken ik denk het niet maar probeer toch iets fatsoenlijks in mijn maag te krijgen.

Een fijne avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is moeilijk om er vanaf te blijven het lijkt wel of het erger wordt inplaats van minder 

Ineke,

 

Dat herken ik wel.

Proberen te stoppen gaf mij stress, die ik dan weer weg dronk.

Lastig om zo'n patroon te doorbreken.

 

Ik heb er anderhalfjaar over gedaan om uiteindelijk radicaal te stoppen.

Ik heb geen mislukte stoppogingen met terugval gehad.

Mijn plan was iedere keer: morgen stop ik.

En morgen kwam nooit.

 

Uiteindelijk heb ik een stopdatum geprikt; 6 oktober jl.

Tot nu toe is het mij gelukt om vanaf die datum niets te drinken.

Wel o.a. met behulp van medicatie / librium en een paar dagen weg uit mijn eigen omgeving.

Maar ok, anders was het mij niet gelukt in mijn eentje thuis.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ineke

Er zijn hier veel mensen lid geworden van dit forum. Kijk maar eens naar forum deelnemers. Bij veel van hen blijft het bij aanmelden en zijn dan weer weg. Hoe het met ze is dat weten we niet. Wat ik wel weet is dat met hen die blijven het relatief goed gaat.

We blijven in elk geval hier om te praten te spuien, te huilen en te juichen

En dat houdt ons op t rechte pad.

Probeer hier in elk geval te blijven.

We weten hoe het voelt als de tijd nog niet helemaal rijp is om te stoppen.

Opbeuren en steunen waar mogelijk is ook de kracht van het forum.

Op t boekendraadje vind je tips over boeken die je op weg kunnen helpen bij het loskomen van de verslaving

Het is niet iedereen gegeven om in een keer te stoppen.

Maar dat het uiteindelijk wel kan daar geloof ik in!

Dus geloof ik ook in jou!

Zet m op Ineke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig dat ik niet de enige bent die het niet lukt om direct te stoppen.

Ik kan me ook indenken dat mensen zich inschrijven en dan weg blijven dat heb ik zelf nml ook gedacht.

Het is toch moeilijk om te schrijven.

En fijn Skip dat je in me geloof dat het mij ook zal lukken.

Vandaag niet drinken, vanmiddag naar een verjaardag met de auto en dan drink ik nooit als ik moet rijden.

Wel heb ik hoofdpijn van gisteren het suist in mijn hoofd.

Ik heb een grote kop thee op een glas water 2 boterhammen en nu zit ik aan de koffie.

Vanmorgen ook nog de buitenlucht opgewekt de hond MOET er tenslotte uit.

Is er een wondermiddel? Tegen de kater ik denk niet meer drinken of hebben jullie voor nu een tip.

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kreeg ik ook nog bezoek daar zat ik echt niet om te springen, maar goed ik heb nog een uur.

Ik heb net wat leuks aangetrokken me opgekalefaterd zie er beter uit voel me ook beter.

Nu nog soep met een boterham en 2 paracetamolletjes het suist nog steeds in mijn hoofd echt vervelend is dat.

Eigen schuld dikke bult.

Fijne middag allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Gerrit,

Vandaag ben ik frisser,gelukkig maar, want ik heb een drukke dag voor de boeg.

Heerlijk om zonder kater op te staan dat voelt goed, watten in mijn hoofd nog een beetje

Van dag tot dag bekijken ik hoop eind deze dag een goed resultaat te boeken.

Een fijne dag voor ieder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon doen,

Gewoon niet doen is me niet gelukt, en heb 2 glazen op.

Ik was zo moe vanmiddag en mijn voet speelde weer op zo,n pijn weer.

En daarom (weer een smoes om te drinken) alcohol op om het te verdoezelen.

Morgen heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts voor mijn voet.

Mijn valkuil dat is: als ik moe ben ga ik tv kijken, vanmiddag dus met mijn voet omhoog en Lewis kijken die had ik gisteravond opgenomen.

Het kost mij moeite om dit neer te schrijven, en om mij bloot te geven, ik lees hier veel dat doet me goed al die verhalen en hoe ze er zo verschillend mee omgaan daarom kom ik hier toch schrijven het helpt bij de meeste.

Vanavond ga ik weer een stukje lezen.

Fijne dag

Ps de tijd klopt niet het is nu 16:57

bewerkt door Ineke60
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aankaarten bij de huisarts durf ik niet en heb ook begrepen en gelezen dat je wel heel veel moet drinken als je er medicijnen voor krijg.

Ik probeer het eerst hier, het moet lukken dat weet ik zeker, vanavond een groot diner waar bijna iedereen alcohol neemt.

Maar ik heb ontstekendremmende tabletten gekregen met daarbij ook nog maagtabletten omdat die ontstekendremmende tabletten vrij zwaar zijn.

LET OP ALCOHOL staat erop

15 dagen moet ik ze nemen, als er nu opstond GEEN ALCOHOL dan was de druk harder.

Maar ik ga voor het laatste en ga niet drinken

Enne thee@ gewoon doen vind ik gelukkig lekker want koffie is ook niet goed voor de maag dat moet ik ook zoveel mogelijk vermijden.

Het nadeel is dat je dik wordt van de tabletten en ik ben al te zwaar.

Nu de keuken in, de tafel is al gedekt 4 tafels achter elkaar met een mooi tafelkleed erover heen,17 stoelen bij elkaar gesprokkeld.

Ik heb er zin in

Een fijne avond Ineke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...