Roberto Geplaatst 14 november 2014 Rapport Share Geplaatst 14 november 2014 (bewerkt) Ineke, Ontstekingsremmende middelen kunnen als bijwerking o.a. maagbloedingen hebben. Vandaar een maagbeschermer erbij en Let op alcohol. Alcohol is ook slecht voor je maag, dus lees: Geen alcohol. Met de hoeveelheid die jij drinkt zal je niet snel medicatie van de huisarts krijgen. Dat lijkt mij ook terecht. Dan is het middel misschien erger dan de kwaal. Je hebt nu 15 dagen te gaan zonder alcohol. Hoe ga je die tijd gebruiken? 14 november 2014 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 november 2014 Rapport Share Geplaatst 15 november 2014 Ineke, google eens op yerba maté. Dit is een gemalen iets (wortel of struik meen ik) dat in de Zuid Amerikaanse landen veel wordt gebruikt als middagthee. Zoals ik ooit fruitpauzes hield op kantoor tegen de middagdip, en de Engelsen hun teatime, de yuppen hun cup a soup tijd. Het versterkt de detox en geeft echt energie. Het zou zo maar de negatieve bijwerkingen van die pillen kunnen neutraliseren (deels) zonder de noodzakelijke werkingen te ondermijnen. Ik heb het ooit als afslankmiddel gekocht bij een Belgisch bedrijf die er goud aan heeft verdiend (hoezo domme Belgen? domme dutchie hier) maar het is mijn beste miskoop ooit gebleken. Ik koop het in een Argentijns restaurant in Scheveningen, maar ook online zijn de prijzen redelijk rond de €4,= per 500 gram en daar doe je wel een jaar mee. Ik weet niet of in andere steden restaurants het ook zo verkopen, maar het loont echt het uit te proberen. En als de smaak tegenvalt een zakje erbij van je eigen favoriete (kruiden)thee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ineke60 Geplaatst 15 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 november 2014 Hallo roberto en Jane, Ik ben zo ziek van die tabletten wat is dat een troep, misselijk en doodmoe als ik opsta zwart voor mijn ogen en vreselijke dorst. Gisterenavond ook weinig gegeten en niet gedronken althans geen alcohol alleen water. Dat is dan een mooi voordeel ervan dat je geen zin heb in alcohol. Ik zou eens gaan googelen naar de thee, ik drink zelf veel soorten kruidenthee ook maak ik ze zelf. Roberto 15 dagen geen alcohol daar ga ik zeker voor want de combinatie is slecht. In de beschrijving stond ook beter geen koffie, chocolade, kruiden, roken. En wat bedoel je precies hoe ga je de tijd gebruiken?. Fijn weekend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 15 november 2014 Rapport Share Geplaatst 15 november 2014 Ineke, Ik heb zelf dat soort tabletten gehad. Inderdaad, daar kun je duizelig, misselijk, et cetera van worden. Ik had ook nog last van diarree, midden in de nacht, om het half uur. Met mijn vraag hoe ga je die 15 dagen gebruiken, bedoel ik: Je hebt nu 15 dagen een stok achter de deur om niet te drinken. Die 15 dagen kun je gebruiken om plannetjes, et cetera te bedenken om het niet drinken daarna voort te zetten. Uiteindelijk moet het niet drinken uit jezelf komen, zonder (tijdelijke) stok achter de deur (iets buiten jezelf). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ineke60 Geplaatst 15 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 november 2014 Ik zit vol met plannetjes, ten eerste wil ik een alternatief voor tv kijken niet dat ik zoveel kijk maar als ik kijk is het meestal met wijn erbij. En Jane had het over yerba mate ik heb toen gegoogeld en laat dat nou hetzelfde zijn dat mijn vriendin al jaren gebruikt. Zij woont geregeld in Brazilië en daar drinken ze de thee uit calabassen, wordt dat mijn alternatief van wijn? Breien, piano spelen, lezen endergelijke dat doe ik al maar ik zoek een uitdaging Die 15 dagen dat vind ik een goed plan van je kan ik benutten om er over na te denken. Ik heb een hele grote uitdaging maar daar zie ik tegenop. We hebben een klein zoldertje, met heel veel bruikbare en niet bruikbare spullen daar wil ik een eigen kamertje van maken 2 jaar geleden is mijn man al aan de electriciteit begonnen met lichtpunten waar ik ze wilde hebben, en mijn zoon heeft het dak geïsoleerd Het begin is al gemaakt nu de rest nog De rest wil ik zelf doen, balken verven, platen afwerken en dan het leuke opsmukken Het uitzoeken van de rotzooi daar zie ik tegenop Dag 2 niet gedronken Lady hoe drink jij de thee ? Ik vind het een leuke site en de thee op traditionele werk bereiden vind ik zeer interressant maar wat een werk aan welke theesmaak geef jij de voorkeur. Ik ga het beslist bestellen filmpje heb ik ook bekeken. Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 november 2014 Rapport Share Geplaatst 15 november 2014 Ik maak meestal 1 liter in een thermoskan, samen met 2 zakjes zoethoutthee en wat verse gembersnippers. Goed trekken en goed zeven, want de prut is niet lekker. Je kunt de prut nog een keer opkoken, maar dat doe ik zelden. exgenoot kookte een soeppan vol, liet het afkoelen en bewaarde het dan in de koelkast in limonadeflessen en dronk steeds een kop koud. Ik noemde het toen modderthee, zo stonk dat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ineke60 Geplaatst 15 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 november 2014 Ik bestel het proefpakket 4 soorten thee meen ik, en gember gebruik ik ook is ook ontstekendremmend. Wat fijn Gerrit dat patronen doorbreken bij jou geholpen heeft, dat ga ik dus nu ook doen. 9 maanden zonder alcohol Gerrit gefeliciteerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 16 november 2014 Rapport Share Geplaatst 16 november 2014 Die 15 dagen dat vind ik een goed plan van je kan ik benutten om er over na te denken. Ineke, Niet alleen er over nadenken. Ook gewoon doen en uitproberen, patronen doorbreken, nieuw gedrag aanleren. Bijvoorbeeld die thee gaan drinken lijkt mij een goed idee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 16 november 2014 Rapport Share Geplaatst 16 november 2014 Ik heb een hele grote uitdaging maar daar zie ik tegenop. We hebben een klein zoldertje, met heel veel bruikbare en niet bruikbare spullen daar wil ik een eigen kamertje van maken 2 jaar geleden is mijn man al aan de electriciteit begonnen met lichtpunten waar ik ze wilde hebben, en mijn zoon heeft het dak geïsoleerd Het begin is al gemaakt nu de rest nog De rest wil ik zelf doen, balken verven, platen afwerken en dan het leuke opsmukken Het uitzoeken van de rotzooi daar zie ik tegenop Ineke, Waar zie je precies tegenop? Dingen weggooien? Bedenk dat dat kamertje niet in 15 dagen klaar hoeft te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ineke60 Geplaatst 16 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 november 2014 Op dit moment voel ik mij zo beroerd dat ik nog niet eens aan de zolder kan beginnen. Zo benauwd en hartkloppingen ik ga zo weer naar bed. Net een kop thee met een beschuit met moeite op. Ze zeiden dat je van de tabletten dik werd φφφφφφφφ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 16 november 2014 Rapport Share Geplaatst 16 november 2014 Ineke, Als de bijwerking van die tabletten te erg worden zou ik morgen de huisarts bellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 16 november 2014 Rapport Share Geplaatst 16 november 2014 Of de huisartspost opbellen...zeggen dat je hartkloppingen hebt en medicatie slikt Als hun het niet vertrouwen..wachten ze niet tot morgen Zeker voir het onzekere geeft ook weer rust Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 16 november 2014 Rapport Share Geplaatst 16 november 2014 Hoi Ineke Ook al ben ik een stuk jonger, ik herken heel veel. Ben er zelf nog niet uit wat ik ga doen, blijven controleren of alsnog stoppen. Stoppen ging, maar op bepaald moment toch uitgegleden, vorige week zondag. Weet waarom, maar dat maakt t niet goed. Ook ik heb soms moeilijkheden om op t forum te schrijven, vandaag bijvoorbeeld was een moeilijke dag ivm een post van mij en de bijhorende waterval van reacties. Maar heb er uit geleerd. Wat goed van je dat je gewoon zegt wat je hebt gedronken! Dat durf ik zelfs op m'n eigen draad niet altijd... Liefs en succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 16 november 2014 Rapport Share Geplaatst 16 november 2014 Hoe gaat t nu ? Nog naar de dokter geweest? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ineke60 Geplaatst 16 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 november 2014 Wat lief van jullie die belangstelling dat doet me goed. Vanmiddag heb ik geslapen als een roos. De hartkloppingen zijn over wel nog benauwd op mijn borst. Mijn man heeft gekeken op de bijsluiter en daar stond ook bij benauwdigheid en hartkloppingen. Je wilt niet weten wat voor bijverschijnselen je er allemaal van kan krijgen. Een voordeel TOTAAL GEEN ZIN IN ALCOHOL Kipje dat is ook moeilijk om er over te schrijven hoe veel je gedronken heb vooral als het veel is. Maar zoals ze hier zeggen je bent anoniem en toch heb ik er dan nog moeite mee omdat ik me er voor schaam. Bekijk het zo: Als een soort dagboek voor jezelf, je kan terug lezen, hoe je bezig bent, het advies wat anderen je geven. En het belangrijkste wees eerlijk Zelf wil ik eerst een tijdje stoppen en dan af en toe een glaasje zoals voorheen. Wens jullie een fijne nachtrust Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 17 november 2014 Rapport Share Geplaatst 17 november 2014 De bijverschijnselen van overmatig alcohol gebruik zijn ook niet gering. Helaas zijn ze de bijsluiter vergeten om op de fles te plakken Monster, ProudMary, Kipje en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ineke60 Geplaatst 17 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 november 2014 Je heb gelijk hutula bijverschijnselen van alcohol dat zit er ook bij, maar anders ik weet het niet of samen. Ik stop wel eens vaker een paar dagen maar dit voelt anders. In iedergeval het ging beter vandaag en dat is het voornaamste. Vanmiddag heb ik een stukje gewandeld en dat ging goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 17 november 2014 Rapport Share Geplaatst 17 november 2014 Super Ineke, hou vast dat gevoel van vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ineke60 Geplaatst 18 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2014 Ik durf het eigenlijk niet te schrijven, maar gisteren de mist ingegaan met een hele fles wijn. En ook nog met die tabletten. Ik ben toch niet zo sterk als ik gedacht had. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 18 november 2014 Rapport Share Geplaatst 18 november 2014 Ineke, Ach jeetje, wat zul je je beroerd voelen. Ik weet niet welke medicijnen je precies slikt, maar volgens mij hoef je die kuur niet perse af te maken. Zodra de pijnklachten verminderen (ontsteking aan je voet?) kun je stoppen met die pillen. Of beperken tot Paracetamol, is ook ontstekingsremmend. Overleg dat wel met je huisarts. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 18 november 2014 Rapport Share Geplaatst 18 november 2014 Och Ineke, balen. Dat is het hè...glaasje kan niet, de fles moet leeg...bleh..voel met je mee. Pak je het weer op? Vandaag de eerste niet, en morgen...en ...... Succes Ineke! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ineke60 Geplaatst 18 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2014 Meloxicam mylan en omeprazol, De assistent heb ik gebeld en zei dat ik er zo beroerd van was en kon er mee ophouden als ik geen last meer van had, Nu heb ik nog wel last maar stukken minder en kon ook evt op ibuprofen overgaan. Ja, en als het erger werd of niet overging moest ik terug . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 november 2014 Rapport Share Geplaatst 18 november 2014 Ineke, we zeggen hier wel eens iets over vallen en opstaan, maar hier geldt ook: opkrabbelen, bek op t stuur en weer doorfietsen. Klinkt hard, maar als je om jezelf geeft, moet je soms even hard zijn. In alle mildheid en zachtheid, toch even kordaat, zoiets. :rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 18 november 2014 Rapport Share Geplaatst 18 november 2014 Ineke, Ibuprofen kan ook maagklachten geven. Paracetamol is relatief veilig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ineke60 Geplaatst 18 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2014 Ik pak het weer op vandaag , heb mijn lesje geleerd. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden