Spring naar bijdragen

Ik wil ook meedoen!!!

Kore

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Al een dag of drie ben ik aan het lezen op jullie forum, maar ik durfde me nog niet voor te stellen
Deels omdat ik erg weinig ervaring op de computer heb en ik gewoon niet wist hoe ik me aan zou moeten melden, maar vooral omdat ik het erg moeilijk vind om uit de anonimiteit te komen met mijn alcoholprobleem ook al is het dan met een schuilnaam.

Door het vele lezen van al die herkenbare persoonlijke ervaringen en achtergrondinformatie ben ik over mijn angst heen en ben het gewoon gaan proberen.

Wie ik ben? Een vrouw van 66 jaar, alleenwonend en pas verhuisd. Ik heb twee volwassen dochters en twee kleinkinderen.
Ik heb téveel wijn gedronken in mijn leven, dat vind ik al heel lang en heel vaak ben ik daarom er mee gestopt, soms twee, soms drie maanden, één keer zelfs een half jaar.
Maar altijd weer was er dat moment in de supermarkt dat ik de inval kreeg: zal ik? en ja hoor, daar lag weer een fles in m'n wagentje!
Gevolgd door vele andere in de dagen en weken en maanden daarna.

De laatste tien jaren heb ik bijna niet meer in gezelschap gedronken, want ik schaamde mij ervoor, maar thuis haalde ik de schade ruimschoots in.
Ik ging ook steeds minder de deur uit en toen ik stopte met werken, een jaar of vijf geleden ; ben ik erg vereenzaamd. Ik liet gewoon niemand meer iets van mij horen en kapte mensen die wél van zich lieten horen af.Terwijl ik van nature een gezelschapsmens ben. Ik was depressief.

Sinds half januari ben ik opnieuw gestopt.
Stoppen vind ik niet moeilijk{meer}, niet weer beginnen wel!!!!!

Ik was blij met het niet-drinken , voelde mij beter,minder afhankelijk, durfde 's avonds de telefoon weer op te nemen, viel af en vooral: was helder in mijn hoofd.
Maar tegelijk was ik bang: hoe lang hou ik het ditmaal vol??

Toen kwam ik, terwijl ik er niet naar op zoek was op de site van Alcohol de baas.Ik had er nog nooit van gehoord, maar wist meteen dat dit heel goed voor mij zou zijn.
Ik heb eigenlijk altijd alles wat moeilijk was in m'n eentje moeten doen {van mezelf} .
Zonder hulp red ik het ook dit keer niet wist ik.
Het heeft nog even geduurd voor ik echt begon { wachtlijst, verhuizing,6 weken zonder inernet}, maar sinds twee weken ben ik begonnen.

Ik ben, sinds januari nog twee keer in de fout gegaan, één keer 1, één keer 2 dagen.
Zonder adb zou het nu weer helemaal mis met me zijn.
Ik hoop hier kracht en steun te vinden en te geven, als ik dat kan.
Lieve groeten van Kore!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat goed van je! ik herken dit alles maar al te goed. je leven stopt, als de alcohol toeslaat. maar je hebt een leven, als je de alcohol uit je leven weet te houden.
dat moment, die korte zwakte van toch weer even een fles wijn kopen, dat is zo moeilijk! als je dat de baas kan worden, dan volgt de rest vanzelf!
sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kore, hallo en welkom...!!!
De angst om het vol te houden lijkt me gevaarlijk...
Ik had ook het verlangen om te stoppen, maar was bang voor de momenten dat ik niet meer kon drinken..
en ging iedere keer ten onder...
Misschien dat je kunt genieten van elke nuchtere dag ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kore, welkom hier
en wat fijn dat je deze stap hebt genomen.
Ik herken veel van wat je schrijft
en ook de angst, die hed ik ook, en nog wel heel af en toe.
Die angst hoort er wat mij betreft bij, maar dat wil niet zeggen dat ik
er niet wat mee kan. Angst voor de angst kan verlammen. Maar angst zelf
kan er juist ook voor zorgen dat ik er mee in beweging kan.
Heb jarenlang vuurlopen gedaan en georganiseerd en elke keer weer die angst
(want ja vlees en kolen geeft vaak BBQ-effect toch?). Maar het kan dus wel, mijn voeten zijn nog steeds heel en ik heb heel veel wondertjes meegemaakt in die rituelen, ze zijn nl zeer helend.
Zo is het ook met angsten het hoofd bieden, die angsten staan voor dingen die geheeld kunnen worden.
Ik ben ook nog steeds dankbaar deze site ontdekt te hebben, ben inmiddels dik 9 maanden zonder alcohol en ga vandaag niet drinken. Wel hier komen dus, nog steeds dagelijks even melden, me scherp houden en meelezen. Wat ik kan kun jij ook. Ik heb wel 30 jaar gedronken (op dezelfde manier als jij).
Ik vind het nog steeds erg moeilijk af en toe en heb nog veel te verwerken, maar het gaat lukken.
Ik wens jou dat ook toe
en hoop dat je je snel thuis zult voelen hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo en welkom hier,

Die eenzaamheid en alles alleen moeten doen, dat is heel erg.
Terwijl je niet de enige bent die worstelt en zo veel kunt hebben aan anderen. En anderen dus ook aan jou!
Moedig van je om dan hier te starten!!
Ik hoop echt dat je er heel veel aan zult hebben.
Dat je ook milder naar jezelf zult worden, terwijl je op hetzelfde moment hard aan het werk gaat om van die rotverslaving af te komen. Dat levert zóveel op!!

(hier een minderaar die er ook nog niet is)

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Choice, Niwi, Jane en Cathy, dank jullie wel!!!

Het heeft mij goed gedaan, jullie welkom.
Ik probeer ook wel om niet vanuit de angst, maar vanuit liefde en acceptatie te leven.
Anders had ik dit niet eens gedaan.
Ik voel ook dat het nu anders is dan de vorige keren, nu ik er niet alleen voor sta.
Hoop jullie nog vaak te ontmoeten!!! Dag, Kore.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kore, welkom hier.
Ik zou zeggen : kom maar gezellig op de ditjes en datjes dagdraad , een soort huiskamer.
Daar kun je gewoon gezellig ouwe beppen, maar je kunt er ook terecht op moeilijke momenten... naja , zal hierboven al wel uitgebreid zijn verteld :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kore,

Hartstikke goed dat je je bij ons hebt aangesloten. Ik had het toevallig vanmiddag erg moeilijk. Niemand thuis en kon nog niet aan het eten beginnen. Beetje verveling. En dan ga ik op het forum. Verhalen lezen en bij tips en adviezen neuzen. En zo vliegt de tijd om.

Ik wens je heel veel succes toe.

Liefs, Sien:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kore,

Welkom hier! Hoop dat je hier net zoveel te halen hebt als ik. Ofwel: mij heeft het geholpen om het al een tijdje vol te houden "droog" te staan. Het helpt mij om iedere dag even op het forum te zijn, het houd me bij de "les";) Misschien voor jou ook het goede extra zetje;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Kore, jouw verhaal komt me erg bekent voor, niet van mijzelf maar van mijn moeder, grappig je zou het kunnen zijn, ware het niet dat zij 65 is.
Ik kan me voorstellen dat het niet weer beginnen het moeilijkste is zeker omdat je alleen woont, is het heel lastig om vol te houden.
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je met ons mee schrijft op de ditjes en datjes.
Groetjes Filippa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kore en ook een warm welkom van mij,

Herkenbaar die trek die naar boven komt 'borrelen' ;) in de supermarkt; Dat is een lichamelijke reactie.
Als je deze risicosituaties voor jezelf in beeld brengt, en daar ander gedrag tegenover stelt, dan kun
je deze makkelijk tackelen. Wist je ook dat je je somber en alleen voelen allereerst komt door niet-helpende
gedachten? Voor risicosituaties kun je dus ook risico-gedachten en -gevoelens de baas worden.
En als je het even niet paraat hebt, niet in paniek raken, de trek gaat vanzelf weer weg.
Accepteer hem. Of log in op het Forum om kracht te vinden in de vele verhalen, tips en adviezen.
Op de dagraad zijn altijd wel 2 of meer mensen ingelogd voor ondersteuning.

Hoop je nog vaak hier tegen te komen.
Warme lentegroet,
Joris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...