Jaap Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Geplaatst 21 oktober 2014 Nou ik meen dat wel, ik weet best dat alcoholverslaving heel vervelende gevolgen heeft, maar zo'n filmpje zal een drinker, in ieder geval mij niet motiveren om mijn gedrag te veranderen.
jowan Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Geplaatst 21 oktober 2014 Wat heb jij dan wel nodig? Wil je je drinkgedrag (en daarmee je leven) wel veranderen?
Yogajuf Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Geplaatst 21 oktober 2014 Jaap, het doel van de makers is om volwassenen zich ervan bewust te maken dat (hun) kinderen hen zien als monsters, wanneer ze dronken zijn. Dronken ouders zijn ook best eng toch? Ik heb er wel wat levendige herinneringen aan in elk geval. Dit soort filmpjes worden trouwens van te voren getest op effectiviteit op de doelgroep. Het zal zeker effect hebben gehad.
Yogajuf Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Geplaatst 21 oktober 2014 Hier een linkje naar de organisatie die achter de campagne zit met meer info over de campagne:http://www.lasinenlapsuus.fi/en
Roberto Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Geplaatst 21 oktober 2014 (bewerkt) Ik had eerst geen zin / geen behoefte om dat Finse filmpje te bekijken. Na hier wat reacties gelezen heb ik toch uit nieuwsgierigheid even gekeken. Zo'n filmpje hoort voor mij thuis in het draadje Donderdags onzinhoekje. Ik kan hier in elk geval niets mee. 21 oktober 2014 bewerkt door Roberto nancy reageerde hierop 1
ProudMary Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Geplaatst 21 oktober 2014 @ Zeilboot, Vooral wat gaan doen, iets eten, een blokje om of iets dergelijks als je trek krijgt. Op het forum erover schrijven helpt ook. Maar dan wel vóór je die eerste neemt. Maak een plan. Ben je haar de huisarts geweest? Of heb ik dat gemist? Mooi dat je het al die weken volgehouden hebt, daar kan je heel trots op zijn!
Jaap Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Geplaatst 21 oktober 2014 Ik had op een gegeven moment een besef dat ik er niet meer uit kwam, op veel vlakken, mijn relatie, werk en ook financieel kon ik het niet meer bolwerken. Ik wilde graag vebetering, maar het ging niet. Ik dacht als ik minder drink wordt mijn relatie beter, als ik meer werk heb drink ik minder, maar niets gebeurde, behalve dat ik juist meer dronk. Ik kreeg een negatief zelfbeeld. Op dat punt kan ik mij nog wel in de monsters vinden, maar dat vond ik van mijzelf. Wat ik nodig had en heb is juist een positief beeld. Een positief beeld over dat en nuchter leven de moeite waard is. Dat het uberhaubt mogelijk is. Ik heb jaren met het idee rondgelopen dat drinken bij mij hoort. En dat een leven zonder alcohol waardeloos en saai en zelfs beangstigend zou kunnen zijn. Maar mijn grootste probleem met zo'n filmpje is dat het een beeldvan alcoholisten schetst dat ze misschien wel van zichzelf hebben maar dat niet zijn in miijn ogen. En dat hun kinderen hen zo ervaren dat zal ook. Maar een onbedoeld effect is dat ook anderen dit oordeel kunnen gaan zien. Dat vind ik er niet goed aan. nancy reageerde hierop 1
Jaap Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Geplaatst 21 oktober 2014 Het is overigens wel goed gemaakt. En blijft wel hangen.
Jaap Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Geplaatst 21 oktober 2014 Je hebt een redelijk geheugen Fruit, maar een kleine nuancering is hier misschien wel op zijn plaats. Ik werk op een sloopbedrijf. Met slopers. Ik ben zo'n slappe op het kantoor.
Yogajuf Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Geplaatst 21 oktober 2014 Nog een filmpje van dezelfde organisatie, wat minder heftig: https://m.youtube.com/watch?v=i46h9dAaDfo Als kind van alcoholisten zal ik er wat gevoeliger voor zijn misschien ja. Maar in reclame is het net als bij stoppen met drinken: whatever works. Ik denk dat het afschrikeffect bij sommige mensen wel degelijk werkt.
Jaap Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Geplaatst 21 oktober 2014 Mijn ouders konden hem ook wel raken, en mijn ouders dronken zien vond ik niet leuk, (maar niet eng) Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik geliefd ben geweest. Later (vanaf pubertijd) vond ik het vooral genant, schaamde ik mij er voor. En toch ik deed al snel hetzelfde. Heel raar eigenlijk. Ik ben trouwens helemaal niet tegen het uitzenden van die filmpjes. En al is er maar 1 voor wie het werkt. Ik vind er gewoon wat van. En ja, ze zijn pakkend.
Yogajuf Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Geplaatst 21 oktober 2014 Ik snap jouw punt ook hoor Jaap, over de negatieve beeldvorming en iets positiefs nodig hebben. Wat jij schrijft over het gedrag van je ouders imiteren, waar je je eigenlijk voor schaamde, is denk ik precies zo'n punt dat dit filmpje ook wil maken. Kinderen volgen het voorbeeld dat ze van huis uit mee krijgen. Jaap reageerde hierop 1
Jaap Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Geplaatst 21 oktober 2014 Dat alcoholisten van allerlei soorten mensen zijn en ook nog eens vaak zachtaardig en lief en leuk en geestig en slim, dat is toch wel een van de belangrijkste dingen die ik heb opgepikt hier op dit forum de afgelopen jaren. Ik heb daar veel aan. Met dat idee kan ik veilig naar bed.
Monster Geplaatst 21 oktober 2014 Rapport Geplaatst 21 oktober 2014 Nou, na een natte verjaardag ga ik toch maar droog naar bed. En ik sluit me aan bij de laatste posting van Jaap. welterusten allen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden