Spring naar bijdragen

Dinsdag 21 oktober


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Dank je Sowhat, walnoten heb ik hier zo'n 30 kg. in de kelder staan omdat Olle )Papegaai) iedere dag 4 noten krijgt en mijn hondjes 1. Dus die moet ik ook maar eens aan mezelf gaan besteden. Ja ik heb geloof ik ooit van Jane gehoord dat 2 walnoten per dag al gezond is maar dat weet ik niet zeker.

 

Jopske wat fijn als het door zou gaan meis, zeker omdat je zo enthousiast reageert, ik ga zitten duimen voor je.

 

Ik ben niet zo'n fruitjesvrouw Fruit dus doe ik het anders waardoor ik toch fruit naar binnen krijg, maar inderdaad chips is ook helemaal fout. Nou ben ik daar niet zo heel erg gek op, en de Mac. zit hier niet, en snackbarren doe ik ook niet ook al zit die hier 50 mtr. vandaan. Pizza's wel sinds ik weet dat je die ook in de koekenpan klaar kan maken, maar dan vul ik die zelf nog met een hele hoop dingen.

Maar ik heb vandaag voor het eerst van m'n leven rookvlees gekocht EEEEEEEKKKKK, en 20+ kaas. Nou dat is  nog te pruimen, ja en verder maar kipfilet kopen en die in dunne stukjes snijden voor op het brood. Verder vlees gebakken in olijfolie en met heel veel kruiden en specerijen ging dat ook wel.

Maar afvallen gaat zeker gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist Sowhat en dat is waar ik zondag zo van geschrokken ben en eigenlijk ook in paniek raakte, dat het eigenlijk niet uit maakt of je wel geneest maar meer hoeveel geld ze er aan verdienen.

Er zijn best goeie medicijnen voor hoog cholesterol, medicijnen waar je niet ziek van wordt alleen die zijn te duur.

En als je gaat googlen lees je heel vaak dat een hoog cholesterol geen kwaad kan. Daar zijn zoveel onderzoeken naar gedaan.

Maar toen ik dat vertelde tegen de H. arts zei die dat ik niet alles moet geloven wat er staat. Toen vroeg ik of hij ook zo zou reageren als er heel positief geschreven zou worden over diezelfde medicatie. Ja toen lachte hij maar wat. Ach joh ik denk toch dat, als je gezond bent en goed luistert naar je lijf, jezelf vaak wel voelt wat goed is en wat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja daarom juist Sowhat. Maar als je slank bent let je niet zo snel op je eetgewoontes als het toch niet uitmaakt wat je eet ( qua gewicht dan) dus lijkt alles veel eerder goed. Dus ik ben er nu wel meer op aan het letten. Heeft ook met stoppen met drinken te maken. Ik wil gewoon in het totaal wat gezonder leven en daar hoort voeding bij.

Gewoon bang dat ik je eruit loop, dat is het volgens mij :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me ook weer nuchter af voor vandaag.

Het was een heftige dag in zeker opzicht, maar uiteindelijk was het einde beter dan het begin.

Alhoewel ik die bonkende (ontspannings-) hoofdpijn liever kwijt dan rijk ben, zo voor het naar bed gaan.

 

Wellicht tot morgen, welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaap, het doel van de makers is om volwassenen zich ervan bewust te maken dat (hun) kinderen hen zien als monsters, wanneer ze dronken zijn. Dronken ouders zijn ook best eng toch? Ik heb er wel wat levendige herinneringen aan in elk geval.

Dit soort filmpjes worden trouwens van te voren getest op effectiviteit op de doelgroep. Het zal zeker effect hebben gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had eerst geen zin / geen behoefte om dat Finse filmpje te bekijken.

Na hier wat reacties gelezen heb ik toch uit nieuwsgierigheid even gekeken.

Zo'n filmpje hoort voor mij thuis in het draadje Donderdags onzinhoekje.

Ik kan hier in elk geval niets mee.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Zeilboot,

Vooral wat gaan doen, iets eten, een blokje om of iets dergelijks als je trek krijgt.

Op het forum erover schrijven helpt ook. Maar dan wel vóór je die eerste neemt.

Maak een plan.

Ben je haar de huisarts geweest? Of heb ik dat gemist?

Mooi dat je het al die weken volgehouden hebt, daar kan je heel trots op zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had op een gegeven moment een besef dat ik er niet meer uit kwam, op veel vlakken, mijn relatie, werk en ook financieel kon ik het niet meer bolwerken. Ik wilde graag vebetering, maar het ging niet. Ik dacht als ik minder drink wordt mijn relatie beter, als ik meer werk heb drink ik minder, maar niets gebeurde, behalve dat ik juist meer dronk. Ik kreeg een negatief zelfbeeld. Op dat punt kan ik mij nog wel in de monsters vinden, maar dat vond ik van mijzelf.

 

Wat ik nodig had en heb is juist een positief beeld. Een positief beeld over dat en nuchter leven de moeite waard is. Dat het uberhaubt mogelijk is. Ik heb jaren met het idee rondgelopen dat drinken bij mij hoort. En dat een leven zonder alcohol waardeloos en saai en zelfs beangstigend zou kunnen zijn.

 

Maar mijn grootste probleem met zo'n filmpje is dat het een beeldvan alcoholisten schetst dat ze misschien wel van zichzelf hebben maar dat niet zijn in miijn ogen. En dat hun kinderen hen zo ervaren dat zal ook. Maar een onbedoeld effect is dat ook anderen dit oordeel kunnen gaan zien. Dat vind ik er niet goed aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, weer thuis en weer behoorlijk ontspannen. Lekker is dat.

Heen bijna droog overgekomen en terug helemaal.

 

Zbb, strak programma. Je hebt nu drie weken te pakken en moet nu het kunstje naar de overstap van drie weken vrij zien te maken. Je hebt een goede start zo.

Ik wens je heel veel succes!

 

Het is mooi voor vandaag. Ik wens iedereen een goede nacht en tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...