Spring naar bijdragen

Ik ben er ook!

Mupke

Aanbevolen berichten

Dank voor jullie welkom.

Ik ga vast meeschrijven op het daagse draadje. Maar eerst een beetje rondneuzen en de sfeer hier wat peilen. Ja Dar, met een colaatje of (nog lekkerder) een kop thee.
En Emma, een dolletje .. daar ben ik meestal wel voor in.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mupke, nog voor ik je stukje lees: je profiel staat open, heb al een verzoekje naar de moderator gestuurd om het te sluiten.

tot die tijd kun je het beste even je naam weghalen uit je gegevens als je niet wilt dat iedereen exact kan zien wie je bent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mupke
een warm welkom in ons warme forumbad.
Ook ik heb met volle tevredenheid de ADB training gevolgd
en kan je die van
:heart:e aanbevelen. Je komt nu je gestopt bent in verschillende
dingen terecht. Trots dat het lukt, wat euforisch dat het blijft duren,
en ja de verleiding jezelf daar voor te belonen (wel doen dus maar niet met drank),
en af en toe psychische en/of fysieke trek. Daarvoor kun je bij thema's en tips heel
veel draadjes vinden. je hoeft het wiel niet weer uit te vinden, want velen gingen je hier voor.
De emoties, tegenslagen, moeilijke periodes en personen, die je eerder wegdronk, zijn echter
nog niet, of in drankjaren maar deels verwerkt. Dus die komen nog een keer naar boven. En al is dat niet leuk of makkelijk, nuchter is het wel te doen. Het is ergens ook gewoon een uitdaging,
om van overleven naar leven te groeien.
ik wens je veel succes toe
en vandaag laten we die eerste staan
en morgen leven we weer bij de dag
want dan is het weer vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jane,

Ik had nog willen aanvullen op het bericht van Yvonne, maar je komt er net tussen. :)
De ADB behandeling is hetzelfde als wat zij bedoelde met de internetbehandeling neem ik aan?
Eigenlijk wilde ik die eerst maar links laten liggen maar heb wel in het verleden al eens met die gedachte gespeeld. Deel van mijn drinken heeft, zoals jij ook al opmerkte, toch te maken met veel onverwerkte zaken. Dus daarom wil ik dan een reguliere (face-to-face)therapie zoeken. Maar ik merkte dat ik me moeilijk kon focussen. Ook qua emoties enzo. Beetje lastig uitleggen zo. Maar ik zie mijn alcoholgebruik als symptoom. Heb zelf het gevoel dat een therapie weinig zin heeft als ik niet eerst zou stoppen met drinken.
Maar misschien kan iemand me vertellen of ik in de ADB behandeling ook terecht kan met de achterliggende problemen. Ik heb er nog geen enkel beeld bij dus dat hoor ik dan graag van mensen die de online behandeling doen of gedaan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mupke,

De adb behandeling is een mooie zakelijke aanpak van de onredelijkheid van je probleemgedrag.
Het noteren van wat je drinkt en met een vergrootglas kijken naar het waarom ervan. Persoonlijk denk ik dat dat de opstart zou moeten zijn om later naar achterliggende zaken te gaan kijken.

Strikt genomen is achterliggende 'rommel' niet werkelijk van belang hoor. Zolang je blijft drinken en te weinig zicht hebt op je valkuilen kan je daar niets mee. Maar zo wie zo verdwijnt er het eea door gewoon het proces maar in te gaan.
Uiteraard is het heel persoonlijk. Doe wat goed voor je is.
En geweldig dat je de start al gemaakt hebt!!!

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mupke,
log nog even in, want lees je net.
Ja is dezelfde behandeling. Net wat Cathy zegt.
Voor diepere ther. is persoonlijke begeleiding nodig denk ik.
Ligt er aan waar je woont. Tactive heeft ook face to face,
maar zit alleen in het Oosten des lands, kun je op de site zien,
in welke plaatsen. Ik zit in de Randstad en ben via Altrecht toch bij de GGZ
terecht gekomen, wat ik eigenlijk niet wilde. Maar ik kan dat niet als smoes gebruiken om
dan maar af te haken. je kunt ook via je huisarts als je dat niet erg vindt dat je drankprobleem
daar bekend wordt.
Ik zag dat je best lang ingelogd was, het was een drukke draad vandaag, ik hoop dat dat je niet afschrikt.
Moeilijk er tussen te komen, dus meelezen is dan het gemakkelijkst. Mocht je een dringende vraag hebben of gewoon even steun nodig hebben, dan kun je met hoofdletters typen, dat noemen we schreeuwen. Doen we niet snel, maar in de drukte lezen we wel eens over mensen heen, en dat jaagt nieuwe mensen soms weg en dat is zeker niet de bedoeling.
doei doei
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mupke,
dat is nu zo leuk van dit forum, daar zitten erg zorgvuldige mensen zoals Jane, die oog voor detail hebben en je een stukje op weg helpen. Veel zul je ook alleen moeten bevechten, dat is nu eenmaal zo. Zorg dus dat je gezien wordt en heus: je bent niet alleen!!

En ja, de betrokkenheid van het froum, de mensen op elkaar maakt soms dat je denkt: is er wel ruimte voor mij.

Ja, die is er!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
jane4

Ik zag dat je best lang ingelogd was, het was een drukke draad vandaag, ik hoop dat dat je niet afschrikt.

doei doei

Jane

Ja, ik was inderdaad lang ingelogd maar niet de hele tijd hier. Soms laat ik de pc gewoon openstaan op een bepaalde site en kijk dan af en toe even wat er gebeurt.
Ik heb even meegelezen op het dagdraadje en dat is lastig om ertussen te komen. Jullie 'kennen' elkaar allemaal al langer zo te zien. Geeft niks. Ik doe vanzelf mee als ik de behoefte heb. :)

En voor de anderen hier die gereageerd hebben: Dankjewel. Ik voel de onderlinge betrokken heid en dat doet gewoon goed. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mupke

Beetje laat misschien maar toch ook even van mij een
hartelijk welkom op het forum.

Ik word eind september Sara, dus dan zijn we van dezelfde
leeftijd. Ik ben van 1960.
Ben ook alleenstaand en heb een zoon van bijna 19 en een dochter
van net 14.

Ik heb ook de (anonieme) adb internetbehandeling van Tactive
gedaan en het heeft mij veel inzichten gebracht en handvatten
om mijn probleem met drank te kunnen hanteren.
Volgens mij kun je best hierin ook aangeven wat volgens jou de
problemen (van vroeger?) zijn die jou hebben doen gaan drinken
op een manier die niet wenselijk is. Wellicht kunnen ze jou dan
eventueel verwijzen of suggesties doen naar waar je het beste heen
kunt gaan om iets aan jouw achterliggende problemen te doen.

Wat goed dat je al een paar dagen bent gestopt!! Ik was ook al gestopt
toen ik hier terecht kwam.

In het begin een geweldige veldslag geleverd met mezelf, en nu na
bijna 8 maanden niet drinken (met een uitglijdertje tijdens carnaval in
Duitsland van 5 pijpen bier) ga ik mij steeds beter en beter voelen.
Heerlijk! De voordelen zijn legio! Ben gigantisch blij dat ik deze stap heb gezet.
Het forum heeft mij erdoor gesleept in de moeilijke momenten.
In het begin enorm veel geschreven en gelezen hier en hou nog steeds
de vinger aan de pols want een valkuil of triggermoment kan er zomaar ineens out of the blue
zijn. Opletten geblazen dus.

Ik heb gezien dat je de weg naar de D&D al hebt gevonden en dat je al
lekker mee praat. Een welkome aanwinst weer voor ons forum.
Ik wens je ontzettend veel succes en hoop dat je hier vind wat je zoekt!
Go for it! :present:

Liefssss
Coco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...