bigolive Geplaatst 28 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2010 Hoi allemaal,Ik heb niet voor de eerste keer mij voorgenomen om te gaan stoppen met drinken.Al vele malen gestart en ook steeds weer teruggevallen.Nu was ook mijn leverfunctie gestoord,ik heb behoorlijk wat overgewicht en geen energie.Nu wil ik vanaf zondag niet meer drinken,eigenlijk moet ik van mijn huisarts refusal nemen,maar ook dat heb ik uitgesteld omdat ik dan het gevoel heb dat ik mijzelf klem zet.Altijd komt weer dat moment van;ach het gaat nu goed en ik kan wel weer een keer drinken.Ook nu voel ik mij niet lekker in mijn vel,hoofdpijn van de rose van gisteravond en toch denk ik;ik "kan vandaag en morgen nog wat drinken",hoe dom is dat eigenlijk.Ik ga nu mijn bericht plaatsen en kijken of het lukt.groetjes big olive. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 28 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2010 Bigolive, mag ik je een warm welkom geven hier op het forum. Ik hoop dat je hier veel gaat bijleren zoals ik. Ben zelf nog maar een maandje aangemeld, dus bijlange nog geen expert, maar die zitten er hier wel hoor !Je klinkt moedeloos en wil wel de stap zetten, maar het mag je blijkbaar geen moeite kosten. FOUT ! Zonder moeite ga je niets bereiken. Vallen en opstaan ga je doen, bijleren (Thema's - Tips en adviezen) en la,ngzaam maar zeker ga je het aanvoelen wat het is om AdB te zijn.Laat je maar eens horen in het dagdraadje bij ditjes en datjes, zeker als je het eens een keertje moeilijk hebt of directe info zoekt.Wees sterk en ontdek een nieuwe jij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bigolive Geplaatst 28 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2010 wilrijk,dank je wel voor je welkom.Je hebt helemaal gelijk,ik wil dat het weinig moeite kost,eigenlijk heb ik mij dit nooit zo duidelijk gerealiseerd als nu ! Als het weer fout ging dacht ik altijd,ik kan het niet,of ach nog 1 keer.Een eyeopener dus!Dank je wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2010 Hallo Bigolive. Welkom en wat een goede stap om iets aan je drankgebruik te gaan doen.Ik wil je er wel even op attent maken dat je profiel openstaat. Ik zal even aan Tactive vragen of ze dat willen sluiten, zodat je echte naam niet voor iedereen zichtbaar is. (P.S. dat sluiten kan even duren, want de moderator van Tactive is niet altijd aanwezig.)Heb je voor jezelf al een idee hoe je het wil aanpakken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2010 Hallo Olijfje in t groot,ik lees uit je bericht dat je eigenlijk al genoeg met vallen en opstaan bezig bent geweest,en misschien wel toe bent aan t echte werk?Ik kan je de ADB behandeling hier op de site echt aanraden,een kleine 10 maanden geleden stond ik er net als jij vooren ook al waren het geen gemakkelijke maanden, toch ben iktrots dat ik de problemen nu nuchter aanga.Ik hoop voor je dat je nu niet drinkt, want waarom je nog even 2 avondenziek drinken? Ik deed dat met lijnen ook zo, nog ff een paar flinke vreetbuien en dan ga ik lijnen,gaan die eerste kg's in elk geval snel. Hield mezelf voor de gek natuurlijk, en jojo-en is het gevolg.Met drank eigenlijk idem, en uiteindelijk werkt het erg slecht voor mijn eigenwaarde.Ik denk dat je het idee, ik mag nooit meer drinken los moet laten.Vandaag neem ik die eerste niet en morgen maak ik een nieuwe keus, hopelijk dezelfde, omdat het eigenlijk best beviel. En morgen is het weer vandaag. Kleine haalbare stappen dus.Per dag trots zijn omdat je weer voelt wat het is om sterk te zijn. In plaats van jezelf zwak te vindenen dan daarnaar te gaan leven ook. Het lijkt simpel, en eigenlijk is het ook simpel als je het maar klein houdt. Elk stapje is er één en met kleine stapjes, één voor één kom je waar je wezen wilt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 29 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2010 Ach, vind dat voorbeeld van lijnen ook wel een beetje op mijn alcoholgebruik van vroeger lijken. Begin je aan 1 glas wijn en neem je je voor om je aan 1 glas te houden....Gaat toch de hele fles leeg! Of denk je: ik moet wat afvallen, maar 1 bakje chips mag...Maar het smaakt zo lekker en hup de zak is alweer leeg...En dan daarna balen:(Het geeft me nu een hoop rust in mijn kop om nu niet meer te hoeven vechten tegen die grijnzende fles wijn op het aanrecht. De fles hoeft niet leeg want ik wil hem niet! Wat een rust! Ik gun jou ook die rust! Het is knokken, want de eerste paar weken zullen niet gemakkelijk voor je zijn. Maar dan....wordt het alleen maar gemakkelijker (is tenminste mijn ervaring).Dus welkom hier en succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 29 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2010 Hallo Bigolive,Welkom hier bij ons. Achja, dat idee van 'vandaag mag ik nog', dat klinkt me wel bekend. En dat dacht ik dan de dag daarop ook weer, En de dag daarop. 't Is zot om jezelf dit toe te staan. Jezelf toestemming geven om morgen weer een kater te mogen hebben. Waarom doen we dat eigenlijk? Is de schade nog niet groot genoeg? Vinden we onszelf zo weinig waard? Ik hoop dat je hier regelmatig gaat meelezen. Misschien haal je daar de motivatie uit om ook echt te stoppen. Of dat nu mét of zonder Refusal is. Volgens mij is vandaag wel een mooie dag om te beginnen met een alcoholvrije dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bigolive Geplaatst 31 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2010 hoi vie,dank je wel,ben dit weekend niet geweest op het forum,mijn kinderen en man waren het meest op de pc en ik kwam er niet tussen.Hoe ik het aan ga pakken is als volgt;vanaf vandaag niet meer drinken,ik ga een chat behandeling volgen bij de jellinek,maar op hun forum kreeg ik allemaal verwijzingen naar dit forum van mensen die het daar niet zo fijn vonden,het forum daar is uitgeblust.Net zo als wilrijk zei wil ik de moeilijke dingen omzeilen,in het begin lukt het vaak wel.maar na een poosje val ik meestal terug.Misschien lukt het met jullie steun wel,als ik maar in contact blijf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bigolive Geplaatst 31 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2010 hoi Jane4.Wat knap dat je al zo lang gestopt bent!Uiteindelijk heb ik vrijdagavond niet gedronken,dat kwam echt door de opmerking dat ik niet moet verwachten dat het weinig moeite zal kosten.Zaterdag avond had ik zo'n soort plannetje van lekker samen met mijn man uit eten(kan ik ook nog i keer drinken:wine;)maar hij stelde voor om thuis lekker te eten en een film te kijken.Oke,zo gezegd zo gedaan,hij wilde niet samen met mij nog wijn drinken omdat ik al regelmetig beloofd heb dat het de laatste keer zou zijn en zei wat jij doet moet je zelf weten.Na wat getwijfel en schuldgevoel schonk ik de laatste rose die wij in huis hadden in,voelde mij toch niet prettig zo en heb na twee slokken de rest weggegooid.Gisteren ook niet gedronken.En ook je lijn verhaal is heel herkenbaar,ik neem nu chocola en snoep mee naar boven als ik ga lezen en denk dan ook steeds:laatste keer.Nu ben ik zo zwaar als nooit tevoren en vanmiddag om 17.00 heb ik een gesprek bij een sportschool/dieetgedoe.En nu voel ik mij moe en down en wil ik mijn bed inkruipen ,ik zie er best wel tegenop.Maar ja ,een dag tegelijk en misschien morgen beter en natuurlijk niet meer drinken om mij (voor even)beter te voelen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bigolive Geplaatst 31 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2010 hoi ekstertje,dank je wel ,ik verlang heel erg naar die rust,heb jij die hier gevonden ?:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bigolive Geplaatst 31 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2010 hoi mupke,dan je wel voor je steun je hebt gelijk.Ik den k vaak als ik niet heb gedronken en ik word de volgende dag wakker;heerlijk dat het gelukt is,dat wil ik morgen weer, Ik ben nog nooit wakker geworden als ik wel had gedronken met het idee van wow wat goed dat ik heb gedronken,dat wil ik morgen weer.Nee denk ik dan ,nooit meer en aan het eind van de dag begint het dan soms toch weer te spoken in mijn hoofd.Ik ga zeker proberen hier mijn motivatie te halen.groetjes olive Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2010 Lieve Bigolive,Van harte welkom op ons forum. Ja natuurlijk is het niet makkelijk om te stoppen met drinken, het is nu misschien je enigste houvast. Gewoon bij ons in de huiskamer komen en je zal zien dat, als we met z'n allen achter je gaan staan, je je veel sterker voelt. Dat het jou ook zal lukken. Ik zelf had ook niet verwacht, toen ik in het begin hier kwam, dat ik het zo lang zou vol kunnen houden. Dat is de kracht van het forum.Misschien lukt het je niet in een keer, misschien ook wel, maar zolang je bij ons blijft komen is er hoop. Hoop op een gelukkig waardevol leven, zonder drank.Ik wens je heel veel succes meisie en hoop je gauw te zien bij ditjes en datjes.Liefs Bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2010 Lieve Bigolive,Je bent fantastisch bezig met het niet drinken, klasse hoor, zelfs rosé weggekiept!Mischien mag je even wat milder naar jezelf zijn w.b. de suikers in snoep en snacks.Suikerverslaafd zijn erg veel mensen. het is bijna niet te doen om 2 verslavingen tegelijk te handelen met goed gevolg, daar kunnen diverse rokers over meeschrijven hier.Je lijf is nu hard aan het ontgiften en dat kost veel energie. Dus je kunt moe zijn, depri, slechter slapen,hartkloppingen, hoofdpijn en misselijk. Op de draadjes van tips, en thema's staat genoeg. Als je het moeilijk krijgt, kun je daar gaan lezen om er op een goeie manier toch mee bezig te zijn.Vit. B1 slikken helpt, ik drink yerba-maté en die helpt ook goed (kun je online bestellen, of bij sommige Argentijnse restaurants kopen), saunaatje pakken, en sporten idd. En vooral niet vergeten je af en toe te belonen met wat leuks/lekkers. Die kg's komen wel als je je weer wat sterker voelt en de kracht entrots van het niet drinken aan kunt zonder er euforisch van te worden, want dat is een valkuil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bigolive Geplaatst 31 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2010 dank je wel bolletje,het voelt goed om zo ontvangen te worden.Ga nu even pitten en kom vandaag kijken bij ditjes en datjes.liefs big olive:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 31 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2010 hallo Bigolive...en welkom hier...ik moet Wilrijk gelijk geven...het zou zonder moeite moeten..helaas dat gaat niet...het zal een inspanning kosten....Eigenlijk spreek je jezelf wel wat tegen...je schrijft vrijdag dat je zondag wilt gaan stoppen...lijkt me uitstelgedrag...waarom stop je dan niet op vrijdag al ??....Het gebruik van refusal zou je klem zetten..???...ja natuurlijk...dat is ook de bedoeling als je wilt stoppen...Het achterdeurtje niet op kiertje laten...helemaal dicht...Het ga je goed... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bigolive Geplaatst 31 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2010 lieve jane4,dank je wel voor je support! Vanavond halve refusal genomen,nu is de deur dus echt dicht.En ja nu voel ik alleen een soort leegte en boosheid,op wie en wat weet ik niet zo goed.Er is vast ook daar wel wat over te vinden bij de draadjes.Ik ga zo slapen want ik heb morgen een lange werkdag.Tot gauw.:angry: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2010 Slaap lekker meis,goed gedaan met die refumorgen ben je er blij meeen die gevoelens, ja die zijn ook een deel van jouals die er mogen zijn, dan is de rest ook meer waar(d).ff van Witte lenen: girlpower!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 31 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2010 Big Olive, wat een mooie naam (ik dacht eerst 'wat staat daar nou?" zoals je het aan elkaar geschreven had).Mijn hulpverlener bij ADB vond het helemaal niet nodig dat ik direct op dieet ging. Eén van mijn triggers om te drinken is honger. Dus als ik nu van mijn werk thuiskom niet meer die fles wijn, maar iets eten. En 's avonds voor de TV nog wat lekkers bij de thee. Zij zegt ook dat ik niet teveel ineens moet willen (het zou leuk zijn als je leven direct perfect zou zijn als je met drank gestopt bent), maar dat het droog staan al een topprestatie is.Hier eerst van genieten en op stabiliseren! Straks de rest.Het is niet voor niets dat dietistes aanraden eerst maximaal 10 procent van je lichaamsgewicht kwijt te raken, en daarop te stabiliseren. Maak je doelen niet te groot ineens. Dan worden ze onbereikbaar en de kans op falen neemt toe.Net als bij het stoppen met drinken: noooooit meer is wel een erg groot doel.Gewoon dag voor dag nemen, of zoals sommigen zelfs uur voor uur (met de kookwekker).Succes hier, en kom meepraten bij Ditjes en datjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Choice Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 hallo bigolive,als je stopt met drinken, dan krijg je veel minder loze cal binnen. je krijgt veel meer energie en je valt vanzelf af. heus, je zult het zien.je gaat je beter voelen, gelukkiger en trotser op jezelf. en daardoor zal het je lukken om het niet drinken vol te houden.de neerwaartse spiraal, zal een opwaartse worden!succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden