Monster Geplaatst 11 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 nog veel plezier hiero, ik ga ook slapen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 Welterusten Kaboutertje. Het maakt ook niet uit; het resultaat is wat telt. Jouw situatie is weer heel anders dan de mijne en dat scheelt natuurlijk ook de wereld. Je doet het goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
walrus Geplaatst 11 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 terusten allemaal, kreeg opeens visite en moest afhaken hier. Prettig jullie te leren kennen - en gek dat ik jullie niet ken. Die Noorderling Monster had ik op een nurkse Amsterdammer geschat bv. En kaboutertje op een klein mager puntmutsje. Ik ben echt een walrus, overigens. Ciao Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 11 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 Ik stop voor mezelf. Anders zou het ook bij mij nooit werken. Maar ik draag mijn stoppen op aan twee mensen van wie ik zielsveel heb gehouden en die er niet meer zijn. Fijne avond nog allemaal en welterusten. Zzzz... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 Welterusten Walrus en Yogajuf, tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 Welterusten Akelei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 Klink goed Ietje! En welterusten. Goed gedaan. Na morgen 1 week! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
walrus Geplaatst 11 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 Maar ik draag mijn stoppen op aan twee mensen van wie ik zielsveel heb gehouden en die er niet meer zijn. Vind ik ontroerend, dit. En stemt me tot nadenken. Thanx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 Ik ga ook opslomen en straks slapen. Goede nacht voor iedereen, die dit nog leest en tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 11 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 Ook ik meld me weer schoon en droog en vooral nuchter af voor vandaag, prima dag gehad! Helemaal zelf geregeld! Welterusten en zo mogelijk tot morgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meedoen Geplaatst 11 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 nog een minuut, en dag 6 zit er voor mij ook weer op. Nog twee minuten en dag 7 begint. Die dag ga ik ook niets drinken. Welterusten huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 11 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 Gewoon nu even van me afschrijven. Heb ik behoefte aan. Ik ging bijna onderuit vanavond, de drank kwam heel dichtbij. Ik had een verjaardag, jonge mensen, veel drank. Ik voelde me beetje een buitenbeentje. De eerste trigger. Het was een groep die elkaar al veel langer kende, ik kwam daar later bij. Ik was (samen met dochterlief) de enige die geen alcohol dronk. En er werd flink gedronken. Ik maar moeilijk aansluiting vinden, nog een trigger. Op het punt gestaan om weg te gaan, een keuze tussen weggaan of gaan drinken. Gelukkig was mijn dochter er ook, zij zou gelijk opmerken dat ik aan het drinken was. Ja (om op een onderwerp op de draad van vandaag terug te komen) vanavond heb ik niet gedronken om haar. Nu zo terugkijkend ben ik trots op mezelf, ben toch nog een uurtje langer gebleven en heb me zonder drank ook nog wat vermaakt. Pfff, maar dat na bijna 1,5 jaar droog. Ik was zo dichtbij een misstap, beangstigend. Wat ook al gezegd is; ook voor mij blijft het oppassen. Zo dichtbij een terugval ben ik in die 1,5 jr. niet geweest. Nu nog even opslomen en dan gaan slapen. An reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 Kastanje de diskussie van vanavond komt vaker terug hier. Er is in mijn ogen niet maar één manier die werkt. Voor mij werkte stoppen voor mezelf nooit erg lang. Ja, een keer met hulp voor 7 maanden en daarna was het erger dan daarvoor. Toen ik echt en hopelijk blijvend, kon stoppen deed ik het enkel en alleen voor mijn dochter. Omdat zij de enige was waar ik onvoorwaardelijk voor verantwoordelijk was, waar ik alsnog een goed voorbeeld voor wilde zijn en omdat ik onnoemlijk van haar houd. Voor mij heeft het zo gewerkt. En via het stoppen en gestopt blijven ben ik ook weer van mezelf kunnen gaan houden. Uiteindelijk deed ik het dus ook voor mezelf, maar zij was de aanleiding. Er is denk ik niet een betere manier dan de manier die werkt voor je. Eigenliefde is goed en liefde voor de ander ook. Vergelijken met een ander maakt jezelf beter of slechter. Kijken en leren van de ander en ook van jezelf maakt jezelf misschien wel anders. maar dat is ook goed. Ik ben nog steeds blij dat ik de knop heb gevonden. elke dag! Kastanje, kruidenthee67 en An reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 11 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2014 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden