Spring naar bijdragen

Zaterdag 11 oktober


jowan

Aanbevolen berichten

@ Monster: Ik heb dus 3 maanden gedacht dat je een man was. Mijn eigen vooroordeel hè: monster + motor = man. Wat een totale onzin weer.

 

Maar gelukkig, ik schrok een beetje van het lage gewicht.

 

Wil je weer aankomen of ben je okay zo?

 

Hier iemand bij wie de broek helaas van de heupen glijdt, terwijl ze dat totaal niet ambieert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn skinnies willen ook bij mij niet blijven zitten omdat ik wielren en dus "dikke" benen heb. Om de taille slobbert het en om de benen zit het strak.

Ik wil niks, juf. Ik wil geen waarde hechten aan gewicht. Net zoals ik geen waarde wil hechten aan blond haar of blauwe ogen (wat ik niet heb). Schoonheid zit van binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje , enthousiasmeert je man je óók om spinazie te eten als jij besluit dat niet meer te doen?

Vast niet.

Hij vindt het ongezellig, daarnaast is vrouwtje kennelijk niet maakbaar.

Komt ie aan met wijnglazen.

Ietje, ben je zijn bezit? 

 

aangepast: het doorgestreepte

bewerkt door Monster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Monster, ook bij mezelf en misschien bij jou ook.

Ik ben zo blij dat ik er nu vanaf ben. En ik besteed er veel aandacht aan om dat zo te houden.

 

Alles goed bij jou? Home alone, als ik het me goed herinner?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of moet ik in 't portugees nog één keer vertellen hoe ver ik kwam in 't leven op wilskracht......................

een TERING EIND

Maar tegenover verslaving had ik geen tekst.

Ja , bek op 't stuur. En gaan.

 

Maar verslaving is sterker. Daar is dus een Heel Sterk antwoord op nodig. Iets anders dus dan aanmodderen in je eentje, heel stilletjes en stiekempjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ietje, dat ben ik niet met je eens. Als manlief over de schouder meekijkt dan ga ik óf stiekem drinken óf ik houd het weer even vol.

Voor zolang het duurt.

De knop moet om IN JOU. 

En van de daken schreeuwen dat je hulp nodig hebt. En hulp accepteren. En naar anderen luisteren.

 

geen jamaar

jamaar = zal best wel maar ik heb daar geen zin in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ietjefietje:  Als je niet uitsluitend voor jezelf doet is het gedoemd te mislukken.

Ik bekende mijn dochter dat ik verslaafd, alcoholist ben en dat ik er iets aan ga doen. Ik hoorde haar aan wat ik bij haar aan schade aangericht had/heb. Ik bood mijn oprechte, welgemeende excuses aan uit het diepst van mijn hart.

Dat was (voorlopig) het laatste wat ik van haar gezien heb. Als ik het ook voor haar gedaan zou hebben, had ik hier met een dijk van een teleurstelling gezeten. Vette kans dat het verslavingsmonster dan weer zou kunnen toeslaan.
Ik vind het nog steeds verschrikkelijk dat ik haar niet kan laten zien dat het me nu duizendmaal beter gaat dan toen, dat ik nu wel fatsoenlijk met mensen kan omgaan. Maar het is niet anders.

Dat weerhoudt me niet om te genieten van mijn nuchterheid en volle bak aan mijn herstel en ontwikkeling te werken die 30 jaar stil hebben gestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het helemaal eens met Monster en jowan. Je doet het voor jezelf.

Ik heb zelfs aan mijn kinderen vroeger beloofd dat ik niet meer zou drinken. Dat is één van de zaken, waar ik niet graag aan terug denk.

Stop je voor iemand anders, dan denk ik dat dat niet lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MG, het gaat goed, heerlijk thuis 

 

je hebt gelijk, ook bij mijzelf groeide zelfvertrouwen niet echt van dat nepstoppen

Eenmaal de knop om had ik dat snel verwacht maar dat was niet zo.

Dat zelfvertrouwen groeide langzamer dan ik wilde. Retrospectief kan ik melden dat het wél gekomen is. Gestaag doch onmiskenbaar.

Echt fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, bijgelezen, hele dag visite gehad.....Ietje, je bent super goed bezig lees ik! Mooi. Tja, je man.....lekker laten wezen en nogmaals uitleg geven!

Sebastiaan, ik heb lang verteld dat ik wilde afvallen en nu zeg ik steeds vaker dat mijn rem niet goed is afgesteld wat drank beter dus dat ik besloten heb niet te drinken! Soms maken mensen nog een grapje maar meestal vinden ze het wel knap! Vaak willen ze wel weten voor hoe lang? Hoop dat je het goed hebt volgehouden?

Fijn , kaboutertje!

Ga nu mijn bed in. Morgen inpakken en maandag op hey vliegtuig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, soms lees je hier dat een partner echt helpend is. Ik denk echter dat als mijn vrouw zich actief met mijn stoppen bemoeid zou hebben, dat misschien nog wel averechts had kunnen werken. Maar een complimentje op zijn tijd doet al veel, vind ik.

Het forum is misschien wel belangrijker voor me, omdat ik hier prima word begrepen.

 

Klopt dat je niet hebt gezegd dat je het niet voor jezelf doet hoor. Dat doe je wel en dat weet ik ook.

En je bent goed bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, dat klopt. Hulp accepteren ja. Die kan je man je helaas niet bieden.

Hij gaat jou controleren. Dat is niet helpend. 

Helpend is: Alles vertellen wat jij nu nog achter houdt. Alles. Geheimen groeien in het donker. Eerlijk worden over trek, over angst, over boosheid.

Hulp accepteren van deskundigen. Niet wij hiero, maar Tactus en zo.

Jij hebt geen controle nodig. Jij hebt heel veel aandacht nodig. Niet denigrerend bedoeld. Jij bent als mij, niet meer en niet minder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je ietje wat ik denk?

Dat jouw man verbaasd zal staan als jij ergens kracht uit weet te halen wat niet van hem komt. Dat je zijn bevestiging niet meer dagelijks komt halen. Dat je taai blijkt te zijn. Dat jij je eigen bronnen aanboort.

Je zult zelfrespect krijgen en respect afdwingen. Hij HOEFT je ook niet te genezen. Hij is niet je therapeut. Je kunt niet van je man verlangen dat hij jouw dromen realiseert. Gelukkig maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaboutertje, daar heb je een punt. Ikzelf vind, voor wat 't waard is dat ik maar aan één persoon verantwoording schuldig ben en dat is mijn dochter. Mijn man kan mij inruilen, mijn dochter heeft maar één moeder. En daar is zij afhankelijk van geweest. 

Precies in haar puberteit ontspoorde ik. Zij heeft haar 3 onzekere jaren tussen 16 en 19 een waardeloze moeder gehad. Tuurlijk heeft mijn man schade opgelopen. Maar de schade aan mijn dochter vind ik erger. Kaboutertje, wat fijn dat je naast jezelf óók je kinderen goed in beeld hebt met het stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...