Spring naar bijdragen

Woensdag 8 oktober


jowan

Aanbevolen berichten

Ga deze link lezen ..yoga juf

Moet wel zeggen..snapte eerder niks van mezelf

Nu alle puin naar boven is gehaald..en er een oorzaak is

Kan ik eindelijk echt verder...en cirkels doorbreken

Dat voelt goed

Mezelf zijn..met alles erop en eraan

Succes mensen..moet aan het werk

Ik heb geen medelijden nodig..deel alleen

Wat ik kan delen

jane..sterkte..hoop dat het goed afloopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, het spijt me zo voor je… je beste vriendin.

 

Ik ga iets zeggen waarvan ik hoop dat het niet verkeerd bij je valt, indien toch, dan mijn oprechte excuses. Maar het is wel heel bijzonder dat jullie elkaar nu, na 40 jaar, weer hebben gevonden. En dat er dan zoiets vreselijks gebeurd. Kan het zijn dat het zo moest zijn? Ik bedoel, dat jullie elkaar in deze ontzettend moeilijke omstandigheden nog iets te leren hebben? Nog iets aan elkaar kunnen geven?

 

Snap je wat ik bedoel? Misschien een beetje te zweverig...

 

Ik zou in elk geval heel blij zijn met een vriendin als jij, meen ik echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee dat valt niet verkeerd Yo

maar dat zal de tijd leren

voor nu voorbereiden op afscheid

en me realiseren hoe kwetsbaar we zijn.

 

Eline, wat stelt verkouden zijn dan voor eigenlijk he

helpt me wel te voelen trouwens

en niet hup maar weer door met andere dingen.

 

Ook zo raar dat ik volgende week 2 dagen training krijg

in stervensbegeleiding.

Zal ook nog wel op zn plek vallen ben ik bang.

Maar dit komt wel heel dichtbij dus.

ik ga er even uit nu, dank voor het mee leven

laters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het een zeer goede zaak dat de alcoholleeftijd is verhoogd naar 18.

 

Maar of het wat uitmaakt… Alcohol is zo geaccepteerd in veel gezinnen. Ik weet nog dat mijn moeder trots over mijn alcoholgebruik kon zeggen: Nou ze heeft het in elk geval niet van een vreemde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met eten hadden mijn vader en ik ook zo'n bondje. Mijn moeder vond hem te dik - was hij ook, hij was een troosteter - en ik was als kind een beetje mollig. Gingen mijn vader en ik stiekem op het station patatjes eten. Niet tegen mama vertellen hè!

 

(Aangepast: eetverslaafd vervangen door troosteter. Ik weet niet of mijn vader verslaafd was aan eten)

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel herkenbaars ook daar, Agnieta  :rose:

 

Tuurlijk, alle geheimpjes zijn tussen mijn vader en mij gebleven. Maar zijn grootste geheim, dat hij alcoholverslaafd was en op ongeveer de leeftijd die ik nu heb was gestopt met drinken, heeft hij mij op zijn sterfbed toevertrouwd. Hij had longkanker en had een paar weken niet gerookt. Wat hij me zei was dit: "Ik dacht dat het [de longkanker] later nog wel zou komen, niet nu al. Als ik geweten had hoe makkelijk het zou zijn om te stoppen, was ik veel eerder gestopt. Net als met de drank, dat was ook makkelijk."

 

Ik wil niet eindigen zoals hij, Agnieta. Zo veel is dat bondje me niet waard. Weet zeker dat hij van boven nu trots op mijn toetsenbord neerkijkt.

 

Ga er nu even tussenuit. Hou je haaks he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Attent van je Gipsy , ben ook erg benieuwd hoe het met hem gaat Kaboutertje ?

Die grapjes inderdaad vroeger thuis, ze heeft het niet van een vreemde en vanaf mijn 15de al wijn krijgen thuis , eigenlijk te gek voor woorden! Roken is al meer een ' taboe' , nu de alcohol nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Ietje!

Dat van zijn 18e gisteren was maar een grapje. Kan me voorstellen dat je er af en toe moedeloos van wordt.

Jane, alsof het zo moest zijn, elkaar weer ontmoeten.

Moeilijk, sterkte.

hier weer een halve dag vanuit huis gewerkt. Ik spreid de boel deze week wat, zo kom ik weer tot rust.

Lekker even op mezelf en toch het nodige doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier gaaf t niet zo goed. Dacht dat ik me had verslapen voor afspraak met psychiater. Omdat zij niet belde heb ik het op een zuipen gezet wat is uitgemond in nog meer destructief gedrag.

Goh ik drink weer vanaf zondag voorzichtig en vandaag woensdag is t al mis...

Goh Gipsy25, daar schrik ik van! 'Omdat zij niet belde heb ik het op een zuipen gezet'...

Waarom hou je het niet bij jezelf? Er kunnen wel 1000 redenen zijn waardoor je psychiater niet (kon bellen) belde. Waarom gebruik je dat als excuus om te drinken? Jij moet niet naar de fles grijpen, of de psych nu wel of niet belt. Misschien is het wel een teleurstelling voor je dat je niet gebeld bent maar dan nog je hebt er nu alleen jezelf mee...

Waar ben je bang voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Gipsy,

 

Jij bent een groot voorbeeld voor mij, wist je dat? Je bent van zo ver gekomen en je hebt zulke reuzenstappen gemaakt! Heel mooi om dat te mogen volgen!

 

Nu bewandel je even een zijweggetje, maar je komt wel weer op het goede pad, vertrouw daar maar op.

 

Angst voor afwijzing was dus je trigger. Naturlijk wijst je psych je niet af, dat weet jij ook wel. Zondag is het misgegaan. Dat was na die chat met je broertje toch? Voelde je je door hem ook afgewezen? Of zat daar wat anders?

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker Gipsy, een voorbeeld. Soms dacht ik wel eens, als Gipsy het kan, met haar omstandigheden, dan kan ik het ook. Vind je dat raar om te horen? Zo zie je maar weer wat je kan betekenen voor een ander zonder dat je het weet.

 

Denk dat je zus wel en punt heeft voor wat betreft je broertje. Misschien kun je hem er nu beter niet bij hebben. Misschien later, als je zelf weer wat sterker bent.

 

En die constatering over (angst voor) afwijzing, en wat dat met je doet, lijkt me een mooi verhaal om morgen met je psych te delen. Zij zal je vast handvatten kunnen geven om daar beter mee om te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gipsy ik vind dat rotsmoezen, je broer, de psychiater, sociaal drinken, binnenkort ongesteld zeker, kom op zeg :( wat houd jij jezelf voor de gek. Het gaat echt van kwaad tot erger. En die Refusal is ook maar een hulpmiddel, en je moet hem toch zelf innemen. Ik hoop dat je dat vol gaat houden.

 

Zo mensen ik heb me vanmiddag heerlijk vermaakt. alleen veel soep klaar gemaakt met heul veul groenten erin. Lekker hoor.

Vanavond weer darten kijken.

Dan mis ik Lytse weer want we attendeerde elkaar altijd als er darten was.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borderliner ik ben denk ik bang voor afwijzing

Gipsy25, dat voelde ik al aan maar ik ben blij dat je het zelf ziet! Ik ben ook bang voor afwijzing net als veel andere mensen hier op het forum en in de grote boze buitenwereld. Je je ervan bewust zijn is 1, volgende stappen komen wel. Wees lief voor jezelf. Fijne avond en morgen veel succes bij de psych

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gipsy, was al een beetje ongerust over je en terecht lees ik nu. Die paar wijntjes waar je tevreden over was ken ik ook maar al te goed. Ik kon me ook zomaar een week inhouden om te bewijzen, aan mezelf denk ik??, dat ik echt niet altijd door hoefde te drinken! Om vervolgens toch weer veel te snel terug te vallen. Maar je klinkt nu wel weer overtuigd dus dat is mooi! Dat van het zijweggetje vond ik mooi, nu de grote weg weer op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...