Spring naar bijdragen

Donderdag 2 oktober


jowan

Aanbevolen berichten

AR .. waarom zou je wegblijven ?!

 

Ietje, goed dat je weer gestopt bent

Gek dat je dan zo ineens toch wat pakt he? Morgen snap je er de ballen van :(

 

Hier rustige avond, man is ziek naar bed.
Hij voelt zich belabberd, net als ik me voelde. Toen had ik nog het idee dat hij me een aansteller vond .. nu ben ik er blij om dat hij ook eens voelt hoe het is om ziek te zijn en soort van erkenning voor mijn rotweek te krijgen. (was voor hem zo'n 7jaar geleden geloof ik)
Ik zorg wel goed voor hem hoor ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net kundalini yoga gedaan

Zelfs nog mee gezongen met een oefening..samen he

Beetje vreemd...toch kreeg ik er een glimlach van :)

Voor herhaling vatbaar dus

Gipsy...het feit dat jij refusal houdt in dat je er degelijk meebezig bent.

Kijk eens naar die groei die je maakt..trots opwezen...dat krijg je niet zomaar door een pilletje

Dat ben jij..jij ...jij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijgelezen.

 

Gipsy, ik begrijp wel wat je zorg is bij het gebruik van Refusal.

Ik heb vier maanden Antabus geslikt (da's hetzelfde) en ben toen gestopt om mijn huwelijksdag te vieren. Je snapt wat er gebeurde.

Ik was tijdens die vier maanden een aantal keer bij een therapeut wezen praten en we waren tot de conclusie gekomen dat er niets aan mij mankeerde (?). Door het niet drinken had ik ook geen trek meer. Verder was er niets veranderd, dus ik ging direct weer aan de zuip.

Het verschil met jouw situatie is volgens mij, dat jij al een veel beter inzicht hebt in wat je met drank wilt en wat het met jou doet. Je bent, naast het hulpmiddel, goed aan het werk met jezelf. Je hebt nog maanden voordat het zover is en het is heel goed, dat je er nu al over begint na te denken. Petje af daarvoor. Rustig aan hiermee en kijk hoe het zich ontwikkelt.

 

Rapi, ik heb ook de behoefte om vaker wat aan yoga te doen; minsten een extra uur per week. Ik had het erover met mijn ... (hoe noem je zo iemand eigenlijk, geen trainer denk ik?). Ik was van plan om een goed boek te kopen. Hij gaf aan dat het nadeel van een boek is, dat je tussen de oefeningen door dan steeds uit je concentratie (of juist ontspanning) wordt gehaald en daar zit wat in. Hij gaf als advies om op bijv. Youtube eens te kijken, of je daar geen compleet programma kunt vinden. Computerje aan, geluid aan en gaan met die banaan. Ik ga zeker zoeken of dat wat is.

 

Albert, wegblijven lost ook niets op. Hup, gewoon hier schrijven.

 

 

*typo

bewerkt door MijnGerrit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga opslomen beste mensen.

Ik weet niet goed wat ik van de draad van vandaag moet vinden. Mooi maar ook verdrietig.

Morgen weer een dag.

 

Goede nacht voor iedereen en tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik ben een partij hyper. Superirritant.

Ben iedereen aan t bellen en whatsappen en drink koffie ipv dat ik eet.

Wat ik nog aan jullie wilde voorleggen. Ik ben nu ruim 2 maanden van de alcohol af maar met behulp van de refusal. Mijn doel is 6 maanden niet te drinken.

Maar ik heb het gevoel dat als ik ook 6 maanden refusal blijf slikken ik het niet echt zelf doe.

Aan de andere kant als ik nu stop met de refusal en ik ga de fout in moet ik weer helemaal overnieuw aan die 6 maanden beginnen

Alle ondersteuning die helpt gewoon aannemen. Het is niet nodig om trots te kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albert, ik herken je gevoel.

Je denk dat je een loser bent en nog meer van die shit, maar ik denk dat het anders in elkaar zit.

Voor de maatschappij ben jij geen rat. Volgens mij ben je gewoon een aardige man die niemand iets kwaads doet en voor iedereen alleen het goede wil. Die alleen in anderen het goede ziet en harmonie wil zonder dat haantjes gedrag. Tsja, dan ben je in deze maatschappij aan de beurt en dan heb je het gedonder in de glazen. Stress, spanningen etc. Dan komt de drank, hehe even die roes, rust in de kop even weg van dat gekkenhuis.

Maar is dit de oplossing? Nee.

Ik heb ervoor gekozen om nu mijn eigen gang te gaan en niet meer te luisteren naar de maatschappij. Ik luister naar MIJN gevoel en ik doe waar ik zin in heb al is dat voor anderen nog net zo raar. Ik wil vrij zijn in de kop en me niet meer laten regeren door anderen. Als ik mij maar goed voel,  en de rest zal mij de anus oxideren.

Heb je dan nog drank nodig? Nee, je heb namelijk je leven zelf in de hand genomen.

 

Doe waar je zin in heb en doe het goede.

 

Een raar voorbeeld van je zin doen bij mij.

Ik zag laatst een trash the dress gebeuren. Ik dacht wat is er nu voor lol aan om met je trouwjurk het water/zwembad in te springen.

Om dat te weten te komen moet ik dat eigenlijk zelf doen.

Maar ja, hoe kom ik aan een trouwjurk met tule, die zijn wel mooi, maat 46 en een zwembad waar ik een middag kan zwemmen?

In dit voorbeeld wil ik doen waar ik zin in heb en ik doe er niemand kwaad mee.

Na afloop kan ik dan zeggen, nou, dat was niets, of he dat is leuk, doen we nog een keer.

Wees vrij, doe eens gek. :P

bewerkt door Jozefje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

MijnGerrit,

 

Over online yoga, kijk wellicht eens hier: http://www.doyogawithme.com/yoga_classes

 

Een non-profitorganisatie die gratis online yogalessen aanbiedt in verschillende stijlen en op verschillend niveau. Ook niet onbelangrijk: van heel goede kwaliteit. Op youtube moet je oppassen omdat er ook veel middelmatigs tussen zit. Dat kan heel verkeerd uitpakken, zeker als je yoga in je eentje beoefent.

 

Namaste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...