Spring naar bijdragen

Zondag 21 september


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Hoi Ietjefietje & Blondie

 

ik onderschrijf de wijze woorden van Blondie. Probeer de problemen 1 voor 1 te tackelen, 

 

1. schoonfamilie is de moeite niet om voor af te glijden

2. bananen zijn zo gekocht - met of zonder versiering altijd goed.

3. popcorn: beetje olie in de pan en een zak mais en suiker en klaar is Ietjefietje

4. schoenen: dan maar nette aan.

 

Onthoud: als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

 

(Moet opeens denken aan de jaren dat ik Sinterklaas surprises moest figuurzagen (of zo) voor de kinderen. Die vonden dan op school in hun schoen of laars wat papa of mama thuis hadden gemaakt. Mijn kinderen dus meestal bagger die direct al bij het uitpakken uit elkaar viel. Als het me al gelukt was om de instructies die je kennelijk al weken van tevoren had gekregen te snappen en uit te voeren. Kan me achteraf kapot schamen. By the way: kinderen allemaal goed terecht gekomen, vooralsnog, en pa in hun ogen iemand die je best om raad kunt vragen maar niet om handvaardigheid. Ik heb - ook zonder alcohol - twee linkerhanden. 'Wat mijn ogen zien kunnen mijn handen kapotmaken.')

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woehaaaaa Plof, geniaal die chocoladefondue... zullen de leerkrachten blij mee zijn, ik zie de besmeurde toetjes al helemaal voor me. 

heb ooit ergens in de oertijd jongste laten trakteren op negerzoenen en dat werd me al helemaal niet in dank afgenomen, hihi... 

 

Maar zonder gekheid ietje... moeilijk om een stapje terug te doen in juist zo'n week, ik begrijp jouw dilemma wat dat betreft heel goed. 

Juist nu wil je het goed doen. 

Om te beginnen... gewoon de goede schoentjes aandoen morgen, zonder je schuldig te voelen... gevalletje van overmacht dus. 

En verder voor de dagen die je nog hebt lijstjes maken van wat je wilt/moet doen (voor jouw gevoel)... 

 

Die tractatie... inderdaad, ga niet helemaal mee in de gekte. 

Want het is een gekte, als ik zie wat er wel niet aan kunststukken worden gemaakt als kindertraktatie... tssss. 

En dat geldt ook voor de kinderfeestjes.. Joop gaf het al aan: als jij gewoon een middagje spelletjes thuis doet.,.. ben je exclusief tegenwoordig. 

Dat was het trouwens twintig jaar geleden ook al herinner ik me. 

circus, bowlen, zwemmen ... noem de hele reutemeteut maar op. 

Hadden wij geen geld voor... dus gewoon lekker thuis een woensdagmiddag, spelletjes.... ze vonden het schitterend... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja Ietje, heb in die tijd ook wel eens toen schoonfamilie op bezoek zou komen en het me niet lukte een perfect huis te toveren de was, schone én vuile, in koffers gepropt... Goh, zag er opeens al een stuk opgeruimder uit. 

Overigens wel netjes gescheiden gehouden hoor  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HAHAHAHA, Zit ik Walrus vanmorgen uitgebreid te feliciteren met zijn verjaardag, slingers voor hem opgehangen.... issie helegaar niet jarig, maar blijkt WalVIS de jarig job te zijn... en die is twee jaar geleden nooit verder gekomen dan 1 bericht...  :blush:

ja - zag ik ook. Ik begreep al niet waarom ik gefeliciteerd werd maar toen ik op de kalender keek ging me een licht op. Het was vandaag ook niet mijn verjaardag maar die van een familielid. Maar vond de felicitatie wel leuk want het is een familielid waar ik erg blij van word...

Dus - evengoed in dank aanvaard. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja - zag ik ook. Ik begreep al niet waarom ik gefeliciteerd werd maar toen ik op de kalender keek ging me een licht op. Het was vandaag ook niet mijn verjaardag maar die van een familielid. Maar vond de felicitatie wel leuk want het is een familielid waar ik erg blij van word...

Dus - evengoed in dank aanvaard. 

Graag gedaan, laten we de slingers toch nog maar even hangen  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Good heavens, nog zo'n lekkere smeertractatie... 

Ik zou gewoon weer over gaan op de zakjes chips, de minireepjes of wat ook.... 

Laat de jarige van te voren allemaal tekeningetjes maken op een cirkelvormig stukje papier en maak dat met gekleurd lint vast aan de traktatie... 

Heb jij er het minste werk aan Ietje... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond mensen,

 

Iet laat jezelf niet in de steek hé? Probeer trouw te blijven aan jezelf.

 

Vandaag heerlijk rustig aan gedaan frummels. Wat gepoetst en verder zitten gamen. Dat ontspant mij vaak erg goed.

Nu eten en dan weer verder met breien, zeker nu ze zooooo enthousiast waren gisteren.. Morgen grijze wol kopen want ze wil ook het kindje veel grijs aantrekken. Past een beetje bij de sfeer van de babykamer. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nobody is perfect Ietje

Daarin kan je een stapje terug doen

Alcohol zal zeker geen oplossing wezen ook niet kwa dempen

Misschien om adb te worden een stapje vooruit doen

Zelfrespect..vertrouwen terug krijgen

Die circul zul je zelf moeten doorbreken.

Wil je verandering..zul je bij jezelf moeten beginnen

Als ik jou zo lees...lees ik een smoezenboek...sorry sls het zo hard klinkt

Tis maar een mening..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, bij nader inzien heb ik een ander gevoel dat veel sterker is, en dat speelt al vanaf de 2=1 fietsactie van je vriendin deze zomer............... jij wilt je gasten te vriend houden, je vriendin en man en kinderen niet tegen vallen, jij wilt in de klas niet tegen vallen, ow wat is je buitenkant toch belangrijk!

Is het wel es in je opgekomen dat je goed genoeg bent ZOALS JE BENT? Dus niet zoals je doet dat je bent?

Je bent de propere schoondochter en de vrouw van zijn dromen en de creatieve moeder en de geduldige moeder en de allerliefste vriendin en de gastvrije .....................en ..........................

Slachtoffer geworden van je eigen verlanglijstje.

 

Ietje, waar mag je van jezelf es JEZELF zijn (als je nog weet hoe die was)

 

lieve Ietje, dit is geen aanval, je doet ook je best

Deed je maar es wat minder je best, en wie jou dan niet goed genoeg zou vinden die heb jij niet nodig 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monster..ik vind het heel goed omschreven...

We geven hier over en weer aan iedereen adviezen..meningen...herkenningen

Ik vind het zelf ook eng om mijn gevoel over iemand neer te zetten...toch moet dit ook de normaalste zaak wezen

Ook kritiek kun je van leren...zolang het opbouwend is.

Spiegel voorhouden is niet fijn..toch heel leerzaam

Betutteling was laatst ook een discussie hier...

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend was ik op een bijeenkomst waar ik mij ergerde aan iemand. Mijn aanklacht was: Noem je dit inzicht? Groei? Daarna ergerde ik me aan iemand anders. Mijn aanklacht was: Noem je dit inzicht? 

Je voelt 'm al aankomen: ik twijfel aan mijn inzichten en mijn groei. Ik ben nog steeds bang dat ik tevreden in slaap sukkel en op een dag oog in oog sta met mijn spiegelbeeld: een zelfingenomen persoon bij wie het niet fijn is om in de buurt te zijn.

 

War Horse, is dat fijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...