Spring naar bijdragen

strijdende meld zich


chickenlittle

Aanbevolen berichten

hoi iedereen,

tja, zoals ik al veel gelezen heb hier is dat als je hier bent er al een probleem is. 
anders waren we hier niet. ook ik heb een alcoholprobleem.

mensen riepen het al veel langer maar ik lachte, ik lachte ze uit. oke ik dronk ja en daar

voelde ik me goed bij. dan kon ik even alles vergeten. maar de waarschuwingen dat ik 

dadelijk verslaafd ben. Waar haalde ze het vandaan? zoveel dronk ik niet en zover zou ik nooit laten komen. later werden ze irritant. ik bepaalde zelf wel hoeveel ik dronk en wanneer.
wat ik dronk was wel meer dan normaal maar mij vergelijken met een korsakov-patient gaat dan ook te ver. ik dacht alleen doe zelf normaal. Dat was (en is ergens nog) een ver-van-mijn-bed-show. Maar ik kwam door de alcohol in de ene rampscenario na de andere.

vele valse stoppogingen volgde want ja als ik kon bewijzen dat ik 14 dagen zonder kon

dan was ik geen verslaafde. Dat ik niet meer weet hoe ik die dagen door ben gekomen en dat ik na

8 dagen wel vond dat ik genoeg had bewezen vertelde ik maar niet. want ik was geen verslaafde.

maar ik kwam zachtjes aan uit de ontkenningsfase en uit de fase waarin je doet of je het nog onder controle hebt of kan hebben als je je daartoe zal zetten. 

toen ik eenmaal echt uit die fase was kon ik ook zeggen ik heb een probleem en zo gaat het niet meer langer maar een half jaar later kon ik pas de kracht verzamelen om echt te stoppen. niet met volmondig ja maar met een gevoel die merendeel ervoor wilde gaan en die de gevolgen van alcohol niet meer wilde.
ellenlange uren, dagen en weken gingen voorbij, uitglijder na uitglijder maar ik herpakte
me zo snel mogelijk want zoals ik ook zelf wist ik kon het me niet permitteren om enige
speling te geven. na een lange tijd nuchter te zijn, een keiharde uitglijder/terugval toe te laten .

Besloot ik een middenweg te zoeken (liever gezegd eigenlijk een uitweg) en zo kwam ik op minderen ofja. doordeweeks niet en het weekend wel met mate. In de hoop dat ik het nu wel onder controle kon houden maar dit bleek al snel een naïeve droom te zijn.
De drank die ik doordeweeks niet had gedronken haalde ik met terugwerkende kracht terug maar
dan niet eenmalig maar alles maal 3. Omdat het alleen mocht in het weekend, ging de drank ook voor alles wat er ook maar in het weekend was.

mijn baan, mijn vrienden, mijn rijbewijs, mijn veiligheid, veiligheid van anderen, mijn zelfrespect, mijn gezondheid, alles werd weggegooid om maar dat gevoel van alcohol te hebben. 
maar ik kon het niet meer verdragen wat er allemaal in het weekend gebeurde, zo koos ik met de 

pakken neer te zitten en alle afspraken teniet te doen. alcohol is weer volop aanwezig in mijn leven.

maar ik kan niet meer verder, ik moet stoppen om mijn leven terug te krijgen.
eerst had ik alcohol in mijn leven en nu heeft alcohol mijn leven.
maar daar laat ik het niet bij zitten. ik zal terugvechten.
en ik hoop daarbij veel inspiratie te vinden bij jullie en dit forum 

 

groetjes
 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou chickenlittle welkom bij de club!

De wil is er! nu nog de weg.

En als je de weg hebt gevonden .... Dan niet verdwalen.

Das een beetje waar t om gaat.

En bij ieder van ons was daar zo'n moment: nu is het genoeg geweest.

En bijna allemaal namen we een aanloop om over dat slootje te springen en vielen we er toch weer midden in. Ook dat beschrijf je duidelijk

Stoppen voor 8 dagen en dan weer terug bij af. ( en inhalen wat je had gemist)

De waarschuwingen van anderen wegwuiven is ook een bekende.

Kortom niets alcoholistisch is ons vreemd

Kom er bij en help ons ook op t rechte pad te blijven. Want zwalken is er niet meer bij.

Heel veel succes en hou vol.

Per uur , per dag.

Elke dag is er eentje

Iemand hier zette elke dag een kruisje op de spiegel als het weer was gelukt !

Mooi he. En dan wakker worden ...in de spiegel kijken en dan trots voelen. Hoe fijn is dat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ChickenLittle,

 

Allereerst hartelijk welkom hier: :rose: 

Het is ook voor mij een uiterst herkenbaar verhaal, dat ik ook zo had kunnen opschrijven. Er moet wat gebeuren, want zo kan het niet langer.

 

Ik ben de eerste weken niet drinken doorgekomen, door van dag tot dag de beslissing te nemen "vandaag drink ik niet" en "vandaag ik neem de eerste niet".

Dat waren doelstellingen die haalbaar leken en me geen ontzettend rotgevoel gaven.

Verder heb ik de eerste weken de moeilijke situaties zoveel mogelijk ontlopen; misschien een beetje slap maar het hielp mij wel. Snoepen, wandelen, een film kijken ... alles om maar niet te drinken en de zinnen te verzetten.

 

Net zoals ProudMary heb ik veel aan verslavingszorg gehad. Nadat ik een aantal weken op eigen kracht én met het forum niet had gedronken, startte mijn internettraining en daar heb ik veel aan gehad.

 

Veel lezen en veel schrijven hier heeft mij ook veel geholpen. Nu houdt dat me scherp.

 

Ik wens je ontzettend veel succes en ga je lezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee chicken, wat heb je een lief avatar en een leuke nickname gekozen.  :)

 

Daar wordt ploffie helemaal blij van.

 

Het gevecht om van de verslaving af te komen, bestaat uit een heleboel kleine babystapjes. En elk babystapje zul je voelen als een grote overwinning. Maar je zult de eerste moeten zetten, anders kom je er nooit. En de eerste heb je nu gezet. Proficiat. 

 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor jullie lieve reacties.

Ik ben bij het ggz voor andere dingen in behandeling en zij ondersteunen mij ook in het stoppen/minderen met drinken.
Ik heb voor dit moment nog geen plan. maar dat minderen er niet inzit voor mij is mij wel duidelijk geworden.
aankomende vrijdag een gesprek met mijn behandelaar over mijn alcoholgebruik en om daar concrete plannen voor te maken.

Inderdaad, veel afleiding zoeken ook al werkt het maar voor 10 minuten dan heb je mooi weer 10 min niet gedronken.
jammer genoeg heb ik zoveel risicosituaties in mijn dagelijks leven die me opgedrongen worden dat ik ze niet kan ontlopen.
de risicosituaties die ik kan ontlopen zou ik ook gaan ontlopen. ik denk niet dat dat slap is.
ik denk dat dat een betere keuze is die je kan maken voor dat moment om je doel te bereiken.

 

 

groetjes

bewerkt door chickenlittle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zegt in je bericht het volgende:

 

 

jammer genoeg heb ik zoveel risicosituaties in mijn dagelijks leven die me opgedrongen worden dat ik ze niet kan ontlopen.

Je geef hier aan dat het er heel veel zijn, vandaar mijn opmerking om ze allemaal op papier te zetten.

Maar ik weet dat er ook situaties zijn die ik zelf uitlok, vandaar mijn opmerking om ook de situaties die je zelf uitlok op papier te zetten.

bv: Je eigen onnodig kwaad maken, drank in huis halen, naar een feestje gaan terwijl je weet dat dit nog niet goed voor je is, etc, etc.

 

En de opmerking dat risicosituaties je worden opgedrongen kan ik niets mee. Je bent altijd nog de baas over je eigen leven en jij neemt de beslissing om dit wel of niet toe te laten en neem maar van mij aan, ik heb hier 40 jaar ervaring in.

 

Om je leven onder controle te krijgen wil ik je het volgende advies geven. Stoppen met de alcohol. Ga volgende week eerst verder met hulp zoeken om hier vanaf te komen en alle hulp aanvaarden die je kan krijgen.

Stoppen met die rotzooi voordat je jezelf nog verder de vernieling in help. Dikke vette streep eronder en opnieuw beginnen.

Maar je moet ook leren om in de spiegel naar jezelf te kijken, vandaar dat opschrijven.

En bedenk, gisteren bestaat niet meer, wat het morgen is weten we niet. We leven nu en nu kan je opnieuw beginnen.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...