administrator Geplaatst 27 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2014 Troosteten is iets wat vele mensen kennen, vooral chocola lijkt het goed te doen als je je verdrietig, teleurgesteld of gefrustreerd voelt. Maar is dit ook zo, geeft chocola of ander zogenaamd 'comfort food' ook daadwerkelijk troost? De stelling van de maand gaat hierover: Een reep chocola geeft meer troost dan een arm om mij heen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 14 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2014 Het lijkt even troost te geven! Het voelt eerder als een verslaving! je wilt er meer en meer van. Er zit geen stop op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
administrator Geplaatst 16 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2014 Hallo Myriam, Leuk dat je de weg hebt gevonden naar het forum van Etendebaas.nl. Inderdaad, het effect van chocolade duurt maar heel eventjes en als je troost zoekt in het eten van chocola of andere voedingsmiddelen (die grote bekers ijs zijn ook berucht!), loop je al snel het risico ervan afhankelijk te worden. Er zijn vast veel betere manieren om troost te vinden, denk je niet? Met vriendelijke groet, De administrator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 30 november 2014 Rapport Share Geplaatst 30 november 2014 Nieuwe stelling? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
administrator Geplaatst 1 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 december 2014 Beste Monster en alle andere forumdeelnemers, Suggesties voor nieuwe, prikkelende, uitdagende of zelfs controversiële stellingen zijn van harte welkom! Per privébericht aan de moderator of per e-mail naar Moderator@Tactus.nl. Met vriendelijke groet, De administrator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 1 december 2014 Rapport Share Geplaatst 1 december 2014 Chocola snakt naar meer...ook al is er niks aan de hand. zit er een verslavende stof in? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anne87 Geplaatst 1 december 2014 Rapport Share Geplaatst 1 december 2014 Geloof dat er wel een verslavend stofje in zit. Welke weet ik zo niet. Ben zelf ook erg verslaafd aan chocolade en snoep etc. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 8 december 2014 Rapport Share Geplaatst 8 december 2014 Suiker?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
administrator Geplaatst 14 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 december 2014 Suiker is een deel van de 'verslavende' werking van chocola, Kruidenthee. Mensen die veel 'snelle suikers' eten, kunnen sterke schommelingen in hun bloedsuikerspiegel krijgen. Eerst stijgt deze snel (pieken) waarna deze ook weer snel daalt en een beetje doorschiet. Op dat moment kan er (opnieuw) een sterke trek in snelle suikers ontstaan om dit doorschieten te verhelpen. Het is vooral de combinatie van vet en zoet die het beloningscentrum in de hersenen prikkelt en een verlangen naar meer kan oproepen. Ook hartige snacks met vet en snelle koolhydraten kunnen dat effect hebben. Bij chocola komt er ook nog eens bij dat het mondgevoel van het smelten heel lekker is. Dat maakt chocola tot wel één van lekkernijen waar je gemakkelijk meer van kunt eten dan je bedoeling is. Maar ook (room)ijs heeft deze eigenschappen. Overigens is enige tijd geleden bij proefpersonen onderzocht hoe lang het goede gevoel na het eten van chocola aanblijft. Dit bleek gemiddeld drie minuten te zijn. Hierover is in het Amerikaanse vaktijdschrift 'Appetite' gepubliceerd. Er zijn vast alternatieven te bedenken die een langer aanhoudend goed gevoel of gevoel van troost geven... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
inkie34 Geplaatst 9 januari 2015 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2015 Hoi allemaal, Met chocolade heb ik het zelf niet zo. Ik ben nu wel van alles aan het eten om eenzaamheid weg te drukken, maar doe dat meer met hartige dingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brigit64 Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Chocolade is bij mij hèt verslavingsvoedsel. Het is ongelofelijk hoeveel ik ervan kan eten. Helaas word ik er nooit misselijk van. Ook het volle gevoel komt pas erg laat of bijna niet.Maar ook caramels en slagroom. Echt waardeloos. De verleiding is overal en eten moet je blijven doen. Ik zou het liefste afkicken van suiker. Maar hoe? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden