Spring naar bijdragen

Vrijdag 8 augustus 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Vannacht maar 2 uurtjes geslapen. Wat een rampnacht. Dat was weer even geleden, want het slapen ging steeds beter.

Laat ik er maar vanuit gaan dat het een incident was.

Voor een deel kan ik het plaatsen, er is wat wat gebeurd afgelopen week wat oud zeer heeft losgemaakt.

Dit blijft dan tochten beetje hangen. Voor nu parkeren, van me af schrijven en evt. dinsdag met mijn therapeut over hebben.

Vandaag dus een relax dagje. Eigenlijk geen plannen. Ik zit nu ook in de tuin en dat is goed te doen.

Heb het goed vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruit...ik denk ook als je stoptet drinken je ook het hele leven weer een frisse wind moet geven

Niet makkelijk...confronterend...voor jezelf en ook voor anderen

Maar het werpt ook zijn vruchten af na verloop van tijd.

Stoppen en geen verandering voelt voor mij als zinloos...gaf mij ook veel onrust

Stoppen en verandering waar ik nu in zit ervaar ik als zinvol....geeft meer zoveel meer rust

Het gevoel overal bij helpt mij goed...luisteren naar je hart

En het hoeft niet altijd mooi..lief en leuk te zijn

Ik kan nu beter met teleurstelling omgaan..word niet gauw kwaad...en ik mag rot gevoelens hebben...als ik daar invloed op heb kan ik er ook nog wat mee...moet ik er wat mee...voor mijn zinvolle leven

Dat betekent ook dat ik geen binnnenvetter meer ben...dat was ook zo valkuil

Er ligt nog best een mooie tijd voor ons...tis maar net wat wij er van maken...valt genoeg te ontdekken met ons nuchtere koppie

Bij het zien van een spin trok ik al een fles open...net zat ik op de wc..zat ook een spin..kon hem zo doodmaken...niet gedaan...beestje heeft ook een plek nodig...vond hem ook wel lief met die gekke pootjes :)

Keek altijd naar beneden...nu kijk ik vaak naar boven....best mooi de lucht...wat heb ik veel gemist

En nu weiter machen..das schone wartet auf mich :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

 

Mooi gezegd huttula, helemaal mee eens!

Hier schijnt de zon alweer. Ik ga een paar daagjes met de camper op stap, en ik weet niet of ik internet heb de hele tijd. Dus als ik even niet op het dagpact sta betekent het niet dat ik niet meedoe.

 

 

Dagpact: 
Blondie

Yogajuf

MijnGerrit

Wimmelt

 

Carpe diem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietjefietje, geniet van je vakantie.

Mooie omgeving waar je naartoe gaat.

Hier weer terug van landgoed, afgeladen met boontjes en worteltjes voor zeker 3 weken (uit tuin van ouders)

Blaren op de handen van het spitten dus voor vandaag weer genoeg gedaan.

Nu effe niksen, met een bakkie in mijn huistuin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wimmelt, fijne dagen en Ietje ook een fijne vakantie!

Over spinnen gesproken, net een heel nestje hooiwagens uit de slaapkamer verwijderd. Een enkele is niet zo erg, maar 100?

Ben weer met mijn gedichten cursus verder gegaan, ook weer interessant.

Ik denk niet dat Jopie gisteren bedoelde dat je niks moet delen. Het is denk ik meer dat het vooral om je eigen gevoel en reactie gaat dan om de details van de situatie.

Zelf ben ik ooit in therapie geweest waarbij ook de situatie eruit moest, want die had ik weggestopt en was gaan broeien.

Daarna kun je verder. De details zal ik niet hier neerzetten of aan anderen vertellen. Dat is niet nodig en niet behulpzaam.

Maar wel wat het met me doet of hoe je er mee om gaat.

Uiteindelijk gaat het bij mij vooral om toestaan van mijn eigen gevoel, dat er laten zijn en dan weer verder. Je kunt pas verder als je mag voelen. Als dat vroeger de kop ingedrukt is, zoals bij velen hier, kan dat in het begin eng en pijnlijk zijn. Maar uiteindelijk vind ik het heerlijk, weer mogen voelen. En kan ik er voor mezelf zijn als er iets pijnlijks is, waardoor pijn vanzelf verandert in vrede hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje voor MijnGerrit, jij bent gisteren bij AA bieeenkomst geweest, is het voor herhaling vatbaar of niet. Hoe beviel het daar?

 

Ik heb hier 1 keer 2 mensen voor introductie van AA gehad en beviel me niet, bovendien voor mij geen optie, want is te ver weg.

 

Ben gewoon nieuwsgierig MijnGerrit, hoop dat je het me niet kwalijk neemt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat,

 

Voor mij was in 1 keer stoppen met roken het beste.

Afbouwen werkte voor geen meter.

Hetzelfde als minderen met drinken

Werkt ook niet (ja, even, een paar dagen, en daarna zit je weer op je oude niveau)

Ben al bijna 25 jaar gestopt, maar rookte zeker 20 sigaretten per dag.

Nu vind ik het ronduit smerig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat

Ik ben benieuwd wie je heeft gezegd dat je moest stoppen met roken en waarom. Gaat me niet aan, maar wellicht helpt jouw antwoord mij ook, want ik ben na ruim 9 mnd. toch weer een beetje van het padje af. Komt wel weer goed, want in mijn hoofd ben ik nog steeds een niet roker die nu af en toe rookt. Heel gevaarlijk, maar komt snel weer helemaal goed. = O.

Wat mij geholpen heeft is het hele rookdraadje lezen, een karwei, maar je ziet hoe anderen er mee worstelen en de raad die ervaren stoppers geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij dag 11 alcoholvrij.

Na dat ik heel lang niet wilde weten van helemaal stoppen, toch deze beslissing genomen. Dat had ik zelf niet verwacht, maar ik dacht met de steun van het forum zou het kunnen lukken en het gaat tot nu toe goed.

Helaas heb ik op die, voor mij heel belangrijke mededeling hier, geen reacties gehad. Dat komt mss omdat het verloren is gegaan in mijn woordenbrij, ik ben nu eenmaal geen chatter. Heb nooit op hyves gezeten en ook niet op facebook o.i.d.

Heb niet eens een smartphone. Zal de leeftijd wel zijn, maar dat constant bereikbaar moeten zijn irriteert mij.

Hoe belangrijk denken wij te zijn?

Is het niet beter in real life beschikbaar te zijn voor een praatje met buren, vrienden of vreemden?

Eigenlijk vind ik in dit forum al veel tijd gaan zitten, ik wil nl. wel alles lezen.

Om te weten hoe het met iedereen gaat en om niet een leerzame bijdrage te missen.

Nou ja, ik sta op het weekpact, dat vind ik wel uniek voor mezelf dan.

Iemand schreef laatst dat we veel te veel verwachten van stoppen met drinken. Daar ben ik het mee eens, je kunt niet verwachten dat na jaren je lichaam geweld te hebben aangedaan dat dat in no-time gerepareerd is.

Voor ik stopte had ik al erge hoofdpijn, doodmoe, buikpijn , brandende ogen en zo.

Dus dat waren geen ontwenningsverschijnselen want na een korte of lange periode van toch weer aan de wijn, hield ik er ook weer mee op en had daar geen last van. Soms een beetje druk op voorhoofd.

Misschien is het lichaam dat dan gewend want het is bekend dat hoe langer je onafgebroken gedronken hebt, hoe meer en langer de ontwenningsverschijnselen.\

Net zoiets als jetlag. Als je lang in een andere tijdzone bent geweest, heb je daar ook meer last van dan met een weekje vakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet makkelijk sowhat stoppen met roken....maar zeker de moeite waard.

Huisarts heeft mij hier ook bij meegeholpen....

Hier 45 km gefietst..museum bezocht

Vanavond bbq hier...niet mijn feestje met mans vrienden

Ik heb mooie dagen gehad zonder weinig gezeur en gezuip

Dus ik ga er ook maar het beste van maken

Fijne avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...