Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 augustus 2014

Mai

Aanbevolen berichten

MG,

als ik je zo lees lijkt het wel of je moeite hebt om tijdens je vakantie je eens lekker over te geven aan het dolce va niente gevoel.

Kom op, je bent altijd bezig, dus is het helemaal niet erg om eens gewoon de boel te laten komen zoals het komt.

Jou een beetje kennende zal je echt niet versmeren en het niets hoeven doen zal bij jou niet lijden tot dan ook idd niets doen.

Een mens kan ontzettend zijn batterij opladen met gewoon eens wat te mijmeren, beetje te lopen en zo, zonder dat daar een prestatiedwang achter zit. De zaken een beetje op zijn beloop laten, dat bedoel ik eigenlijk.

Het kan best dat Jane en jij gelijk hebben, maar probeer je verslavingstijd los te laten en als een mens dat die behoefte niet heeft te gaan denken.

Ik weet het niet goed duidelijk te maken, voor mij ongewoon, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik ongeveer bedoel, namelijk:

de boog kan niet altijd gespannen staan.

Denk aan mij, ik heb tot mijn laatste snik vakantie, dat is pas een opgave. Maar ik ben heeeel blij dat ik niet meer in de leeftijd van de werkenden behoor en aan die ratrace moet meedoen.

Dus geniet van je vrije tijd, alleen dan zonder alcohol. Lukt je vast en zeker.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud,

wat je laatst over je ouders schreef, kon ik helemaal begrijpen. Mensen die zelf zulke ouders niet hebben (gehad) gruwen hier mss van.

Toen mijn ouders er niet meer waren had ik een heel vrij gevoel. Er kon niets meer uitgepraat worden, dus dat kon ik los laten.

Wij, kinderen, hebben dat wel eens geprobeerd, maar ze zouden nooit, maar dan ook nooit erkennen dat ze ons geestelijk, emotioneel en lichamelijk mishandeld hebben. Vooral de oudste 3, waarvan ik dan weer de oudste ben.

Voor mijn moeder kon ik nog wel waardering opbrengen omdat ze een hele goede huisvrouw was en een soort medelijden omdat ze een zwaar leven heeft gehad naast die tiran. Maar ze was eigenlijk niet veel beter en gaf vaak de aanzet tot zijn gedrag.

Nou ja, verder wil ik er niet veel over zeggen, maar dacht dat je een beetje ruggesteun wel zou kunnen gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spudtie wie verzorgd de katten als jij op vakantie gaat? Meid wat een onderneming zeg. Dat je dat durft. Daar heb je toch een hoop moed voor nodig. Knap hoor. :rose:

Hé hé ik heb een waterval besteld voor mijn binnenvijver. Brievenbusmodel met paarse led verlichting. Mooi mensen zeker s'avonds als het wat donker is in de h. kamer.

Die beslissing heeft wel een tijd geduurd want ik heb nog steeds veel moeite om geld voor mezelf uit te geven. Maar het wordt hier wel mooi hoor.

Misschien volgend jaar toch eens een meeting organiseren hier. ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Jopske de dingen die echt nodig waren moesten vernieuwd worden, maar als je altijd net als ik erg zuinig geleefd hebt, moet ik me toch iedere keer weer over een drempeltje zetten. Niets verkeerd mee hoor, ik ben er ook gekomen. Bovendien is het best leuk om iets te hebben dat niet duur is en waar je toch tevreden mee bent. En dat ben ik heel gauw. Kon echt genieten van m'n spulletjes ook al waren ze altijd 2e hands, ik kon het toch maar kopen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meerdere mensen hier vertellen MG dat de verslavingstijd vergeten kan worden. Dat vind ik knap van jullie. Ik kan dat nog niet. Ik merk dat als ik oud gedrag vertoon, in mijn geval mij verliezen in activiteiten, in huishouden en sporten dat dat uitdraait op isoleren. Daarna word ik minder open en daarna wil ik het leven weer leven op MIJN manier. (ik denk dat dit het voorstadium is van ongezonde gedachten en evt. uitglijder maar dat is mijn persoonlijke mening) Ik ben bang voor deze verandering in mij, dus scan ik mijn gedrag dagelijks. Hoe doen jullie dat toch: gewoon leven en proberen te doen alsof je niet verslaafd was? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

My dear Lady Jane,

Van harte gefeliciteerd met je 5 jaar droog, ongelooflijk knap vind ik dat en trouwens het hele forum, daar ben ik zeker van,

Slingers kan ik niet maken, dus maar een bosje bloemen

:rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

En dan als speciale verrassing voor jou:

eindelijk heb ik besloten niet meer te drinken, iets wat jij me zo vaak toewenste.

Ik heb weer eens een waarschuwing gehad en 2 dagen later heb ik weloverwogen dit besluit genomen.

Dat was vorige week maand en het gaat heel goed. Ik wilde het hier niet meteen vertellen, want , gezien mijn gestruikel al die jaren dat ik hier al ben, zie ik mensen al denken: ja, eerst zien en dan geloven.

Natuurlijk ben ik er nog niet, maar ik heb me op het weekpact gezet, hoe stoer is dat?

Het dagpact is voor mij niet geschikt omdat ik soms dagen mijn pc niet aanzet en sowieso te laat ben in de dag.

Ook denk ik dat ik er dan steeds aan herinnert zou worden en ik wil het liever wat ongemerkt laten gebeuren.

Snap je? Net als ik mijn uitvaart in 1 x heb betaald ipv elke maand premie betalen.

Hoe ik tot dit besluit ben gekomen schrijf ik liever op mijn eigen draadje dan kan ik het nog eens nalezen en sta ik hier niet zo in de etalage.

Vandaag heb ik een paar keer gekeken of je er was, maar je leest dit zeker ook wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietjefietje

bedankt voor je "like",ik begrijp wat je bedoelt.

Ik wens je een heel fijne vakantie en geen regen, dat is met kinderen kamperen weer wat minder, hoewel het kinderen niet lijkt te deren, maar krijg die natte spullen maar weer eens droog. Ik herinner me dat we in de Ardennen waren met 4 zoontjes 1 van 4, 1 3 en 2 nog in de (katoenen) luiers, lopertjes, zeggen ze hier. En maar regenen, er kwam geen einde aan. We gingen met de auto rijden om de kleine spulletjes op het dashboard te drogen. Tot ik dacht: ik lijk wel gek, thuis hebben we een wasmachine en een kachel. Dus we hebben ingepakt en zijn huiswaarts gegaan. 13oC is echt te koud.

Beloof me 1 ding, hoewel het me niet aangaat mss, kom wat meer op voor jezelf. Je man lijkt alles wel te bepalen. Jij bent een gelijkwaardige partner in jullie relatie met net zoveel recht op inspraak als hij. Het moet ook een vakantie naar jou zin zijn.

Uiteindelijk moet je er wel een hele tijd op teren. De zorg voor 3 kinderen is niet niks.

Have fun!!!!!!!! 

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er moet mij iets van het hart waar ik lang over getwijfeld heb of ik het wel hier zou vertellen, maar omdat het in mijn hoofd blijft zitten, lijkt het me beter het op te schrijven.

Voor ik hier mijn met veel schroom en daartoe aangezet door een vriendin, aanmeldde, na lang alleen maar meegelezen te hebben, ken ik dit forum nu 4 jaar. Met al zijn ups en downs en zoals het nu is, is het nog nooit geweest. Dit bedoel ik positief.

Er wordt veel gesteund en geholpen en er valt geen onvertogen woord. Dat vinden sommige nieuwe mensen ook. Op deze manier zullen mensen ook makkelijker de stap zetten om zich aan te melden.

Ik heb hier al vaker over geschreven omdat ik de wens had dat het zou worden zoals het nu is en ik hoop van ganser harte dat het zo blijft en we verschoond blijven van trollen en andere kwaadwillenden. Want, echt waar, die bestaan.

Daarom begrijp ik niet dat ik me na al die tijd nog steeds niet echt onderdeel van het forum voel, mss omdat ik niet vaak genoeg live aanwezig ben en er ook niet teveel tijd in wil steken. Aan de andere kant voel ik me ook niet anoniem genoeg om echt mijn gevoelens, problemen e.d. te delen. Daarmee doe ik mezelf te kort en haal ik niet de steun uit dit forum die ik zou kunnen krijgen.

Dit heb ik ook gehad toen ik in therapie was, ik kan nooit echt tot de kern komen en dus denk ik dat het dan ook geen zin heeft.

Begrijp me goed, het ligt helemaal aan mij, aan het gevoel dat ik heb en niet aan jullie.

Maar als ik hier een tijdje niet ben, gaat het toch mis en ben ik niet meer alert  en ga weer te veel drinken.

Mss zoiets als MG en anderen hier schreven.

Ik lees dan wel alles later, maar dan kan ik niet meer reageren en maak zo dat ik geen echt deel uitmaak van de club.

Alleen in een PB kan dat dan nog.

Om dit te veranderen ga ik proberen vaker hier te komen. Dat zal mij helpen met de beslissing die ik nu heb genomen en doodeng vind, want ik ben nu eenmaal gek op wijn, de smaak en het effect en het gevoel dat daar voor mij bij komt.

Ik denk er dus maar niet over na en zie wel hoe het gaat, tot nu toe voelt het als een opluchting.

Het was alleen jammer dat ik juist nu me niet zo goed voel, elke dag hoofdpijn, keelpijn, buikpijn en moe.

Dit zijn geen onthoudingsverschijnselen, want ik jojo de wat af.

De moeheid en gebrek aan energie die ik het hele jaar al had wordt niet verklaard uit het uitgebreide bloedonderzoek want dat was echt perfect. Het zou dus best kunnen dat dat toch uit het alcoholgebruik voortkomt, ook al zijn bijv. mijn leverwaarden nog nooit zo goed geweest.

Nou, een heel verhaal, ik had uiteindelijk wat in te halen en schrijf hier alleen als ik wat te melden heb.

Ondanks dat het ditjes en datjes heet, heb ik geen behoefte aan prietpraat, maar zoals steeds gezegd wordt, een ieder gebruikt dit forum zoals het goed voor hem/haar is.

Bedankt voor het geduld als je nu nog leest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heerlijke dag weer aan het strand

wordt morgen een beetje afkicken

ben ik bang. Donderdag mooi en daarna

lijkt er een lange slechtere periode aan te

komen. Waarin ik nu al rusteloosheid bespeur,

en dingen ga tegenkomen die weer meer met

verantwoordelijkheden, klusjes en verplichtingen

te maken hebben. Ook niet erg, maar me vast hier

bewust van maken, is alvast een beetje voorbereiden.

oh en lekker mijn bieb boek uitlezen, Ik ben Pelgrim,

erg spannend en ik mag m niet verlengen dus nog maar

een paar dagen. elk nadeel hep sijn foordeel dus.

slaap lekker frummers :moon:

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben sinds maandag ochtend terug van vakantie. Zoals veel vaker gezegd en gebleken, ik was niet nuchter in mijn vakantie. Maar ik ben niet out gegaan door drank....niet met drank eigenlijk niks gezien van de steden...Elke dag veel gedronken maar in de middag en nooit buiten proporties. Elke avond kon ik nog prima een serieuze dicussie voeren....

Ben sinds het terugvliegen wel WEER gestopt met roken en ik drink nu veel minder dan op vakantie....over een paar dagen helemaal weer stoppen en dan tik ik wat uitgebreider.

Vanavond met vrienden in het Amsterdams Bostheater geweest. Als je in de buurt woont en van picknicken en heel grappig toneel houd een aanrader. Tot eind augustus is de voorstelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monster we hebben ons met drinken heel wat geweld aangedaan. Dat is niet zo maar helemaal uit ons systeem dat heeft tijd nodig. Ook is het vaak zo dat als je stopt met drinken, je in het begin heel onzeker bent, gaat het me lukken, toch nog trek hebben enz. Die onzekerheid maakt vaak dat je in het begin veel bezig bent met de drank en het stoppen. Dadelijk als je wat zekerder wordt van jezelf, raakt de drank wat meer op de achtergrond en kun je meer en meer gaan genieten van de gewone normalen dingen van het leven, maar dat heeft tijd nodig en is bij iedereen verschillend.

Vergeten doe je nooit maar het heeft minder invloed op je leven. Het is een beetje durven los laten als je die tijd verwerkt hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...