Spring naar bijdragen

Maandag 28 Juli 2014


Aanbevolen berichten

1 fles cola..is bijna op...kan vandaag niet weg...morgen man voor 2 dagen weg

Blikjes die er nog staan..maar die zijn van man

Denk je nou echt dat die er nog staan met naam man als jij trek hebt...gevaarlijk

Je geeft voor jezelf al aan dat de 2 dagen moeilijk worden

Niks is verkeerd...maak het jezelf niet moeilijker of zoiets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bedoelt dat ik straks naar de supermarkt ga voor een fles cola en dan misschien met iets anders terug kom, dat?

 

Morgen ga ik met vriendin en haar kids naar een speeltuin.

Woensdag gaan de kids ws. uit logeren en dan denk ik dat ik lekker de bibliotheek in duik voor een voorraadje boeken voor op vakantie.

Das nu duidelijke taal....klinkt sterk..krachtig

Voor mij nu geen vraagtekens meer

Dank je

B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik ben echt in de vakantie-stand. Niet of nauwelijks verplichtingen, op de dag zelf of de avond ervoor plannen wat we gaan doen.

Dochterlief komt 's avonds moeilijk in slaap, regelmatig pas rond twaalven, soms nog later. Gelukkig kan ze nu uitslapen.

Voor mij een les in berusting en acceptatie. Iets anders helpt niet, want hoe dwing je een elfjarige om te gaan slapen. Het is van haar ook geen onwil of dwars doen.

Ik ben begonnen om weer iets moois van mijn huisje te maken. Dat is toch de plek waar ik mijn rust en ontspanning zal moeten vinden. En dat kan alleen (voor mij dan) in een opgeruimd en schoon huis. Ik heb mijn huis nogal wat verwaarloosd. Ik zag het als één enorme klus en daardoor zakte de moed me in de schoenen om te starten. Nu hak ik het in kleine stukjes. Kamer voor kamer en dan ook nog kast voor kast. Een paar uurtjes per dag. Zo heb ik samen met mijn dochter in het weekend de hobby annex studeerkamer opgeruimd, ingericht en schoongemaakt. Laptop en nieuwe printer aangesloten. Als ik die kamer in kom heb ik een zeer trots gevoel. En ik wordt er superblij van. Vandaag is mijn eigen slaapkamer aan de beurt.

Echt een mooie invulling van de vakantie, naast de dagjes uit die ik doe met mijn dochter en de afspraken die ik voor mezelf plan.

Voor het eerst in jaren heb ik echt gevoel dat ik een vakantie heb waar die voor is bedoeld voor mijn gevoel: ontspanning, in het hier en nu. Heerlijk.

Heb het allemaal goed vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, weinig tot niets bijgelezen

 

Wil eigenlijk alleen maar zeggen dat hoeveel ellende er soms ook kan zijn in je leven (mijn kids verhuizen vandaag ver weg) drank geen oplossing is. Neem een lekkere ijssorbet, is ook nog goedkoper.

 

Sterkte voor wie het nodig hebben

 

En gelukkig woon ik in hoge noorden, het is hier lekker droog en zonnig, pfff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, ik ben het met alle schrijvers eens: wegtiefen die blikken. Door de gootsteen. Kost je 3 euro. Wanneer had je voor het laatst voor 3 euro zo'n trots gevoel?

Het zijn nu 4 achterdeurtjes, en jij mag overmorgen weer knietjes afvegen en manlief recht in de ogen aan proberen te kijken. De kans dat het goed gaat is nu nog te klein. Dat heet ziekte inzicht. Je man zal het zonder enig overleg begrijpen. Zo niet, dan moet ie samen met J achter het behang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kastanje, je klinkt goed; stukje bij beetje je huis weer in orde maken.

Lekker relaxt doorgaan zo.

 

Ietje, opgelost dan toch?

Dan moet je dat wel even regelen vanavond. Wel doe hoor, neem het zekere voor het onzekere.

 

Ik kan me slecht aan mijn werk zetten en ben het nu aan het uitstellen naar vanavond.

En het einde van de dag is toch 23:59 uur vanavond? Nou dan.

 

Het regende hier zo hard, dat de afvoer van ons platte dak het niet aankon.

Daar gaan dan blaadjes en takjes in zitten; we wonen half onder de bomen.

Ik ben de ladder op geweest om de boel weer schoon te maken en ben doornat geworden.

Gelukkig is het niet koud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig zijn mijn honden en mijn katten helemaal niet bang voor onweer of rotjes. Alleen net als vanmiddag als het een keer flink dondert kijken ze even op en gaan dan weer lekker liggen pitten.

 

Hier vanavond br. bonen met platte rib. Wilde eerst de gamba's die Jan gisteren voor me mee gebracht heeft klaar maken maar m'n schoonzus komt 28 augustus dus heb ik beloofd die te bewaren voor haar. Die vind ze zooooo lekker.

Verder heeft m'n rijmaatje vandaag een van z'n honden moeten laten inslapen New. Foundlander 9.5 jaar. Dat was echt een hele grote hond 108 kg.maar een heerlijke knuffelbeer waar je zalig tegenaan kon kruipen op de bank. Weet dat het voor hem z'n kinderen zijn dus heeft hij het nu heel moeilijk. Verder kan ik weinig voor hem doen als zeggen dat de deur altijd open staat voor hem :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé broer, die van mij halen net de 4 kg. :)

 

Ja die hond was echt mijn lievelingetje. Hij had er 3 maar niet al te lang geleden heeft hij er ook al eentje moeten laten inslapen. Hij vangt New. F. op zeg maar. Als mensen de hond te moeilijk vinden of hij heeft wat gedragsproblemen neemt hij ze in huis en maakt er scheetjes van echt waar.

Hoop dat hij weer gauw een andere hond neemt hij heeft er nu nog maar ééntje en die is ook al 10 jaar en niet helemaal meer fit. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier heeft het niet geregend of geonweerd. Om een uur of een even wat rommelen. Om een uur of zes een paar spatjes en dat was het dan.

 

Nu ga ik maar wat op mijn bed hangen. het is hier wel benauwd en ik heb er last van.

 

Morgenochtend weer kaarsen maken. Het is er eigenlijk te warm voor. Maar het moest wel omdat er kaarsen nodig zijn. De zusters maken ze ook voor verschillende parochies in Nederland en België. En dan natuurlijk voor zichzelf. Ze maken er in een paar dagen zo'n 4000. Dus wel de moeite waard.

 

Een hele goede avond verder en voor later: Slaap lekker.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Ik zeg, ok, maar dan gooi ik ze wel weg vanavond, want jij bent er morgen niet.

Onzin! Zegt ie. Gewoon afblijven.

Je moet er wel je best voor doen."

 

ietje hier was je al bang voor, je hebt het van tevoren geschreven. Toch schrik ik hier van. Jij hebt steun gevraagd aan hem en niet gekregen. Dat valt mij tegen. "Onzin" zegt hij. Levensgevaarlijke domoor is hij zeg ik. Excusez le mot. "Gewoon afblijven" . Gewoon? Voor ons is dat niet gewoon. 

Wij zijn ongewoon goed bezig als wij eerlijk toegeven dat drank in huis gevaarlijk is. Wij zijn ongewoon goed bezig als wij voorzorgsmaatregelen treffen. Jouw man mag bij thuiskomst zelf zijn bier halen. Overal is het gekoeld verkrijgbaar. Ietje, onlangs kreeg je wat lessen in grenzen stellen met je vriendin, deze biertjes lijken weer een les in grenzen. Maar dat weet alleen jij. Ik heb makkelijk praten dus sorry voor mijn betutteling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monster, jij verwoordt wat ik denk,

maar ik vind dat moeilijk...zit al een tijdje te denken hoe te reageren.

 

Ik vind een aantal dingen niet te volgen Ietje...en bij mij roept dat op: Zeg wat je voelt, denkt, ben duidelijk!

Hij snapt het niet...en de reactie is in mijn ogen bot...maar hoe duidelijk ben je? 

Vandaar mijn reactie van communicatie. En ja, dat is lastig, ik weet het uit ervaring...maar zo is het ook lastig en gaat het moeilijk worden.

Goed luisteren naar elkaar en ook goed verwoorden wat je voelt en denkt...daar is veel te halen.

 

Je doet jezelf uiteindelijk tekort op deze manier...

En je hebt elkaar toch nodig in een proces als dit, ook al ben jij degene die moet stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...