Spring naar bijdragen

voorstellen


esther2014

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

 

Het heeft heel wat moeite gekost om mij toch aan te melden op dit forum. Maar ik zoek steun.

 

Ik ben zo'n tien jaar geleden meer gaan drinken, of in ieder begon ik toen te denken dat het niet goed ging met drinken.

Dat zijn van die momenten dat je denkt ik heb het niet meer onder controle. Daarna is er een periode geweest waardoor ik meer ben gaan drinken en waardoor ik in de problemen raakte, zowel prive als op mijn werk. Ik dronk elke dag en het liep uit de hand. Sinds 2010 drink ik niet  als ik moet werken de volgende dag. Ik heb dit gedaan met behulp van een goede vriend.

Dit ging heel lang goed en het gaat nog steeds goed, behalve als er speciale gelegenheden zijn waarvan ik denk dat de rest van het land ook aan de fles zit en het dus voor mij ook ok is.

 

Als ik vrij ben in de weekenden dan haal ik de schade dubbel en dwars in. Ik binge drink dan enorm, twee flessen wijn , nog een aantal borrels en als het een lang weekend is dan drink ik soms weleens in de ochtend. Ik merk aan mezelf dat het daarna een dag of drie duurt voordat ik van mijn kater af ben en weer dan ook pas weer een beetje normaal kan slapen. Pas op dag 4 of 5, voel ik mij minder neerslachtig en dan ga ik weer drinken. Voor mij voelt dit als een vicieuze  cirkel en ik wil daarom stoppen voorgoed. Ik ben op zoek naar  de ervaringen van anderen die voorgoed zijn gestopt. Ben wel blij om te weten dat ik niet de enige ben.

groetjes esther

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog geen idee hoe ik het ga aanpakken, maar ik dacht dat het fijn is om met mensen in contact te komen die hier ook mee bezig zijn. Een klein groepje mensen in mijn directe omgeving, denken hier vaak zwart/witover, aan de ene kant vinden ze dat het toch geen probleem is omdat ik doordeweeks niet drink, aan de andere kant vinden ze dat ik moet stoppen volledig. In het laatste geval klap ik dan bij deze mensen dicht, omdat ik het moeilijk vind om dit te bespreken met hen omdat  ik vaak het gevoel heb dat ik een loser ben. Dus het is volgens mij lastig voor mensen die geen probleem met alcohol hebben om dit te begrijpen. Ik ben er van overtuigd dat hoewel ik doordeweeks niet drink, ik gewoon een probleemdrinker ben of alcoholist. Voor mijn gevoel gaat er een knop in mijn hersens om zodra ik begin met drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Esther,

welkom hier!

Je bent geen loser,

je tobt met een (groot) probleem

en staat open voor hulp.

Je bent hier onder mensen

die jouw dingen herkennen en er niet

over oordelen, maar proberen mee te denken.

Mijn personnlijk advies zou ook stoppen zijn.

In elk geval een grote periode, van min. 3 maanden

maar liever een jaar. Om te ervaren wat het je geeft

om zonder de drank je weekends, feesten, gelegenheden

aan te gaan, puur jij. Wat er ook komt, het is een deel van jou.

Soms zijn het oude dingen die er oorzaak aan waren, soms actuele.

Maakt niet uit, jij kunt dit.  Je hoeft het niet perfect te doen, mag mild zijn

over wat geweest is en in het hier en nu kun je anders leren handelen dan voorheen.

Je hebt nu en hier die kans Esther, met hulp als dat nodig blijkt, en hier samen met ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi esther

Herkenbaar hoor..niet drinken of weinig en dan dubbel en dwars inhalen wat je tekort bent gekomen

Op een gegeven moment ben je De weg helemaal kwijt aan het raken

Ik ben zelf naar huisarts gegaan..wist me geen raad met dit grote geheim van drank.

Mrt hulp huisarts en verslavingszorg eraf gekomen.

Keihard vechten met dat kleine beetje wil om eraf tekomen.

Gelukt en ik ben er blij mee

Het maakt het leven niet makkelijker msar wel dragelijker.

Bekijk alles met andere oogjes...maak het voor mezelf zinvoller

Succes go for it.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Esther ⭐welkom hier i! Er is inderdaad veel moed voor nodig om je hier te melden . Ik was de boel ook eerst een maand of 9 aan het stalken voor ik me aanmeldde.

Nu voelt het echt! Ik hoor gewoon bij deze club!

En ik ben ook trots op deze gemêleerde groep mensen die bereid is met je mee te denken. En ieder probeert jou ( en ook zichzelf daardoor) op t rechte pad te krijgen of te houden.

Het is elke dag weer verrassend wat er uit de verschillende draadjes tevoorschijn komt ! Ik hoop zo voor jou dat je hier vindt wat mij hier zo heeft geholpen en nog steeds helpt.

Veel succes ! En blijf komen ook al struikel je misschien. Geeft niks! Ook wij moesten leren lopen en dat gaat nooit zinder een paar keer op je snaveltje te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Esther,

 

Je bent geen loser. Dat zou ik als ik jou was om te beginnen uit mijn hoofd zetten. Je hebt een groot probleem. Je hebt een ziekte. Alcoholisme is een ziekte. En daar is niets schandelijks aan. Je wilt er iets aan doen en dat is geweldig.

 

Lees hier maar flink wat rond. Je zult veel herkennen. En dat helpt. Je bent niet meer alleen.

 

Ik heb jaren geprobeerd te stoppen met drinken. Ik begreep nooit waarom het me niet lukte. Het probleem was, zo leerde ik bij de AA dat ik het zelf probeerde te doen. Ik moest tot een soort overgave komen. Dat was voor mij toen aan de AA groep. Ik deed domweg wat ze zeiden. Althans ik probeerde dat. Het lukte eerst niet. Want je moet ook leren vertrouwen krijgen. Vertrouwen in anderen, in de groep. Mensen met heel veel ervaring als het om stoppen met drinken ging. Na een poosje bleef ik nuchter. Dat lukte me 4 1/2 jaar. Toen vond ik het wel goed en dacht: Kom eentje moet kunnen. Dat was verkeerd gedacht. Eentje was al te veel en het hele circus begon van voren af aan. Het heeft weer een paar jaar geduurd voor het me lukte weer te stoppen.

 

Ik heb ook de onlinebehandeling van Tactus gedaan. Daar leerde ik vooral wat me triggerde. Verveling was bij mij echt een aanleiding om weer te gaan drinken. Verveling in de zin van niet weten wat te doen. Maar ook verveling gewoon met mezelf. Ik had zo'n genoeg van mijzelf. En dat krijg je als je drinkt. Ik haatte mezelf en ook de wereld. Ik had zo'n hekel aan mensen en vertrouwde niemand meer.

 

Nu ben ik redelijk gelukkig. Voor zover dat kan in deze wereld. Wat me nu ongelukkig maakt is de situatie in de wereld, de problemen die mensen elkaar aan doen. Maar ik ben niet meer ongelukkig om mijzelf. Ik leer weer mijn leven een nieuwe inhoud te geven.

 

Ik wens jou ook veel geluk toe. Vrede met jezelf. 

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Eshter,

 

Welkom hier.

Goed van je om hier te komen.

Voor mensen die geen probleem hebben met alcohol is het erg moeilijk om te begrijpen hoe dat werkt.

Bovendien ervaar ik dat er ook een taboe op rust. Mensen hebben nogal gemakkelijk een mening zonder dat ze zelf ervaring hebben.

Je bent zeker geen loser! Zoals je zelf al zegt er gaat een knop om als je begint...'rem kapot'

 

De vicieuze cirkel klinkt me bekend in de oren.

 

Ik heb meerdere pogingen van minderen ondernomen, ook met begeleiding van een psycholoog. Maar dat werkte toch op termijn niet. Kan uiteindelijk geen maat houden. En ik vond het onderhandelen met mezelf over wanneer en hoeveel heel erg vermoeiend....

Op het moment dat ik merkte dat ik stiekem begon te drinken, meer en steeds eerder op de dag was voor mij de maat vol.

 

Ik ben gaan zoeken op het net en kwam hier terecht.

Daarna ben ik heel eerlijk en open geweest naar mijn partner. 

Ook besloten te stoppen...ik las hier: bekijk het per dag...dus elke dag de eerste niet.

Dat heb ik in mijn hoofd geprent en mijn partner gevraagd me te ondersteunen.

Tot nu toe loopt dat goed, ook met het lezen en actief zijn hier.

 

Ik lees hier vaak over online-behandeling en AA. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat het je de goede weg op kan helpen.

 

Doe je voordeel met de ervaringen en tips van de deskundigen hier en ga ervoor!

Heel veel succes Eshter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Ester .

 

Je bent als je besloten hebt te gaan stoppen met drinken helemaal GEEN loser , maar juist op weg een winnaar te worden !

 

Ik zelf ben iets meer dan een jaar na een aantal jaren nare gebeurtenissen in eens gestopt , ik was het net als jij spuugzat .

 

Ik heb ( zeker in het begin ) veel steun gehad aan de locale AA groep , de eerste 6 a 8 keren ( weken ) zat ik daar als een zombie allen maar te luisteren .

 

Daarna kwam het bij mij ook goed los , en ben gaan spitten in me zelf .

 

Heel verrassend wat er allemaal met mijn nuchtere kop boven kwam .

 

Heel verrasend dat ik van de schrik niet weer ben gaan zuipen zeg  :P

 

Ik bezoek de meetings nu zelfs een " iets"  minder vaak , maar gebruik dingen uit hun stappenplan ook vaak voor andere zaken .

 

Ik kan het je adviseren , omdat je dan indien nodig ook altijd 24 / 7 locale back up hebt .

 

Nee Ester zeker ben je geen loser , sterkte in je strijd .

 

Ztiertje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Esther,

 

Ik heb weinig toe te voegen aan de wijze woorden en harten on de riem die hierboven staan.

 

Hoop dat je hier iets kunt vinden dat je helpt. Van de week las ik nog een artikel dat fora als deze werken als onthoudinggmotivatie, die kunnen we in onze zak steken!

 

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Esther,

 

Welkom! Hoe gaat het.. ? Heb je al een stapje gezet met niet drinken in het weekend?

Ik ben nu 5 en en halve week gestopt en het gaat steeds beter voelen! Minder behoefte ook.

 

Ik wens je heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...