Spring naar bijdragen

Hallo, ik ben Yogajuf


Yogajuf

Aanbevolen berichten

Best een aparte wereld waar jij in werkt. Ook wel interessant steeds nieuwe mensen. Maar het lijkt me ook dat je dan niet echt een stevige band met mensen op kunt bouwen. Maar misschien is dit een te voorbarige aanname.

Als je steeds nieuwe mensen om je heen hebt dan vertel je vast ook niet dat je bezig bent met minder drinken en of stoppen. Ik ben ook niet zo van de grote klok zelfs niet tegen mensen die ik wel dagelijks spreek. Bij mij op t werk komt het ook vaak voor dat er over drinken wordt gesproken.

Na het weekend is er altijd wel iemand die duf is na een feest of kermis.

Maar ik ken niemand persoonlijk die er openlijk vooruit komt dat hij of zij er problemen mee heeft.

Meestal wordt er een beetje lacherig over gedaan.

Ik hou mijn mond meestal. En ben inwendig zo blij dat ik dat vreselijke rottige katterige gevoel niet meer heb.

Ik schrijf bijna niet op de dagdraad dat klopt. Ik lees wel alles en meestal is het achteraf niet heel relevant meer om te reageren. En soms gaat t me te snel. En soms komen dingen zo heftig op me over dat ik t ook moeilijk vindt om te reageren en ik sla de plank nog wel eens mis ( heb ik de boodschap toch niet helemaal goed begrepen ) dus ik hou het maar op zo nu en dan reageren op de persoonlijke draadjes dat voegt mij iets beter.

Maar ik lees ( absorbeer ) alles !

Succes he juf. Sterkte in de strijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heel lang heb ik gedacht dat af en toe ene glas wijn best wel kon. blijkbaar zit ik dus niet aan die goede kant. voor mij is drinken van alcohol nu echt geen optie meer. ik was 7 maanden clean en dat bevalt me beter dan 'smorgens als ik een rotbui heb een fles wijn te halen en die aan de mond te zetten. want dat is wat ik doe. ik ben blijkbaar geen gezelligheids drinker. nou dan maar niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yogajuf, in de kliniek leerde ik dat sociale drinkers langzamerhand alcoholmisbruikers kunnen worden. Een alcoholmisbruiker heeft een onderliggend probleem en kan na therapie of andere hulp weer een sociale drinker worden. Een alcoholmisbruiker kan een alcoholist worden. Dit ziet niemand terug in de aantallen, deze 2 lijken sprekend op elkaar. Een alcoholist heeft doorgaans ook een onderliggend probleem en kan na  therapie............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. nog steeds nooit meer drinken als hij herstellend wil blijven. Het verschil zit 'm in het gebrek aan controle. Ikzelf heb geen controle over mijn gebruik. Ik kan niet minderen. Ik ben alcoholist. 

Het is een gemiste kans om je alcoholgebruik te minderen tot sociaal geaccepteerde waarden. Als je je onderliggend probleem aanpakt zul je als misbruiker vanzelf minderen en als alcoholist zal dit telkens jammerlijk pogen weer falen. Met deze wetenschap kun je je heel wat energie besparen.

 

Natuurlijk is er nog de discussie over gendragerschap. Het gen van verslavingsgevoeligheid. Ik kan er een avond over praten maar voor jou en mij doet het er niet veel toe. 

 

Afbouwen heeft vast zin, cold turkey kan ook, maar zodra het minderen niet een middel is maar een doel,dan verspil je energie. Dat gaat óf vanzelf (jouw probleemloos sociale drinken), óf zal niet lukken zonder extreem veel energie. 

bewerkt door Monster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Yo, als ik je lees op 11 aug.

dan sta je aan het begin van een nieuwe weg.

een bekende want met eten werkte het.

met drinken ga je het nog ontdekken.

De puber leeft in tegenstellingen, dus ik houd mn hart vast.

zwart wit denken en worstelen met een drankprobleem

wie kent het niet hier?

Maar ik ben huiverig voor je manier van denken

want je bent geen puber meer.

Als je accepteert dat je volwassen bent

hoef je je misschien niet te beperken

tot het gedrags therapeutische deel

(niet de oude situatie/plek/persoon opzoeken meer

om niet in de verleiding te komen).

Als volwassene kun je op een nieuwe manier

ook die plekken bezoeken, de mensen ontmoeten en de situaties "aan"

zonder drank

en héél héél héél misschien

met af en toe matig

als je dat dan nog wilt/verlangt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben bang dat zolang je op deze manier

toch gemiddeld 1 x per week meer drinkt dan

je van plan was, je de zucht in stand houdt.

Je geeft jezelf ook niet de kans om te ontgiften

dus het systeem blijft in stand en jouw mind

is nog steeds op drank ingesteld. Vaak wordt

aangeraden echt een hele poos niets te drinken voor je gaat

onderzoeken of je sociaal/matig kunt drinken.

En in die periode kun je veilig wel sociale gelegenheden opzoeken,

want je wereldje moet niet te klein worden.

Dit kan uiteraard alleen als je dat besluit ook echt neemt, en de knop om is.

ik kan je wel vertellen dat je dan elke dag/week een trotser/beter gevoel overhoudt

dan je nu misschien hebt.

Nu maak je het jezelf eigenlijk moeilijker dan misschien nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Yoga juf....denk dat iedereen wel zo moment heeft

Verlies van je zelfrespect

Boos worden zie ik als de goede richting uitgaan

Want dat wil je...anders was je niet boos

Yogajuf..maak een keuze...waar wil je heen

Met alcohol....weet je

Zonder..diep in je hart...weet je dat dit het beste is

Kun je het niet alleen....er is hulp...huisarts

Er is nog zoveel moois om voor te leven..dat weet je

Drank is voegd niks toe...tis de makkelijkste weg...om verder van jezelf te raken

Go for it juffie.....je bent het waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach Yo, wie kent het niet

waar jij nu zit?

Soms moet het zo gaan,

één stap terug op de aanloop

te nemen naar die stappen vooruit weer.

Voor babies is daar een boek over geschreven

Oei ik groei, heet dat.

Ik denk zelf dat wij als volwassenen ook nog

zo doorgaan, alsof je een aanloopje moet nemen

om de sprong te wagen.

sterkte in je beslissingen, vallen hoort erbij

opstaan en doorgaan blijft prioriteit! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yo, in het begin toen je schreef dacht ik al dat je een lastig bestaan leidt in het buitenland. Steeds kortstondige kontakten ie niets van je weten. Meis wat een eenzaamheid.

Je kan het goed onder woorden brengen. Dat is al wel een positief punt.

Zonder alcohol leven is niet makkelijker en je wordt er ook niet gelukkiger van. Maar het is wel eerlijker : je voelt wat je voelt en je verdoezelt het niet.

Misschien kun je daar waar je nu bent wel aan St. Janskruid komen dat heeft mij een tijd geholpen toen ik me ook door de dagen heen moest slepen. Toen gebruikte ik nog wel alcohol overigens. Misschien dat het beter helpt zonder alcohol.

Of geluk een keuze is daar twijfel ik aan want dan zou iedereen toch gelukkig zijn als je er al voor kon kiezen.

Maar praten en delen helpt wel en daar ben je nu mee begonnen.

Ik hoop op veel respons voor jou

Ik stuur je een virtuele knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...