Spring naar bijdragen

Ik hoop hier steun te vinden


Keukenrol

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, ik kwam per ongeluk op dit forum en hoop hier wat handvaten te vinden.

 

Ik zal me voorstellen. Waarom keukenrol, simpel die zag ik staan toen ik mijn account aanmaakte.

 

Ik ben een vrouw van 49 en dan komt de bekende smoes, door bepaalde problemen grijp ik naar de fles.

 

Het probleem bij mij is, ik kan weken lang niet drinken, totaal geen moeite mee. Tot op het moment dat ik denk , mm trek in een wijntje en dan moet de fles gewoon leeg. De dag erna wil ik dan weer, tot het moment dat ik een knop omschakel en gewoon wekenlang niets drink, waar ik me overigens veel prettiger bij voel.

 

Ik weet ook wel waarom ik die borrel neem, dat is om dingen te vergeten maar ik weet dat het geen oplossing is.

 

Ik ga dus uitgebreid dit forum uitspitten en hoop dat ik dit drank gebruik onder controle kan krijgen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen Keukenrol,

Welkom op dit forum. Ik hoop dat je hier alle steun vindt die je nodig hebt om je drank gebruik onder controle te krijgen. Je geeft al aan dat je weet wat de reden is dat je naar de drank grijpt. Zo hebben we allemaal onze reden (en) dus je staat niet alleen in de strijd. Dapper dat je er aan wil werken. Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wanneer, op welke momenten en in welke situaties het voor jou moeilijk is om de trekmomenten niet te kunnen weerstaan en wat je helpt om die momenten te overwinnen. Bedenk alternatieven die je kunnen helpen. Mij heeft dat enorm geholpen om het een en ander inzichtelijk te maken, en triggers op een andere manier in te vullen / er mee om te gaan dan het grijpen naar de fles. Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van hulptroepen voor de nodige onder steuning. Voor mij was dat nodig. Voor de een werkt dit en voor de ander dat. Ik hoop dat jij je weg hierin vindt. Heel veel sterkte en kracht toe gewenst. Het is de moeite waard en jij bent het waard!

Lees eerst maar eens lekker mee. Er wordt overdag veel geschreven en gelezen op de dagdraad. Als je behoefte hebt om te schrijven, lezen, delen ben je daar natuurlijk ook van harte welkom!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi KR welkom hier.

Ik moest wel even lachen:

als je om te vergeten drinkt,

en zo doorgaat, ga je idd steeds meer

en makkelijker vergeten.

Mijn dochterheriinert me daar nog dagelijks aan

elke dag weer, want ik vergeet ook dat weer.

Beetje galgenhumor maar, maar ik meen het ook serieus hoor.

Je gaat waarschijnlijk snel de overgang in, die is niet mals

voor mensen met drankprolemen. Zweten is erger, humeur op 0

is vele malen erger, concentreren wordt moeilijker, opvliegers een ramp.

En nog veel meer, maar ik wil je niet te erg afschrikken.

Weet dat toen ik stopte mijn klachten vd overgang dat ook geleidelijk deden.

Ik was er al voor gewaarschuwd, maar kon toch daardoor niet eerder

stoppen. Dus wie weet wil jij dit ook nog helemaal niet weten.

Dan mag je het snel "vergeten".

succes!

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom KR,

 

Je hebt hopelijk nog 30/40 jaar te gaan.

Zou mooi zijn als je die "helder" kan beleven,

zodat je op je oude dag mooie herinneringen hebt.

 

Tips zijn hierboven al gegeven.

Hartstikke goed dat je op het forum bent.

 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

 

Heel erg bedankt voor jullie reacties, heb ze meerdere keren gelezen en ik ben ook van plan alles uitgebreid op het forum te gaan lezen.

 

De opmerking galgenhumor, pffff moet kunnen hoor, heb gelukkig nog een mega dosis aan humor liggen, kan ik wel tegen.

 

In ieder zijn reactie is er wel iets wat me aan het denken zet, het feit dat ik hier mijn ei kwijt kan en mensen tref met eigen ervaring, waardoor ik misschien meer durf los te laten voelt al fijn. Btw sorry dat ik af en toe leestekens vergeet neer te zetten, maar mijn toetsenbord heeft weer een eigen leven, moet soms de helft wissen.

 

Ooit heb ik , denk een maand geleden dit ook op een forum gezet, was ik ook meteen van genezen. Zoveel reacties die zo negatief waren dat ik niet meer durfde er voor uit te komen, heb het gevoel dat ik hier niet veroordeeld wordt.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi kr veel succes. Goed dat je er bij komt

Welkom!!

Het heeft mij heel goed gedaan om hier te zijn.

Kracht om door te gaan

en moed om open te zijn . Dat helpt allemaal in het proces in groei en zoals je hier leest stijgen sommige mensen al boven zich zelf uit. Dat is prachtig in te zien.!

Dus ik wens je een mooie tijd hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Skip,

 

Gaat goed , dank je wel. Wilde vanochtend al wat plaatsen maar mijn pc heeft kuren.

 

Woensdagavond heb ik voor het laatst wat gedronken, tot op heden nog geen druppel aangeraakt. Ik weet van mezelf dat ik in ieder geval de eerste week ff door moet wil ik het rustig een aantal weken volhouden.

Deze keer voelt het anders, misschien omdat ik mijn probleem hier heb neergezet en ook weet dat je niet alleen staat.

 

De eerste dagen had ik uiteraard de nodige ontwennings verschijnselen, onrustig en opgejaagd gevoeld. heel veel momenten dat ik eigenlijk wel een wijntje zou willen. Begon al toen ik wakker werd. Maar ik heb er niet aan toegegeven.

 

Dit weekend was waar ik woon het jaarlijkse feest en ik ben gisteren bewust niet gegaan, bang dat ik toch een wijntje in mijn hand zou krijgen.

 

Heb ook veel gelezen hier op het forum en herken heel veel dingen. Ik weet dat het volhouden een aantal weken geen probleem hoeft te zijn, tuurlijk heb ik er wel trek in, maar dan kan er weer uit het niets een omslag komen en dan moet een fles ook leeg.

 

Dat is ook het punt wat ik moet zien te doorbreken, ik blijf doorlezen op het forum en proberen boven die fles te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Keukenrol,

 

Eerder schreef je dat je drinkt om te vergeten.

 

Lotus reageerde met " Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wanneer, op welke momenten en in welke situaties het voor jou moeilijk is om de trekmomenten niet te kunnen weerstaan en wat je helpt om die momenten te overwinnen. Bedenk alternatieven die je kunnen helpen."

 

Die manier van aanpakken heeft mij heel erg geholpen. Vooruit kijken, risico's in beeld brengen, plannetje maken en uitvoeren.

Hoe sta jij daar nu in? Zou dat wat voor je kunnen zijn als beginnetje?

 

Nu moet je jezelf tegenhouden, je bent niet naar een feestje geweest.

Als je iedere keer na een periode van drinken dit weer door moet gaan, dan word je toch ook niet blij?

Dan ben je de helft van de tijd met jezelf in gevecht.

 

Je hebt dat wat jou aanzet tot drinken niet toegelicht; en dat hoeft ook niet.

Als het echter iets is, dat je zelf niet goed kunt aanpakken maar wel in de weg zit,

dan zou je kunnen overwegen om daar iets aan te doen?

 

Voorlopig ga je goed!

Succes Rol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door hier te komen en je aan te melden wordt het probleem Echt. Dan staat het er zwart op wit: er is een probleem met alcohol.

En ook wat je al schrijft... Je bent niet alleen.

Je kan je verhaal kwijt en hoeft niets te vrezen. Je mag zijn wie je bent.

En wie je echt bent ontdek je pas als je een tijd zonder alcohol leeft.

Dan ben je niet meer op de vlucht. Maar ga je alles aan met open vizier.

Wat het ook is: liefde ,vriendschap, angst, verdriet, leven en dood.

Ik wens je veel helderheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi keukenrol,

 

Ik moet even denken aan het lied 'Vluchten kan niet meer...., 'k zou niet weten hoe, vluchten kan niet meer, zou niet weten waar naar toe..'

Maar dat hoeft ook niet meer. Skip omschrijft het heel mooi hierboven....

 

Succes keukenrol, en inderdaad je bent niet alleen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, een kleine update voor ik de deur uit ga.

 

Inmiddels dag 12 en nog steeds droog. Merk wel dat het stoppen nu anders is dan andere keren. Ik heb op de vreemdste momenten trek in een wijntje.

Met name in de ochtend wat ik ook al vreemd vind, want dat was niet het tijdstip waarop ik begon.

Ik ben wel vreselijk moe, als ik mijn bed maar zie vallen mijn ogen al dicht en dan lijkt het wel of ik in coma lig zo diep slaap ik. Ben tussen door wel wakker maar val net zo snel weer in slaap.

Droom heel erg op het moment. Als ik wakker word heb ik het gevoel of ik vreselijk gedronken heb die avond ervoor. Duurt echt een half uurtje voor ik echt me weer wat fitter voel.

 

Vreemde is ondanks dat ik vaak momenten heb dat ik zin heb om iets te nemen, tegelijker tijd als ik maar aan de smaak denk dat ik misselijk word.

 

Maar dat zal allemaal wel bij de ontwennings fase horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi keukenrol

Mooi om te lezen dag 12

En ja die trek...alles wat niet mag is aanTREKkelijk

We zijn net kleine kinder he

Als je gejengel niet voed is het ook weer zo afgelopen

En dat moe zijn herken ik ook

Drank heeft zoveel onderdrukt..en nu heeft het een kans om naar buiten te komen

Toppie keukenrol stil standing strong

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit doet me denken aan het boek van Alan Carr die ik jaren geleden gelezen heb omdat ik stoppen wilde met roken ( uiteindelijk 15 jaar geleden cold Turkey gestopt zonder hulpmiddelen) Die had het over een monstertje dat in je hoofd zat die per dag kleiner en kleiner werd. Tot het moment de eerste nicotine weer kwam, dan groeide die weer.

Wat dat betreft is iedere verslaving gelijk  denk ik ) , het voeden moet voorkomen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...