Spring naar bijdragen

Vrijdag 27 juni

Gast Sowhat

Aanbevolen berichten

Is een van de doelstellingen niet net om te leren omgaan met triggers? Je kan voor jezelf een veilige omgeving proberen te creëren, en dit forum moet tot op zekere hoogte ook veilig zijn, dat begrijp ik. Maar pffff, om met VM te spreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen reactie is vaak de beste reactie. ;)

Ik ben heerlijk wezen douchen en hang nu een beetje op de bank. Wie had ooit gedacht dat ik dit zo maar zou kunnen zonder daar eens flink van te genieten door te gaan zuipen. Vanmiddag even gedacht "goh ik zou nu toch wel een kick willen na al het harde werken", maar dat was gelukkig zo weer voorbij. Ik kan nu genieten van het harde werken zonder me te moeten belonen met drank. Nee zo maar genieten en trots zijn dat ik met mijn 62e dit allemaal nog kan. Dit had me zeker niet gelukt met een fikse kater, nee dis pas echt genieten mensen, ondanks dat er alleen maar een bank en een tafeltje in huis staat, verder is alles leeg en kil.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé lief Jenneke.

Ja hoor die hebben het overleefd. Wel wat onwennig in het begin want hun wereldje staat ook een beetje op z'n kop maar ze hebben een goeie afleiding, Jan heeft zijn hondjes ook mee genomen en het speelt nu erg vaak met elkaar.

Maar hoe is het met jou gegaan de afgelopen dagen? Heb je je koppie nog omhoog kunnen houden? Lukt het allemaal een beetje? Hoe is het met manlief? Gaat dat ook weer een beetje de goeie kant op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk is dat, spelende hondjes.

Ja met mij lukt het eigenlijk wel, ondanks de uitglijders. Ik neem ze wel au serieux, en ben dan ook opzettelijk hier om hulp komen vragen. Moeilijk vind ik dat wel - trigger ik anderen als ik zat aanwwezi ben hier, dat soort overwegingen. Het is met uit het "reglement" niet helemaal duidelijk.

Maar goed.

Alles bij elkaar denk ik dat ik de goede kant op evolueer. Ik krijg - heel stilaan weliswaar - meer zelfvertrouwen op het werk. Durf makkelijker iets te vragen zonder bang te zijn om dom over te komen en zo. Denk dan, ach, als ze me zo dom vonden dan hadden ze me al lang ontslagen toch? En ik doe mijn job eigenlijk heel graag. 

Manlief is nog wat labiel om eerlijk te zijn. En ja, daar heb ik het best wel moeilijk mee. 'k Heb intussen gelukkig ook een gesprek gehad met zijn psychiater, en heb begrepen dat het allemaal normaal is: herstel van een manische psychose duurt gewoon lang. Alleen was ik daar totaal niet op voorbereid. In dat opzicht mankeert de psychiatrie in België wel iets vind ik: ze geven totaal geen informatie aan de partner, zeggen gewoon dat je man weer naar huis kan zonder verdere informatie of zonder te informeren of dat in de thuissituatie eigenlijk wel haalbaar is. Je moet echt zelf aan de alarmbel trekken om een beetje aandacht te krijgen, en dan nog.

Daardoor heb ik ook een paar vergissingen begaan, ik schatte de situatie totaal verkeerd in.

Maar we hebben het ermee te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen mij trigger je niet hoor als je dronken hier komt, ik ben al te lang van de alc. af. Klinkt heel hooghartig maar ik bedoel eigenlijk dat ik te ver van de drank af sta om getriggert te worden. Dat wil niet zeggen dat ik nooit meer een moment van trek heb hoor maar dat is maar zelden.

Wel denk ik dat, als mensen nog veel met alc. bezig zijn, dat die soms wel getriggert worden, b.v de nieuwkomers. Maar daar worden ze alleen maar sterker van als ze daar niet aan toe geven. Alc. kan niet van deze aardkloot verdwijnen dus zal men zelf sterker moeten worden. Iedereen heeft zijn eigen leerproces, en iedereen moet met z'n eigen gevoelens klaar zien te komen, dus voel je daar a.u.b. niet schuldig over. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen ervaringen en belevingen.

Wel fijn te lezen dat het nu op het werk beter gaat en dat je je wat zekerder voelt, dus dat komt helemaal goed met onze Jen.

W.b. je man, ja das iets heel anders, en ik kan me voorstellen dat je je daar ook erg rot door voelt omdat je helemaal niet weer wat zijn ziekte allemaal inhoud. Hopelijk doen de pillen wat ze moeten doen en word je man dadelijk wat stabieler, en krijg jij wat meer rust. Want dat zal er nu ook minder zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ik me heel goed voorstellen Jen. De realiteit van jouw man is dan heel anders dan de onze, en je kan er vaak ook niet echt bij komen, of iets delen. Moeilijk hoor. Daarom is het werk wat je nu doet erg belangrijk voor je zodat je even uit die benauwde wereld thuis bent. Poeh moeilijk voor je meis. Hoop echt voor je dat het een beetje stabiliseert zodat het weer wat gezelliger thuis word voor je, en dat je een beetje kan gaan delen met je man.

Kun je wel een beetje afstand nemen van je man als hij in zo'n periode zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen.

Lekkere dag gehad.

mijn dingen toch redelijk gedaan. Huis een beetje gepoetst, was een beetje gestreken en de rest daar heb ik het hele weekend nog voor.

Vanavond even met mijn kinderen naar de koopavond. Patatje en wat aankopen voor hen in de uitverkoop.

heerlijk even met elkaar shoppen, lachen, passen en een vette hap eten.

Iedereen op bed nu en ik duik er ook zo maar weer in. Morgen weer rennen!

Agnieta; hoop dat de dip morgen weg is.

Blondie; wat een leuke actie van jou dochter! Zou het wel willen zien! Dapper en leuk dat je lekker mee doet ;-)

Verder wens ik jullie allemaal nog een fijne avond. En niet vergeten; we zijn allemaal andere mensen, maar allemaal met de beste bedoelingen hier op dit forum!

Slaap lekker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel Bolletje, eigenlijk kan ik wel afstand nemen. Het moeilijke vind ik om het juiste evenwicht te vinden: niet te veel afstand en niet te weinig. Het werk helpt inderdaad, dat is mijn eigen domeintje. Maar thuis: wat zeg ik en wat zeg ik niet. Ik probeer eerlijk gezegd om zo eerlijk en open mogelijk te zijn, maar soms is hij daar te gevoelig voor. En het evenwicht wat de "rollen" betreft. Ik ben nu noodgedwongen een beetje dominant, de regelaar, maar ben daar niet gelukkig mee.

Een zoekproces is het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gaat goed hoor Jen. Bedankt dat je het vraagt.

Prima dag. In de stad wel even gek om na het shoppen niet een glas koude wijn te bestellen na het shoppen, maar de kinderen zorgde voor genoeg afleiding.

Na de friet en ijs snel naar huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was eigenlijk van plan later vanavond niet meer in te loggen

Ik had al hoofdpijn

Maar het gevoel wat ik er hier bij kreeg

Zit ik niet op te wachten

En ik blijkbaar niet alleen

Dat wilde ik toch even kwijt

ga zelden boos weg

maar nu wel dus

ADB staat niet voor AgnietaDeBaas

Ach, de vele goeden hier niet te na gesproken heb ik nu toch even een rotgevoel bij het forum.

En dat dus door één persoon (en voor de goede orde: dat ben niet jij hoor Jen).

Ik ga maar weer eens even in retraite voor mijn slechte karakter echt opspeelt ;) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Ella. En neem het toch ook maar als jouw eigen overwinning, denk ik dan. Gisteren ging het over verantwoordelijkheid - pff - maar jij zegt nu " de kinderen zorgden voor afleiding", alsof je niet trots zou mogen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...