blondie6173 Geplaatst 10 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Moe maar voldaan na mijn werk neergeploft op mijn bank. Hele dag op fietsje gezeten door de wijk dus dat hardlopen vanavond laat ik effe schieten. Nog effe een lekkere hete douche nemen en dan fris en fruitig mijn mandje in met een boek ofzo... Fijne avond nog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Voel me een beetje huilerig nu, na het lezen van je stukje Jane, Probeer,met alle macht te begrijpen wat je bedoeld. Ik ga toch ook vaak genoeg naar latex zonder dat ik daar drink! En dan houden we nog steeds van elkaar hoor. Misschien, dat ik inderdaad onbewust, hem (de situatie) aangrijp, om toch weer te gaan drinken. Verder schrijf je; "je blijft een poosje weg, het gaat mis, je biecht het op..enz. Maar ik blijf in mijn beleving nooit een poosje weg. Ik ben bijna elke dag op het forum. Oke, ik zeg niet altijd, dat ik gedronken heb. Ja,tuurlijk,schaamte! Je zegt dat ik mezelf naar beneden haal, en daar hulp in moet zoeken. Eigenlijk, vind ik dat erg om te horen. wil het misschien ook niet horen. Ook al gehoord van die äardige""leidingevende van me. ik wil helemaal niet zo zijn, en heb dat vaak ook niet in de gaten dat ik zo ben. wel heb ik af en toe last van flinke minderwaardigheidsgevoelens, en weet ook dat dat niet hoeft. Maar ja, aard van het beestje?! Je moest eens weten hoeveel zelfhulpboeken ik al gelezen heb. Phoe, En als je zegt, dat ik over kwam -kom, als een van de sterkste vrouwen van het forum, dan weet ik dat dat ook zo kan zijn. En dat sommige mensen, me ook als zodanig zien, zagen, soms ook in het dagelijks leven. daarom, voelt het zo rot, als ik deze mensen toch weer moet "teleurstellen" En Bol, Inderdaad, dat heb ik dus ook. Ik bepaal zelf wel of ik wel of niet drink,wil daar geen bemoeienis bij van partner. En waarschijnlijk,laat ik ook een achterdeurtje open, door latex niet om hulp te vragen. (Ik zou hem kunnen vragen, mij gewoon geen alcohol in te schenken, als ik daarom vraag) Maar is ook een beetje dubbel. Hij wel (veel), en ik niet. Hoe dan ook, gewoon een beetje in de knoei met mezelf erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 ach Raps, ik schreef ook wel erg impulsief misschien, en dat is misschien niet wat jij nu nodig hebt, sorry. het is dat je me zo raakt dat ik ook niet echt nadenk en mijn hart volg. En ik meen wel wat ik schreef, dus wil het ook niet zo maar weghalen of wegpraten snap je. ik weet van mezelf ook dat ik toen ik nog dronk soms wel uit 2 personen leek te bestaan. Met de ene kon ik leven maar de andere schaamde ik me dood voor en vergeleek dan, dacht voor de ander (doe ik nog wel eens haha) en werd depri van het wel willen en niet kunnen. er was zelfs een rijmpje op mijn naam dat dat steeds weer bevestigde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Maakt niet uit Jane, weet, dat je het goed bedoeld, Heb ook zo'n teer zieltje , Hoe dan ook, hecht altijd veel waarde aan je mening (inzicht, ideeen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Klinkt niet verkeerd Jane maar heu de lekkerste Nederlandse frieten verkopen ze nog altijd in België. Echt waar. Nederlandse aardappelen in Belgisch frietvet gebakken. Das pas smullen. Lekker dat je dochter mee gegaan is naar het strand. Rapi ik zou je een dikke knuffel willen geven, ik zou je even tegen me aan willen drukken en willen zeggen"huil maar even lekker uit. Ik voel je machteloosheid en ik zou je zo graag veel van mijn kracht willen geven maar al deze dingen kunnen niet. Het is zo moeilijk om als je weer eens baalt, dit vast te houden en vaak lukt dat niet, dat zwakt na verloop van tijd weer af. Toch denk ik dat de enigste manier is om je man te vragen, nooit meer alc. in te schenken voor je. Als je zelf wilt drinken, vraag hem dan om in ieder geval te proberen je er vanaf te houden. Dat zal niet zo makkelijk zijn, zeker als hij zelf ook veel drinkt, maar iets moet er gebeuren meid, zo door blijven gaan is niet goed. Er zal dan hoogstwaarschijnlijk een periode komen dat je het bijltje er bij neer gaat gooien omdat je het al zo vaak geprobeerd hebt. Je verliest de moed en het vertrouwen in jezelf. Dan ben je echt verder van huis, probeer dat te voorkomen, je verdiend echt een heel ander leven dan met alc. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 teer zieltje survivor!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Thanks Jane , Komt goed Bollie, Je bent toch echt wel lief he! , Neem maar aan, dat dit van me afschrijven, en jullie antwoorden me veel helpen. Het geeft me toch weer meer inzicht, al voelt het soms wat hard overkomen. Heb die schop onder mijn kont af en toe gewoon ook nodig. Duidelijk, is toch wel, dat ik latex dus gewoon vaak als smoes gebruik. Volgende keer, zal ik vragen om geen alcohol te schenken als ik het vraag. (Ik zal dan wel gek zijn om het te vragen of ik een wijntje mag ) Zo, het moet nu maar eens afgelopen zijn!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Ach, wat schattig Gerrit, Dank je wel, Voel me alweer een stuk beter hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 wens Suiker maar veel kracht van hier/ons Gerrit heerlijk dat je doorgeefluik bent Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 (bewerkt) Van mij ook nog een dikke knuffel en Wat goed dat je latex toch gaat vragen. Mij heeft het erg geholpen om mijn man (en zoon) erbij te betrekken. Maar mijn man heeft geen probleem met alcohol, dus kan ik makkelijk *. Toch gaf het mij een enorm goed gevoel. Een gevoel van 'een samen doen'. Rapi go for it! You can do it! 10 juni 2014 bewerkt door moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Raps, vroeger zei men mij wat je het meest konfronteert heeft je het meest te zeggen! wel cru zoiets, maar een kern van waarheid zit er wel in. van alleen troosten en meepraten leer je minder en de dingen die al wel goed gaan, die eigenlijk belangrijker zijn, daar leer je ook niets meer van, want die zijn er al, die hoef je alleen nog te koesteren. maar van de moeilijke dingen daar mag je nog wat mee. stel je voor dat je er al was in het leven? zou maar saai wezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Gerrit dank! Fijn om weer te horen van Suiker. Wat de twijfels dan ook in mogen houden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Dank je Ger. voor het berichtje over Suikertje. Ik hoop dat hij het vol blijft houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 das Hollands Glorie gerrit enjoy! ik ga ook even wat aan mijn huishouden doen anders mag ik morgen niet alweer naar het strand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Gerrit, Doe suiker ook maar de groeten van mij. Hopen, dat hij wat heeft aan de opname, Lotus, Ja, het delen is natuurlijk altijd goed, zeker als het je naaste zijn. Dat deed ik eigenlijk niet meer. Begrijp nu ook wel waarom, Als ik zou vragen om mij te helpen,geen alcohol meer te drinken, moet ik mij er ook aan houden he. Als ik niets zeg, kan ik "ongemerkt "nog wel een glaasje nemen. Jane, Waar, wat je zegt, Misschien houd ik daarom niet zo van confronteren, Dan, moet je inzien, dat er wat moet veranderen he (Tjee, wat een inzicht ineens ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Een verslaving overwinnen is heel hard voor jezelf zijn mbt alcohol....hoe rot en hard het ook klinkt Met zelfmedelijden...krijgen de twijfels weer meer kans Lief voor je zelf wezen mag daarna...heel veel heeel lang Eigenlijk is de drank laten staan al lief voor jezelf...rottige is...zo voelt het nog niet Strijd..strijd..strijd Vooral in het begin,... Daarna is het werken aan....tis het waard..al lijkt het soms waardeloos Bedoel geen personen hiermee Ik lees zoveel herkenbaars..dat ik gewoon wat moet schrijven En ja ik ben blij met wat ik bereikt heb en gun het een ander ook zo graag... Zou zo graag mensen over de streep willen mee trekken..helaas...dat gaat mij niet lukken Tis het wasrd...en je bent het waard..tis de moeite waard Mooier kan ik het niet maken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Als ik zou vragen om mij te helpen,geen alcohol meer te drinken, moet ik mij er ook aan houden he. Als ik niets zeg, kan ik "ongemerkt "nog wel een glaasje nemen. Precies. Het bekende achterdeurtje Iedereen hier kent het wel hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Hoi Rapilos, 'Begrijp nu ook wel waarom, Als ik zou vragen om mij te helpen,geen alcohol meer te drinken, moet ik mij er ook aan houden he. Als ik niets zeg, kan ik "ongemerkt "nog wel een glaasje nemen.' Heel sterk inzicht! Dat is precies de reden waarom ik 'hulpvragen aan mijn partner' ook uitgesteld had. No escape zou het dan zijn. Toen hij de eerste keer me erop attendeerde dat 'we' niet zouden drinken (tijdens een maaltijd...ik had het alweer helemaal uitgedacht, alle redenen en smoezen voor mezelf alweer op een rij) heb ik echt tot tien moeten tellen en dacht ik vanbinnen: 'man waar bemoei je je mee?!!!'. Maar ik had die hulp gevraagd en geaccepteerd. Ben er nog blij om! Voor mij soms net even een positieve trigger..... Zo ook het benoemen van momenten dat ik trek had of het moeilijk vond, voor mij gaf dat steun om de eerste niet te nemen. En balen als je niet lekker in je vel zit...dat maakt het extra lastig.... Sterkte..morgen weer een nieuwe dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Ha Kruidenthee, Ik schoot in de lach, toen ik las, dat je dacht "man, waar bemoei je je mee ", Dat zou ik ook hebben. Maar geeft niks, het helpt me waarschijnlijk net over die drempel heen. Ik ga het doen hoor, Dank voor je bericht, Hut, je klinkt heerlijk positief Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 look out Latex, here she comes!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 He Raps....Inzicht is ook kracht en maakt je sterk. En dat heb je! Ik zou nog meer kunnen schrijven maar ik ga naar een vergadering en wagen versiering. Ik hang een slingertje voor je op. Vandaag een rot dag voor je. Ik hoop dat het morgen een betere dag voor je is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Veel plezier Lotus, dank, voor het slingertje , Voel me alweer een stuk beter hoor (gelukkig) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Ha, ja kan er nu ook om lachen...maar was op het moment zelf helemaal niet grappig. Ik kan ook nogal heftig reageren hoor! Ik was namelijk met m'n billen bloot gegaan en voelde me enorm kwetsbaar! Wij hebben trouwens afgesproken dat hij mij zou helpen, ondersteunen zolang het onze relatie niet zou schaden... Tot nu toe werkt het en eigenlijk heeft mijn eerlijkheid én het stoppen ons relatie alleen maar goed gedaan. Dus succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 (bewerkt) Wat een fijne goeie draad kanjers en wat tof dat onze Raps, er toch van opknapt. Heerlijk om elkaar zo te kunnen helpen en te stimuleren. Volgens mij bestaan er geen beter forum dan dat van ons. 10 juni 2014 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Hoezo ander forum ?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden