Spring naar bijdragen

Gipsy even voorstellen


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

volgens mij blijf je

weg om de verkeerde redenen Gipsy

of je moet het echt op een drinken willen zetten?

Persoonlijk zou ik het jammer

vinden als je het contact verbreekt meis.

Wil je het nog eens her-overwegen op een moment

dat drank niet meespeelt, dat je niet drinkt bedoel ik?

please.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heb je wél mooi 40 minuten gefietst vandaag en het is nog lekker weer ook!

 

Tsja en wat ik verder zou willen schrijven weet je ondertussen wel ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm. Dat was mijn reactie op het eerste bericht.

 

Op het tweede dan. Ik heb geen ervaring met zaken die jij beschrijft; ik weet dat dit soort dingen voorkomen en dat je daar erg veel last van kunt hebben.

Ik moet daar verder maar niets op zeggen want ik weet niet waar ik het over heb.

Wel vind ik het goed dat je dit onderzoekje toch gaat doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Andere dermatoloog kiezen gipsy? Oplossing is soms heel simpel.

 

Ook voor het drinken. Je wist dat je het risico liep om veel te gaan drinken met oud drinkmaatje. Dan is het de gemakkelijkste oplossing om niet te gaan. Wel gaan en niet drinken, kost veel meer energie, is niet "gezellig" en heeft meer risico op mislukken.

 

Kiezen voor simpele oplossingen die werken, gipsy. Dan maar een saai leven.

 

En ik zou juist zeggen, meer schrijven hier. Dan schrijf je maar over de dingen die wel goed gaan. Je kunt dingen niet opschrijven als je er nog teveel mee bezig bent in je hoofd. Dat gebeurt wel als je het hebt verwerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank voor je delen Gipsy

het dissocieren was/is dus

een overlevingsstrategie waarschijnlijk.

Fijn dat je een vrouwelijke arts hebt en ermee klikt,

vergeet niet je verhaal daar ook te delen, dat maakt

adequate hulp geven zoveel makkelijker.

en dat drinken, tja, je kunt echt zonder meis, beter voor je ook♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het tegenovergestelde is ook waar

een zakelijke afspraak vergt vertrouwen krijgen/hebben

ik zou een nuchter iemand meer vertrouwen

dan iemand die drinkt

ik houd van helder en nuchter, zeggen wat ik denk

en morgen nog weten wat ik gezegd heb

Dat vind ik nu ook fijn aan anderen trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He de lepel theorie....dat verhaal ken ik. Maakt goed duidelijk hoe het leven met een chronische ziekte is. Die L. Waarover ik schreef heeft ook een chronische ziekte en me dit uitgelegd. Op een Engelstalig forum hadden ze het over een spoonie. Dat is dan iemand die lepels moet tellen vanwege een ziekte. Ik begreep er eerst niks van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over je vader, moet je vooral doen dat contact zoeken als jij die behoefte hebt. Maar begrijpen...valt het te begrijpen?

Goed nieuws over dat uitstrijkje...dat is 1 kopzorg minder....

Goed van je trouwens dat je na dat weekend weer van de coke en drank af lijkt. Is dat zo? Was bang dat het het begin van weer een tijd gebruiken zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kon de link tussen die spoon theorie en jou ook al niet leggen. Zat al van mis ik nu iets over je....

Met mij en drank op vakantie gaat het prima. Ook ik begin een theeverslaving te krijgen. Zat vanmiddag uit te rekenen hoeveel ik nu niet drink in 3 weken vergeleken met vorig jaar. Dat is echt heel veel. En ik verwen mezelf nu gewoon met iets duurdere lekkere dingen en nog bespaar ik.

Vlinders in je buik....dat herken ik gelukkig ook weer. Voelt fijn hè weer verliefd kunnen worden. Als je je ervoor openstelt is het vast binnenkort wel een keer wederzijds...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet of jij dat ook hebt maar mijn ervaring is dat in een keer stoppen met meerdere middelen lastig is. Toen ik dagelijks aan ongeveer een gram wiet zat wilde ik met blowen en drinken stoppen maar tegelijk dat was gedoomd te mislukken. Ik dus eerst het blowen en drie weken door drinken zonder Door het niet blowen meer te drinken. Na die drie weken gestopt met drinken. Had na die drie weken last van uitstellen zo van blowen doe ik niet meer ik mag drinken van mezelf...

Bij jou is het natuurlijk heel knap dat je met die coke gestopt bent. Dat is zoveel verslavender als blowen. Maar over X weken....ga je dan weer proberen helemaal zonder verdovende stoffen te kunnen.....?

Je bent inmiddels een ervaren frummer jij weet hoe dat moet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poehé Gipsy ...

 

Is je stiefzusje meerderjarig? Zo niet, dan kun je het meen ik anoniem melden, als je at zou willen.

Voor je stiefmoeder ben je natuurlijk helemaal niet verantwoordelijk; zij nog eerder voor jou dan. het siert je dat je zo met haar te doen hebt, maar je hebt genoeg op je bordje liggen.

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Gipsy, als je nuchter of iig nuchterder dan de ander gaat observeren, is het zeker heel sneu om te zien.... Ik heb zelf niet de illusie dat ik minder 'sneu' was toen ik dronk..... Ach het voegt eigenlijk steeds minder toe.... En voel me sterker om alle fijne en minder fijne zaken in dit leven aan te gaan. Veel kracht en wijsheid meis   :rose:  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vaak gedacht dat mensen het niet zagen, als ik iets stunteligs deed als ik gedronken had.

Gewoon mezelf voor de gek gehouden ... en eigenlijk wist ik dat toen ook wel :blush: 

Maar ja ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...