schutteres Geplaatst 13 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2014 Me nu eindelijk aangemeld bij het forum. Ben een vrouw van 49. Die al jaren drinkt, maar daarnaast nog redelijk functioneert. Heb de online cursus gedaan. Dat ging best goed, maar nu ik weer op eigen benen sta word het moeilijk. Doordeweeks lukt het me wel, maar die weekenden blijven erg lastig. Ben behoorlijk onzeker maar ook hooggevoelig, waardoor mijn hoofd vaak zo druk is. Het is zo heerlijk om even niets te voelen en te verdoven.... Maar de dag erna heb ik weer spijt, voel me brak en er komt niets uit mijn handen. Mijn lichaam is oververmoeid door alle fysieke arbeid die ik doe. Door de alcohol voel ik de pijn niet. Nu ik minder drink heb ik nog meer gewrichtsklachten. Heb naproxen gekregen tegen de pijn. Dat gaat niet goed met alcohol, dus een stimulans om te stoppen. Maar hoe doen jullie dat in het weekend. Vind het zo saai op fris.... Groetjes Wilma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 13 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2014 Hoi Schutteres, Welkom hier! Goed dat je de steun hier zoekt. Ik heb ook lang geminderd...door de week niet, in het weekend wel. Het antwoord op jouw vraag hoe doen jullie dat in het weekend is voor mij kort: Niet. Dat was/is soms lastig...maar de balans opmakend nu na ruim twee maanden is dat 'niet', ook in het weekend makkelijker is. Geen onderhandelen met mezelf, toch weer te veel in het weekend, er continu mee bezig zijn. Ja, dat is soms saai....maar ook heel rustig...en ik durf zelfs te zeggen dat het went. En ik het ook heel fijn vind om helder te zijn... Soms neem ik iets alcohol vrij..biertje of ander drankje met flink ijsklontjes...gewoon omdat het anders is, maar ook dat mindert... Iedereen ervaart het wellicht anders, maar dit is hoe het voor mij het beste werkt. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 13 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2014 Hallo Schutteres, Wees welkom op dit forum. Ik hoop dat je hier alle steun, tips, begrip, herkenning en erkenning zult vinden die voor ons zo waardevol is. Je zult je weg hier vast gaan vinden. Snuffel eerst maar eens rond. Ook ik ben bekend met het minderen met daarnaast ook nog een online training. Voor mij was dit niet voldoende. De onrust, energie, wikken en wegen , sjoemelen...Zeer vermoeiend vond ik het. Alcohol moest uit mijn systeem (denken en gedrag) Dat betekende voor mij stoppen met het drinken van alcohol. Dus ook in de weekenden. Je noemt het saai, zo zonder alcohol. Ik vond het (dacht ik altijd) ongezellig. Voor mij zijn de weekenden zonder alcohol (of alle andere dagen, feestdagen, feestjes, etentjes) gezelliger, fijner, nuchterder dan ooit. Er komt zoveel voor in de plaats. Heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 13 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2014 Ik zag dat je onder je eerste bericht je eigen naam hebt staan. Als dat niet je bedoeling is kun je dit weghalen (onder knopje 'bericht bewerken') Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 13 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2014 Hoi Schutteres, Ook namens mij welkom hier. Ook voor mij geld voor het weekend: gewoon niet. Met minderen, gematigd drinken etc. redde ik het niet. Het heeft alleen even moeten duren voordat dat echt wilde landen bij mij. Het ligt er natuurlijk aan hoeveel je dan in het weekend drinkt. Maar als je je dan brak voelt de volgende dag, dan is het echt teveel. Het stil zetten van een druk hoofd met behulp van alcohol herken ik ontzettend goed. Dat werkt uitstekend. Het lost alleen niets op, heeft allerlei vervelende bijverschijnselen en belemmert je in je groei. Mijn drukke hoofd, vooral 's avond als ik het de leiband afdoe, probeer ik sinds kort tot rust te brengen via een aantal maatregelen. Yoag, Mindfullness, ontspanninges- en ademhalingsoefeningen. Ik ben pas begonnen, maar denk dat het wel wat voor me is. Hoewel ik tot voor kort wel lacherig deed over dergelijke zaken. Wat ook helpt zijn zaken als: - geen spannende film kijken voordat je gaat slapen - geen spannend boek lezen - geen problemen bespreken - bezig zijn met iets dat wel leuk is, maar relaxed Ik wens je veel succes hier. Lekker veel lezen, de dingen eruit pikken die het doen voor jou. Lekker van je af schrijven, zeker als het niet goed gaat. Later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2014 welkom Schutteres saai is relatief mijn drankleven dat was pas saai ik herinnerde me vaak niets van de "gezelligheid", goede gesprekken, ruzies, aanleidingen enz Nu is wat er is tenminste echt en mijn gewrichtsklachten, die ik tijdelijk ook als erger leek te voelen, zijn juist verbeterd en ik sport weer beter dan 10 jaar geleden. niet geschoten altijd mis dus schutteres ff goed richten nu Cas reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 (bewerkt) Hoi Schutteres, Niet drinken saai??? Kom nou. Hoe vervelend zijn mensen met drank op!! Wat een geklets. Het gaat nergens over. Ik heb ook de online behandeling gedaan. Maar heb ook de AA nodig. Daar ben ik heel intensief mee bezig. Sterkte en veel succes. Hanneke 14 mei 2014 bewerkt door Hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cas Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 (bewerkt) Goedemorgen vroeg in de morgen, Vind het berichtje van lady Jane ook goed. Wanneer kan je nou idd iets leuks terug verzinnen. Tuurlijk heb ik wel gelachen alleen de momenten dat ik weg ging en ik geen drank op had dat zijn de momenten die ik nog goed weet. Ik denk ook vaak het is saai zonder drank. Nou we gaan het allemaal mee maken. Gebeurt genoeg in het leven denk niet dat het saai hoeft te zijn. Sterkte dapper zijn. Ger cash 14 mei 2014 bewerkt door cash Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cas Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 Ik doe veel rek en strek oefeningen . Helpt voor mij ook goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 Weekenden saai en fris? Dat betekend dat je er ern andere invulling aan moet geven Met alleen stoppen is het idd saai en fris Er is genoeg te doen op saai en fris gebied Wandelen...rondom je heen kijken..valt genoeg te zien Musea....wat vind ik nu werkelijk leuk Sport...hoe is mijn conditie Ontspanning...te kust en te keur Cursus..hersens houden van input Dom op de stoel zitten en wachten of er nog wat gebeurd...das saai en fris Het leven lacht je toe zonder drank...in de benen Probeer wat nieuws Wat met drank geen kans had verdiend een tweede kans. En dat zijn er veel Succes kruidenthee67 en dribbeltje reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 Wat met drank geen kans had, verdient een tweede kans... mooi!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 15 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2014 Goede morgen Schutteres, Ik kom even bij je om het hoekje kijken. Ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Laat je wat horen? Go on hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2014 Hoi Schutteres, Ik las je posting op de draad van Nooitgedacht en reageer er hier op. Je bent uitgegleden. Geen ramp, wel jammer. Gevallen, opgestaan en nu verder! Lees je teksten van de on line cursus nog eens na, zou ik zeggen. Als ik je posting lees, dan heb je direct ook flink doorgehaald. Dat zou mij ook gebeuren, als ik de eerste zou nemen. Of ik zou zo'n gevecht met mezelf moeten leveren, dat ik er nu al moe van wordt bij het idee alleen al. Denk na wat je wilt. Wat de aanleiding is geweest en wat je er tegen kunt doen. Ik wens je veel succes en laat wat van je horen hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 19 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2014 Nooitgedacht dat Nooitgenoeg door MijnGerrit UwGerrit werd gedacht en genoemd Skip en kruidenthee67 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden