Spring naar bijdragen

Woensdag 7 mei 2014


Aanbevolen berichten

Goeiemorgen,

Alle jarigen van harte gefeliciteerd!

Rapilos, de eerste maand in the pocket!

Laat je niet gek maken door dat mens op je werk...

Jij komt er wel en dan heeft zij het nakijken...

En inderdaad wat Bol zegt, vriendelijk blijven glimlachen...

Dan weet ze vast niet waar ze het zoeken moet.

Heb je trouwens iemand van de opleiding die samen met jou in gesprek kan gaan over de presentatie die ze van jou verwacht? Als dat niet in de opdracht staat kan degene van opleidingen misschien in gesprek met dat mens?

Is maar een idee...?

Beterschap voor de snotteraars.

Hier wat hoofdpijn en buikkrampen, maar dat kan ook de spanning zijn voor de bedrijfsarts...

Aan de thee dan maar en dan de pc tevoorschijn toveren voor wat thuiswerken...

Dagpact:

Agnieta

MijnGerrit

Blondie6173

bewerkt door blondie6173
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moggûh, 

 

snel bakkie. Met een proost naar de jarigen, een beterschap naar door bacillen getroffenen en een hup we kunnen het! naar iedereen die niet wil drinken.

 

Die leidinggevende van je Rapilos, is duidelijk niet assertief. Wat Agnetha schrijft is wel zo, opkomen voor jezelf en samenwerken is belangrijk maar ik denk dat die leidinggevende de moeite niet waard is. Zou het waarschijnlijk ook houden op stoïcijns lachen en mijn eigen plan trekken. Kan je daarna een lange neus trekken. Precies wat Bolletje zegt, daar heeft ze meer last van dan een beetje tegenspraak,

 

En voor nu...de paden op, de lanen in...met volle borst vooruit. Of was het nou ferme pas?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind ik een mooie..agnieta

Blijven lachen is eigenlijk toneelspelen

Haar gewoon zeggen waar het op staat en wat het met je doet...geeft zoveel meer waarde naar jezelf toe.

Alleen dat gewoon is niet zo gewoon voor ons mensen...

Is eng..geeft spanning..onrust...vooral de eerste keer

Hebben we de eerste keer ons overtroffen dan maakt het ons zoveel sterker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo net mijn teamleider een mailtje gestuurd over het gesprek bij bedrijfsarts.

Ik weet dat mijn mail beter doorkomt als dat ik hem tussen door vluchtig spreek

Zelfs hem gevraagd om over 2 weken een gesprek apart te hebben met hem.

Weet dat dit weer tranen opleverd maar geeft niet...daar moet ik doorheen.

Door te doen word ik sterker mentaal...en dat komt fysiek me ook weer ten goede.

Kortom veel te winnen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Raar he...ik beschouw mezelf als een verhaal apart..voel me ook zo anders

Tis ook niet dat ik wil ruilen.

Voel me ook niet echt als gewoon volk

Niet verheven boven andere mensen maar toch apart ,speciaal,bijzonder

En toch hier op het forum valt het weer niet op..

Moet ik wel zeggen dat ik me zo voel sinds de laatste tijd

Voorheen was het waardeloos,zinloos,doelloos.

Dus we boeken vooruitgang :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos,

Zoals Agnieta oppert: je hebt toch zeker iemand v.d. opleiding die je begeleidt?

Daar zou ik zeker een gesprek mee aan gaan, want dit kan zo niet, die "leidinggevende" overschrijdt de grenzen van fatsoen, erger nog, ze beledigt je. Het beetje zelfvertrouwen dat je hebt, wat betreft je werk dan, haalt zij/hij nog weg.

Denk zo maar dat het een zij is, mannen doen zoiets niet, normaal gesproken.

Ze zaagt aan de poten van je stoel en straks val je om, na al die moeite en tijd en energie en liefde en enthousiasme die je erin gestoken hebt. Menige vrouw in jouw omstandigheden zou dit kunnen opbrengen en dan ook nog de werkadresjes erbij.

Als deze "leidinggevende" dit bij jou flikt, dan doet ze dat bij meer medewerkers die niet zo sterk in hun schoenen staan en/of niet goed gebekt zijn. Deze persoon is totaal ongeschikt voor dit werk.

Geloof me, ik spreek uit grote ervaring en daarom heb ik de laatste jaren vaak verzucht : wat ben ik blij dat ik niet meer in die ratrace hoef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan vandaag en/of morgen (een beetje) moeilijk voor me worden.

Vandaag wil ik naar de stad naar de bieb (als mijn tuinman, die gisteren zou komen, niet komt en voor mijn hulp, dus snel even)

om mijn boeken eens terug te brengen en te kijken of er een boek is over Windows7.

Maar daar is ook de discounter waar ik eens in de zoveel tijd mijn voorraden aanvul. Dus jullie begrijpen het : daar verkoopt men ook wijn. Nu is het zaak daar snel voorbij te lopen en te denken aan de depri gevoelens die ik krijg als ik me niet aan de afspraak met mezelf houd en toch weer een paar flessen op heb.

Dus laat ik het jullie dan maar beloven dat ik zonder die flessen thuiskom en ook niet met een pak.

Morgen is de bieb dicht, anders ging ik dan wel, dat zou beter zijn voor mijn gevoel.

Maar dan rijd ik de andere kant op naar vrienden, als ze thuis zijn, die ik al een tijd niet heb gezien en waarvoor ik van mijn airmiles saunabonnen heb aangeschaft. Ze hebben het niet breed en zijn dar gek op.

Daar is ook een lawaaidrogist, zoals ik laatst al schreef, mijn voedingssupplementen raken aardig op, dus daar moet ik heen.

O, wacht eens, dat is leuk, ik loop maar 1x gevaar, want als ik vandaag die boodschappen doe, hoef ik dat daar morgen niet te doen.

Zo zie je, al schrijvende krijg je je zaken op een rijtje.

Morgen om 2 uur komt iemand me helpen met de pc, dus het is nog de vraag of het uit komt.

Jullie kunnen wel denken, wat een gezeur, maar als ik niet de deur uitga, dan loopt het weer mis, dat weet ik uit ervaring, ik moet wat afleiding hebben, hoewel ik graag thuis ben.

Vanavond meld ik wel hoe het gegaan is.

Een fijne, droge dag gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond wil ik dingen op papier zetten waar ik met niemand over kan/wil spreken

Maar ik moet het kwijt...anders blijft dat ook broeien

Donderdag therapie...lijkt me de goede plek om het daar los telaten

Nu eerst een paar uurtjes werken

Succes en sterkte die het nodig hebben...

De rest een fijne dag

Bol veel plezier in de keuken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia: Goed dat je hier je planning schrijft!! Dan heb je die maar vast, en je biedt jezelf alternatieven en route met minste triggers. Go go go girl! Er even uit is goed om te doen, zeker als je er behoefte aan hebt. Ben heel benieuwd hoe het gegaan is....Enne zonder flessen en pakken retour hoor! Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hut: Het heeft mij ook enorm geholpen om te schrijven. Een uitlaatklep. Soms nam ik het ook mee naar de gesprekken met de psycholoog. Haha, hele romans heb ik geschreven. Dit ook in de vorm van een dagboek. Ook de periode dat wilde stoppen eerst zonder met hulp, toen met hulp, opname, terugval....Ik lees het nog regelmatig terug en heb en steun aan, nu nog....Vooral aan de tijd dat ik me zo beroerd, ongelukkig etc voelde. Dat was voor mij de reden om het roer helemaal om te gooien. Die periode (en alles wat erbij kwam kijken) maakt dat als ik het moeilijk heb even terug kan lezen wat mijn reden was om te stoppen....En met het andere scheve oog kijk ik dan naar alles wat het me opgeleverd heeft om te stoppen....Hoei zo fijn....Oh en natuurlijk werkse voor zo / straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo weer uitgewerkt,

Intussen hebben jullie weer veel geschreven.

Zal proberen om er nog even kort op te reageren.

 

Allereerst,

Lotus en Jane,

Bedankt voor de prachtige bloemen.

 

Agnieta,

Je hebt best wel een beetje gelijk hoor, met dat grenzen aangeven.

Kan dat inderdaad heel moeilijk, en kies dan meestal voor de gemakkelijkste weg; Zwijgen , en eigen plan trekken (= vluchten misschien?),

 

Kurk,

Naar mijn idee is mijn leidinggevende juist wel assertief, en ben ik het juist niet.

 

Blondie en Lydia vragen of ik niet met iemand van de opleiding kan praten .

Maar de leidinggevende IS diegene, die me begeleid met mijn opleiding.

Het is kleinschalig, dus ze is (mede)leidinggevende, verpleegkundige, en doet eigenlijk alles.

Ik kan het schriftelijke opleidingsinstituut benaderen, daar heb ik ook een soort mentor.

Maar dat vind ik het allemaal niet waard.

Heb geen zin meer in haar scherpe tong, of haar tegen het harnas in te jagen.

Ik dien mijn tijd wel uit

 

Hut,

Ja, blijven lachen, is eigenlijk toneelspelen, maar dat moet dan maar even.

Nog even doorbijten, dan ben ik er doorheen, en ga eens goed om me heen kijken.

 

En nu houden we erover op hoor,

Al die aandacht voor mijn persoontje!

Het moet niet te gek worden hoor ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...