Spring naar bijdragen

Dinsdag 6 Mei 2014

Aanbevolen berichten

Hoi Fruit..als ik jou zo lees is de kans van slagen niet erg groot..het is ook geen kwestie van moeten

Schrijf eens voor jezelf op ;

Waarom wil ik drinken

Wat doet mij drinken

Waarom wil ik stoppen

Wat doet drinken met mij

Voor wie wil je stoppen

Wat leverd het mij op

Wat verlies je als je niet drinkt

En minderen is geen optie...das gewoon dat je jezelf nog keus geeft om te drinken

Jezelf moeilijker maken dat het al is.

Hopen dat het lukt..er gebeurd geen wonder als jij niks er voor over hebt.

Weet je...soms moet je jezelf heel erg kwaad maken...niet op een ander maar op jezelf.

Dat kan je kracht geven om eens door te zetten.

Ik HOOP eigenlijk een beetje dat je kwaad word als je dit leest.

Maar ik gun je van harte de vrijheid...baas over jezelf worden

Succes fruitje....ook jij kan het...net zoals vele anderen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ken je ook niet fruitvloog, maar welkom voor mij.

Herken je verhaal wel, story of my life

Hoop dat je moed en vooral goede motivatie hebt om dit keer wel door te zetten.

Kom hier als je het moeilijk hebt, hier zijn meestal wel mensen die je er proberen er doorheen te helpen, alhoewel je het zelf moet doen, maar dat weet je ongetwijfeld zelf ook wel.

Ik wilde afbellen voor vanmiddag, toch maar niet gedaan, maar ga eerst gesprek met haar aan, voordat ik aan de wandel ga.

Dank je huttula voor je immer goede zorg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me ook maar weer eens. in algemene zin gaat het weer wat beter met me, de somberte blijft redelijk op afstand. tijd om ook weer harder mijn best te gaan doen wat betreft drinken.

Dagpact:
Suikertje
Agnieta
Ietjefietje
Blondie6173

MijnGerrit

Kruidenthee

Nadia

mooie post, Huttula, naar Suikertje toe, doet mij ook even nadenken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was ook een van mijn problemen...teleurstelling

Het gevoel wat het te weeg brengt...je kunt er zo in blijven hangen

En das zo zonde

Als ik het hier allemaal zo lees op het forum...kunnen we allemaal niet zo goed met gevoelens overweg

Nieuw forum...gevoelens de baas :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was 1 van mijn problemen is niet goed

Omgaan met gevoelens/emoties is nog steeds een probleem

Ik kan er al wel beter mee omgaan en dat maskt het een stuk makkelijker

Moet zo naar de bedrijfarts...weet nu al dat ik ze niet onder controle heb

Spanning loopt weer op...weet dat de beste man mij niet opeet.(beste kluif anders)

Ben het ook niet gewend om zo gesprek in tegaan

Eerder zou ik de hele ochtend peuk na peuk gerookt hebben om er maar een beetje goed gevoel heen te gaan.

Om vervolgens na het gesprek mezelf vol tegieten om te ontladen

Maar ja das niet meer...

Nu krijg ik de ontlading als ik mijn gevoelens heb getoond....dat pffff gevoel...dat je het overleefd hebt

Eigenlijk krijg je die er maar zo bij.

De weg er naar toe is het moeilijkst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel me verdraaid nog schuldig ook dat ik hier ingelogd blijf.

Heb het hier al eerder over gehad, nu betreft het mezelf helaas.

Lees zelf historie eens terug. Ik stop er even mee.

Weet zelf heel goed hoe het zit en moet.

Maar je kan levens niet met elkaar vergelijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toi toi toi Hut!

Heel herkenbaar het niet / moeilijk om kunnen gaan met emotie / gevoel (of zijn het soms ook gedachten??) Dit maakt denk ik ook de vlucht in alcohol. Dan lijkt het alsof we het kunnen 'handelen'...Maar des te harder is de klap. Gisteravond ook nog vreselijk last van mega rot gevoelens. Het was niet zozeer de ik de gevoelens op dat moment had, maar het was toen meer de overdenking / herbeleving aan de tijd dat ik zo in de shit zat. Wat voelde ik me toen ongehoord, eenzaam, schuldig, (die tijd heeft voor mij wel de knop 180 graden om doen gaan....dus dat is positief!) Maar toch wordt ik daar nog erg verdrietig van...Tis maar goed dat er geen borrel voor handen was...Alhoewel was er wel....Maar toch..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Toine,

Ik heb er moeite mee dat je vraagt om films, terwijl ik je alleen maar zie om goeie morgen te wensen en verder nooit iets deelt. Jammer. Ik denk dat je je beter kan aansluiten bij een filmforum. Daar kunnen ze je misschien wel helpen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg,

ik herken dat heel precies hoe je het beschrijft. Toch herinner ik me dat jij hele tijden niet dronken en, net wat je zelf al aangeeft, het hoe en wat heel goed wist te verwoorden.

Ik hoop voor je dat het je deze keer wel lukt en nog bedankt voor de mooie quote.

Over wat daar staat, hebben we het hier al vaak gehad, dat weet je wel en ik  weet zeker dat velen hier zich daarin herkennen.

Allen de eigenschap "intelligent" stond er niet bij, als ik me goed herinner.

Ik heb het opgeslagen, het vreemde is dat ik dit wel kon kopiëren en plakken, terwijl dat met het dagpact niet lukt sinds ik W7 heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Appeltje

Bij mij is al verschillende keren ingebroken, maar ik heb altijd gezegd : godzijdank was ik niet thuis.

Dat lijkt me doodeng, net als bij Jane toen, brrrrr.

Ik stop mijn tas ergens waar hij niet voor het grijpen ligt en het geld ergens anders en ook bijna  geen papieren erin.

Wat een inbreker heeft is haast, dus als het niet snel lukt, gaat hij ergens anders ellende aanrichten.

Je kunt, als je wilt, aangeven bij de politie dat je op de hoogte wilt worden gehouden.

Dat doet een afdeling slachtofferhulp van het OM.

Ik wordt, na 1 1/2 jaar nog steeds op de hoogte gehouden, maar vrolijk word je er niet van.

Het waren er 3 en ze zijn 100 dagen vast gehouden, niet langer, anders gaan de heren nog een vergoeding v.d. staat eisen.

Nu moest er 1 weer voor de rechter komen en kwam er met 89 dagen, een taakstraf en een proeftijd van 2 jaar vanaf, maar meneer ging in hoger beroep.

Wat kost dit allemaal niet voor de belastingbetaler!!!

Blijf van andermans spullen af, ga zorgen dat je geld verdient om zelf te kopen wat je wilt.

Ik merk nog steeds dingen die weg zijn, zoals broches en horloges van mijn moeder.

Ja, dat was geen leuke thuiskomst na mijn vakantie. Gelukkig hadden buren de ergste ravage achter deuren en laden gestopt en bloemen op tafel gezet met een briefje of ik een wijntje kwam drinken want ze hadden me heel wat te vertellen.

Ja, dan wil je wel wat drinken, ja. Maar het geeft alleen maar een hoop gedoe en dat weegt niet tegen de waarde v.d. buit op.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Leuk Ietje, wat ben je dan trots op je kind he :rose: ,

Gisteren dus gesprek gehad met leidinggevende over komend examen.

13.00 uur was de afspraak.

Dus ik precies 13.00 uur naar haar kantoortje

Vorige keer kwam ze te laat, en nu dus weer.

Heb eerst een kwartier gewacht, en toen gebeld, met de vraag, of ze nog aan onze afspraak gedacht had,

Ja, zei ze, maar ben nog even bezig.

13.20, kwam ze binnen.

Zit je hier dan al vanaf 13.00 uur zei ze,

En zit je dan al die tijd niets te doen?

Ben van die opmerking nog steeds een beetje ziek,

Snap zo iets gewoon niet,

Afspraak is toch afspraak, en wat had ik dan moeten doen in die tussentijd.

Ik wist toch niet dat ze 20 min. later zou komen.

In haar plaats had ik even gebeld van; joh, sorry, ik ben wat later.

In plaats daarvan krijg ik de kous op de kop.

Van het goed voorbereide examen, verwachtte ze veel meer.

Ik moest het groots gaan aankondigen, ook andere diciplines uitnodigen, een presentatie geven, en zowel op de laptop, als demonstraties.geven.

Dat staat allemaal totaal niet in de opdracht.

Moet volgens de opdracht, een teamoverleg bijwonen, en ook zelf een onderwerp inbrengen.

Maar nee, het hele teamoverleg, moet nu alleen over mijn onderwerp gaan.

Zucht, voel me doodongelukkig, en heb veel zin in wijn.

Zit me gewoon erg dwars allemaal.

Enfin, heel verhaal, scrol maar hoor als het niet boeit,

Moest even mijn verhaal kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suikertje

Je hebt gelijk, bijna niemand weet waar de CAR ligt, of zelfs maar dat het een land is.

Ik ben er begin 1985 geweest en vond het een rotland, als ik dat hier mag zeggen. Na 4 mnd. door Afrika te hebben gereisd, was het hier voor het eerst dat ik onzedelijk betast werd, midden op de markt door een jongen. Ook gezakkenrold.

Een medereizigster vroeg of ik even haar bananen wilde vasthouden, en terwijl ik mijn hand uit mijn zak haal, die ik daar had om mijn portemonnee te beschermen, want net naar de bank geweest, voel ik een andere hand erin gaan en de dief rent weg.

Ik riep nog : houdt de dief, of eigenlijk au voleur en er renden een paar jongemannen achteraan en hoewel ik een beloning had beloofd, kwam er niets terug. Waarschijnlijk een bende.

En overal uniformen, bah. Er stond in Africa on a Shoestring, dat je beter de straat over kon steken als er een uniform voor een gebouw stond.

En dan die Franse militairen die je in veel francofone landen zag. Het is niet zo vreemd dat de Fransen er altijd als 1e zijn, zoals in Mali. Ze zitten er gewoon al om hun economische belangen te behartigen.

En dan de armoede, o.k. die zag je in alle landen, maar was hier extreem, daar heeft keizer Bokassa wel voor gezorgd.

Ik logeerde daar bij een Ned. vrouw, die daar woonde, getrouwd met de 1e in Parijs afgestudeerde Centafricain, die minister onder Bokassa was geweest. Maar niet wist wanneer hij geboren was.

Die vrouw bewonderde Bokassa, hij was charmant zei ze. Ja, ja.

Het volk moest langs de wegen (!) wonen, dan kon hij ze beter in de gaten houden.

Nee, ik houd heel veel van Afrika, maar dit is zo'n land, waar idd niemand heen gaat omdat je er beter weg kan blijven.

Sorry, er was mij gezegd hier maar weer mee te schrijven in mijn strijd tegen de drank.

Nou, dan zullen jullie het weten ook.

Ik herinner me ineens dat ze halve liter flessen rode wijn hadden die niet eens slecht smaakte. Zeker uit Frankrijk gekomen.

Mag ik nu bij je komen eten????? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik laat me helaas snel gek maken Appeltje

Ietje,

Soms denk ik;, ben ik dan zo overgevoelig?

Of doet ze zo tegen mij omdat ze weet dat ik het me aantrek, en geeft het haar een soort machtsgevoel.

probeer zoiets altijd te snappen, maar lukt gewoon niet.

Maar wel de hele dag gedacht;

Als ik mijn diploma heb, zoek ik wat anders,

(Alsof, dat zo gemakkelijk is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapske het is veel makkelijker om een ander de schuld te geven van je eigen fout dan te kijken naar wat je zelf verkeerd hebt gedaan. Daar is moed voor nodig meis. ;)

Dit is echt een teken van zwakte. Probeer er toch boven te staan, of de volgende keer toch proberen te zeggen. :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos

Door dit soort "leidinggevenden" ben ik gestopt met mijn verpleegstersopleiding, zoals dat toen nog mocht heten.

Het lijkt wel of dit een bepaald soort mensen zijn, de goeden niet te na gesproken, want die zijn er ook.

Als dit zo doorgaat met die werkdruk en alles samen, dan zullen er in de toekomst niet veel jongeren, in jouw geval dus niet, maar petje af, zijn die zich nog de benen uit het lijf willen rennen voor een laag salaris en studeren en af geblaft worden.

Hou nog even vol, straks heb je je papieren meer keus in waar je hart ligt.

:rose::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...