Spring naar bijdragen

Hallo,..ik ben nieuw hier op het Forum

Help

Aanbevolen berichten

Hallo,..ik ben een vrouw, 41 jaar en ik drink in het weekend,..zelden door de week , nooit overdag.
Maar als ik eenmaal drink kan ik geen maat houden, ik drink gerust zo`n anderhalf à 2 liter rode wijn weg per avond, ( Vrijdag, Zaterdag, Zondag) en heb de volgende dag gek genoeg nergens last van, lichamelijk gezien dan,.. geen hoofdpijn, niet duizelig, niet trillen,..niks!
Ben ik alcoholist?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Help,

Het feit dat je geen maat meer kunt houden zegt al genoeg: de alcohol is jou dus de baas.
Terecht en goed dus dat je je hier meldt!

Je kunt hier bij Ditjes en datjes de lopende discussies volgen; daarnaast zijn er nog diverse thema's. Ook kun je je aanmelden voor de internetbehandeling; daar heb ik veel aan gehad.
Welkom! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi help,

Ik ben net zo begonnen, alleen in het weekend en dan probeerde ik de schade van een droge week in te halen of zo. Nu zit ik hier, erken dat ik een probleem heb, mijn relatie aan een zijden draad hangende en toch...... opnieuw en opnieuw trap ik er in.
Eerlijk antwoord ? Ja, je hebt een probleem. Je hoeft bijlange niet alle dagen te drinken om een alcoholist te zijn. Lees de draadjes maar eens van de TIQ's en de ringen. Machtig gewoon. Als je niet kan stoppen na 1 of 2 of 3 glazen en dan elke keer doorgaat tot de fles leeg is of je de trap opkruipt, of whatever, dat noemt men controleverlies. Hoop dat je hier veel op het forum kan vinden. Ik in elk geval wel, alhoewel ik nog verre van ben waar ik wil zijn :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Help
welkom op ons forum,
ik denk dat alleen al het feit dat je hier bent
aangeeft dat jijzelf vindt dat je een probleem hebt
met alcohol. En daar gaat het om. er zijn er vast die meer drinken en zich geen alcoholist
vinden, maar je bent er afhankelijk van en dus ja je hebt een alcoholprobleem.
Ik heb de ADB training hier online en anoniem gedaan
en kan je die absoluut aanraden.
Je krijgt hulp zonder oordeel, en krijgt op een rijtje hoe je drinkgedrag is,
wat je triggers zijn en wat je kan helpen om alcohol de baas te worden.
Op de manier en in het tempo wat bij jou past.
Ik wens je veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Help,

Heb je wel eens geprobeerd om een tijd te stoppen. En???? Lukte dat? Meestal kun je zien of je verslaafd bent, als je eigenlijk niet kunt stoppen. De drank om een of andere reden, nodig hebt. Als jij al zegt dat je niet kunt stoppen, zou dat een aanduiding kunnen zijn dat je inderdaad ook bij de alci's hoort.
Kom maar naar onze dagdraad toe, en daar kun je mee lezen en zelf mee praten. Welkom.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Help. Je bent nog redelijk jong vandaar waarschijnlijk dat je geen klachten hebt. Maar je kunt een goed vergelijk maken met de avonden dat je wel of niet drinkt. Ben je zoveel gelukkiger met die 14 glazen wijn op een avond? Is de avond dan ineens wel leuk? Maar echt: ook al heb je geen kater...je verandert wel door 2 flessen drank. Je praat, loopt en doet niet meer normaal. Dat merk jezelf niet maar het is wel zo. He joh, proberen te stoppen, veel leuker zonder drank!! En beter voor het lichaam, maar dat weet jezelf wel. Heel goed dat hier komt! Lekker je verhaal doen. Dag en sterkte! Enne...je ziet er ook nog eens beter uit zonder drank, dat vinden wij vrouwen toch ook een voordeel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zit nog steeds op het forum Kruimel.
Je kunt jezelf voorstellen bij het topic Wie is Wie. Dat is geen verplichting, maar gewoon prettig voor alle forummers om te weten met wie we praten. Als je verder je meningen wil delen en op anderen ingaan, is er de dagdraad. Die staat bij ditjes en datjes op de datum van de dag.
Je kunt ook kijken op tips, thema's rondom alcohol, en andere items.
Je komt er wel uit. en ik hopp dat je er nut van hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 months later...

Wow,..wat een lieverds zijn jullie,..echt! Super dat kullie zo gereageerd hebben,. Ik wil jullie bedanken nu ik eindelijk snap hoe dit werkt,..haha,..Dikke knuffel voor jullie allemaal!
De test gaf IDD aan dat ik toch wel een probleem heb,.. en ja,..ik ben een poos gestopt met drinken,.heb ook dan nergens last van, wel merk ik dat ik een beetje onrustig word en denk, jakkie,.ik zou best wel een lekker wijntje lusten maar ben daar snel weer overheen,..( lijkt een beetje op: stoppen met roken ) ik heb namelijk ook gerookt vanaf mijn elfde!! haha,..maar daar ben ik ineens mee gestopt en dat ging goed. Wijntje blijft een probleem denk ik,..het valt ergens toch ook weer onder de categorie "gezellig een wijntje" tijdens de BBQ...dan drink ik overigens alleen zo`n klein 250ml flesje tijdens een hele avond,..want daar heb ik geen probleem mee ineens,..maar die weekenden,..die doen het hem,..nu is het wel zo dat als ik dan die 1,5 tot 2 flessen wijn drink, dan begin ik bijv. om 21:30 uur en we gaan in het weekend meestal om een uur of 04:00 of 05:00 naar bed,..soms wordt het nòg wel later,.. ( we zitten dan lekker op internet te surfen enzo,..) Dus uiteindelijk doe ik er wèl heel lang over hoor;-)) lol,. ( zo`n 7 à 8 uur over 1,5 -2 liter,...
Nouja,.misschien ben ik nu aan het muggeziften,..Dikke kus!
Liefs Help;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

muggeziften niet Help, wel jezelf wat voor de gek houden;
2 liter blijft 2 liter. je komt hier ook niet voor niets weer lezen, dus waarschijnlijk
weet je (onbewust?) ook dat je door hier te komen lezen/schrijven en misschien de ADBtraining te doen
je er alleen maar op vooruit kunt gaan. Ik wens je er veel succes mee:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...