Rosie Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Hallo iedereen, Vandaag bij de hulpverlening geweest. Eerlijk geweest over mijn drankgebruik. Echt eerlijk! En wat kreeg ik als antwoord? Uit onze ervaring moeten we dit x 2 doen... Begrijpelijk, maar ik was echt eerlijk. En dan nog.....het is veel te veel. Ik ga hulp krijgen. Ben ik blij mee. Na samen terug denken blijkt dat mijn echte probleem/de afhankelijkheid pas een half jaar speelt. Zou het dan makkelijker zijn om er van af te komen?? Hmmmmm....intussen heb ik vandaag alweer gedronken.... Ik voel me een loser.... Ik krijg hulp maar moet het toch echt zelf gaan doen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Mijn twijfels over het feit dat verslaving zoveel dieper zit dan het glas op zich. Dat de één moet dealen met angsten, de ander met verdriet en een derde met een gevoel van onveiligheid en een vierde met boosheid. En dat ik dus nog steeds moet afrekenen met mijn deel zoals ieder van ons niet ging drinken vanwege luidruchtige buren. Gelukkig zijn er mensen die niet zeggen: moeilijk he? Niet drinken? Flikker toch op, niet drinken is één maar de reden van drinken vinden en bestrijden is twee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Maxi, je doet je best! Je bent geen loser, zeg dit niet meer over jezelf!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Ja MAXI, dat is de naakte waarheid, je zult het uiteindelijk zelf moeten doen. Helaas. Maaarr...goed als je hulp ervaart en ook wij zijn hier om je steun te bieden. Je hoeft het dus niet helemaal alleen te doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Ja. Bij mij vooral angsten denk ik. Ben jij er nu uit Monster? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Monster, je kunt ook aan 2 beginnen, dan volgt 1. In mijn geval tenminste... Makkelijk is het niet, maarrrr wel mogelijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Heb jij ook last van angsten Nancy? Omdat baclofen vooral dan schijnt te werken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Drank daar heb ik het niet moeilijk meer mee met uitzondering van af en toe trek. Maar ik heb geleerd om een plan B te hebben, om altijd een telefoonnummer te hebben voor onvoorziene omstandigheden enz. Dus Nancy, 2 was aan de beurt. Jen, ik ben er uit ja. Ik ben jarenlang gevlucht , in onrust en zoekende, in werk en sporten en daarna drinken. Ik zocht veiligheid die er in mijn kindertijd niet was. Toen was ik elke dag op mijn hoede en als volwassene, toen het niet meer nodig was bleef ik dat. In dat werken en sporten werd ik mijn eigen slavendrijver en na jaren kreeg ik daar wel es genoeg van. Ik wilde wel es pauze van mijn eigen regime. Dat vond ik in drank; even rust, even pauze. Het klinkt nu melodramatisch en theatraal maar kort gezegd zocht ik al die jaren geborgenheid en veiligheid. Klinkt dit logisch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 jazeker, een vlucht he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Volgens mij heeft een mens wel iets nodig qua vlucht, maar dat kan ook anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosie Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Ja Monster, die vlucht herken ik ook. Naar rust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Jen, baclofen helpt mij niet bij mijn angsten, psychotherapie wel. Baclofen is geen wondermiddel, al geloven sommigen dat wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosie Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Wat doet baclofen dan precies Nancy? Verminderd het trek? Ik merk bij mezelf dat ik drink om innerlijke onrust te verminderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 En nu ga ik de rust zoeken. Slapen dus. Tot morgen allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Oh nog ff voor Maxi, ja het vermindert de trek, de onrust. Wel zo prettig! Maar het neemt problemen niet weg... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Ja, een vlucht. Hoe vaak ik niet bij de Senseo stond en dacht: "Wat zoek ik toch? Wat wil ik toch? Waar ren ik voor weg? Vanwaar die onrust? Waarom ren ik maar steeds door? Wat wil ik niet voelen? Wat bracht mij tot verslaving? Waarom wil ik altijd weten waar ik aan toe ben?" enz enz Na veel puzzelen denk ik dat ik nu dicht bij de kern van die onrust ben gekomen. Zucht. Dit wilde ik niet; ik wilde van de drank af en dan klaar. Maar klaar is niet klaar, maarrrrrrrrrrrrrrrrr ik kan weer verder. Ik kan weer veel twijfels uitsluiten; ik word niet gek, ik mag afrekenen met de zorgen van de kleine meid en dan weer verder groeien. Zo zie ik het maar, dan werk ik aan mezelf zonder veroordelend te zijn. Komt nog wat bij kijken he, een paar biertjes? ( ) huttula en kruidenthee67 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosie Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Dank voor je lieve woorden mijngerrit. Maar het voelt wel enorm als falen. Steeds weer ga ik onderuit. Ik wil het niet, iedere dag sta ik stevig in mijn schoenen, tot de avond. Dan begin ik te wankelen en geef ik meestal toe (dat is het loser gevoel gedeelte) En als ik er niet aan toe geef voel ik me zo blij. En toch lukt dat niet iedere dag. Ik begrijp mezelf niet. Dit is dus verslaving. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Nancy, als ik het boek van Ameisen moet geloven, dan nemen de meesten baclofen ook in veel te lage dosis om werkbaar te zijn, dus we weten het eigenlijk niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Maxi, bij mij bleek dat het beterde. Het kan dus. Je bewust zijn van je probleem is een noodzakelijke eerste stap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Ja, een mooi resultaat en ik kan verder. Maxi, dit is dus verslaving. En dit hebben wij allemaal gekend of kennen we nog. Je bent niet alleen, je bent niet slecht of slap. Je bent een slaaf. Net als wij zijn of waren. Welkom aan boord. Ai. je bent al weg zie ik... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosie Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Morgen weer opnieuw schouders er onder voor mij mijngerrit. Wat lief dat je iedereen zo ondersteunt. Zit inmiddels aan een sinasje (ik kan het dus wel...) Bah, wat kun je toch een hekel hebben aan jezelf... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosie Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Ik ken mijn problemen heel goed. Ik weet ook precies hoe ik in de val van de alcohol terecht ben gekomen. Ik heb lange tijd gedacht dat ik het dus zelf ook wel op kon lossen. Niet dus. De verslaving trekt te erg. Vandaar dus vanaf vandaag professionele hulpverlening. En ik ben gehoord. En ik ben eerlijk geweest. Ik hoop dus nu een stap vooruit te gaan zetten. Ik zal hier ook steun blijven zoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Hou daar es mee op met die hekel!!! Wel heel goed dat je het deelt hoor. Jezelf liefhebben is niet een gevoel dat aan komt waaien; liefhebben is een WERKWOORD. Een mooi begin is: niet meer slecht over jezelf praten. Daarna: zoeken (actief, werkwoord) naar wat je wél goed doet. Enz. Je weet dit vast allemaal al, en nu ga je het ook gewoon maar es doen. Als Maxi afgezeken moet worden kun je dat aan ons over laten. Je hoeft niet alles zelf te doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Trusten allemaal. Rapilos, Nancy en.gerrit dank voir.jullie support vandaag. Meer schrijven goed plan. Vooral bij twijfel door.verdriet of spanning. Details doe Ik Liever niet, t is n.openbaar forum Pb wel! Maar eerst ff legen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 1 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2014 Je bent eerlijk geweest! Dat is heel belangrijk en dat heb je zelf ingezien. Hulde!! Al 2 dingen gingen goed. Sinas..............3 dingen deed je goed. Behoefte aan een stalker? (alleen voor nu he, ik blijf niet bezig) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden