Jaap Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 Zou best eens kunnen, je hebt hier in Nederland het polderbeheer, de waterschappen die al heel lang een soort overallview over het landschap hebben. Maar ik mis door dat planmatige van onze steden de verassing vaak wel. Als je hier nu in Vinexwijken komt, het is nog erger netjes dan in Zwitserland, maar er zit een hoop vuiligheid achter die voordeuren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 Rotterdam vind ik wel een verrassende stad eigenlijk. Bijzonder en modern. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 (bewerkt) Ja je hebt in NL meerdere argumenten voor een gepland land en het dreigende water is daar belangrijk in. @Jaap eens!!! Daarom ga ik van de zomer weer lekker door de chaos van Roemenie ed reizen. Heerlijk die ontregeling en ontzorging. Heerlijk dat niet overal staat u dient hier en het is verboden.....Niet dat ik er ook wil wonen maar de netheid en regeldrang van NL vind ik soms benauwend. 30 april 2014 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 Ik vind Le Corbusier op het niveau van de architectuur heel goed, maar zijn stedebouw gaat me te ver, daar willen we niet in wonen, wat hij bedacht heeft: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 Je hebt gelijk Jaap. Wij bezochten een huis ven hem in Parijs, en dat was wel knap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 Lukt dit? Â http://intern.strabrecht.nl/sectie/ckv/09/Arch1920/Corbursier/01.05_Le_Corbusier,_Dubbel_woonhuis_La_Roche_te_Auteuil,_Parijs_1923_woonkamer.jpg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 Hoi lieve mensen, Ik meld me droog af! Jane, lief dat je naar me vroeg! T gaat weer de betere kant op! Nu doorzetten! Wil graag terug ... Trusten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 Rotterdam is juist spannend omdat het een moderne stad is op een oude structuur. Â Die villa ben ik ook geweest, zo een beetje achteraf lag die geloof ik. Heel ruimtelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 Misschien moeten we Amsterdam dan ook eens plat bombarderen om iets spannends op te bouwen. erik en Acanthus reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 (bewerkt) Over Rotterdam en dit soort architectuur gesproken....dit huis vond ik een aanrader. Het is nu open als museum. Is gebouwd compleet met alle inrichting en zo is het gebleven als een soort tijdscapsule. http://nl.wikipedia.org/wiki/Huis_Sonneveld 30 april 2014 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 @Erik, Â ik heb mijn man via internet leren kennen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 @Sowhat, welkom terug! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 Misschien moeten we Amsterdam dan ook eens plat bombarderen om iets spannends op te bouwen. Laten we er dan een natuurgebied van maken, waar je met rondvaartboten doorheen kan. En duikexcursies in de Noord-Zuidlijn.Dat lijkt me wel spannend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 @Madeleine, hoe is het? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 Maar ja, als je ziet wat ze met Saint Malo gedaan hebben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 Blijf van amsterdam af he! Bouw de spannende huizen dan maar wat verder van de binnensteden af. Smaken verschillen natuurlijk, maar alles wat weg is komt niet meer terug, en nieuw en spannend prima voor wie daar van houdt hoor, zo lang de sfeervolle oude panden er ook mogen blijven. ik mis mijn huis uit 1902 nog heel erg, en zit nu in een saai blok beton. Ik kan er 80 in worden en doodgaan zonder veel werk, dat dan weer wel, maar sfeer is er niet echt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 Sowhat, fijn dat je er weer bent, wat vliegt zo'n weekje he. Â Madeleine, nog wat beleefd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 Ik hou ook van oude huizen Jane! Â Madeleine, wat deed je buurman nou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 Jaap je boek is op Pauw en Witteman (100 jarige man) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 St Malo, is dat dan plat gewalst? Â Nieuwe huizen worden vanzelf weer oud Jane, niets is voor eeuwig, Amsterdam zal er een keer aan moeten geloven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 ja hoor Jaap, vandaar de kunstmatige opbouw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 Ze kraken het toch niet af he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 ik vind het super lelijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 Ik ken St Malo eigenlijk niet, ik ben er in mijn jeugd geloof ik een keer geweest op vakantie. Ik dacht dat het een oud stadje was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 30 april 2014 Rapport Share Geplaatst 30 april 2014 Ik had het eigenlijk over het boek. Is niet mijn boek, maar ben het aan het lezen, het is nog niet uit, dus niet verklappen hoe het afloopt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden