Spring naar bijdragen

even voorstellen


Leuntje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, Mag ik me ook even voorstellen.

 

Vrouw, getrouwd, 2 kinderen waarvan 1 samenwonend en samen met mijn man een bedrijf in het zuiden des lands.

 

Gisteren gestopt nadat ik zaterdag weer eens een blackout heb gehad en daarna een knallende ruzie met man en kinderen. Dit gaat niet langer meer en ik moet nu iets ondernemen en het ook volhouden. Ik heb nu al te vaak gezegd ik stop en val dan toch weer terug, niemand gelooft mij meer en ik geef ze niet eens ongelijk. Gisteren hele dag katergevoel omdat ik anders alles weer wegspoel met een wijntje. Nu vandaag voel ik me shit, trillerig en word een beetje dood gezwegen door man. Kinderen doen gelukkig weer gewoon, maar je schaamt je kapot natuurlijk.

 

Ik drink nu al ongeveer 5 jaar waarvan de laatste 3 jaar teveel, Ik heb een gastric bypass gehad waarbij 1 wijntje voor mij binnenkomt als een halve fles Maar toch drink ik ( stiekum ) toch gemiddeld 1 fles per dag waarvan ik niet eens geniet maar als er niemand is gauw een limonadeglas volschenk en dat naar binnen klok. Ik sta er soms zelfs bij te braken maar toch doe ik het.

 

Heb nu afgesproken dat er geen wijn meer in huis gehaald word, maar moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat het gezin er van uit gaat dat ik nooit meer een wijntje zal gaan drinken. Ik kan met het gezellig eten al niet meer mee doen en dan straks ook geen wijntje meer. Stom he :-(

 

Weet eigenlijk niet goed hoe ik het aan moet gaan pakken, las op het forum ook al over tabletten die kunnen helpen, maar dat is op doktersrecept en wil absoluut niet dat de huisarts ( of wie dan ook ) hiervan afweet.

Zijn er nog andere wegen om aan deze tabletten te komen ?

 

Nou hoop dat ik steun zal hebben aan de verhalen van anderen, ben ik toch niet alleen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Leuntje!

 

Welkom op dit forum. Je hebt een grote stap gezet, goed zo!

Dat er nog velen mogen volgen.

 

Als ik het zo even gauw lees (tussen het werk door) dan is het hoog tijd dat er wat verandert in je leven.

Voor je gezondheid, maar ook voor je gezin en je relatie wellicht. 

 

Voor wat ik van "tabletten" weet bestaan er ruwweg twee soorten.

Meer informatie kun je denk ik op dit forum vinden onder het "draadje" Refusal, Baclofen..."of zoiets.

 

Mijn ervaring is, dat het geen wondermiddelen zijn en dat je het toch zelf moet doen.

En dat je er niet aan kunt komen zonder medisch voorschrift, misschien zelfs niet eens vanuit de eerste lijn (huisarts). 

Het kan ook zonder, maar dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon.

 

Ik leef zelf van dag naar dag en besluit steeds om vandaag niet te drinken.

Ik neem gewoon de eerste niet.

Uit het verleden heb ik geleerd dat er na de eerste altijd nog velen volgen ... :(

 

Kijk eens rond op het forum. Schrijf zeker in het begin lekker van je af.

Ik hoop je de komende tijd vaker te lezen.

Want er moet wat gebeuren, als ik je zo lees.

 

Sterkte, succes!

 

Enne ... het rot gevoel van de eerste dagen wordt met een of twee weken al een stuk minder!!

 

 

 

 * typo's aangepast

bewerkt door MijnGerrit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Leuntje.

Ik vind het eng je te lezen zo.

Lees eens terug meis en zie hoe

tegenstrijdig je al schrijft in je eerste posting hier.

Je houdt achterdeurtjes open, bent opgelucht dat de kinderen weer

normaal doen (over een niet normale situatie) en speelt met je leven.

Als één glas voor jou een fles betekent, drink je dar dus 6 van per dag

en tot brakens toe. Ik heb zorg voor je partner, wat zal die zich machteloos voelen.

Je arts mag niets weten, maar iemand zal iets voor moeten schrijven, en ga jij dan trouw

slikken? Je moet er immers niet aan denken nooit meer te kunnen drinken.

Misschien is het een idee de online training te doen om inzicht te krijgen

in je drinken, motivatie om te stoppen, bewust te worden waar je echt mee bezig bent.

Je bent gevaarlijk bezig en hebt kinderen. Wat voor voorbeeld wil je zijn voor hen?

Waar blijft je zelfrespect?

Ik weet dat dit misschien niet helpend lijkt voor je, maar ik hoop dat je ogen open gaan

en je je realiseert dat de volgende stap misschien een opname wordt.

Als je goed en veel meeleest hier, zie je dat het mogelijk is weer adb te worden.

(alcohol de baas) en je leven weer op te bouwen. ga ervoor meis, het is 5 voor 12! :rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Leuntje,

 

Ook ik schrik van wat je schrijft. Heel goed dat je hier komt en wilt gaan stoppen.

Lijkt me een heel verstandig besluit!!

Het zal soms moeilijk zijn, maar zonder drank zul je je zo sterk en helder gaan voelen!! 

Doe je aan sport?

 

Sterkte!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, mijn volgende stap ...... Ik denk even zo doorgaan , ben net bezig en er komt best wat op je af. Vond het zelf niet zo'n probleem eigenlijk. Maar de opmerking van wat lady Jane , wat zal je man zich machteloos voelen ............. Tja dat doet me wel wat, had ik nooit zo beseft maar is zooo waar. Voorlopig, elke dag is er 1 en ik kijk nog maar niet te veel vooruit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi leuntje,

Lady Jane merkte bij mij op dat ik niet voor niks de nickname Skip heb gekozen. Dan zal jij ook over je naam hebben nagedacht.

Leunen mag je hier.... Even diep zuchten, uithuilen, steun zoeken.

En daarna zelf weer op pad. Het rechte pad. Het slingerende pad hebben we al gehad. Dat leverde niks op. Ja we waren wel onderweg maar wisten werkelijk niet waar naar toe.

Door het rechte pad te kiezen zie je in elk geval wel de horizon. In de verte een bui maar zeker ook een regenboog!

Hou vol!

Ik lees je en leun ook weer op jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Leuntje, welkom!!

 

Ik sluit me helemaal aan bij Lady Jane.

 

Pas als er van alles is aangericht, DAN pas zie je wat het doet.

Ik heb ook kinderen en ze vonden het vreselijk.

Ze houden van me en als ze dan zien wat ik mezelf aandoe.

Ze voelen zich machteloos en kunnen niks doen.

 

Zelf bij ik nu aan het lijnen.. en zowiezo geen drank.

Maar moet voedsel en drank werkelijk ons humeur verbeteren?

 

Er zijn zoveel mooie dingen in het leven.

Zeker als je een tijdje van de drank af bent kan je het ook weer zien.

Kijk naar het voorjaar b.v.

Ga leuke dingen doen met je kinderen ...... of met je man.

Wandelen, fietsen, bioscoop bezoek.

Doe alles wat je leuk vindt  als je maar niet drinkt.

 

Ik hoop je op het forum terug te zien.

Je verhaal is enorm herkenbaar en niets om je voor je schamen.

Wat dat betreft zitten we hier allemaal in hetzelfde schuitje.

 

(ik gebruik overigens refusal dat je via verslavingszorg kan krijgen.

Bij dit middel MAG je NIET drinken dan wordt je heel ziek.

Bij verslavingszorg kan je ook praten, want waarom drink je?

Ik ga ook naar de AA = anonieme alcoholisten. Zeker ook bij jou in de

buurt, kan je vinden op internet.

Ik heb destijds ook de anonieme en gratis internetcusus van ADB gevolgd = ERG goed.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Leun

Ben enige tijd niet meer op het forum geweest. Sta sinds dec 2013 droog en heb op dit moment vanaf januari nog steeds online behandeling via Tactus en 1x per 2 weken een face to face gesprek met mijn behandelaar bij Tactus.

Je verhaal is heftig maar ik sluit me volledig aan bij de harde woorden van Jane.

Het is moeilijk en op een bepaalde manier blijft het moeilijk. Lichamelijk heb ik geen behoefte meer maar geestelijk.....pfffff. Op zijn tijd.

Zo vind ik het op dit moment erg moeilijk om de realiteit onder ogen te zien dat ik w.s. nooit meer alcohol kan drinken. Ik ben er bang voor. Bang voor het feit dat ik weer afhankelijk er van wordt en mezelf verlies.

Nu kan en durf ik weer te voelen. Ik slaap zonder hulpmiddelen en ben ook niet bang om 's nachts wakker te worden en te blijven. Ik heb ook niet meer de noodzaak om er dan uit te gaan en stiekem iets te drinken.

Begin weer respect voor mezelf te krijgen. Ook door de reacties van anderen dat ik er goed uitzie. Ben weer monter en niet meer zo pafferig.

Vindt en worstel wel met schuldgevoel over wat ik mijn man, kinderen met aanhang en mijn zus heb aangedaan en vindt het moeilijk om geheel eerlijk te zijn vooralsnog over mijn drankmisbruik, maar ook dat zal ik overwinnen.

Kortom: knok tegen je lust! Schrijf hier op het forum of ga naar de ditjes en datjes als je het erg moeijlijk hebt.

Dat heeft mij geholpen in het begin als ik 's morgens vroeg niet meer naast mijn man kon liggen die heerlijk lag te slapen en ik wilde drinken om ook maar weer te slapen. Toch niet gedaan gelukkig.

Houd je haaks en standvastig hoe moeilijk het nu ook even is.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond ultimate test. Hoe zag mijn donderdagavond er vorige week nog uit...... Manlief sporten en daarna nog iets drinken met sportvrienden, kind werken en moeders......... Aan de wijn. Het was mijn avond, niemand in de buurt, geen ( voor mijn gevoel ) controle. 1 fles wijn op het aanrecht , 2 verstopt zodat het zou lijken of ik maar 1 fles had gekocht. Wist de volgende ochtend niet meer wat er op tv was geweest, moest alleen zorgen dat ik in bed lag voor man thuis kwam, meestal rond 12 uur. Kind werkt in horeca dus die was toch laat thuis. En nu, heb er de hele dag aan lopen denken, wat ga ik doen. Ben nog om boodschappen geweest maar voelde me gek genoeg heel sterk, dus heb geen wijn in huis !!!!!!!!! Toch voel ik me , tja zenuwachtig lijkt het, maar ook trots want ik heb niets gekocht terwijl ik dat wel kon. Ander kind kwam onverwachts nog even binnenwippen. Normaal zou me dat irriteren, nog langer voor ik m'n wijntje kon nemen, nu heerlijk met haar zitten kletsen, gezellig met een watertje. En lekker helder, ben natuurlijk nog maar net gestopt en heb nog geen recht van spreken maar voel me weer betrokken. Ben best heel ijdel maar had steeds meer zoiets van ach haren wassen, kan morgen wel hoor, voel me niet zo fit. Heb me nu , omdat ik dan 1 week niet heb gedronken, en dat haal ik, een winkeldagje belooft zaterdag. Hiep hoi. Met dank aan lady Jane ( misschien voor jou wat loze opmerkingen maar heb er al menig traantje opgelaten, en lees het iedere dag een paar keer. Je raakte me ). Zo moest dit even kwijt, :-))) blij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuntje, niks loze opmerkingen hoor

jij raakt mij ook, al die gedachten en

stiekum gedrag rond drank heb ik ook gehad.

bijna een hekel als iemand nog een beroep op me deed na

20.30 uur, want dan begon mijn avond!

Mezelf verwaarlozen, rekbare kleding, slonzig, mezelf ook zo

onbereikbaar maken want dan werd ik lekker met rust gelaten.

En als er dan later op de avond iets belangrijks besproken moest worden,

daar eigenlijk geen zin in hebben, geen verantwoording willen nemen

maar wel ontevreden met hoe het ging. Ach, wat een energie heb ik

verspild met drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry,sorry :-)

Weekend was moeilijk Vrijdag onverwachts uit eten, ik was gelukkig vrijwillig Bob. Toch 3 rosé gedronken . Maar dat is natuurlijk veel en veel minder dan anders. Had er nog hoofdpijn van ook de volgende morgen. Pff anders 1 of 2 flessen en bijna nooit hoofdpijn.

Verder nog steeds geen wijn in huis. Dat is wel m'n trigger. Anders zou ik thuis nog even doordrinken na zo,'n avond en nu was het gewoon gezellig ( heb trouwens ook nog 3 liter water op ). Halve nacht op toilet gezeten haha maar wel schoongespoeld

Zaterdag met vrienden in de kroeg bij ons op het dorp ( ook onverwachts , geen excuus maar kon het daarom nog even niet goed handelen ). 4 rosé. Maar weer, rondjes afgeslagen, karaf water erbij. Dit zou ik anders nooooit hebben gedaan. Nu gewoon naar huis ipv kacheltje.

Heb er een beetje gemengde gevoelens over, toch veel beter gegaan dan anders maar toch ................

Vandaag niets op lekker lui geweest. En jullie ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, maar toch ....

 

Volgens mij had je je voorgenomen om niet te drinken.

Dat zijn vrijdag en zaterdag toch resp. drie en vier roseetjes geworden.

Kijk, als je nu iemand zou zijn die matig en sociaal drinkt, dan was er niets aan de hand geweest.

En misschien kun je het zo, Misschien behoor jij tot die kleine categorie van misbruikers die de overstap naar sociaal en matig drinken kunnen maken.

Ik hoop het echt voor je.

 

Ik heb je introductie teruggelezen en heb er mijn twijfels echter over.

En ben erg benieuwd hoe je je verder houdt vanavond, de komende werkweek en het komend weekend.

 

Blijf jezelf onderzoeken, blijf schrijven.

Wij schrijven wel terug. Dat zul je niet altijd leuk vinden, maar is wel nodig denk ik.

 

Sterkte en wijsheid de komende dagen.

 

PS: voor mij is matig en sociaal drinken onmogelijk.

Dat heeft me wel een aantal jaren gekost voordat ik dat echt in de gaten had en de knop kon omzetten.

 

Zet hem op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...