Spring naar bijdragen

Binge!


Appeltje

Aanbevolen berichten

Hoi appeltje,

Ik was (ben)ook een binge drinker! Uren weg van avonden. Vreselijk. Nooit de grens weten te moeten stoppen. Ik dronk net als jij niet door de weeks alleen met vrienden.

Het heeft mij heel veel moeite gekost om te stoppen, maar na een incident waarbij mijn zus contact heeft verbroken heb ik de knoop doorgehakt en nooit meer een druppel aangeraakt. Nu 2,5 jaar ADB, met zus nu heel langzaam weer een klein beetje contact. Ze weet niet dat ik gestopt ben en hoop dat ik het op een dag tegen haar kan vertellen, als t contact langzaam herstelt is. de tijd is nog niet rijp.

Veel mensen om mij heen begrijpen mijn strijd niet en ik doe het alleen met dit forum, waar ik op kijk als ik het moeilijk heb. Ik besef dat de AA ook goed was geweest en misschien nog steeds is.

Het heeft heel lang geduurd om te komen waar ik nu ben, maar ik moet wel zeggen dat ik zelfverzekerder ben geworden en anders naar het leven ben gaan kijken, plezier haal ik uit gezondere dingen- dit heeft veel tijd gekost, omdat je tot de kern van jezelf moet komen en weinig mensen behalve wij dan deze strijd voeren, dus is het ook een eenzame strijd.

Het feit dat je hier bent en de eerste stap heb genomen is een teken van een kracht.

Mijn tip is; ga het aan met je zelf-stop ermee en al die moeilijke momenten waar je in komt accepteren ze horen bij het proces en het pad die je nu gaat bewandelen. Het pad is nu nog donker en grijs, maar hoe verder je wandelt wordt hij groener, wijder en comfortabel. Af en toe bewandel je de weg snel en soms ben je moe en energieloos en gaat het wat langzamer, maar je zit er wel op! Je zal mensen tegen komen die er ook op lopen verder of achter je of zelfs er helemaal van af en soms zelfs naast je. 

Zet m op!  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo heeft iedereen zijn eigen vorm van drinken. Juist in een sociale context weet ik me te beheersen, maar alleen helaas niet. Is er iemand om me heen, dan voel ik de behoefte niet (behalve uit gewenning) en dan drink ik niet. Ben ik alleen, dan ben ik bang om niet te kunnen slapen en al die andere rotsmoezen, die angst is diepgeworteld want ik slaap al slecht sinds de lagere school, dus al meer dan 30 jaar nu.

Ik werd ook niet gezelliger van drank in gezelschap. Vaak dacht ik: ik ga liever naar huis en doe mijn drankritueel. Dus liet ik op feestjes, etc. de drank staan en had een leuke avond, maar verpestte dat gevoel door thuis dan toch die fles wijn leeg te drinken. Moet wel zeggen dat ik na een feest vaak zo vol indrukken en gesprekken zat, dat ik echt de slaap niet kon vatten, dat is dus een valkuil.

 

En ja, zelfverzekerder worden gaat vanzelf als de fles niet langer een 'maitresse' (krijg dat dakje niet op de i) is, het dubbelleven valt weg dus ook de schaamte of de angst door de mand te vallen. Dat is echt een fijn gevoel!!

 

Ik ga nu op vakantie, ben eind januari weer terug.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hi!

Ik ben naar een meeting geweest! Het heeft een maand of 8 geduurd, of nee, eigenlijk veel langer, maar dan hebbie ook wat.

Ik vond het een warm bad (!) en er viel ook gelukkig meteen wat te lachen. Omdat er een paar nieuwe waren, ging het over stap 1. Er werd ook wat tekst voorgelezen, en het is zoooooo herkenbaar. Ik bedoel, ik heb die tekst natuurlijk al 100 keer zelf gelezen (had al AA boeken in huis), maar de kracht zit em vast in de herhaling want het kwam echt weer zo aan. Dat je denkt, jaaaaaa, ik hoor hier dus echt hè :-). En live met wat snuiten om me heen, werkt voor mij heel goed denk ik.

Volgende week weer. Hoera de zelfhulpgroep (misschien juich ik te vroeg maar dat zien we dan wel weer).

Ga goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Appeltje,

 

Pas op voor een zelfhulpgroepverslaving, hoor... ;).

Ik kreeg dat eens te horen toen ik, na een begin van 2 meetings per week, langzaam opstoomde naar 6 à 7 meetings per week.

Dit heb ik zo'n vier jaar gedaan.

Drie jaar geleden ben ik "teruggegaan" naar 1 à 2 meetings per week.

Meetingverslaafd??

Misschien een beetje. Maar ik had ze ook nodig. Om het programma in m'n leven te integreren.

Eerst theoretisch met een beetje praktijk, dus veel meetings. Later steeds minder theorie, dus wat minder meetings.

Maar zoals ik meerdere keren per minuut zuurstof binnenhaal en daar niet aan verslaafd ben,

zo ga ik regelmatig naar meetings zonder daar aan verslaafd te zijn.

Ik ga naar meetings al naar gelang ik ze nodig heb voor mijn herstel. En dát ik ze nodig heb staat vast.

M'n herstelprogramma werkt zolang ik er aan werk. De meetings houden me aan het werk.

Bovendien zijn ze een stuk van m'n sociale leven gaan uitmaken. I.p.v. bankhangen een meeting pakken geeft me meer voldoening.

 

En ja, regelmatig lach ik op een meeting van anderhalf uur meer dan in de rest van de tweeëntwintigeneenhalf uur van de dag :) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Appeltje wat fijn om je te lezen!

 

Ik vind zo fijn van de meetings dat het niet religieus is. Dat ik ook gewoon de kracht mag halen uit de kracht van de groep en via herkenning en de band die ik voel bij binnenkomst me gedragen weet. En gesteund.

 

Wat fijn dat je zo positief klinkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...