Mai Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Er was eens een gedicht Dat ging over een alcoholist Maar het sloeg kant nog wal Het bleek geen alcoholist Goede-avond allen Zomaar een ding De beste therapie is leven Omarm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dribbeltje Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Hey Peet, Het niet drinken zie ik zeker niet als een straf, en misschien gebruik ik bijkomende problemen wel als excuus. Wie zal het zeggen. Kennelijk ben ik niet zo sterk als jij, nu nog niet, dat komt echt nog wel want ik doe het uiteindelijk voor mezelf, het helpt mij wel om te zeggen dat ik het voor mijn gezin doe! Ik drink nu niet en er zullen nog veel moeilijke momenten volgen. Ik wil wel eerlijk blijven op het forum. Het moet toch niet zo zijn dat als je weer de fout in bent gegaan je niet meer om steun mag vragen omdat het je domme eigen schuld is! Want dat weet ik ook wel! Het is een verslaving en die zijn nu eenmaal erg hardnekkig, och.....weer een excuus! Dribbeltje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 (bewerkt) Doni, Ook bij mij is het aantal momenten, dat ik trek heb, al aan het afnemen en ook qua intensiteit aan het verminderen. Wat mij helpt is om steeds een dag vooruit te kijken en de momenten te identificeren, waarvan ik kan verwachten dat de trek ontstaat. Ik ben dan voorbereid, word minder overvallen. En dus beter gewapend om op zo'n moment te kiezen om niets te drinken. Voor mij werkt dat, maar iedereen is anders natuurlijk. Vandaag of morgen loop ik natuurlijk tegen een niet voorziene situatie aan. Kijken hoe dat zal gaan. 1 maart 2014 bewerkt door MijnGerrit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Dribbel, " ... och weer een excuus" Maar je hebt het nu wel gezien en benoemd. Goed zo. En je drinkt nu niet, dus gevallen en weer opgestaan. Go Dribbel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peet Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 (bewerkt) . 13 juli 2014 bewerkt door Peet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peet Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 (bewerkt) . 13 juli 2014 bewerkt door Peet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 (bewerkt) https://play.spotify.com/album/6MKrv53UWHtoH8PFH4HLWg Effe delen Daar waren geen sloten voor nodig Om er van te genieten 1 maart 2014 bewerkt door Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dribbeltje Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Daar heb je gelijk aan, daar zal ik beter op letten. En dat onderschat ik ook zeker niet. Als het zo makkelijk zou zijn dan was dit forum er niet. Maar als er mensen zijn die even niet zo sterk zijn dan is de boodschap die jij geeft ook niet echt helpend, althans voor mij niet. Ik verwacht hier juist meer dan van de mensen die wel normaal met alcohol om kunnen gaan. Dribbeltje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Hoi Dribbeltje, Pik uit alle reacties die je hebt gehad de dingen eruit, waar je nu wat mee kunt. Andere reacties zijn misschien over een aantal dagen, weken, maanden opeens van belang. Een ieders situatie is weer anders. Ik denk als je nu je eigen draad helemaal terug zou lezen, je er weer heel andere dingen uithaalt. Wijsheid toegewenst! Go Dribbel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dribbeltje Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Ik denk dat we elkaar even niet begrijpen, jammer maar dat is soms zo. Ik bedoel het niet vervelend, kennelijk trek ik het me te persoonlijk aan. Dan pak ik het advies van MG op en dan pluis ik er uit waar ik wel verder mee kan. Ik vind het wel stoer dat mensen hun fouten toegeven, zelfs als het een fout is zoals weer drinken! Was ook weer een dom idee van mezelf om weer naar het dagdraadje te gaan en te reageren. Ik leer het ook nooit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peet Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 (bewerkt) . 13 juli 2014 bewerkt door Peet Kurkdroog reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Doni Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Ik vind het fijn dat iedereen hier kan neerzetten hoe het gaat, goed daar kun je dan trots op zijn, niet goed dan word je opgevangen en als je het moeilijk hebt dan word je erdoor getrokken! Kurkdroog reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Doni, Met een kop thee op de bank? En wat te snoepen erbij? Lukt het een beetje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Doni Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Ff opgeruimd de kids zijn net naar bed, zo wat tv kijken of verder proberen te komen met candy crush (i know slecht haha) en wat gaan jullie doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kurkdroog Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Denk dat Candy Crush ook wel een eigen draadje hier verdient :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Doni Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Haha om af te kikken bedoel je? ;-) wist je dat er in Amerika een afkickkliniek voor candy crush gebruikers is?.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Als ik naar mijn vrouw kijk dan begrijp ik dat wel ... Level 144 nu ... zegt mij niets hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Hoi Erik, Goed gegeten? Maken ze dan wat speciaals voor jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Doni Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Als ik naar mijn vrouw kijk dan begrijp ik dat wel ... Level 144 nu ... zegt mij niets hoor! ikke in lvl 350.. groetjes aan je vrouw ;-p Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kurkdroog Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 (bewerkt) Ja Doni maar ik wil niet afkicken want ik vind het veel te leuk om te spelen. Enne, lvl 505 no life he... 1 maart 2014 bewerkt door Kurkdroog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Ga ik dus niet vertellen Doni, van die 350 ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Lees me en huiver alstublieft. Waarom zou ik huiveren. Is dat behulpzaam en opbouwend? Ik heb het gelezen; je stoot onze goed bedoelde adviezen allemaal af of je verdedigd je. Je neemt niks aan noch bedenk je in welk kader iets geschreven is. (zoals ik je probeerde uit te leggen over naasten die niks weten/ het opgegeven hebben. Bedenk dat wij tikken uit onze ervaring en weten dat we voor onszelf ook de schone schijn op hielden van we kunnen overal stiekem mee wegkomen) Hetgeen ik quote is op en top zelfbeklag van kijk mij eens zielig zijn. Pak jezelf bij elkaar. "Show some dignity please" toon eens wat waardigheid. Je schrijft, ik heb dit forum nodig......maar wees dan eens ontvankelijk voor wat men met de beste bedoelingen aan je wil schrijven. Het wachten is op de eerste echt nuchtere dag denk ik.....pas dan kan er iets tot je doordringen. Tot die tijd veel sterkte met uit de put omhoog klimmen. Kurkdroog reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2014 Ik zal aan mijn vrouw vrage of ze meer wil gaan drinken, kan ze fijn met jullie kletsen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden