Mai Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 (bewerkt) Dat is wat ik bedoel (AlbertRemmo) Ik kijk naar de dagen waarop ik me senang voel Dus niet de ramp-gedachten voorrang geven Ik geef positiviteit voor-rang Open staan Een soort rust en tevens een drang naar het nieuwe Wat is belangrijker? Ik weet het wel Omdraaien 10 februari 2014 bewerkt door Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Niet forceren Volg je gevoel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Maar Dylan hoe zou jij het dan doen als je wilt reageren op iemand die gedronken heeft? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Nat is okee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Goedenavond Akelei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Dat is een lastige Bolletje. Daar is ook geen pasklaar antwoord op en zal van persoon tot persoon verschillen. Jopie... waarom zouden er geen mensen zijn die droog door het leven willen? Ik ken ze wel hoor. Zelfs mensen die nooit gedronken hebben maar blijkbaar als kind al genoeg gezien hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Het is sowieso handig Eerst alles los te laten Maar dan ook alles. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Doe het maar eens. Is dit een onderdeeltje Nix meer, nix minder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Ja. Als je niet bij jezelf bent gebleven Je mee liet voeren... Laat los! Dat doet niet de drank Dat doe je altijd zelf Keus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 (bewerkt) Ik heb me eronder gewurmd zonder Heb de helderheid gezien in 10 februari 2014 bewerkt door Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Maar dat is juist zo moeilijk vind ik. Een bewuste keuze maken om een paar drankjes te drinken en dan te stoppen. Ik voor mijzelf kan dat niet. Als ik kies om te gaan drinken dat het liefst zo vlug en zoveel mogelijk. Ik kan dus alleen de keuze maken om te proberen helemaal niets te drinken. En nu ik zo zit te denken heb ik dat ook niet gedaan. Ik kies er wel voor om trouw mijn Refu in te nemen. Voor mij wel zo makkelijk omdat ik denk als ik moet kiezen tussen wel of niet drinken, dat dat voor mij moeilijker is. Ik weet hoe het voelt om met refu te gaan drinken. Dit heb ik al honderden keren mee gemaakt en die ervaring wil ik dus niet meer. Die is vreselijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Paddy Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Het is sowieso handig Eerst alles los te laten Maar dan ook alles. Zolang ik drink kan ik de drank niet loslaten, dat is nou juist het probleem voor mij met drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosie Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Ik snap de reactie van Dylan wel. Ik ging inderdaad voor droog, dat was mijn doel. Heb jij nooit een uitglijder gehad Dylan? Ben jij na je besluit te stoppen altijd droog gebleven? En Jopie, wat is dan niet zat maar wel nat? Kan jij het wel onder controle houden? Ik heb er moeite mee om voorgoed afscheid te nemen van het drinken. Op het moment van drinken geeft het me zo'n vredig gevoel. De volgende dag niet meer natuurlijk, dan baal ik. Dan functioneer ik minder, ben kortaf en moe. En is dat dan het vredige gevoel waard, nee! Eigenlijk zoek ik een alternatief, iets waar ik even mijn rustmoment mee kan pakken. Zou dat dan misschien medicatie zijn? Geeft refusal die rust? AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Heel sterk. Maar wie is nou alleen sterk? We zijn zo breekbaar//Fragile Dat heb ik geleerd, kop erbij houden Na 2000 jaar indoctrinatie en brainwash Zo versmolten in alles Je denkt vast Het is los! Kwetsbaar mens, zo sterk Sterk mens, zo kwetsbaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Ik vind eigenlijk niet dat iemand zegt dat het n iet erg is. Wat ik wél lees, is dat het niet het einde van de wereld is, en dat men zich altijd kan herpakken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Het balen, de volgende dag Doe jezelf Dat bedoel ik Omdraaien En Zie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Van elke automatische handeling een bewuste actie maken Aandacht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 (bewerkt) Das een beetje moeilijk uitleggen, wat ik nu precies bedoel Akkie. als ik kies voor wel of niet drinken ben ik met alcohol bezig. Als ik kies om Refu te slikken zit daar achter wel om droog te blijven maar het is voor mij makkelijker. Ik weet anders niet hoe ik het uit moet leggen. Maxi mij geeft het slikken van Refu. enorm veel rust. Als ik trek krijg is dat zo weg omdat ik weet dat ik niet kan drinken, en dat alleen al geeft al een hele hoop rust. Ik ben niet meer met drank bezig en kan mij richten op; andere dingen. Maar je moet het wel zelf doen, en er kan wel degelijk onrust ontstaan doordat je lichaam in het begin smeekt om alcohol. Daar moet je doorheen. Ook krijgen andere gevoelens en spanningen die je voorheen weg dronk de kans om aan de oppervlakte te komen. Daar moet je mee aan de slag. Maar ook daar zitten dan de spanningen niet meer van die trek bij. 10 februari 2014 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Het gaat om ademhalen Relax Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 .. Heb jij nooit een uitglijder gehad Dylan? Ben jij na je besluit te stoppen altijd droog gebleven? .. Nee, althans, ik noem dat geen uitglijder. Wel ben ik ooit, ik meen in 2009 na ongeveer een jaar droog weer begonnen. Welbewust omdat ik dacht dat het wel weer kon. Nou, mooi niet dus. Mai reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 (bewerkt) Dylan, het is niet aanvallend bedoeld maar uit belangstelling: je geeft steeds de indruk dat je het niet moeilijk vindt om niet te drinken, maar wat doe je dan op dit forum? 10 februari 2014 bewerkt door Jen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Dat is toevallig Na anderhalf jaar droog Ik ook in 2009 doelbewust het expiriment Wat ben ik ermee opgeschoten? Het maakt niet uit. Uiteindelijk ga je dood Ik heb wel gezien Alles is een kwestie van perceptie Daarvoor ben ik dankbaar Ik ben nog niet van plan dood te gaan Dus, trek nog steeds mijn grenzen En zie, en zie En dus doe Want dat is het leven Ik hou er van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Als hier enkel mensen kwamen die het moeilijk vonden om niet te drinken had ik aan dit heel dit forum niet veel gehad. Juist het perspectief dat ook een leven zonder alcoholgebruik prettig kan zijn heeft mij geholpen om de stap te wagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Kijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 10 februari 2014 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2014 Dylan, het is niet aanvallend bedoeld maar uit belangstelling: je geeft steeds de indruk dat je het niet moeilijk vindt om niet te drinken, maar wat doe je dan op dit forum? Soms vraag ik me dat zelf ook af. Er zal momenteel een stuk ingesleten gewoonte bij zitten maar toch vooral ook om bij de les te blijven. Ik denk ook niet dat ik na mijn eerste droge jaar weer begonnen zou zijn wanneer ik eerder dit forum had ontdekt. Maar ja, dat is achteraf en weet je ook nooit zeker. Verder vind ik het van sommigen, die zeggen het forum niet meer nodig te zijn en daarom maar totaal verdwijnen, toch een tikkeltje egoïstisch gedacht. Wie weet kun je toch iets voor een ander betekenen. Ik vind dat in principe iedereen hier iets toe te voegen heeft. Mensen die wat langer gestopt zijn horen daar ook zeker bij wat mij betreft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden