Spring naar bijdragen

Maandag 10 Februari

AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

Ik voel me alweer wat beter. Filmpje gekeken. Nu een kop koffie en even lekker naar buiten. Morgen komen 2 leerlingen dansen, overmorgen ook nog eentje en ik heb aanvraag voor een nieuwe dansles. Ik moet echt beter leren vervelende zaken beter buiten de deur te houden. Mn eigen prioriteiten stellen en ophouden mn lichaam te verwoesten met gif. De ergste misselijkheid begint nu weg te trekken.

Morgen en de komende tijd wel ook wel vervelende notaris gezeur en inderdaad, internetoplichting is een waarschuwing. Het was 167 euro. Voor mij heel veel geld wat ik niet zo maar kan missen, maar dat had net zo goed veel meer kunnen zijn. Ik heb aangifte gedaan maar het geld kan ik natuurlijk naar fluiten. Schade incasseren en moving on.

En dat ik het maar droog mag houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom hier niet om te piepen of te klaagjanken. ik kom hier omdat dit de plek is waar ik terrecht kan met mijn alcoholprobleem. Dat is fijn.

Dat geeft me moed om weer op te staan en door te zetten.

Mijn omgeving weet het ook, ze doen er niet moeilijk over. Nog niet. How low can i go. Dat hoef ik liever niet te testen. Dus ik heb mezelf een flinke schop onder mn behind gegeven, en me op tijd hier gemeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Miranda al een heel oud spreekwoord maar o zo waar. :rose:

Sowhat een dikke knuf voor jou. Hoe is het nu met je zoon? Is hij al helemaal opgeknapt? En verder alles ook goed met jou?

Otje klagen en piepen heeft een functie. ;)  Ga maar weer gauw aan de Refu en speel op safe. :lips:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Otje,

ja we willen het liefste successtories he

maar helaas hoort vallen en opstaan erbij.

Van de week klapte ik wel even dicht toen

Agnieta schreef: doe niet zo stom, toen ik

vroeg hoe het toch kwam.

Ik voel me steeds wat machteloos als mensen

het niet hebben gered, en wat kun je schrijven

op zo'n moment? Ik weet niet hoeveel men heeft gedronken

en of er nog iets zinnigs mee uit te wisselen is op dat moment.

:rose::heart: :heart: :rose: :rose:

Maar goed dat je eerlijk blijft hier en naar jezelf, dat is in elk

geval alweer de 1e stap naar erkenning en opkrabbelen.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Wat zijn jullie wijs ( positief bedoeld, wijze redenatie`s, meningen en uitspraken ), en wat een mooie draad.

Het gaat z`n gangetje met mij. Ik drink niet en dat is voor hier de belangrijkste.

Was een lekkere dag vandaag, vergeleken met afgelopen week, maar het komt er weer aan, 1 en al nattigheid volgens voorspellingen.

Ik ga een uitsmijter eten, en ja ik hou groenten ook wel in de gaten, fruit wat minder ;) 

Ze zeggen 2 ons groente en 2 stuks fruit, wat is er mis met 6 ons groente en geen fruit?

Ach ik leef mijn leven nietwaar?

Hou je haaks allemaal, ik ga weer bankhangen en spelletjes spelen op de pc ( verslaafd? nee hoor :) )

fijne aaf, tot morgen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen,

zal de stemming nog verder bederven, ook ik heb WEER een uitglijder gemaakt.

Het wordt een patroon.

1 week droog en dan weer 1 dag nat.......

Ik wil dit patroon zo graag doorbreken maar weet niet hoe.

Misschien dat ik stiekem van binnen denk dat 1 dag per week drinken ook alcohol de baas is..... :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maxi, je bederft de stemming niet hoor.

Probeer het per dag te bekijken, gewoon elke dag zeggen vandaag drink ik niet, heb je dan wel zin in drank ga dan eten maken of ga naar buiten ( ook al hoost het ) zoek afleiding, zoek het forum op, en schrijf.

Ik was in het begin alleen maar bezig met alles wat goed voor de lever was, en heb dat opgezocht op internet

Vooral thee drinken en maak die pittig.

Jij kunt het ook hoor, hou vol :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Maxi geef jezelf de tijd, je bent nog zo kort bezig om adb. te worden. Een kind leert ook lopen met vallen en opstaan ;) . Heb je trouwens al een maatje? Dat kan je enorm steunen in de periodes dat die trek weer op komt zetten. En verder zal je dat patroon moeten doorbreken. Kan je die dag niet ergens naar toe gaan waar je veilig bent? Of die dag in ieder geval veel eten. Zorg dat je maag heel vol zit, en je richten op andere dingen ook al heb je trek. Die trek gaat meestal na zo'n 20 min. over heb ik hier vaak gelezen dus als je niets anders kan, dan uit zitten. Kom die dag veel op het forum zodat je niet alleen bent ook al heb je daar misschien dan juist behoefte aan. Probeer het, geef s'ochtends hier aan wanneer die dag er weer is en blijf contact houden. Probeer te praten wat je op dat moment bezig houdt. Delen is helen

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees het hier veel te vaak. Terugval? Vallen en opstaan? Het hoor er allemaal bij. (sfeertje)

Daar ben ik het dus totaal niet mee eens !

Het hoort er helemaal niet bij. Integendeel, het maakt het enkel extra lastig. En het is al lastig genoeg.

Dat terugvallen regelmatig voor komt begrijp ik ook wel. Valkuilen zat, met name in het begin, maar dat is heel iets anders dan dat het erbij zou horen.

En zitten we niet juist ook op dit forum om terugvallen te voorkomen? Met name mensen die hier al langer lezen en schrijven zouden zo langzamerhand toch beter moeten weten denk ik dan wel eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dylan Maxi is nog niet zo lang bezig dus vind ik het begrijpelijk dat het niet ineens gaat lukken. Ik ben ook in het begin twee keer door gezakt en daarna gelukkig niet meer.

Wat anders is als iemand hier allang is en toch nog regelmatig drinkt. Dat vind ik ook moeilijker.

Maar wat zou jij dan doen als je een berichtje naar iemand plaatst hier? Hoe zou jij die persoon dan willen helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het zeker met je eens Dylan

Als je voor de nul-lijn gaat

Voor mij is het nu belangrijker

Mijn leven op een andere manier

in te richten...

Dan volgt de alcoholconsumptie vanzelf

Het rigide zijn leidt me nu eerder af, dan zoals eerder

het juist heeft geholpen

(but that's for me)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben oudgediende, is het dan erger ? Ik heb 4 jaar drooggestaan.

Als iemand 20 jaar droog staat gebeurt het ook.

Het is niet zo dat je na een paar jaar genezen bent.

Maar overwiew, ja, dan gaat het wel beter. Zo eet ik nu heel goed en heb ook veel water tussendoor gedronken. En heb me eerder dan ooit gemeld hier. En ik merk dat ik buffer heb, geen roofbouw meer. Mn conditie is goed en dat merk ik.

Ik heb veel geleerd de afgelopen jaren. En daar ben ik zuinig op geworden.

Ik kom hier omdat weet dat ik anders dit weekend weer voor de bijl ga. En het is genoeg geweest.

Vandaag drink ik niet. One day at a time.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dylan, niet ieder is gelijk jij.

In 2009 kon ik er ook kwaad ( meer verdrietig ) om worden dat iemand een uitglijder had en of terugviel.

Waar ben ik nu? anderhalf jaar droog geweest, nu bijna een half jaar.

Het is geen keuze en ja het is een keuze.

Haal mensen niet neer, ze hebben het lastig zat.

Knop moet om, en dat is aan hun.

Liefs Dylan.

Albert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel je niet schuldig Otje (jee da`s wennen W)

Ik heb een hekel aan mensen die een ander de les lezen (ik kan het toch ook?)

Uitglijder zit iedere dag op de loer, maakt niet uit of je 1 dag of 1 maand of 1 jaar niet drinkt of een paar jaar erna.

Val forummers niet af, ze zijn bezig

En hier laat ik het bij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...