Spring naar bijdragen

Ook ik ben nieuw.

Unknown22

Aanbevolen berichten

Mijn naam is Michelle en ik ben 17 jaar.
Mijn vader is verslaafd aan alcohol en ik verdenk mijn moeder er ook van. Ze hebben de laatste tijd ook heel veel ruzie en ik ben bang dat ze uit elkaar gaan.

Het is thuis echt niet leuk meer, ik krijg de schuld van mijn broer.

Mijn ouders zijn heel tolerant als het om drankgebruik gaat. Er staat altijd wel een fles whiskey op het aanrecht en het is dan ook zo dat ik op mijn 14e al af en toe een whiskey-cola mocht. Drank was leuk en ik ging dan ook in de weekenden stiekem breezers kopen op mijn 15e en gingen dan drinken.
Sinsdien ben ik steeds meer gaan drinken.

Mijn ouders kwamen in mei terug van vakantie, er is vanaf toen geen dag geweest dat ik geen alcohol heb gedronken. Daarvoor waarschijnlijk ook niet, maar dat kan ik me niet meer herinneren.'

Een inleiding over mij, ik vind het fijn dat zulke sites bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Michelle wat ontzettend knap van je dat jij op jouw leeftijd al zo ver bent dat je in de gate hebt dat je te veel drinkt. Chapeau meid. Zeker jij bent van harte welkom hoor. Kom maar gauw naar ditjes en datjes en praat met ons mee. Je bent de jongste van ons forum dus zal iedereen zich misschien graag ontfermen over je.
Geweldig dat je er bent meid.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ditjes en datjes is zo'n beetje onze huiskamer. Daar worden de meeste vragen gesteld, daar kun je je ei kwijt zeg maar. Er wordt gelachen, gehuild, gedeeld maar ook soms geruzied. Dus een beetje een grote familie. Kom maar eens kijken. Je kunt in het begin mee lezen maar als je het al aan kan ook mee praten. Kijk maar wat voor jou het prettigst aanvoelt.
Tot zo.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Michelle,
welkom hier op ons forum.
Prima dat je hier hulp zoekt meis en misschien is het slim
er nog extra begeleiding bij te zoeken.
Hertzij via de huisarts, want die kent je ouders ook, en het is duidelijk een fam.probleem.
Maar je kunt ook de onlinetraining hier doen als je het te moeilijk vindt
je ouders hierbij te betrekken.
In elk geval ben jij niet de schuld van de ruzie van je ouders.
Het kan wel zijn dat je hen met je drinken konfronteert met hun eigen drankprobleem.
Maar ze doen het echt zelf, zowel het drinken als de ruzies en iedereen weet dat je na drank
de dingen die er al spelen uitvergroot ziet en voelt.
Ik weet niet hoe je met je ouders omgaat en of jullie openhartig kunnen praten op een neutraal moment
maar het zou mooi zijn als ze je zouden steunen in je goede voornemen er wat aan te gaan doen.
Het is moeilijker voor je als zij doordrinken. Maar zoals je waarschijnlijk wel weet is alcohol ontzettend slecht voor je hersens die nu volop aan het ontwikkelen zijn. Wat dat betreft bof je niet in deze tijd jong te zijn. Aan de andere kant is de kans nu het tij te keren er ook een waar je de rest van je leven wat aan kan hebben. Ik hoop dat je het serieus aangaat. Als je je doelstelling in kleine haalbare stapjes opdeelt kan het zeker lukken. Stap 1: vandaag neem ik de eerste niet! Veel succes
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Jane,
heel erg bedankt voor je warme reactie. :)
Het valt me sowieso op dat er hier hele lieve mensen zijn, dat is fijn.

Ik heb eigenlijk nog nooit een echte stoppoging gedaan, wel eens gedacht van; 'Vanaf morgen drink ik niet meer.' maar dat is er dan nooit van gekomen.
Het is toch wel een hele stap om dan meteen om professionele hulp te vragen, ik denk dat ik het eerst zelf ga proberen.
Met mijn vader valt niet echt mee te praten, hij heeft vroeger zelf niet veel liefde gehad en geeft geld in plaats van liefde.

Gisteren heb ik een fles wijn op en vandaag nog niets. Ik heb wel enorme zin want ik heb vaak 's nachts een ritueel. In mijn eentje beneden computeren, afleveringen kijken en drinken tot laat. En aangezien er een fles Whiskey, Martini en wijn in de koelkast staan, is het erg verleidelijk voor me.

Nogmaals bedankt voor je lieve reactie. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Michelle, je bent niet terug gekomen,
ik hoop dat het toch goed is gegaan?
Stap 1 is echt geen drank in huis halen
als je wilt stoppen en gezien alle keren dat
we goede voornemens maakten en het daarbij bleef
is online hulp niet zo'n grote stap hoor.
Ik kreeg zo'n rust toen ik die stap eenmaal had genomen
en ben nog elke dag blij ermee.
En als ik het kon na al die jaren
dan kun jij het zeker meis.:present:

en over je vader: ik had ook zo'n vader die geld gaf ipv liefde en
oh wat ben ik kwaad geweest op die man. Hij kreeg een hartaanval
en die opende letterlijk zijn hart. Niet dat hij daarna gemakkelijker praatte
maar zijn ogens stonden zachter, hij gaf zijn muntjers aan de kleinkinderen änders"
en dat geld bleek gewoon symbool te staan voor zorg en liefde, hij was er gewoon te onhandig
in. Na dat infarct kon ik ook mijn liefde zachter voelen worden en we hebben nog fijne jaren gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik niet ben teruggekomen, ik wist niet zeker of ik wel ging slapen.

Maar ik heb één glaasje gedronken, dus al een hele vooruitgang.
Vandaag heb ik tot nu toe een half glaasje gedronken dus ik ben trots. :)

Ook al haal ik geen drank in huis, er is altijd wel drank in huis omdat mijn ouders/broer ook veel drinken, dus erg verleidelijk.

Online hulp op alcoholdebaas moet toch vergoed worden zeg maar? Waardoor mijn ouders er achter komen, en dat wil ik (nog) niet.

Wat fijn dat je toch nog fijne jaren met je vader hebt gehad. :) Hoop dat dat ook zo met mijn vader wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Unknown, een meid met hersens ben je!! Je ziet het resultaat van drinken bij je ouders, ruzie en geen harmonie meer in het gezin. Blij dat jij je daar van wil lostrekken, te beginnen om zelf niet een alcoholist te worden. Met drank gaat alles moeilijkers...ik bedoel, je leren, je studeren, je sporten, je goeie vriendenkring houden, je eigen idealen nastreven. Er moet nog zoveel gebeuren in je leven, zoveel mooie leuke dingen! Jong zijn zou gelijk moeten zijn aan: vrolijk zijn, energie hebben, de hele wereld aankunnen. Dat gaat echt niet met drank in je lijf. En je bent maar 1 keer jong, een kans krijg je maar om tot volwassener op te groeien. Heel goed, maak je los van de alcohol! Trek de wereld in met een frisse blik, ontdek hoe mooi het leven kan zijn, vooral zonder drank en drugs!! Vergooi je kansen niet meer. Liefs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Unknown,

Welkom hier! Volgens mij is er ook een manier om de cursus ADB ononiem en gratis te doen, maar daar kunnen de anderen je hier vast meer over vertellen. Ik heb de cursus niet gedaan en weet ook niet precies hoe of het zit...
Hoop dat je veel hebt aan het hier zijn, mij helpt het! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjullie!
Nog even over die cursus online, dan moet mijn dokter mij doorverwijzen staat er.
Als mijn dokter dat weet, dan laat hij het daar echt niet bij en hij hoeft het van mij niet te weten.

Dus ik wil het écht anoniem zeg maar, want dat is het zo niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Michelle,
de mogelijkheid om anoniem en gratis en zonder doktersverklaring
de ADB training te doen moet er nog steeds zijn. Je moet gewoon wat vragen gaan
beantwoorden en komt het dan later tegen. Toen ik het deed was het de eerste mogelijkheid, dus ik denk dat er iets van een ontmoedigingsbeleid voor is bedacht, het later bij de mogelijkheden zetten.
gewoon proberen en als het niet lukt via contact gewoon de situatie uitleggen, ook je leeftijd vermelden, want dat is voor jou toch lastiger, en dan maar hopen. Bij mij kwam ook de vraag naar de doktersverklaring en daar heb ik nee bij gezet of nbiet beantwoord, dat weet ik niet meer. Maar ik wil ook niet dat het bij mijn arts bekend is of in een dossier komt, dus niets in hoeven te leveren.
Succes hoor, het is het waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee michelle,

anoniem kan nog steeds hoor!
heb ik ook gedaan!

Als je inlogt op alcohol de baas zie je links bovenin internetbehandeling staan in het groen.
Even aantikken en dan iformatie voor deelnemers.
Dan scroll je helemaal naar beneden en helemaal onderin vind je een anoniem aanmeldformulier!

Succes wijfie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om even erop terug te komen dat dit forum niks voor mij zou zijn omdat ik te jong ben.
Ik heb google helemaal doorzocht en kon geen ander soort forum vinden waar leeftijdsgenoten zijn.
Wat me erg opviel is dat er heel weinig aandacht wordt besteedt aan verslaafde jongeren, maar dat terzijde.

Ikk heb gemaild met Tactus, voor de internetbehandeling van AdB. Ik heb uitgelegd waarom ik het helemaal anoniem wil, en dat kan ook. Er wordt niet doorgewezen naar mijn dokter.
Morgen krijg ik mijn inlogcode en binnenkort een hulpverlener.

Ik dacht, laat ik jullie toch nog even gedag zeggen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Michelle
en schrijf gerust mee
ik ken mensen van 17
die een grotere wijsheid hebben
dan sommign van 40
Het gaat erom wat voor jou goed is en wat
jij nodug hebt
Het forum is een prima aanvulling van de behandeling
want er is bijna altijd wel imand.
En mocht je toch twijfelen, dan vraag het je
persoonlijk begeleider.
En wie weet word je de voortrekker van online-hulp voor jongeren, ooit
jij weet dan dat het nodig is en bent ook een ervaringsdeskundige!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...