erik Geplaatst 29 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2015 (bewerkt) Blij dat je meedoet Nancy. Een vanaf lunch pact voor jou dus vandaag... 29 juli 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2015 Jij ook succes Nancy! Nu zijn jullie al mooi met z'n drieën. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 29 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2015 Kom me afmelden. Het continu denken aan roken wordt minder. Denk er soms een ruim uur oid niet aan. Vooral met hardlopen of in de sauna denk ik er niet aan. In de avond bij laptop is wel lastig. Ik rookte in de avond veel. Elk half uur even buiten. Morgen weer een morgen dag 7. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 30 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2015 Lastige dag gisteren. Na de reanimatie zoveel adrenaline in mijn lijf dat ik grote zin had om het met een peuk te lijf te gaan. Net als met de drank het gevoel (lees: de trek) er laten zijn en gaan sporten om die stoot energie kwijt te geraken hielp wel, al was het dan maar voor eventjes. Trek is gehele avond blijven trekken. Gelukkig niets in huis, dus weer een rookvrije dag voorbij. Vandaag dus weer met goede moed op het dagpact. Dagpact : Blondie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2015 Succes weer vandaag hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 30 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2015 (bewerkt) Mijn hardlopen gisteren middag was ik ook gaan doen om dat het echt even moest om het gespannen gevoel kwijt te raken en het hielp. Je doet het knap Blondie, de hele avond trek uitgezeten. Ik had gisteren avond minder last. Merk dat ik meer trek heb achter laptop thuis en gisteren avond was ik sauna pakken. Succes Blondie en Nancy. Hoop en weet het eigenlijk wel zeker dat Nancy ook meedoet ook al staat ze nog niet op het lijstje. Dagpact :BlondieErik 30 juli 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 30 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2015 Hoi mijn gesprek met ondersteuner is heel goed gegaan. Ze was 9 jaar geleden gestopt met roken. Het gesprek begon wat voor roker ik was en hoeveel ik gerookt had hoeveel jaar Of ik direct een peuk opstak als ik wakker was enz enz Nou ik ben niet verslaafd aan nicotine maar aan dopimine.als ik dit goed schrijf. Nicotine gaat naar je hersenen en die maakt bij elk trekje dopimine aan< fijn gevoel stofje of gelukkig gevoel stofje> Bij elk trekje dat je neemt krijgje een shotje dopimine. Dus een sigaret roken krijg je ongeveer 10 shotjes binnen in je hersenen Deze shotjes van hele korte duur maar wel heel verslavend. Dus hoeveel je rookt per dag en de meesten komen wel aan 15 sigaretten tel maar uit 150 shotjes daar komt de grootste junk niet aan alleen een sigareten roker Dus chemisch nicotine ben ik van genezen na een week. Maar ik ben zo verslaafd aan die shotjes van geluk of fijn gevoel dat ik niet meer zonder kan. Ik voel me beroerd ga zweten ellendig en en ik ben rusteloos niks kan me helpen dus ga ik weer de mist in want alleen sigaret kan mij dat gevoel geven.Ik doe alles om dat gevoel bewust of onbewust te krijgen ik ben verslaafd aan gelukstofjes Nou gebruik ik de pillen en die blokken dat de nicotine bij dat stukje hersenen niet kan komen kan komen Dus ik kan geen dopimine aan maken met die pillen.Dus als ik de mist in zou gaan is dat niet zo ramp want heb alleen een rokend stokje die geen gevoel meer aanmaakt waar ik zo naar hunker.Want een rookstok die niks doet heb je niks aan.Wat ik ook fijn vond aan die ondersteuner dat ze vroeg aan je mag wel gewoon zeggen als je de mist in bent gegaan want dat is niet erg,maar ik was de mist niet ingegaan de 1ste week ik had behoorlijk op mijn donder gehad en ik voelde vooral in begin van de week slecht.Was niet nodig geweest als ik in de 2de week was gestopt na pillen.Maarja ik was gestopt dus ik moest doorgaan en ik werd rustiger door die pillen In deze pillen zit een anders soort dopimine of wat voelt als dopimine dit geeft mij rust en een goed gevoel ,ik ben nu al een week van roken af. .De pillen zijn ingewerkt over gehad dat ik tussen 17 uur en 20 uur onrustig word om 20 uur neem ik weer een pil en word weer rustig voor mijn gevoel. Ik moet van haar die pil eerder nemen tegen 16.30 uur dit heb ik vandaag gedaan en ging heel goed geen rusteloos gevoel vandaag Ik moest stoppen met roken ook niet over een hele lange termijn zien ik moest het van dag tot dag zien. Ze zei tegen me als ik nu zeg tegen je dat je nooit meer rookt zou je nog verdrietig kunnen worden en het heel erg kunnen vinden.<ze had ook nog gelijk ook ik werd al een beetje verdrietig met het idee > Nee ik was nog maar zo kort met pillen bezig zover moesten we nog niet denken maar ze zei er wel bij als je een maand verder bent dan denk je er heel anders over en ben je dat geluk stofje kwijt van de sigaret.Dan zijn we op de goede weg en kunnen met de pillen afbouwen. Ik heb met haar over een week weer een afspraak. Ik begrijp mezelf ook nu beter ik wil zo graag maar het lukt niet.Waarom niet!!!Ikga altijd de mist in!!En ik voel me daardoor KUT.Niet te vertrouwen maar kan er niks aan doen!Lijkt een beetje raar verhaal ! Maar dit keer gaat het me echt lukken!!Gelukstof of niet want ik heb pillen en geen sigaretten in huis ha ha nicotine monstertje ik ben niet aan jou verslaafd maar die kan jij niet meer aanmaken hahaha!!! Oh er staan 12 weken pillen voor maar ondersteuner had het nog niet meegemaakt,maar dat ligt ook per persoon verschillend. Maar aan de andere kant wat is 300 euro voor 12 weken als je van je verslaving afkomt en het is beter voor je gezondheid en je hebt al zoveel euro in damp op zien gaan! IK ben hier heel lang mee bezig geweest om alles te verwoorden, gevoelens , begrip voor mezelf om het op me te nemen,en om het op mail te zetten. Bijna 1,5 uur maar dat ik nog niks als je kijkt naar al die uren die ik mijn leven heb gerookt Dit mailtje vond ik nog toen ik net gestopt was....ik heb hem altijd bewaard. mijn eerste verslaving overwonnen...behoorlijke impact was het stoppen op mijn leven. Nooit gedacht dat ik het kon...jemig wat was ik verslaafd een junk was er niks bij Eigenlijk wil ik jullie aleen maar zeggen hoe moeilijk het is tis het waard Succes toppers Acanthus reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 30 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2015 (bewerkt) Mooi te lezen hoe ontwennen in stappen gaat Huttola. Ik houd ervan om de biochemie van stoffen die jij noemt te snappen maar dat is zo complex. Goed zo spud.Met pleister of zonder of met welke therapie dan ook...Een dag geen peuk is een dag gestopt en niet maar half. Ik kies op basis van eerdere pogingen voor geen pleister kauwgom geen therapie of boek zoals Allan Carr. Zo deed ik het eerder en dat trucje doe ik weer. Wat mij helpt is een Copd patiënt op het werk die zo ontzettend benauwd is permanent zuurstof en dan zegt ze kap toch eens je wil niet eindigen zoals ik. Als ik trek heb denk ik aan haar als ze dit zegt tegen me. Dan heb ik opeens veel minder zin... 30 juli 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 31 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2015 Gisteren was een drukke dag. Merk dat ik dan weinig tot geen trek ervaar, al moet ik wel alert blijven op de gewoonte-handeling. Afijn, De eerste week is een feit. En doorrrrrrr... Dagpact : Blondie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 31 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2015 Dagpact : Blondie Nancy Aaaaarrrggggg...gisteren toch 2 sigaretten gerookt. Ik ben geen goed stopper Ik heb gewoon tijd teveel over. Over twee weken weer werken, dat zal helpen. Vandaag toch maar op het dagpact, vrij of niet. Jullie gaan goed, daar neem ik een voorbeeld aan. Eric, jouw verhaal over die mevrouw, dat soort klachten denk ik ook vaak aan, dat wil je toch niet! Hier in de stad waar ik woon hebben ze in het ziekenhuis zo'n spreekuur/middag voor patiënten met COPD, zie je ze allemaal zo'n 5 stappen lopen en dan weer zitten, wegens zuurstofgebrek, met zo'n zuurstoftankje op hun rug. Nee, zo wil je niet eindigen... Blondie en Eric al een week, zet 'em op! Ik kom achter jullie aan! Spud ook?? En zou Pinkman nu ook stoppen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 31 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2015 (bewerkt) @Nancy Doe toch niet jezelf aanpraten dat je geen goede stopper bent maar laat iedereen en vooral jezelf eens zien dat je dat wel bent. Het is zo demotiverend jezelf aanpraten dat je slecht bent, dat is zo jammer! Vind het leuk om te lezen dat het groepje steeds wat groter wordt, voor mij werkt het toch stimulerend. Een week geleden was ik hier alleen, er was al een tijd niemand op roken de baas. Nu weer een dagelijkse update en vier mensen. wie weet met Pinkman wel vijf! Door de dag heen wordt trek echt minder nu na een week. Klopt die app toch wel dat na een korte week de fysieke afhankelijkheid van nicotine weg is. Het is nu af en toe een flah van trek en niet meer continu de hele tijd, en afgelopen nacht een droom vol rook. In mijn droom genoot ik maar dat dromen zijn bedrog. Dagpact:BlondieNancyErik 31 juli 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 31 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2015 Jij wil wel veel altijd in 1x he Gypsy goed voornemen, zou wel echt een lijstje prioriteiten stellen, welke volgorde medicatie, drank, afvallen, roken. Welke mag niet ten koste gaan van de ander als alle vier halen te veel blijkt?.... Dag 8 is afgelopen en vandaag viel het mee, vanavond ben ik wat overactief zoals altijd met volle maan. Die stomme illusie ook dat ik nu rustig zou worden van een peuk. Dat is onzin met roken wordt ik nu totaal niet rustig. Na 8 dagen roken zou ik duizelig worden en juist nog meer hyper dan ik al ben. Gek spul hoor dat gerook en dat panacee idee wat we erbij hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 1 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2015 Gisteren was een lastige dag. Verjaardag van mijn pa en normaliter vaak naar buiten om te roken met een vaste ploeg. In plaats daarvan heb ik me het ongans gegeten aan de borrelnootjes... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 1 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2015 Dagpact : Blondie Nancy We gaan er weer voor ! De avonden vind ik makkelijk, overdag gaat ook wel, maar 's ochtends... ik mis die eerste 's ochtends, kan eerder niet op gang komen. Vandaag en morgen hard studeren, nog ruim een week en dan tentamen. Ik ga dat maar boven doen, in huis wordt er niet gerookt en naar buiten gaan is dan even wat lastiger. Succes weer allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 2 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2015 Even snel voor het werk Dagpact Erik ...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 2 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2015 Wederom lastig gehad gisteren. Gelukkig zijn verjaardagen weer voorbij, voorlopig tot ergens oktober. Kan ik mooi een stevigere basis opbouwen. Dagpact: Erik Blondie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 2 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2015 Avond vroeg naar bed. Lig er al in. Werk was te druk voor pauze Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 3 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2015 Lijkt steeds makkelijker af te gaan, al mis ik de stinkstok wel wanneer mijn irritatiegrens bereikt wordt. Of is het nu andersom? Merk dat ik sneller geïrriteerd ben. Afijn, werken. Dagpact: Blondie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 3 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2015 Dagpact: Blondie Erik Was het vergeten vanmorgen. Amper tijd gehad om te eten op het werk dus ook niet een pauze...Door de drukte niet eens aan roken gedacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 3 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2015 Motivatie daalt... Gelukkig niks in huis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 4 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2015 Toch maar weer op dagpact. Merk dat mijn motivatie om te blijven stoppen daalt. Nu is het zaak om vol te houden. Dagpact: Blondie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 4 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2015 (bewerkt) We zitten al bijna op 2 weken Blondie! Ons lijf is nicotine ontwend nu. Hoop dat je motivatie terug vind....wat zou de reden kunnen zijn dat het nu minder makkelijk gaat? Dagpact Erik Blondie 4 augustus 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 5 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2015 (bewerkt) Lastige dag gisteren. De euforie van het gestopt zijn lijkt te verflauwen. Mijn gedachten nemen een loopje met mijzelf dat ik mij alles ontneem... Eerst de drank, nu ook nog het laatste die peuk missen. Gelukkig mis ik de drank als kiespijn, daarin sta ik momenteel weer heel stevig... Maar die peuk, bah! trekt... Doorzetten dus! Dagpact: Blondie 5 augustus 2015 bewerkt door blondie6173 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 5 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2015 Vond de afhankelijkheid van roken al langer irritant. Dat het de hele tijd door je hoofd gaat op je werk bijvoorbeeld van wanneer mag ik weer? Dat heb ik nu helemaal niet meer en dat voelt bevrijdend. Tijdens sporten merk ik ook heel erg het verschil en dan komt de euforie ook terug. Dat je zo snel zoveel kan bereiken voor je lijf door die sigaret niet te doen. Wat cijfers van mezelf die ik makkelijk meten kan op mijn werk. Na 12 dagen en een hele slof peuken niet gerookt (210 stuks). Hartslag in rust van rond de 100 naar onder de 80 steeds. Saturatie (hoeveelheid zuurstof in mijn bloed) van 96% naar 99% nu. Ja de echte euforie is weg maar er zijn nog zoveel verbeteringen dat ik echt enthousiast blijf over het stoppen. Dagpact:Blondie Erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2015 Blondie, kijk eens naar wat het stoppen met roken je tot nu opgeleverd heeft in plaats van tegen de behoefte van het roken te vechten. Daar wordt je moe van en nog zwakker en houd er maar rekening mee ze zeggen dat dit soort momenten zich nog heel vaak aandienen in het leven van een gestopte roker. Althans dat heb ik van horen zeggen. In welk opzicht ontneem je jezelf iets met dat stoppen? Pauze kunnen nemen? Dat mag nog steeds hoor. Kalm van worden? Roken veroorzaakt juist stress dus dat is een verslavingsgedachte. Gezellig? Wat is er gezellig aan samen je longen asvalteren? Bovendien lopen niet-rokers liever een blokje om als ze je ruiken. Jep, als je rookt stink je enorm naar een asbak. Hebben jullie dat niet al geroken? En in die geur zitten andere dus ook. Volwassenen heb ik niet zo moeite mee, maar een pas geboren baby die jou in zijn eerste week van leven moet ruiken en niks kan zeggen best behoorlijk zielig. Nee, enorm zielig. Geen idee waar jullie last van hebben. Maar ik vooral van de handeling als ik niks met mijn handen te doen heb. Om eerlijk te zijn, rookte ik al jaren een "heerlijk" sigaretje als een hele vieze smaak. Want zeg nou eerlijk, smaakt een sigaret echt zo heerlijk? Ik pakte meestal een snoepje daarna om van de bijsmaak af te komen. Zit al op dag 7, was gestopt met tellen. En ja heb soms ook wel trek om die peuk op te steken. Het is dus niet enkel de nicotine, want daar zit volop aan. Zo´n kneedballetje of een tennisbal geeft dan wel afleiding, als het voor jullie ook vrnl last hebben van de gewoonte is. Succes! En ik zeg vooral doorgaan! (gepikt van Berry geloof ik ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden